رفتن به مطلب

|| تمامی خبرهای مربوط به کارت گرافیک GTX 950 فقط در اینجا ||


Recommended Posts

bd01ljkx3pkl8djupboe.jpg


 


 


دیروز کارت گرافیک GTX 950 بصورت رسمی معرفی شد و ما نیز اخبار مرتبط به آن را پوشش دادیم.


مدت اندکی پس از این معرفی رسمی، تمامی شرکای شرکت nVIDIA ، از ASUS گرفته تا Inno3D ، همگی دست به معرفی کارت گرافیک GTX 950 مدل غیر رفرنس خودشون زدند.


بنده تصمیم گرفتم برای جلوگیری از ایجاد تایپیک های فراوان، تمامی خبرهای مربوط به کارت گرافیک GTX 950 را در این تایپیک جمع خواهم کرد.


این تایپیک به مرور آپدیت خواهد شد...


 


لینک هر خبر در این تایپیک قرار خواهد گرفت.


با تشکر


 


شرکت MSI از دو کارت گرافیک مبتنی بر GTX 950 رونمایی کرد


شرکت Zotac از سه کارت گرافیک جدید GTX 950 رونمایی کرد


تصاویر کارت گرافیک GTX 950 مدل رفرنس منتشر گشت


GIGABYTE وارد میدان شد: معرفی دو کارت گرافیک GTX 950 توسط شرکت GIGABYTE


شوالیه های EVGA آمدند: معرفی 4 مدل از کارت گرافیک GTX 950 توسط شرکت EVGA


فضایی ها وارد شدند: شرکت GALAX از دو کارت گرافیک جدید GTX 950 خود رونمایی کرد


شرکت Palit از دو کارت گرافیک GTX 950 سری StormX پرده برداری کرد


کارت گرافیک GTX 950 توسط شرکت Gainward معرفی گشت


ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

qz6g0q7l72gm3rdr51xj.jpg

eaxa0alcuovmzxrso.jpg

 

موضوع: شرکت MSI از دو کارت گرافیک مبنی بر GTX 950 رونمایی کرد

 

امروز شرکت MSI از جدیدترین سری کارت گرافیک GTX 950 رونمایی کرد. کارت گرافیک GTX 950 از جدیدترین GPU شرکت nVIDIA ، یعنی GM206 Maxwell 2 استفاده می کند. این GPU قبلا هم در کارت گرافیک GTX 960 مورد استفاده قرار گرفته بود و این GPU نسبت به GTX 960 ، محدودتر می باشد. معماری جدید Maxwell 2 بخوبی با ویندوز 10 و DirectX 12 سازگاری دارد. شرکت MSI از سیستم خنک کننده معروف خود، Twin Frozr V استفاده کرده است. این سیستم تجربه یک کارت گرافیک خنک و ساکت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. به لطف تکنولوژی Zero Frozr و طراحی فن Torx ، سیستم خنک کننده کارت گرافیک دارای کارایی بیشتر و سروصدای کمتری خواهد داشت. کارت گرافیک GTX 950 یک گزینه ایده آل برای بازی هایی مثل DOTA 2 و League of Legends و سایر بازی ها با کیفیت 1080p می باشد.

 

شرکت MSI دو مدل از کارت گرافیک GTX 950 را معرفی کرده است: مدل MSI GTX 950 GAMING و MSI GTX 950 Armor2X . مدل Armor2X دارای تم سیاه و سفید است و از نظر ظاهری، شباهت زیادی با مادربردهای سری Krait این شرکت دارد. مدل Armor2X دارای اورکلاک کارخانه ای است، ولی مدل GAMING از اورکلاک کارخانه ای محروم می باشد.

 

u3rbbky34h55zile8gc.jpg

h62byly661clbijxu6t9.jpg

 

سیستم خنک کننده دو کارت گرافیک مذکور، Twin Frozr V است. این سیستم شامل دو فن 10 سانتی متری با طراحی Torx است. این طراحی ویزه موجب عملکرد بالای فن و در عین کم سروصدای شدن آنها می شود. طراحی هیتسینک این سیستم خنک کننده نسبت به قبل، بهتر شده و از طراحی SU در آن استفاده شده است. این طراحی موجب شده کارایی لوله های ناقل حرارت نسبت به قبل بیشتر شود، مخصوصا اگر با تکنولوژی Airflow Control همگام شود. طراحی ظاهری دو مدل کارت گرافیک GTX 950 ، یعنی Armor2X و GAMING تقریباََ شبیه به هم است، ولی تم متفاوتی دارند. تم مدل Armor2X سیاه و سفید است، ولی مدل GAMING تمی سیاه و قرمز دارد. فعلاََ مدل 2 گیگابایتی از دو کارت گرافیک معرفی شده اند و ممکن در آینده مدل 4 گیگابایتی نیز معرفی گردد.

 

دو کارت گرافیک مذکور از برنامه ی انحصاری MSI GAMING App پشتیبانی می کنند. با کمک این برنامه می توان بسته به نیاز کاربر، به راحتی حالت کارایی کارت گرافیک را بین سه حالت اورکلاک، گیمینگ و Silent تعویض کرد. قابلیت EyeRest کمک شایانی به تنظیمات مناسب برای حالت استفاده، می کند. برای مثال، تنظیمات رنگ برای بازی مشخص، فیلم و یا فعالیت های دیگر و همچنین کم کردن نور آبی رنگ برای بازی ها به وقت شب. همچنین این نرم افزار امکان تنظیم نور و رنگ LED در 5 حالت مختلف را به کاربر می دهد.

 

 

ct0kl6jocv8m1hv30y2.jpg

o30xuj62gm26qkhrhta.jpg

 

 

همچنین شرکت MSI برای مدت کوتاهی، بازی Final Fantasy Type-0 HD را مجانی و بصورت یک کد دیجیتالی، درون بسته بندی کارت گرافیک MSI GTX 950 GAMING و MSI GTX 950 Armor2X قرار می دهد. این پیشنهاد تا 30 سپتامبر سال 2015 پابرجا خواهد ماند.

 

 

24kfnx35uw62n6rpoymz.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه مدل 4g رو ارائه بدن كه عالى ميشه... :-?

 

معمولا اكثر شركتها مدلهاى دو فن و يك فن ارائه كردن ولى به ندرت ميشه مدل سه فنه ديد كه يكيش شركت زوتاك اين مدل رو ارائه كرده

 

http://china.zotac.com/Product/view/id/721#

 

كه باعث تعجم شد چون مصرف و دماى اين كارت از بيخ كمه حتما اونى كه مدل سه فن رو ميخره دنبال اور كردنه... :wacko:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

fs20ok6nympf3vgvozn.jpg

 

 

موضوع: شرکت Zotac از سه کارت گرافیک GTX 950 رونمایی کرد

 

بخش بین المللی شرکت Zotac امروز از سه کارت گرافیک جدید GTX 950 رونمایی کرد. این سه کارت گرافیک، عضو جدید از سه خانواده ی اصلی این شرکت می باشند: GTX 950 در خانواده کارت های معمولی تک فنه، GTX 950 OC در خانواده کارت های اورکلاک شده کارخانه ای با دو فن و GTX 950 AMP! Edition از خانواده AMP با بهترین اورکلاک کارخانه ای، دو فن پیشرفته و چندین قابلیت کاربردی دیگر.

 

در کل همه ی کارت گرافیک های GTX 950 ، چه مدل مرجع و چه غیر مرجع، دارای 768 هسته ی پردازشی CUDA و 48 واحد Texture Mapping و 32 واحد ROP ، به همراه مموری 2 یا 4 گیگابایتی (که شرکت Zotac فعلا فقط مدل 2 گیگابایتی را معرفی کرده) GDDR5 با باس 128 بیت می باشند، ولی در سرعت کلاک هسته و مموری با هم فرق دارند. 

 

طراحی هر سه کارت با یکدیگر متفاوت است و در کل کارت گرافیک GTX 950 AMP از طراحی زیباتری برخوردار شده است. اندازه مدل معمولی تک فنه نسبت به دو مدل دیگر، کم جسته تر است و برای سیستم های جمع و جور micro-ITX بسیار مناسب می باشد. این در حالی است که دو مدل OC و AMP از اندازه متوسطی برخوردارند و برای بیشتر سیستم های mini-ITX و ATX مناسب می باشند. سیستم خنک سازی هر سه کارت، Freeze Tech نام دارد.

 

 

dumr7atg6cxovnjansqa.jpg

 

 

 این سیستم خنک کننده در کارت GTX 950 شامل یک فن 9 سانتی متری و یک هیتسینک می باشد. در مورد کارت گرافیک GTX 950 OC ، سیستم خنک کننده آن شامل دو فن 8 سانتی متری و هیتسینک است. مدل GTX 950 AMP نیز دارای سیست خنک کننده دو فنه 9 سانتی متری و یک هیتسینک و یک بک پلیت می باشد. البته فن های بکار رفته در مدل AMP از نوع IceStorm و جنس بدنه ی ان نیز از کربن ExoArmor است. لازم به ذکر است فن های بکار رفته در هر سه مدل، در زمان بیکار بودن کارت گرافیک، خاموش می شوند. این کار به عدم ایجاد نویز های بی دلیل و طول عمر بالاتر کارت گرافیک، کمک بیشتری خواهد کرد.

 

هر سه کارت گرافیک، دو اسلات از کیس شما را اشغال می کنند. همچنین هر سه آنها دارای یک درگاه HDMI 2.0 ، یک درگاه DisplayPort و دو درگاه Dual-Link DVI می باشند. از لحاظ API های مورد نیاز برای بازی های امروزی، هر سه آنها به DirectX 12 سطح 1_12 (قابل استفاده فقط در ویندوز 10) و OpenGL 4.5 مجهز شده اند. قرار است DirectX 12 از منابع سخت افزار سیستم، بخصوص CPU و GPU به خوبی استفاده کند و از افتادن فشار بالا بر روی CPU جلوگیری کند.

 

 

im7agvrpkfjndfpwuhv3.jpg

 

 

سرعت کلاک هسته سه کارت گرافیک مدل معمولی، OC و AMP بترتیب برابر 1089 ، 1102 و 1203 مگاهرتز در حالت پایه و 1266 ، 1279 و 1405 مگاهرتز در حالت Boost هستند. سرعت کلاک مموری نیز بترتیب قبل برابر 6610 ، 6804 7020 مگاهرتز می باشند.

علاوه بر سه مدل نام برده شده، چندین عکس از دو مدل دیگر کارت گرافیک Zotac GTX 950 منتشر شده است که هنوز از سوی این شرکت معرفی نشده اند. بنظر می رسد این دو مدل  تنها برای کشورهای معینی، مثل چین، منتشر شوند.

 

 

c42j8re2g4dgx27shp5.jpg

 

14hzvhsp90gjifnm78q.jpg

 

wbdu452qgw9dimg5ql5w.jpg

 

 

در آخر می توانید جدول مشخصات سه کارت گرافیک Zotac GTX 950 ، Zotac GTX 950 OC و Zotac GTX 950 AMP! Edition را ببینید:

 

 

jhrp8pr0qpo8wyi6dtk.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه مدل 4g رو ارائه بدن كه عالى ميشه... :-?

 

معمولا اكثر شركتها مدلهاى دو فن و يك فن ارائه كردن ولى به ندرت ميشه مدل سه فنه ديد كه يكيش شركت زوتاك اين مدل رو ارائه كرده

 

http://china.zotac.com/Product/view/id/721#

 

كه باعث تعجم شد چون مصرف و دماى اين كارت از بيخ كمه حتما اونى كه مدل سه فن رو ميخره دنبال اور كردنه... :wacko:

اون کارته چرا SLI ساپورت میکرد؟

تغذیه برقشم دوتا شیش پین میخواست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عکس های رسمی از کارت گرافیک GTX 950 مدل رفرنس (مدل مرجع شرکت nVIDIA) منتشر شد. این عکس ها مشخصات و ویژگی های کارت گرافیک را بیشتر نمایان می کنند، مانند پشتیبانی از SLI:

 

 

264u5m5uwn3hi97w7ep0.jpgexjdnjia39omcyyzfq8f.jpg

 

g91wvtxpa4qttgolq4ib.jpg1qwiw2v57omgjmuyuv.jpg

 

 

6vufx7ihwml5uiyn5985.jpg

 

 

 

منبع: wccftech

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

473rgowtdhl2wmwx30fu.jpg8s7mgb3jjoksoc0g2g47.jpg

 

موضوع: GIGABYTE وارد میدان شد: معرفی دو کارت گرافیک GTX 950 توسط شرکت GIGABYTE

 

شرکت GIGABYTE امروز از دو کارت گرافیک جدید GTX 950 پرده برداری کرد. این دو کارت گرافیک با مشخصات و ویژگی های عالی در کنار قیمت بسیار منطقی، گزینه های بسیار مناسبی برای گیرمهای کم بودجه خواهند بود. هر دو مدل از پیش اورکلاک شده اند.

 

دو مدل معرفی شده تنها با نام مشترک GTX 950 OC شناخته می شوند ولی دارای کد متفاوتی اند: کد GV-N950WF2OC-2GD برای مدل دو فنه و کد GV-N950OC-2GD برای مدل تک فنه. همانطور که گفته شد، هر دو مدل از پیش اورکلاک کارخانه ای شده اند و از نظر قابلیت ها و امکانات هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و تنها از نظر خنک کنندگی و طراحی باهم فرق دارند. دو کارت گرافیک برای بازی هایی با کیفیت 1080p ، بخصوص بازی های MOBA یا Multiplayer Online Battle Arena ساخته شده اند. دو کارت گرافیک مذکور حتی می توانند بازی های سبک MBOA را در تنظیمات بالا و رزولوشن 4K نیز اجرا کنند!

 

 

frvs4aqbtoe49bu29uz7.jpgfz5ty2r6bdm7d5wz47vx.jpg

 

 

سیستم خنک کننده مدل دو فنه، WINDFORCE 2X نام دارد. این سیستم شامل دو فن 8 سانتی متری و یک هیتسینک یکپارچه است و بدلیل مصرف پایین کارت گرافیک GTX 950 ایجاد گرمای کم، صدای بسیار کمی از کارت گرافیک، حتی در زمان فشار بالا، شنیده خواهد شد. مدل تک فنه کارت گرافیک GTX 950 شامل یک فن 9 سانتی متری و یک هیتسینک بکپارچه است و برای سیستم های micro-ITX گزینه مناسبی خواهد بود. مدل دو فنه نیز برای سیستم های mini-ITX ایده آل است.

 

کارت گرافیک N950WF2OC بدلیل طراحی منحنی گونه پره ها ، دارا بودن فضای خالی برای انتقال گرما، به خنک تر شدن کارت گرافیک کمک شایانی می کنند و موجب ورود 23% هوای بیشتر به داخل کارت گرافیک از طراق فن ها می شود.

نرم افزار انحصاری GIGABYTE OC GURU II برای کارت گرافیک های جدید شرکت GIGABYTE طراحی شده است. به کمک این نرم افزار می توان به راحتی بر سرعت کلاک هسته و مموری، ولتاژ ورودی، میزان دور فن و برق ورودی کنترل کامل داشت. 

 

 

q2j463gyl90nquwk84ft.jpg3106lm6391pxvn83t7w.jpg

 

 

دو کارت گرافیک معمرفی شده دارای استاندارد کیفی Ultra Durable 2 می باشند. این استاندارد تنها در محصولات شرکت GIGABYTE استفاده می شود. وقتی نام این استاندارد بر روی یک محصول شرکت GIGABYTE درج شده باشد، این بدان معنی خواهد بود که در ساخت این محصول از بهترین مواد اولیه و امکانات و قابلیت های منحصر به فرد استفاده شده است. در دو کارت گرافیک مذکور، از چوک هایی با جنس هیدراکسید آهن، ماسفِت های Low RDS و خازن های Lower ESR بکار گرفته شده است. تمامی این قابلیت ها در نهایت و در کنار هم به کارایی کارت گرافیک و طول عمر آن کمک خواهند کرد.

 

 

2wgo1ccq80h07td5qqxf.jpgq46lukst65mvc8zed3jg.jpg

 

601tgwy5dcqq8df4of6.jpg0zmp7f2bsjc2w804bz0.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

qf1252all4gf6kswqsq.jpg9uzu6leng8tv5hl1dh1.jpg

 

موضوع: شوالیه های EVGA آمدند: معرفی 4 مدل از کارت گرافیک GTX 950 توسط شرکت EVGA

 

شرکت EVGA بعنوان یکی از برترین همکارهای شرکت nVIDIA در زمینه ساخت کارت گرافیک، امروز از 4 کارت گرافیک قدرتمند GTX 950 رونمایی کرد. هر چهار کارت گرافیک دارای تنها در چندین ویژگی با هم تفاوت دارند، ولی همگی از کیفیت ساخت و کارایی بالایی برخوردارند.

GTX 950 جدیدترین شاهکار شرکت nVIDIA است. این کارت جانشین GTX 750 Ti است و نسلت به GTX 650 حدود 3 برابر کارایی بالاتری دارد. معماری ساخت این کارت، جدیدترین نسخه از معماری Maxwell (معروف به Maxwell 2) می باشد و در آن از چیپ گرافیکی GM206 استفاده شده است. این کارت گرافیک نسبت به کنسول های نسل حاظر قدرتمندتر است و از DirectX 12 سطح 1_12 پشتیبانی می کند.

 

4 کارت گرافیک EVGA GTX 950 همگی از سیستم EVGA ACX 2.0 جهت خنک سازی بهره می برند. این سیستم شامل دو یا یک فن 8 یا مصرف کم و کارایی بالا و چند هیتسینک می باشد. فن های استفاده شده در هر 4 کارت گرافیک، منحنی شکل هستند که این طراحی کمک فراوانی به مکیدن هوا به داخل و مصرف برق کمتر فن می کند. فن های بکار رفته تا دمای کمتر از 60 درجه هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت; که این قابلیت به افزایش عمر فن و عدم ایجاد هر گونه نویز از کارت گرافیک، در هنگام بیکاری، اجرای کارهای ساده و حتی اجرای بازی های سبک و متوسط می شود. درضمن این فن ها دارای 2 گوی هستند که موجب افزایش 4 برابری عمر فن و افزایش 20% کارایی آن خواهد شد. مدل FTW  کارت گرافیک GTX 950، خود دارای بکپلیت هست.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از کارت گرافیک EVGA GTX 950 به این لینک مراجعه فرمایید.

 

 

7e8x3enxti2cevvctt5i.jpgb3jf8cysdqolfyjkcjra.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

hato6ln2871lnyxi323.jpg6f6lzkueggo8al3c74m.jpg

 

موضوع: فضایی ها وارد شدند: شرکت GALAX از دو کارت گرافیک جدید GTX 950 خود رونمایی کرد

 

شرکت GALAX امروز از دو سری از کارت گرافیک GTX 950 خود را بصورت جهانی معرفی کرد. دو کارت گرافیک GALAX GTX 950 OC و GALAX GTX 950 EXOC، عضوهای جدیدی از سری کارت گرافیک های شرکت GALAX می باشند. هردو کارت گرافیک از پیش اورکلاک شده اند (اورکلاک کارخانه ای) ولی باز هم می توان تا حدی، سرعت کلاک هسته آنها را بیشتر اورکلاک کرد. دو کارت مذکور برای گیمینگ با کیفیت 1080p ساخته شده اند و بدلیل داشتن جدیدترین تکنولوژی ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، به همراه قیمت بسیار مناسب، یک آپدیت مناسب برای سیستم هایی با کارت گرافیک های قدیمی مثل GTX 650 ، GTX 550 Ti و امثال اینها خواهد بود.

 

کارایی هر دو کارت گرافیک نسبت به کارت های دو نشسل خود، حدود 3 برابر بیشتر شده و در عوض، مصرف آنها نیز بطور قابل توجهی کاهش یافته است. این دو کارت (و سایر کارت های GTX 950) با مصرف کم 90 واتی، می تواند برای بیشتر سیستم های امروزی و قدیمی، قابل استفاده باشد. همچنین گرمای تولید شده از سوی این کارت گرافیک ها نسبت به کارت های قدیمی تر، کمتر می باشد و این یک امتیاز ویژه برای انها محسوب می شود. مصرف کمتر برابر گرمای تولیدی کمتر، و گرمای کمتر مساوی است با احتیاح کمتر به فن و احتیاج کمتر به فن مساوی است با ایجاد نویز کمتر! همه ی این ویژگی ها به لطف استفاده از معماری بسیار موفق و بهینه Maxwell و چیپ GM206 ممکن شده است.

 

 

ayeuh2o18t4uap80abd0.jpgatzf6rmpo5y1p8ecbq.jpg

 

 

کارت گرافیک GALAX GTX 950 OC دارای یک فن 9 سانتی متری و هیتسینک می باشد و با قیمت مناسب و اندازه کوچک خود، دل بسیاری از خریداران را می روباید. همانطور که قبلا هم گفته شد، کارت گرافیک ،ي 950 بدلیل مصرف بسیار پایین خود، نیازی سیستم خنک سازی آنچنانی ندارد و با همین یک فن و هیتسینک خود، می تواند بخوبی با گرما دست و پنجه نرم کند. کارت گرافیک GALAX GTX 950 EXOC با اورکلاک به مراتب بالاتر نسبت به مدل OC و همچنین توانایی اورکلاک شدن بیشتر، از دو فن ، هیتسینک ، بکپلیت و لوله ناقل حرارت جهت خنک سازی بهره می برد. این کارت به خانواده EXOC شرکت GALAX تعلق دارد. همه کارت گرافیک های این خانواده، سفید پوش هستند و کارت گرافیک GTX 950 EXOC هم از این رسم خانوادگی پیروی می کند.

 

سرعت کلاک هسته مدل EXOC و OC بترتیب برابر 1203 و 1114 مگاهرتز در حالت پایه، و سرعت کلاک 1405 و 1304 مگاهرتز در حالت Boost است. دو کارت گرافیک مذکور از جدیدترین تکنولوژی های شرکت nVIDIA نظیر Dynamic Super Resolution، GameStream، GameWorks و VXGIو صد البته DirectX 12 سطح 1_12 پشتیبانی کامل می کند.

 

 

7tzlif5oe577ss63kjsp.jpgd97ywjoga7uv7dd5fvqr.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

3or9gsscnpj15hcz40vg.jpg

 

 

موضوع: شرکت Palit از دو کارت گرافیک GTX 950 سری StormX پرده برداری کرد

 

شرکت Palit امروزی از سری جدید کارت گرافیک های StomrX به نام های GTX 950 StormX و GTX 950 StormX Dual رونمایی کرد. دو کارت گرافیک مذکور برای بازی های MOBA و بازی های با کیفیت 1080p و اجرای آنها در 60 FPS طراحی و ساخته شده اند. کارت گرافیک های سری GTX 950 از معماری Maxwell و چیپ GM206 ساخته شده اند و دارای مصرف برق و گرمای پایین در کنار کارایی بالا در برابر قیمت، می باشند. این سری نسبت به کارت های سری GTX 650 حدود 3 برابر قوی تر شده اند و بدلیل مجهز شدن به جدیدترین تکنولوژی ها و API ها، یک گزینه ایده آل برای اجرای بازی های امروزی، قدیمی و حتی در آینده خواهند بود.

 

کارت گرافیک GTX 950 StormX Dual دارای دو فن 8 سانتی متری و یک هستسینک می باشد و متاسفانه نسبت به دیگر هم تیمی های خود، از اورکلاک کارخانه ای به مراتب پایین تری برخوردار است (1241MHz سرعت کلاک در حالت Boost! و حدود 53MHz سریعتر از مدل رفرنس) . این مهم باعث کندتر این کارت نسبت به دیگر مدل های GTX 950  می شود، ولی در عوض خنک تر و ساکت تر از ُایر کارت های سری GTX 950 خواهد بود.

 

 

xf7jtoysof0gyv2zp1fn.jpg

 

 

مدل GTX 950 StormX تنها از یک فن 9 سانتی متری و یک هیتسینک بهره می برد. دو فن بکار رفته در کارت گرافیک GTx 950 StormX Dual از پره های TurboFan Blade برخوردار شده اند که به موجب آن، کارایی فن ها در هنگام مکیدن هوا و خنک سازی کارت گرافیک، بیشتر می شود. فن هر دو کارت گرافیک تا دمای کمتر از 60 درجه خاموش خواهند ماند، بنابراین در هنگام استفاده از سیستم برای کارهای سبک و روزمره و حتی اجرای بازی های سبک، هیچ گونه صدایی از سوی کارت گرافیک نخواهید شنید. این قابلیت در افزایش طول عمر فن تاثیر بسزایی می گذارد.

 

از دیگر قابلیت های کارت گرافیک GTX 950 StormX Dual می توان به خازن های جامد، چوک از جنس هیدراکسید آهن و فن های دارای قابلیت PWM (برای کنترل دور فن استفاده می شود) اشاره کرد. همچنین این کارت گرافیک از قابلیت SLI برای بهره گیری از دو کارت گرافیک GTX 950 با هم پشتیبانی می کند. Directx 12 سطح 1_12 یکی دیگر از قابلیت های کلیدی هر دو کارت گرافیک محسوب می شود.

 

 

j0ok05b5d0qxb2wihem.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

g3crahz93na2pcbzoqc.jpg

 

 

موضوع: کارت گرافیک GTX 950 توسط شرکت Gainward معرفی گشت

 

شرکت Gainward بعنوان یک از عضو از خانواده بزرگ nVIDIA ، امروز از کارت گرافیک GTX 950 خود رونمایی کرد. این کارت گرافیک با طراحی جذاب و سیستم خنک کنندگی مناسب، در کنار مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری ایده آل و همچنین قیمت خوب آن در برابر کارایی بالا، آمده است تا گیمرهای کم بوجه را خوشحال کند. این کارت گرافیک بر پایه معماری موفق Maxwell و چیپ جدید GM206 ساخته شده که حاصل آن، یک کارت گرافیک با مصرف کم و کارایی بالا در بازی های MOBA و دیگر بازی های در کیفیت 1080p شده است.

 

سیستم خنک کننده این کارت گرافیک متشکل شده از یک فن 9 سانتی متری با قابلیت خاموش شدن خودکار در دمای کمتر از 60 درجه و یک هیتسینک با طراحی خاص می باشد. کارت گرافیک Gaiward GTX 950 از 768 هسته ی پردازشی CUDA و 48 واحد Texture Mapping و 32 واحد ROP به همراه 2 گیگابایت مموری GDDR5 با باس 128 بیت و پهنای باند 105.76GB/s و سرعت کلاک هسته 1026MHz در حالت پایه و 1190MHz در حالت Boost تشکیل شده است. کلاک پایین هسته موجب خنک تر بودن کارت نسبت به سایر مدل ها و همچنین کندتر بودن آن می شود. مصرف برق این کارت برابر 90 وات است و تنها از یک کانکتور 6 پین PCI-E خود را تغذیه می کند.

 

درگاه های کارت گرافیک مذکور شامل یک درگاه DVI-I ، یک درگاه DVI-D ، یک درگاه HDMI و یک درگاه DisplayPort می باشد. این کارت گرافیک با ویندوز 10 سازگاری بوده و از DirectX 12 پشتیبانی می کند.

 

 

kv5a640raplduffrv87g.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 هفته بعد...

قیمت این کارت چنده؟

160 تا 170 دلار.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

160 تا 170 دلار.

به پول ایران چقدر میشه ؟     مدل MSI

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به پول ایران چقدر میشه ؟     مدل MSI

600 تا 700 تومن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

600 تا 700 تومن

مرسی 

 

ببخشید  مدل MSi کی به ایران میاد؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مرسی 

 

ببخشید  مدل MSi کی به ایران میاد؟

خبر ندارم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...