رفتن به مطلب

تفاوت کارت های گیم و رندر چیه دقیقا؟؟!!!!


عبد فرار
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام خدمت همه دوستان عزیز و اهل فن
آقا تفاوت کارت گیم و رندر چیه؟؟
چرا خیلی جاهای درست حسابی موقع بستن سیستم رندرینگ کارت 970 و 980 میذارن؟
مگه کارت های کوادرو مخصوص رندر نیست؟و این کوادرو ها چه قابلیتی دارن مگه که تو کورل و یو دی کی و تری دی مکس خوبن و تو گیم ضعیف؟!!مرسییییییییییییییییییییییی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جناب درسته که کارت های Quadro مال کار رندرینگ هستش اما شما کافیه یه نگاهی به قیمت اونها داخل بازار بندازید.برای مثال GTX 980 Ti قیمتی حدود 2.800.000 داره و در حال حاضر صدر جدول Passmark هستش با امتیاز 11339 اما بالاترین کارت Quadro موجود داخل بازار که من دیدم Quadro K6000 هستش که قیمتش 15.870.000 هستش و داخل جدول Passmark امتیاز 7685 رو داره. جدا از بحث قیمت بحث کارکرد این کارت هاست.کارت های Quadro حدفشون ایجاد کیفیت هرچه بیشتر تصویری هستش و پردازش سریع تر در Maya 3D Max Vray  و...در حالی که حدف کارت های گیمینگ دادن فریم بالاتر با توجه به تنظیمات بازی هستش.برای همین خیلی اوقات شما می بینید کارتی مثل Quadro M6000 در بازی ها از یه GTX 980 ti کمیاره ولی در پردازش و تولید عکس ها و فیلم های سه بعدی داخل 3D MAX خیلی بهتر از اون عمل می کنه.برای همین کد نویسی ها و پردازشی که توسط چیپ گرافیک انجام می شه متفاوته. ضمن اینکه وقتی گیم بازی می کنید مهمترین قطعه گرافیک هستش در حالی که داخل سیستم رندرینگ تمام  قطعات به اندازه ی گرافیک مهم هستن.

ویرایش شده توسط HK888
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

یه مورد هم ممکنه باشه دوست عزیز اون بازار هدف محصول هست (در بازارهای جهانی)

یه محصول کاربر عادی داره وکاربر هدفی جز گیم نداره 

اما محصولی دیگه کاربر عادی نداره و با برنامه های قیمت بالایی کار میکنه و هدف تجاری داره

یکی از موراد قیمت گذاری هم شاید همین خریداران باشن

 

@};-  @};-  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کارتهای WS مانند کوادرو و فایرپرو بسیار کم مصرف‌تر از کارتهای بازی هستند و پایداری و دوام بیشتری دارند. جایی که قرار باشه رایانه با تعداد زیادی کارت گرافیک طولانی مدت کار کنه این برتری‌ها اهمیت خواهند داشت.

برتری دیگر شان بروزو بهینه‌ بودن و کلا پشتیبانی و سازگاری بهتر نرم‌افزارهای مهندسی و جلوه سازی و طراحی هست. مثلا در مورد محصولات انویدیا هنوز محصولات ادوبی برای کارتهای سری ۹ انویدیا بروز نشده اند و از همه‌ی توان این کارتها بدون هک و دستکاری استفاده نمی‌شود و به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از کارتهای سری ۷ از جمله ۷۸۰ و ۷۸۰ti استفاده کنند.

برتری دیگر پشتیانی از محاسبات ممیز شناور با دقت بیشتر هست که در فرایندهایی که دقت از سرعت مهم‌تر است از جمله شبیه‌سازیهای صنعتی اهمیت می‌یابد.

من تنها با کارتهای میان‌رده‌ و ارزان‌قیمت WS  سروکار داشته‌ام. براساس تجربه‌م برای کاربری‌های رندرینگ میان‌رده کارتهای بازی از همرده‌شان در WS بهتر عمل می‌کنند.

مثلا ۷۸۰ti  در adobe premiere و adobe after effets  با افزونه‌هایی که من به کار می‌برم بسیار سریع‌تر از k4200 عمل می‌کند.

ویرایش شده توسط سعید بهمنیان
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی ممنون از نظراتون
------------------------------
یه سوال دیگه اینکه از کجا میشه فهمید هر نرم افزاری از چه منابع سخت لفزا بیشتر کار میکشه؟
مثلا کورل دراو و یا تری مکس یا یو دی کی
___________________________________________________________________
الان یه 980ti با کانفیگ قوی دیگر قطعات کار رندرینگ ما رو میتونه در حد کوادرو 4000 جواب بده برای کار های انیمیشن؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی ممنون از نظراتون

------------------------------

یه سوال دیگه اینکه از کجا میشه فهمید هر نرم افزاری از چه منابع سخت لفزا بیشتر کار میکشه؟

مثلا کورل دراو و یا تری مکس یا یو دی کی

___________________________________________________________________

الان یه 980ti با کانفیگ قوی دیگر قطعات کار رندرینگ ما رو میتونه در حد کوادرو 4000 جواب بده برای کار های انیمیشن؟

بهتر بود مساله رو در تاپیک مربوط به رندر طرح می‌کردی. اگر برای مدیران مقدروه به اونجا منتقل کنند.

http://forum.lioncomputer.ir/index.php?showtopic=45937

 

معمولا سازنده‌های نرم‌افزار توی وبگاه یا انجمن‌شون در این‌باره منابعی منتشر می کنند.

مک‌پروهای جدید شرکت اپل از کارتهای فایرپرو استفاده می‌کنند و چون مورد استفاده‌ی بسیاری از طراحان هستند سازندگان نرم‌افزار مجبور شده‌اند از توابع open cl بیشتر استفاده کنند و به سازگاری و بهینه سازی برای amd نیز توجه کنند.

بنا براین بسیاری از برنامه‌هایی که قبلا با کارتهای انویدیا بهتر کار می‌کرده‌اند در نسخه‌ها و بروزرسانی‌های جدید لزوما چنین نخواهند بود.

در مورد انیمیشن سررشته‌ ندارم، اما حدس می‌زنم در کارهایی که تصویرمتحرک سنتز می‌شه، یعنی از ابتدا در رایانه ساخته می‌شه در مقایسه با مواردی که تصویر خامی وارد رایانه و ویرایش می‌شه برتری با کارتهای WS مانند کوادرو و فایرپرو باشه.

بهتره ببینی برنامه ها و افزونه‌های که به کار می‌بری از چه منبع‌ها و تابع‌هایی بیشتر استفاده می‌کنند.

ویرایش شده توسط سعید بهمنیان
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...