رفتن به مطلب

ارزان ولی با کارایی بالا: شرکت ADATA از درایو حالت جامد سری Premier SP550 رونمایی کرد


Recommended Posts

kwto56jqyb9p9tqvsdo.jpg

 

 

شرکت ADATA که در زمینه ساخت و توسعه درایوهای حالت جامد پیشرفت قابل ملاحظه ای نسبت به دیگر شرکت ها داشته، اینبار دست به معرفی درایو Premier SP550 زد. این درایو ذخیره سازی پر سرعت از معماری سلول های سطح سوم یا TCL استفاده کرده که باعث ارزان تر شدن قیمت درایو و بدون کاهش کارایی آن خواهد شد. همچنین درایو SP550 اولین درایو شرکت ADATA است که در آن کنترلر سیلیکانی SM2256 بکار رفته است. این کنترلر از تکنولوژی NANDXtend استفاده می کند تا شرکت ADATA بتواند تکنولوژی های با ارزشی مثل data shaping (شکل دادن به اطلاعات) ، LDPC ECC ، موتور RAID که برای افزایش امنیت، پایداری و اطمینان اطلاعات داخل درایو حالت جامد می شود، در درایو بکار گیرد. فناوری SLC caching نیز اضافه شده تا کارایی حالت Boost آن بهتر شود.

 

درایو SP550 از حافظه TLC NAND و آخرین نسل از کنترلر SMI برای یک ارتقاع خوب نسبت به نسل قبل و کمتر شدن قیمت نهایی آن استفاده کرده است. این درایو در مقایسه با سایر درایوهای حالت جامد از دوام بالاتری برخوردار می باشد، چرا که حداکثر میزان Total byte Write یا TBW بیشتری دارد که موجب می شود طول عمر مفید درایو SP550 بیشتر باشد. در این درایو، تکنولوژی SLC caching نیز بکار گرفته شده تا در صورت نیاز، سرعت خواندن و نوشتن درایو بیشتر شود. قابلیت SATA DevSlp نیز این امکان را به درایو می دهد تا به حالت خواب یا Sleep برود که به موجب این تغییر حالت، میزان مصرف برق درایو بسیار کم می شود. این قابلیت برای لبتاپ ها که شارژ محدودی دارند، قابلیت بسیار خوبی است.

 

 

olest5xmdeia18juz2o0.jpg

 

 

با قابلیت low-density parity check error correction یا LDPC ECC ، میزان درصد خطاها یا ارورها در هنگام عملیات درایو کاهش می یابد و به موجب این کاهش، طول عمر درایو نیز افزایش می یابد. با نرم افزار انحصاری ADATA Toolbox به کاربر اجازه می دهد تا اطلاعات لحظه به لحظه درایو را به آسانی ببیند. این اطلاعات شامل باقی مانده طول عمر مفید درایو ، wear level ، وضعیت درایو و غیره می باشند.

 

درایو حالت جامد Premier SP550 در سه ظرفیت 120 ، 240 و 480 گیگابایت تولید می شود و رابط اتصال آنها نیز SATA 6Gb/s می باشد. هنوز قیمت و تاریخ عرضه ی رسمی این درایو مشخص نشده.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر، به لینک این محصول در وب سایت شرکت ADATA مراجعه کنید.

 

 

npepbg3u7ex940o04a5n.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا هر روزی که میگذره، SSD ها ارزونتر میشن و در عوض کارایی و امکانات و تکنولوژی های بیشتر و کاربردی تری هم صاحب میشن! پول دستم بیاد حتما یک SSD با ظرفیت 500 یا 512 گیگابایت می خرم... چون وافعا نیازه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سرعت ريدو رايتش چقدره

 

  120GB Performance

  Read: Up to 560MB/s

  Write: Up to 410MB/s

  Maximum 4K random R/W IOPS: 60K/70K

  240GB Performance

  Read: Up to 560MB/s

  Write: Up to 510MB/s

  Maximum 4K random R/W IOPS: 75K/75K

  480GB Performance

  Read: Up to 560MB/s

  Write: Up to 510MB/s

  Maximum 4K random R/W IOPS: 75K/75K

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...