رفتن به مطلب

Intel کمی راجع به 10 هسته ای Westmere-EX خود گفت


Recommended Posts

Intel کمی راجع به 10 هسته ای Westmere-EX خود گفت

این خبر راجع به decacore خواهد بود.

یکی از مهندسان Intel با نام Dheemanth Nagaraj در حضور همه اعلام کرد که پردازنده سرور بعدی این کمپانی دارای 10 هسته می باشد که قادر به پردازش 20 نخ (Thread) می باشد.

این پردازنده بعدی سرور سری EX خواهد بود ، Westmere-EX که برگرفته شده از Nehalem-EX است از جدیدترین طراحی هسته بهره می برد. چیزی که Negaraj از فاش کردن آن سر باز زد میزان کلاک هسته و یا هر چیزی که مربوط به عملکرد این پردازنده می شد ، بود و تنها 2 هسته بیشتر و قابلیت همخوانی با 4 ، Thread بیشتر از Nehalem-EX را فاش کرد.

65685280136877066086.jpg

بر اساس اسناد بدست آمده Westmere-EX دارای سطح 3 کش یا L3 می باشد ، چیزی که Intel ترجیح می دهد به آن لقب آخرین سطح کش را بدهد. و هر یک از این 10 هسته قطعه ای از این میزان کش را (به 10 قسمت تقسیم می شود) به خود اختصاص می دهند که در گذرگاه حلقه ای (Ring Bus) دو جهته ای قابل دسترسی هستند و قادر به رسیدگی به 5 درخواست هم جهت برای کش در هر سیکل کلاک می باشد.

سیستم هایی که در حال حاضر با Nehaalem-EX در حال پردازش هستند نیازی به تغییر پلت فرم ندارند و Westmere-EX با پلت فرم فعلی Boxboro-EX همخوانی دارد.

یک امکان و حالت دیگر که در Nehalem-EX در نظر گرفته نشده بود و آن محدودیت زمان بود ، در Westmere-EX با Directory Assisted Snoopy (DAS) در نظر گرفته شده است که تاخیر زمانی حافظه موضعی را بهبود می بخشد.

وقتی راجع به این مطلب که چرا 10 هسته برای این سری از پردازنده ها در نظر گرفته شده در حالی که رقیبان از 12-core Magny-Cours استفاده می کنند ، از آقای Nagaraj سوال شد ، وی این گونه پاسخ داد " ساخت این 10 هسته ای به ما دید خوبی راجع به عملکرد و بازار فروش مناسب داده است " .

ترجمه و برگردان : پوریا شعبانی

منبع : لینک مطلب

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...