رفتن به مطلب

رعد و برق وارد می شود: شرکت Gigabyte از مادربرد Z170X-UD5 TH با درگاه پرسرعت Thunderbolt 3 رونمایی کرد


Recommended Posts

5cr9h1sfldhqzhx9m3w.jpg

 

 

شرکت Gigabyte مفتخر است که بعنوان اولین شرکت سازنده مادربرد، درگاه پرسرعت Thunderbolt 3 را در اختیار کاربران PC قرار بدهد، آن هم با مادربرد جدید Z170X-UD5 TH . این مادربرد به چیپست Z170 اینتل مجهز است و از جدیدترین پردازنده های سری Skylake (دسته Skylake-S) این شرکت پشتیبانی می کند.

 

درگاه Thunderbolt 3 این مادربرد به کنترلر خودِ شرکت سازنده این درگاه، یعنی شرکت اینتل مجهز است و در کنار دو درگاه USb 3.1 Type-C ، نقش پرسرعت ترین درگاه های موجود در دنیای قطعات کامپیوتر را ایفا می کنند. درگاه Thunderbolt 3 دارای سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه است، سرعتی حدود 2 برابر نسل قبلی درگاه Thunderbolt . این درگاه پرسرعت از کانکتورهای DisplayPort 1.2 و USB 3.1 نیز پشتیبانی می کند. قابل ذکر است که بدلیل پشتیبانی از کانکتور USB 3.1 ، امکان استفاده از کانکتورهای USB 3.0/2.0 نیز فراهم می شود.

 

 

7kbm2tz5apstqag5ojs.jpg

 

 

پشتیبانی Thunderbolt 3 از درگاه DisplayPort 1.2 ، مزیت بزرگی را برای این درگاه محسوب می شود، چرا که با این درگاه، امکان خروجی/ورودی گرفتن تصویر در رزولوشن 4K با 60 فریم بر ثانیه و حتی رزولوشن 5K نیز با بهره گیری از این درگاه، فراهم می شود. بعلاوه این موارد، استفاده از درگاه Thunderbolt 3 بعنوان یک درگاه USb 3.1 ، قابلیت انقلابی Power Delivery 2.0 برای شارژدهی بهتر دستگاه ها با استفاده از این درگاه را نیز ایجاد می کند. امکان اتصال زنجیره وار 12 دستگاه، به لطف وجود دو درگاه USB 3.1 Type-C نیز به مادربرد اضافه شده است.

 

مادربرد Z170X-UD5 TH ویژگی های ارزشمند دیگری نیز با خورد به همراه دارد. برای مثال، در این مادربرد شبکه اینترنت بهینه با ترکیب شدن نرم افزار حرفه ای cFosSpeed و درگاه Gigabit Ethernet LAN با کنترلر شبکه اینتل، ممکن می شود. ویژگی قابل توجه دیگر این مادربرد، پشتیبانی از دو کارت گرافیک AMD و nVIDIA با رابط CrossFire و SLI بصورت همزمان و محافظ فلزی برای سه اسلات PCI-Express 3.0 x16 مادربرد، برای افزایش مقاومت اسلات در برابر کارت گرافیک های سنگین، می باشد. اسلات پرسرعت M.2 نیز در مادربرد Z170X-UD5 TH تعبیه شده است. بویسله این اسلات، کاربر می تواند از پرسرعت ترین درایوهای حالت جامد از نوع NVMe را به این اسلات متصل کرده (مثل درایو حالت جامد Intel 750)، و از سرعت بالای آن لذت ببرند. همراه این مادربرد، یک آداپتور M.2 به U.2 برای اتصال درایوهای حالت جامد شرکت اینتل نیز وجود دارد.

 

 

kt1zgko8e1m3kbixvmtu.jpg

 

 

مادربرد Z170X-UD5 TH جزء خانواده با کیفیت Ultra Durable می باشد و در آن از خازن های جامد سیاه رنگ که دارای عمر مفید 10,000 ساعت نیز هستند، استفاده شده است تا از مهمترین قطعات سیستم شما، محافظت شود. همچنین بایوس دوگانه نیز به مادربرد مذکور اضافه شده است تا کاربر بتواند به راحتی به تنظیمات و شخصی سازی قطعات سیستم خود کند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از مادربرد Z170X-UD5 TH به این لینک مراجعه کنید.

 

 

kr4sryfixak6fbrpv0.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من که هیچ وقت طرفدارای گیگا رو درک نکردم! فقط نگاه محصولات Asus و MSI به گیگا میارزه. @-)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من که هیچ وقت طرفدارای گیگا رو درک نکردم! فقط نگاه محصولات Asus و MSI به گیگا میارزه. @-)

 

این جمله رو در سایت شهر سخت افزار بزنید، جا در جا از آی پی بن میشید :D :D  :laughing:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با سلام

من موندم این تاندر 1 و 2 ش گُل نکرد، حالا زوری دارن نسخه  3 رو میچپونن به ملت

خب  بکار خیلی ها نمیاد زوری مگه :D :D :D :D

وسط مین رو با دفتر مشق اشتباه گرفته طراح مین چقدر هم بد خط نوشته :laughing: :laughing: :laughing:

ویرایش شده توسط mInI_ClockEr
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...