رفتن به مطلب

معرفی سه سری جدید از مادربردهای Gaming توسط شرکت MSI


Recommended Posts

شرکت MSI، یکی از بهترین شرکت های سازنده قطعات گیمینگ و اورکلاکینگ، از سه سری مادربرد جدید برای پردازنده های سوکت LGA1151 رونمایی کرد. هر سه سری دارای چیپست Z170 می باشند و تمامی پردازنده های سری Skylake ، چه ضریب باز و چه ضریب بسته، را پشتیبانی می کنند.

 

 

مادربردهای سری Enthusiast GAMING ، بهترین سری مادربرد گیمینگ در بین این سه سری. مناسب برای گیمرهای حرفه ای و گیم های رقابتی.

مادربردهای سری Performance GAMING ، دارای طراحی قابل شخصی سازی; توسط نور پس زمینه RGB LED . همانطور که از اسم سری معلوم است، کارایی بالایی نسبت به قیمت خود دارد.

مادربردهای سری Arsenal GAMING ، ارزان ترین مادربردها در بین این سه سری. مناسب برای گیمرهای معمولی و بازی های آنلاین و آفلاین.

 

 

هرسه سری مادربرد از تمامی ویژگی های مادربردهای گیمینگ شرکت MSI، مثل شبکه اینترنت بهینه شده بوسیله درگاه مخصوص GAMING LAN ، چیپ صدای Audio Boost ، درگاه USB 3.1 و دیگر قابلیت های مخصوص گیم برخوردار هستند. سه شری مذکور دارای توانایی DDR4 Boost برای اورکلاک فرکانس رم DDR4 ، پایدار ماندن فرکانس رم و در نتیجه بیشتر شدن کارایی آنها می باشند. همچنین در نزدیکی اسلات رم ها، یک چراغ LED برای نشان دادن حالت فعال یا غیر فعال بودن تکنولوژی XMP نیز تعبیه شده. تکنولوژی XMP یا Xtreme Memory Profile به منظور کمک به رم برای رسیدن به حداکثر کارایی اش، تهیه شده است. در ادامه خبر به معرفی این سه خانواده می پردازیم.

 

 

معرفی مادربردهای سری Enthusiast GAMING:

 

مادربردای این سری برای گیمینگ های طولانی، حرفه ای و حساس ساخته شده اند. این سری نسبت به دو سری دیگر ، از امکانات و قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشد. البته این سری مادربرده تنها برای گیم ساخته نشده اند، بلکه می توان با آنها فرآیند اورکلاک را نیز انجام داد، چه پردازنده، چه رم و چه کارت گرافیک. از امکانات برجسته مادربردهای این سری مذکور می توان به داشتن:

 

تکنولوژی DDR4 Boost و XMP برای افزایش کارایی و پایداری رم، چیپ و در گاه های صدای با کیفیت Audio Boost 3 و Nahimic ، چیپ و درگاه شبکه MSI GAMING LAN و Killer E2400 ، مجهز بودن به کلیدهای Gaming Hotkey و Game Boost برای بهینه شدن کیفیت بازی ها و اورکلاک خودکار قطعات، دارا بودن به پوشش فلزی روی اسلات های PCI-Express برای نصب سنگین ترین کارت گرافیک ها روی این مادربرد، پشتیبانی از درگاه Twin Turbo M.2 با سرعتی برابر 64Gb/s و پشتیبانی از استاندارد Military Class 4 برای دوام آوردن در گرما، افزایش طول عمر و پایدار ماندن کارایی مادربرد اشاره کرد.

 

از اعضای سری Enthusiast می توان Z170A M7 GAMING ،  M5 Z170A M5 GAMING و Z170A M9 GAMING و همینطور Z170A XPOWER GAMING TITANIUM را نام برد.

 

 

grj9168b4ao99tn2m09z.jpg

 

 

معرفی مادربردهای سری Performance GAMING:

 

 

این سری علاوه بر داشتن قابلین های برجسته برای گیم و اورکلاک، می توانند سلیقه ی شما را هم نشان بدهد، چونکه این مادربردهای سری دارای تظاهری جذاب و در بعضی مدل ها، به همراه نور پس زمینه RGB LED است. این دو قابلیت، دست شما را برای مودینگ نیز بازتر می کند. بیشتر قابلیت های مادربردهای سری Enthusiast را می توان در مادربردهای سری Performance  دید، مثل چیپ صدای 3 Audio Boost ، چیپ شبکه Killer E2400 ، استاندارد Military Class 4 و غیره. در واقع می توان گفت این مادربردهای سری Performance، نسخه ی ضعیفتر و زیباتر مادربردهای سری Enthusiast است، مثلا اگر مادربرد Z170A M9 GAMING مرد باشد، قطعاََ مادربرد Z170A GAMING PRO زن است! از اعضای سری Performance GAMING می توان به Z170A Krait GAMING و Z170A GAMING PRO اشاره کرد.

 

 

swq98hz3juoegbwm9um.jpg

 

 

معرفی مادربردهای سری Arsenal GAMING:

 

مادربرد های این سری، ارزانترین مادربردهای گیمینگ مبتنی بر چیپست Z170 هستند. آنها برای گیمینگ های معمولی و گیمیرهای کم بودجه ساخته شده اند. بهترین میزان کارایی در  قیمت را این سری دارند. البته ارزان بودن آنها بدان معنا نیست که کم کیفیت و باشند و قابلیت های کمی نیز داشته باشند! چونکه آنها هر چیزی که یک مادربرد گیمینگ استاندارد باید داشته باشد، را دارند. مثل چیپست صدای Audio Boost 3 ، درگاه شبکه GAMING LAN ، درگاه های جدید USB 3.1 و M.2 ، پشتیبای از CrossFire ، کیفیت ساخت خوب و بعضی موارد ذکر شده در بالا. همچنین آنها در چند سایز مختلف، مثل full ATX و micro ATX تولید می شوند. از اعضای سری Arsenal GAMING می توان به  Z170A TOMAHAWK و Z170M MORTAR اشاره کرد.

 

 

03a1yqk5gbowvkjnkaq.jpg

 

 

در پایین می توان مشخصات برخی مادربردهای گیمینگ معرفی شده و نشده را مشاهده کرد:

 

 

h500obhmzdk921cwy2nt.jpgu5zv60n9dmrjbrpbpljz.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط Zotac_ MHz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...