رفتن به مطلب

دایرکت ایکس 12 گرد و خاک به پا می‌کند!؛ AMD R9 290X اکنون GTX TITAN X را به زانو در می‌آورد!


Recommended Posts

post-16909-0-85038000-1439464964_thumb.png

3DMARK اخیراً با آمدن دایرکت ایکس 12 تست Futermark را با پشتیبانی از API DX12 آپدیت کرد؛ نتایج غیرقابل‌تصور است! دایرکت ایکس 12 در بعضی‌اوقات حتی تا 20 برابر از دایرکت ایکس 11 بهتر است؛ AMD از این فرصت به‌خوبی استفاده کرده و کارت گرافیک‌های خود را به بهترین شکل ممکن با این نسخه سازگار کرده است، در مقابل انویدیا هم عالی کارکرده ولیکن کارت‌های گرافیک انویدیا نسبت به ای‌ام دی توانایی کمتری در استفاده از تمام توانایی‌های دایرکت ایکس 12 دارند.
با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

 

ای ام دی با جدیدترین آپدیت خود API DX12 را برای کارت گرافیک R9 290X فعال کرده است؛ کارت گرافیک 999 دلاری انویدیا به نام TITAN X در این تست با اختلاف ناچیزی از این کارت گرافیک 340 دلاری ای ام دی شکست خورد! همچنین بار دیگر R9 290X در مقابل کارت گرافیک 549 دلاری GTX 980  قرار گرفت و در کمال تعجب عملکردی در حدود 33% بهتر از GTX 980 از خود نشان داد! درنتیجه ای ام دی با فعال کردن دایرکت ایکس 12 توانست قدرتی در حدود TITAN  X و 33% بهتر از GTX 980 به دست آورد.

حال ریزتر می‌شویم و جزئیات تست را با هم بررسی می‌کنیم:

در تست اول TITAN X با استفاده از دایرکت ایکس 11 توانسته است به 740 هزار فراخوانی ترسیم در ثانیه دست یابد و با فعال کردن دایرکت ایکس 12 این مقدار به 13 میلیون و 419 هزار فراخوانی ترسیم در ثانیه افزایش پیدا کرد! در همین تست کارت گرافیک R9 290 X ای ام دی توانست با دایرکت ایکس 11 به 935 هزار فراخوانی ترسیم در ثانیه دست یابد که با فعال کردن دایرکت ایکس 12 این رقم به 13 میلیون و 474 هزار فراخوانی ترسیم در ثانیه افزایش پیدا کرد؛ جالب است که بدانید دایرکت ایکس 12 از Mantle هم در حدود 8% عملکرد بهتری دارد.

post-16909-0-00208400-1439465000_thumb.png

post-16909-0-60679100-1439465017_thumb.png

سایت pcper هم مقایسه GTX 980 و R9 290X را گذاشته است اما به‌جای معیار فراخوانی ترسیم در ثانیه ، تعداد فریم در ثانیه را برای سنجش عملکرد این دو کارت گرافیک برگزیده است! در اولین تست کارت گرافیک GTX 980 توانست با دایرکت ایکس 11 در حدود 2.75 فریم در ثانیه را رندر کند و با فعال کردن دایرکت ایکس 12 در حدود 15.67 فریم در ثانیه را توانست به نمایش بگذارد؛ در تستی مشابه، کارت گرافیک AMD R9 290X توانست همین عمل را در دایرکت ایکس 12 با 19.12 فریم در ثانیه به پایان رساند؛ این بار منتل قدرتمندتر ظاهر شد و توانست با 20.88 فریم در ثانیه R9 290X را پیروز میدان کند.

مورد بعدی که به چشم می‌خورد ، پشتیبانی بسیار عالی دایرکت ایکس 12 از فناوری HT یا Hyperthreading اینتل است که با فعال کردن این ویژگی در پردازنده‌ای اینتل می‌توان انتظار نتایجی بسیار بهتر را از کارت‌های گرافیکی مجهز به دایرکت ایکس 12 داشت؛ دایرکت ایکس 12 با تقسیم بار گرافیکی بر روی هسته های پردازنده به طور قابل توجهی کارایی را بهبود می‌بخشد؛ لازم به ذکر است که دایرکت ایکس 12 می‌تواند از 8 هسته پردازنده استفاده کند و دایرکت ایکس 11 فقط از 1 هسته پردازنده می تواند استفاده کند که با در نظر گرفتن قدرت دو برابر شده هر هسته نسبت به دایرکت ایکس 11 ، توان کلی دایرکت ایکس 12 را 16 برابر دایرکت ایکس 11 تصور کرد!

post-16909-0-71703900-1439465092_thumb.png

post-16909-0-45898200-1439465125_thumb.png

منبع:https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCYQFjABahUKEwjHj7Oy-KXHAhVDuhoKHdC-AkQ&url=http%3A%2F%2Fwww.khorasannews.com%2FOnlineNews.aspx%3Fcategory%3DAll%26newsid%3D1480645&ei=hX3MVYe5GMP0atD9iqAE&usg=AFQjCNFfYyJEJogXGj0Fop0RQHRQiyMo6g&bvm=bv.99804247,d.d2s

نظر شخصي نويسنده: “اي ام دي سال‌هاي زيادي را با مايکروسافت طي کرده و به همين دليل تجربيات زيادي را به دليل همکاري با مايکروسافت کسب کرده است؛ حال اين جمله چه ارتباطي با نتايج بهتر اي ام دي در استفاده از دايرکت ايکس 12 نسبت به انويديا دارد؟ اي ام دي در چند سال اخير به‌واسطه همکاري نزديک با مايکروسافت مشغول به توسعه api مخصوص خود به نام منتل بوده و در همين راستا آزمون‌وخطاهاي بسياري را پشت سر گذاشته، واضح است که اي ام دي با کوله باري از تجربه پا به عرصه رقابت گذاشته و نسبت به انويديا که در توسعه api تجربه کمتري دارد بهتر مي‌تواند کارت گرافيک‌هاي خود را نسبت به انويديا به api هاي جديد سازگار کند.”

ویرایش شده توسط reza _boost
لینک به دیدگاه
Share on other sites

این خبر با همین نوع تستها تقریبا چندین ماه پیش هم منتشر شد.اما همه چیز برای راستی آزمایی ادعای amd در اصل موکول می شود به آمدن بازیهایی بر اساس dx12 که در اونها این کارتها تست بشن.والله بازم فعلا نمیشه چیزی رو قطعی گفت.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اما باز هم نمیشه چنین مطلبی رو سرسری گرفت خیلی حرفه......

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اقا من یه 290 دارم با 980 تعویض سر میگیرم :laughing:  :laughing:  :laughing:  =))  =))

لینک به دیدگاه
Share on other sites

هر وقت بازی با DX12 ، گرافیک کش امد بعد شما هر دو شرکت درایور های مربوط به بازی رو دادن تست شد اون وقت میشه نتیجه گیری کرد وگرنه این نوع خبر ها کشکه

 

یادمه قبل از امدن FuryX که مردم فکر میکردن 390X هست بنجمارک می امد بیرون 2 برابر titan X قدرت داشت ولی بعد از امدن معلوم شد خیر از این خبر ها نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اون تستها بنچمارکهای خام سینتتیک هستن بیشترفقط Draw Call رو میسنجن چیز خاصی رو در مورد برتری AMD به انویدیا یا بالعکس اثبات نمیکنن در عمل توی بنچمارکهای گیمینگ همه چی مشخص میشه. چیزی هم که ثابت شده تو این تستها تا الان اینه که AMD خیلی سود میبره از از این إی پی آی جدید از اونجا که درایورش برای DX11 نسبت به درایورانویدیا چندان بهینه نیست پیشرفت پردازنده های گرافیکیش با DX12 شاید بیشتر به چشم بیاد نسبت به انویدیا اما این به این معنی نیست که لزوما با DX12 مثلا R9 290x بیاد Titan x رو تو بازیها بگیره بهرحال مزیت DX12 برای کارتهای انویدیا هم هست اما گفتم شاید اگر با DX11 مقایسه کنیم میزان پیشرفت کارتهای انویدیا کمتر باشه تازه اگر بخوایم بر اساس این بنچمارکهای خام قضاوت کنیم...نهایتا همه چیزدر عمل مشخص میشه

 

*** نظر نویسنده اون سایت ایرانی هم بدرد خودش میخوره چنین تجربه ای رو توی همکاری با مایکروسافت اگر AMD داشت تا حالا کجا بوده پس؟چطور این همه سال درایورشو برای DX11 نتونست بهینه کنه در حد انویدیا؟

نویسنده نظرشو بذاره در کوزه آبشو بخوره بهتره! چرند گفته رسما...هر دو شرکت در این زمینه با هم فرقی ندارن چه بسا انویدیا روی DX11 ثابت کرده که در زمینه بهینه سازی درایورکارش مزیت داره به AMD . تجربه موفقیت آمیزتر انویدیا در بهینه سازی درایورهاش روی یک إی پی آی بدقلق ، نه چندان بهینه و محدودیت آفرین، خودش کوهی از تجربه مفید بهمراه داشته برای مهندسانش و قطعا چنین تجربه ای به درایورهای DX12 هم منتقل خواهد شد خیلی احمقه نویسنده ای که چنین تجربه گرانبهایی رو در نظر نگیره! این بابا انگار اصلا نمیدونسته که سازگار کردن کارت گرافیک با API در سطح درایورانجام میگیره و انویدیا سالهاست داره تو این زمینه با DX های قبلی تجربه کسب میکنه! بسیار موفق تر هم بوده. اینکه ای پی آی اختصاصی خودشو نساخته دلیلی براین نیست که در این زمینه کم تجربه تر باشه!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

توی این 3dmark جدید هم بازی های directx12 تعبیه شدن برای تست گرفتن و فرقی نمیکنه که روی بازی تست کنیم یا روی این ورژن از 3dmark

لینک به دیدگاه
Share on other sites

هر وقت بازی با DX12 ، گرافیک کش امد بعد شما هر دو شرکت درایور های مربوط به بازی رو دادن تست شد اون وقت میشه نتیجه گیری کرد وگرنه این نوع خبر ها کشکه

 

یادمه قبل از امدن FuryX که مردم فکر میکردن 390X هست بنجمارک می امد بیرون 2 برابر titan X قدرت داشت ولی بعد از امدن معلوم شد خیر از این خبر ها نیست.

حرف شما کاملا درسته

و اولین بازی که با DX12 میاد فک میکنم فینال فانتزی باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا تو بازی همین طوره ؟؟

این بنچ مارک ها الکی هست نمیشه از روش قضاوت کرد

باید بنچمارک های گیم دید تا بشه نظر داد و اینکه مسلما 290x

titan x رو شکست نخواهد داد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من که هایپ هستش.تا یه بازی با دایرکس ۱۲ نیاد تمام اینها که هیچی دو هزار تا بنچمارک دیگه هم بیارن باز هم باور نمیکنم که کتری برقی بتونه انویدیا رو شکست بده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عه مطلب من اینجا چه کار می کنه :x :D

-----------

البته این خبر مال چندین ماه پیشه و این معیاری که در اینجا هست ارتباط کمی به سرعت بیش تر اجرای بازی داره.

فراخوانی ترسیم در ثانیه دستوریه که پردازنده به کارت گرافیک برای رندرهای پیکسل جدید و... میده اما واضحه که سرعت رندر کارت گرافیک در این حد نیست و مقداری طول میکشه که فضای مورد نظر رو رندر کنه؛ باید از قدرت پردازنده ها به درستی استفاده کرد و اینجا هست که متنل و دایرکت ایکس 12 روی کار میان.

این دو تا رابط برنامه‌نویسی سطح پایین دست برنامه نویسا رو برای بهینه تر کردن استفاده از قدرت گرافیک و پردازنده بازتر میزارن و در این بنچمارک هم باعث شدن که ترسیم فراخوانی ترسیم رشد فوق العاده ای داشته باشه اما این رشد اصلاً توی سرعت بازیا تاثیرش به حدی که فکر می‌کنید نیست.

متال و وولکان دو تا رابط برنامه نویسی سطح پایین به ترتیب برای اپل و (اپل،مایکروسافت، لینوکس و...) هستن که همین فراخوانی ترسیم رو دو برابر بالا بردن (متال) ولی فریم بازی فقط در حد 7 یا 8 درصد تغییر کرد که نسبت به آمارهایی که توی بنچمارک داده میشه کمتره.

به نظر من بهینه سازی اصلی باید در مورد هسته پردازنده و واحد و مختلفش باشه و این چیزا تاثیر زیادی ندارن.

با تشکر

ویرایش شده توسط MOSTAFA_ABBASI
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من که هایپ هستش.تا یه بازی با دایرکس ۱۲ نیاد تمام اینها که هیچی دو هزار تا بنچمارک دیگه هم بیارن باز هم باور نمیکنم که کتری برقی بتونه انویدیا رو شکست بده

 

10 نفر همینو گفتن حالا هی باز بیاید بگید  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اون تستها بنچمارکهای خام سینتتیک هستن بیشترفقط Draw Call رو میسنجن چیز خاصی رو در مورد برتری AMD به انویدیا یا بالعکس اثبات نمیکنن در عمل توی بنچمارکهای گیمینگ همه چی مشخص میشه. چیزی هم که ثابت شده تو این تستها تا الان اینه که AMD خیلی سود میبره از از این إی پی آی جدید از اونجا که درایورش برای DX11 نسبت به درایورانویدیا چندان بهینه نیست پیشرفت پردازنده های گرافیکیش با DX12 شاید بیشتر به چشم بیاد نسبت به انویدیا اما این به این معنی نیست که لزوما با DX12 مثلا R9 290x بیاد Titan x رو تو بازیها بگیره بهرحال مزیت DX12 برای کارتهای انویدیا هم هست اما گفتم شاید اگر با DX11 مقایسه کنیم میزان پیشرفت کارتهای انویدیا کمتر باشه تازه اگر بخوایم بر اساس این بنچمارکهای خام قضاوت کنیم...نهایتا همه چیزدر عمل مشخص میشه

 

*** نظر نویسنده اون سایت ایرانی هم بدرد خودش میخوره چنین تجربه ای رو توی همکاری با مایکروسافت اگر AMD داشت تا حالا کجا بوده پس؟چطور این همه سال درایورشو برای DX11 نتونست بهینه کنه در حد انویدیا؟

نویسنده نظرشو بذاره در کوزه آبشو بخوره بهتره! چرند گفته رسما...هر دو شرکت در این زمینه با هم فرقی ندارن چه بسا انویدیا روی DX11 ثابت کرده که در زمینه بهینه سازی درایورکارش مزیت داره به AMD . تجربه موفقیت آمیزتر انویدیا در بهینه سازی درایورهاش روی یک إی پی آی بدقلق ، نه چندان بهینه و محدودیت آفرین، خودش کوهی از تجربه مفید بهمراه داشته برای مهندسانش و قطعا چنین تجربه ای به درایورهای DX12 هم منتقل خواهد شد خیلی احمقه نویسنده ای که چنین تجربه گرانبهایی رو در نظر نگیره! این بابا انگار اصلا نمیدونسته که سازگار کردن کارت گرافیک با API در سطح درایورانجام میگیره و انویدیا سالهاست داره تو این زمینه با DX های قبلی تجربه کسب میکنه! بسیار موفق تر هم بوده. اینکه ای پی آی اختصاصی خودشو نساخته دلیلی براین نیست که در این زمینه کم تجربه تر باشه!!

دوست خوبم بهتر نیست به نظرات همدیگه احترام بزاریم؟

اگر نظر من غلط باشه هم بهتره که با این لحن و این نوع پرخاشگری اون رو اعلام نکنید!

با تشکر @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست خوبم بهتر نیست به نظرات همدیگه احترام بزاریم؟

اگر نظر من غلط باشه هم بهتره که با این لحن و این نوع پرخاشگری اون رو اعلام نکنید!

با تشکر @};-

حرف شما  متین دوست من شما خودتو اذیت نکن . متاسفانه بعضیها فکر میکنن Nvidia وintel نون شبشونو میدن . برای همین طوری غیرتی میشن که انگار ...

منظورم شخص خاصی نیست . بنده کُلّی عرض کردم.

ویرایش شده توسط Mantel
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...