رفتن به مطلب

اطلاعات جدیدی از پردازنده گرافیکی GTX 990M لو رفت


Recommended Posts

gba040yzhue0oh9r3eps.jpg

 

 

چندی پیش، خبری مبنی بر اینکه شرکت nVIDIA قصد دارد در آینده از یک پردازنده گرافیکی جدید قابل حمل (سری M یا Mobility) به اسم GTX 990M رونمایی کند. این خبر، طی یک کنفرانس در کشور چین منتشر شد. گویا شرکت nVIDIA می خواهد پرچم را از دست GTX 980M بگیرد و به پردازنده ی GTX 990M بدهد. تنها اطلاعاتی درباره این پردازنده گرافیکی در دسترس بود، نام پردازنده میزان هسته های پردازشی CUDA آن بود. ولی امروز اطلاعات بیشتری از این پردازنده گرافیکی قدرتمند در فضی اینترنت پخش شده است.

 

پردازنده گرافیکی GTX 990M ، نسخه ی قابل حمل یا Mobility کارت گرافیک GTX 980 خواهد بود. این پردازنده گرافیکی به 2048 هسته ی پردازشی CUDA و 128 واحد Texture Mapping و 64 واحد Raster Operation مجهز خواهد بود. همچنین کلاک هسته آن 1190MHz است، ولی معلوم نیست که این کلاک، کلاک پایه است یا کلاک در حالت Boost. چیزی که مشخص است، کمتر بودن فرکانس مموری پردازنده گرافیکی GTX 990M نسبت به کارت گرافیک GTX 980 است. چرا که این پردازنده گرافیکی به مموری با فرکانس 5000MHz و باس 256 بیت با 4 یا 6 گیگابایت VRAM بهره مند خواهد بود. این در صورتی است که مموری کارت گرافیک GTX 980 دارای فرکانس 7000MHz می باشد.

 

مصرف برق پردازنده گرافیکی GTX 990M حدود 135 وات برآورد شده است. بدین ترتیب با پردازنده گرمی روبرو خواهیم بود. پس بر سازندگان لپتاپ واجب است تا از بهرین سیستم خنک کننده خود در لپتاپ هایی با این پردازنده گرافیکی استفاده کنند. همچنین مصرف برق نسبتاََ بالای آن نیز ممکن است باتری لپتاپ را سرعت تخلیه کند. با اینکه پردازنده گرافیکی GTX 990M مشخصات سخت افزاری و کارایی پایین تری نسبت به GTX 980 دارد، ولی بدلیل قابل حمل بودن این پردازنده، کاربر باید پول این قابلیت را نیز بدهد و همین باعث شده تا پردازنده های گرافیکی درون لپتاپ ها یا بهتر است بگوییم لپتاپ های گیمینگ، خریدار کمتری نسبت به کامپیوترهای میزی و قطعات آن دارد و بازار لپتاپ های گیمینگ را یک بازار "خلوت و رو به سقوط" خطاب می کنند.

 

پیشبینی شده شرکت nVIDIA از پردازنده گرافیکی GTX 990M تا قبل از پایان سال 2015 میلادی، رونامی و آنرا عرضه کند.

 

 

 

منبع: hitechreviews

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...