رفتن به مطلب

زیبا ولی خطرناک: شرکت ASRock از سه مادربرد قدرتمند سری Z170 خود رونمایی کرد


Recommended Posts

1y7jr5g4p3t6j0hxnyau.jpg

 

 

شرکت ASRock بالاخره اقدام به معرفی پرچمداران سری Z170 خود کرد. نام این سه پرچمدار عبارت است از: Z170 Extreme7 Plus ، Z170 Gaming K6 Plus و Z170 OC Formula . هر کدام از این سه پرچمدار، نماینده یک خانواده از مادربردهای شرکت ASRock می باشند و ویژگی ها و کارایی های خاص خود را دارند. چیپست هر سه مادربرد، چیپست جدید Z170 اینتل است و از پردازنده های جانشین سری Broadwell ، یعنی سری Skylake پشتیبانی می کنند.

 

مطمئناََ اولین چیزی که این سه پرچمدار با آن، شما را مجذوب خود می کنند، زیبایی آنهاست! شرکت ASRock در سه مادربرد خود از طراحی استادانه به همراه تم مناسب با خصوصیات هر مادربرد، استفاده کرده است. تم زرد برای مادربرد Z170 Formula OC که مخصوص فرآیند اورکلاک است، تم قرمز برای مادربرد Z170 Gaming K6 Plus که مخصوص گیمینگ است و تم مشکی برای مادربرد Z170 Extreme7 Plus که مخصوص گیمینگ و اورکلاکینگ است. گذشته از طراحی زیبای این سه مادربرد، آنها دارای امکانات و ویژگی هایی هستند که هیچ یک از مادربردهای چیپست Z170 ، آنها را ندارند.

 

مادربردهای خانواده Extreme شرکت ASRock ، دارای امکانات، ویژگی ها و درگاه های فراوانی هستند. مادربرد Z170 Exreme7 Plus سرپرست خانواده خود را بر عهده گرفته. این پسر بد دارای 4 اسلات کارت توسعه PCI-Express 3.0 x16 می باشد. این 4 اسلات نه تنها کارت گرافیک های معمولی را، بلکه تمام کارت گرافیک های مخصوص کارهای Workstation، نظیر کارت های سری AMD FirePro و nVIDIA Quadro را نیز پشتیبانی می کنند. هنوز تمام نشده. بر روی مادربرد مذکور، ده درگاه SATA 6Gb/s ، سه درگاه SATA-Express 16Gb/s و سه اسلات پر سرعت M.2 32Gb/s که از کیت ASRock U.2 نیز پشتیبانی می کنند، قرار داده شده است. با اسلات U.2 می توان درایو حالت جامد 750 شرکت Intel را با کانکتور PCIe RAID 0 متصل کرد. برای اولین بار در دنیا، شرکت ASRock به همراه این مادربرد، یک پنل جلو برای نصب دو درگاه USB 3.1 در جلوی کیس، قرار داده است. یک درگاه از نوع Type-C و دیگری از نوع Type-A می باشد. در واقع از منظور پسوند Plus یا + در جلوی اسم این دو مادربرد، همین پنل USb 3.1 مجانی است.

 

برای مشاهده تصویر با کیفیت تر مادربرد Z170 Extreme7 Plus ، روی این لینک کلیک کنید.

 

 

atu625y9ljw8zx9b6hw.jpg

 

 

مادربرد Z170 Gaming K6 plus یک مادربرد رده بالای گیمینگ است که سرپرست خانواده ی Gaming شرکت ASRock را بر عهده دارد. این مادربرد دارای سه اسلات کارت توسعه PCI-Express 3.0 x16 و دو اسلات PCI-Express 3.0 x1 می باشد و می تواند دو کارت گرافیک nVIDIA را با قابلیت SLI و دو کارت گرافیک AMD را نیز با قابلیت CrossFire به هم متصل کند و کارایی سیستم را در گیم و سایر کارهای پردازشی گرافیکی، فزایش دهد. کارت صدای این مادربرد، Purity Sound 3 است. این کارت صدا در بنچمارک Rightmark که حرفه ای ترین ابزار آزمایش کارت صدا است، موفق به کسب رتبه "General performance: Excellent" شده است (به معنی عملکرد کلی: عالی ) . درگاه های پر سرعت SATA-Express و M.2 نیز در این مادربرد وجود دارند. مادربرد Z170 Gaming K6 Plus هم دارای پنل جلوی USB 3.1 مجانی با همان ویژگی های مذکور می باشد.

 

برای مشاهده تصویر با کیفیت تر مادربرد Z170 gaming K6 Plus ، روی این لینک کلیک کنید.

 

 

hhoi0mj26d8al3dzqzq.jpg

 

 

در نهایت، نوبت به مادربرد Z170 OC Formula می رسد. شرکت ASRock همیشه برای مادربردهای خود سنگ تمام می گذارد. این مادربرد از 4 اسلات PCI-Express 3.0 x16 به همراه دو اسلات PCI-Express 3.0 x1 برخوردار می باشد. چهار اسلات رم DDR4 نیز تعبیه شده تا بتوان نهایتاََ از 64 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 4000MHz استفاده کرد. البته این فرکانس می تواند بوسیله ی اورکلاک، بیشتر شود. قابل ذکر است که چند روز پیش خبری مبنی بر شکستن رکورد جهانی فرکانس رم بوسیله رم G.Skill Ripjaws 4 با اورکلاک از فرکانس 4000MHz تا فرکانس 4795.8MHz منتشر شد و جالب اینجاست که در این اورکلاک، از همین مادربرد، یعنی Z170 OC Formula استفاده شد. سه اسلات Ultra M.2 برای اتصال 7 درایو حالت جامد (SSD) بوسیله RAID 0 نیز تعبیه شده است. اگر احتمالا کسی از شما پرسید: "چه نیازی بود که همچین مادربردی با این همه کارایی و قابلیت زیاد و بالا رو بخری" یا "تو از چه برنامه هایی استفاده می کنی که استفاده تو رو از هفت PCIe SSD با رابط RAID 0 رو توجیه می کنه؟" ، شما هم جواب بدید: "چونکه هیچ بنی ادمی مادربردی که من دارم رو نداره"

 

برای مشاهده تصویر با کیفیت تر مادربرد Z170 OC Formula ، روی این لینک کلیک کنید.

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط Zotac_ MHz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

4 تا متورال 50 + چندتا پروپرانولول 20 و یه تعداد آلپرازولام 1 و یه مهار کننده آنزیم CYP2D6 (کند کننده متابولیسم متورال و پروپرانولول) خوردم بعد وارد تاپیک شدم :D  جدای از شوخی OC Formula همیشه با رم رکورد میزنه و کمتر با پردازنده

  @};- @};- @};- @};-

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووف

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...