رفتن به مطلب

انتشار بیلد جدید 10525 ویندوز 10 دسکتاپ


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

144000390407171.png


 


 


 


شاید تصور کنید یک اشتباه تایپی در عنوان مطلب رخ داده است، زیرا احتمالا گمان می کردید که دیگر قضیه بیلد و پیش نمایش برای ویندوز ۱۰ دسکتاپ تمام شده است. اما اینطور نیست و همانطور که مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود، پروژه اینسایدر متوقف نخواهد شد و همیشه به عنوان راه حلی سریع برای برآورده کردن انتظارات کاربران تداوم خواهد داشت. حال اولین بیلد، بعد از انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۰ در اختیار اینسایدر ها قرار گرفته است.


این بیلد ۱۰۵۲۵ نام داشته و برای اینسایدر های نوع Fast منتشر شده است. همانطور که انتظار داشتیم این بیلد حاوی ویژگی جدیدی نبوده و بیشتر به رفع باگ ها و ارتقای عملکرد کلی پرداخته است. خبر خوب این است که در این بیلد مکانیزم مدیریت حافظه رم ارتقا یافته که باعث روان تر شدن و عملکرد بهینه سیستم خواهد شد. همچنین بخش تنظیمات رنگ ویندوز هم بهبود هایی به خود دیده و پیشرفت داشته است.


 


144000446398611.png


 


تغییرات اعمال شده به زبان مایکروسافت به شرح زیر هستند:


  • تنظیمات رنگ

ما فیدبک های بسیاری از سوی کاربران در مورد رنگ پیش فرض منوی استارت، اکشن سنتر، تسک بار و نوارهای عنوان دریافت کردیم و اینکه کاربران درخواست کرده اند گزینه ای برای اعمال تغییرات در انعکاس و شفافیت بخش تنظیمات ایجاد شود. این ویژگی با این که هنوز کامل و بی نقص نیست، در بیلد ۱۰۵۲۵ گنجانده شده که البته در حالت پیش فرض خاموش بوده و کاربران می توانند با مراجعه به بخش (Settings > Personalization > Colors) آن را فعال کنند.


  • بهبود الگوریتم های مدیریت رم

ما در ویندوز ۱۰ یک طرح جدید موسوم به compression store ایجاد کرده ایم که شامل مجموعه ای از صفحات فشرده شده در حافظه رم است. روش کار این الگوریتم به این صورت است که وقتی سیستم احساس کند حافظه رم در فشار و تنگنا قرار دارد، صفحاتی که در حال استفاده نیستند را فشرده می کند ولی از حافظه رم خارج نکرده و بر روی دیسک ذخیره سازی، ذخیره نمی کند، تا در استفاده های بعدی مجبور به دوباره خوانی از حافظه ذخیره سازی که نسبت به حافظه رم سرعت بسیار پایینی دارد، نشود. این طرح موجب کاهش استفاده از حافظه رم، به ازای هر فرایند می شود. این الگوریتم نهایتا باعث می شود که اپلیکیشن های بیشتری در حافظه رم باقی مانده و حفظ شوند تا هنگام فراخوانی آن اپلیکیشن ها، زمان بسیار کمتری صرف شود و این درحالی است که اپلیکیشن ها یا صفحه های باقی مانده در رم فشرده شده اند و فضای بسیار کمی اشغال می کنند.


 


این الگوریتم موجب پاسخگویی سریع ویندوز ۱۰ به فرمان های کاربر می شود و تجربه ای عالی از سرعت و روان بودن را به ارمغان می آورد. این مکانیزم جدیدمدیریت حافظه رم، در لیست فرایند های همیشه در حال اجرای سیستم قرار می گیرد (می توانید از در بخش فرایندهای تسک منیجر آن را مشاهده کنید).


 


شاید بپرسید که این الگوریتم به تنهایی یک فرایند سنگین است و ممکن است در یک استفاده طولانی از سیستم موجب پر شدن حافظه رم شود. اما اینطور نیست. با اینکه لیست اپلیکیشن ها و صفحات بدون استفاده فشرده شده و در حافظه رم قرار می گیرند، اما این لیست زمانی گسترش یافته و فرایند های بیشتری را فشرده می کند که حافظه رم بیشتری در دسترس باشد. به این معنی که اگر حافظه رم کم بوده و  ذخیره ساز صفحات فشرده فضای کافی در اختیار نداشته باشد، صفحات فشرده جدید به همان منوال قبلی در حافظه ذخیره سازی، قرار می گیرند. این الگوریتم در تسک منیجر قابل رویت است و ممکن است نسبت به نسخه های منتشر شده قبلی ویندوز ۱۰، یک فرایند پر مصرف و سنگین به نظر آید. زیرا هنوز نیاز به بهبود هایی جزئی داشته و اینکه به نوعی همه فرایند های در حال اجرا در بر گرفته و تئوری فوق را در مورد آن ها نیز اعمال می کند، البته فقط آن هایی در حال استفاده نیستند.


 


شایان ذکر است که این بیلد نه تنها اولین نسخه پیش نمایش منتشر شده پس از نسخه رسمی محسوب می شود، بلکه اولین بیلد از نسخه دوم همان آپدیت معروف Threshold نیز می باشد. همانطور که همه انتظار داریم بیلد های بعدی Threshold 2 باید شامل ویژگی های جدیدی مانند پشتیبانی از افزونه ها برای مرورگر اج و ادغام سازی اسکایپ با بخش تماس و پیام و یا حتی ویژگی Spotlight لاک اسکرین باشد.


در نهایت باید بگوییم که برای دریافت این بیلد، باید عضوی از جامعه اینسایدر های ویندوز باشید و همچنین اگر به ویندوز ۱۰ کوچیده اید، باید به بخش تنظیمات آپدیت رفته و این بیلد را با استفاده از گزینه Get Preview Builds دریافت کنید. همچنین اگر دوست دارید این بیلد را در قالب یک فابل ISO دریافت کنید، لازم نیست نگران باشید چراکه مایکروسافت در آینده ای نزدیک فایل ISO بیلد ۱۰۵۲۵ را منتشر خواهد کرد.


اگر جزو کسانی هستید که این بیلد را دریافت کردید، مشاهدات و برداشت های خود از الگوریتم مدیریت رم جدید را با ما در میان بگذارید.


 


منبع: MICROSOFT NEWS


 


مشاهده لینک دانلود ورژن جدید ویندوز 10 بصورت غیرمستقیم: 


Download Windows 10 Build 10525 ISO


ویرایش شده توسط Maxwell
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون. :batting eyelashes:  :batting eyelashes:  :batting eyelashes:

نمیشه اپدیت رو فقط دانلود کرد؟یعنی یکبار دیگه باید ویندوز دانلود کنیم؟ :angry:  :angry:  :angry:

ویرایش شده توسط Tommy Angelo
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با اپدیت ویندوز اینا اضافه میشه یا نه باید از اول ریخت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

این یک بیلد از نسخه Preview هست و نسخه اصلی نیست این ابدیت هایی که روی این نسخه هست تا اخر این ماه برای ویندوز شما ها میاد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز این مطلبو خودتون ترجمه کردید که منبعmicrosoft newsرو گزاشتید! و در بخش  مقالات  تهیه شده توسط لیون کامپیوتر اقدام به تاپیک زدن کردید؟!

 

یه سوال ازتون داشتم ایا خودتون راضی به اینکار بودید زحمت بکشید یه مقاله رو از سایت خارجی ترجمه بکنید بعد یکی دیگه بدون ذکر کردن نام شما مقالتون رو کپی کنه؟

 

عزیز باید منبع مطلبی که ازش کپی کردید رو بزارید نه سایت خارجی

 

http://winphone.ir/microsoft-releases-windows-10-build-10525-to-insiders/

 

http://www.khorasannews.com/OnlineNews.aspx?newsid=1959211&category=All

 

دوم اینکه باید در بخش مطالب کپی شده از سایتهای دیگر تاپیک میزدید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این قسمت بهبود الگوریتم های مدیریت رم خیلی عالیه مخصوصا برای کسایی که حافظه ی رم کمی دارن و میخان بازیهای open world مثل GTA:v بازی کنن و از HDD هم استفاده میکنن.(در واقع SSD ندارن)

هر دفعه رم سیستم پر بشه اطلاعات به جای اینکه توی هارد به صورت page file ذخیره بشن و از توی هارد هم خونده بشن تا اونجایی که راه داره توی همون رم فشرده میشن و هنگام نیاز باز از توی رم خونده میشن

ویرایش شده توسط (WarCraft)
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...