رفتن به مطلب

پردازنده های کم مصرف سری Skylake-U معرفی شدند + مشخصات کامل


Recommended Posts

eundb2c73e9svmk8wbps.jpg

 

 

امروز مشخصات پردازنده های جدید شرکت Intel ، سری بسیار کم مصرف Skylake-U در اینترنت منتشر شد. از این سری بیشتر در دستگاه های قابل حمل، مثل لبتاپ، تبلت و کانورتیبل استفاده خواهد شد، البته ممکن است در بعضی از کامیپوترهای خانگی نیز بکار آیند. پردازنده های سری Skylake-U همانند سری Skylake دارای لیتیوگرافی 14 نانومتری هستند.

 

در این سری، پردازنده ها از 5 خانواده اصیل شرکت Intel وارد شده اند: خانواده های Core i3 ، Corei5 ، Core i7 و Pentuim و Celeron . همه ی پردازنده های سری Skylake-U تنها دارای 2 هسته پردازشی هستند، ولی تعداد رشته های پردازشی، فرکانس و گرافیک مجتمع آنها فرق دارند. نکته حائز اهمیت این است که مصرف پردازنده های این سری حدود 7.5 تا 15 وات می باشد! نه بیشتر و نه کمتر. Intel HD 520 با کلاک بین 350 تا 1000MHz (در حالت پایه) و کلاک 1050MHz (در حالت Boost) ، گرافیک مجتمع پردازنده های خانواده Core i3/5/7 خواهد بود، در صورتی که برای پردازنده های خانواده Pentium و Celeron ، گرافیک مجتمع Intel HD 510 با کلاک 300 تا 900MHz در نظر گرفته شده است.

 

مسلماََ پرچمداران این سری بسیار بهینه، پردازنده های خانواده Core i7 یعنی Core i7 6600U و Core i7 6500U هستند. این دو پرچمدار دارای 4 رشته پردازشی، 4 مگابایت کش لایه 3 با فرکانس 3.0GHz و 3.2GHz و کلاک گرافیک iGPU نهایتا تا 1050MHz هستند. پردازنده های خانواده Core i5 نیز تقریبا مشخصات دو پردازنده قبلی را دارند، منتها با فرکانس کمتر ، 3 مگابایت کش لایه سوم و کلاک گرافیک iGPU تا 1000MHz . تک پردازنده خانواده Core i3 مشخصاتی مشابه پردازنده های خانواده Core i5 دارد و شاید مهمترین فرق آن با خانواده Core i5 ، عدم داشتن تکنولوژی Turbo Boost باشد. تک پردازنده خانواده Pentium نیز مشخصات تقریبا یکسانی با پردازنده خانواده Core i3 دارد، ولی فرکانس آن کمتر از بقیه خانواده هاست و دارای 2 مگابایت کش لایه سوم است. پردازنده های خانواده Celeron نیز تکنولوژی HyperThreading را ندارند.

 

همه ی پردازنده های سری Skylake-U تنها از رم های DDR3L با فرکانس 1600MHz و 1866MHz پشتیبانی می کنند. ممکن است تعدادی از این پردازنده ها در سال 2015 و تعداد دیگری نیز در سال 2016 معرفی و عرضه شوند.

 

برای مشاهده جدول فوق با کیفیت بالاتر، روی این لینک کلیک کنید.

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط Zotac_ MHz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...