رفتن به مطلب

اولین مشخصات پردازنده های خانواده Core i3 و Pentium از سری Skylake لیک شد


Recommended Posts

bd27p07ys6i58iloffy.jpg

 

 

دو پردازنده Core i5 6600K و Core i7 6700K از سری Skylake حدود یک ماه است که عرضه شده اند و در دنیای IT ، یک ماه مدت زمان زیادی است. این به معنی معرفی شدن پردازنده  های ارزان تر و ضعیف تر از خانواده های Core i3 و Pentium در آینده نزدیک می باشد. دو خانواده ثابت پردازنده های اینتل که بدلیل بهره مند شدن از جدیدترین تکنولوژی های شرکت Intel در کنار قیمت بسیار پایین و مناسب نسبت به پردازنده های خانواده Core i5 و Core i7 ، ارزش خرید بالاتری دارند.

 

اما سوال اینجاست که پردازنده های مذکور با چه مشخصاتی وارد رینگ می شوند؟ طبق اطلاعات منتشر شده از وب سایت تخصصی CPU World ، پردازنده های خانواده Core i3 و Pentium تغییرات ویژه ای ندیده اند، بصورتی که پردازنده Core i3 6100 از دو هسته ی پردازشی و چهار رشته ی پردازشی با قابلیت Hyper-Threading بهره مند خواهد بود. چهار مگابایت کش لایه سوم، پشتیبانی از دستورالعمل های AES ، AVX ، AVX2 ، VT-x ، VT-d ، VPro و TXT ، تکنولوژی Trusted Execution یا اجرای قابل اطمینان و گرافیک مجتمع GT2 با اسم HD 530 (با سرعت کلاک 350MHz در حالت پایه و 1000MHz در حالت Boost) از دیگر مشخصات این پردازنده است.

 

در خانواده Pentium نیز، اولین پردازنده این خانواده در سری Skylake ، نام G4400 را یدک خواهد کشید. این پردازنده جایگزین پردازنده G3250 از سری Haswell-Refresh خواهد بود. پردازنده G4400 از دو هسته ی پردازشی (به احتمال زیاد با دو رشته ی پردازشی) بهره مند خواهد بود، منتها برعکس پردازنده Core i3 6100 از تکنولوژی Hyper-Threading بهره مند نخواهد شد. سه مگابایت کش لایه سوم، فرکانس 3.3GHz در حالت پایه، عدم پشتیبانی از دستورالعمل های AES ، AVX2 و AVX ، گرافیک مجتمع HD 510 (با سرعت کلاک 350MHz در حالت پایه و 1050MHz در حالت Boost ) از دیگر مشخصات پردازنده G4400 می باشد.

 

هردو پردازنده مذکور از ماژول رم های DDR3 با فرکانس 1600MHz و DDR4 با فرکانس 2133MHz و اسلات PCI-Express نسل 3.0 پشتیبانی خواهند کرد. همچنین پیش بینی شده مصرف آنها کمتر از 65 وات یا خودِ 65 وات باشد. (که احتمال مصرف 65 واتی بسیار کم است) همچنین گفته شده شرکت Intel در اوایل ماه سپتامبر اقدام به معرفی پردازنده های Core i3 و Pentium خواهد کرد.

 

 

 

منابع: cpu-world و hitechreviews

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

قدرت پردازشيش بايد بالاتر از 4170 باشه. فرکانس اون i3 6100 چقدره؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...