رفتن به مطلب

نسخه جدید درایور کارت های گرافیک انویدیا !


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام ! انویدیا درایورجدیدی برای کارت های گرافیکی خود عرضه کرده با عنوان نسخه : 258.96WHQL

Version : 258.96 WHQL

Release Date : 2010.07.19

مطمئنا تمامی دوستان مطلع هستند که برای دانلود درایور کارت های انویدیا ( از جمله همین نسخه جدید ) باید به سایت رسمی انویدیا مراجعه کرده و از قسمت دانلود درایور ، پس از انتخاب مدل کارت و نوع سیستم عامل ، درایور مربوطه رو دانلود بفرمایند .

لینک دانلود درایور کارت های انویدیا از سایت رسمی ! لینک

( پیشنهاد میکنم ، مدیران محترم ، در صورت صلاحدید ! این تاپیک و تاپیک مشابهی که برای درایورجدید کارت های ATI / AMD در نظر گرفته شده رو به لیست تاپیک های مهم این بخش ، اضافه کنند )

ویرایش :

.

9bc383ca14f64fadb68f.jpg

با کلیک بر روی لینک فوق ، همونطور که در تصویر بالا (1) و در ( چارت شماره یک ) مشاهده میکنید ، بایستی چندین گزینه رو مشخص کرده تا درایور مختص و هماهنگ با اپشن های انتخاب شده رو ، برای دانلود ، دریافت نمایید .

این گزینه ها شامل :

1 - Product Type / نوع قطعه : که برای کارت های گرافیک ( معمول ) باید گزینه GEFORCE رو انتخاب کرد که بصورت پیش فرض هم ، همین گزینه انتخاب شده . سایر گزینه ها مربوط به مادربرد ها و سایر قطعات عرضه شده توسط انویدیاس ! نا گفته نمونه برای کارت های گرافیک سری QUADRO هم ، گزینه مختصی وجود داره .

( گزینه های بعدی رو به فرض انتخاب درایور برای کارت گرافیک توضیح میدم )

2 - Product Series / نوع و سری کارت گرافیک : که باید سری کارت رو انتخاب کرد . بعنوان مثال سری 200 شامل کارت های 260 / 275 / و... میباشد و یا سری 400 برای کارت های جدید 460 / 470 و ... هستش . اضافه کنم در میان گزینه های این اپشن ، در جلوی برخی از سری های ، حرف M وجود داره که این سری ها مختص کارت های مورد استفاده در نوت بوک ها هستند .

3- Product / نام کارت : در این مرحله هم باید مدل کارت رو انتخاب کرد . ( مثلا 260 )

4 - Operating System / نوع سیستم عامل : که باید سیستم عامل مورد استفاده برای اون درایور رو مشخص کرد . ( مخصوصا باید در مورد 32 یا 64 بیتی بودن سیستم عامل مورد استفاده ، دقت نمود ، چرا که درایور های متفاوتی دارن )

5 - Language / نوع زبان : که زبان مورد استفاده در زمان نصب و همچنین سایر موارده بعد از نصب ، با اون زبان نمایشداده خواهد شد . ( برای ما انتخاب همون زبان انگلیسی که بصورت پیش فرض هم وجود داره ، بهتره )

در انتها هم بر روی کلید search / سرچ کلیک کرده و در صفحه بعد ، مشخصات درایور ، همچون ورژن / تاریخ عرضه / سیستم عامل / زبان و حجم فابله حاوی درایور ذکر شده و کلید DOWNLOAD ( در ادامه این صفحه ، مشخصات و اطلاعات دقیق تری از درایور و ... وجود داره ) ! پس از کلیک بر روی کلید دانلود ، به صفحه بعدی منتقل میشویم که 2 کلیده Agree & Download و DECLINE قرار داره ! خب حالا بر روی Agree & Download کلیک کرده و دانلوده درایور مورد نظرمون ، اغاز میشه .

توجه داشته باشید ، هر بار که درایور جدیدی عرضه میشه ، ( در صورت انتخاب این روش ) برای دانلود اون درایور ، باید تمامی مراحل فوق رو تکرار نمایید .

در ضمن ، برای انتخاب / دریافت و دانلود درایوره کارت های گرافیکی انویدیا ، راه دیگه هم وجود داره . به این صورت که با کلیک بر روی گزینه GRAPHICS DRIVERS که در تصویر (1) ( با چارت شماره 2 ) مشخص شده ، میتونید انتخاب تمامی گزینه ها و اپشن هایی که در بالا ( روش قبلی ) توضیح دادیم رو بعهده سیستم هوشمند سایت انویدیا بذاریم . ( انویدیا نام این قابلیت رو NVIDIA Smart Scan tool گذاشته )

برای استفاده از این روش ، باید مراحل زیر رو دنبال کنید :

بعد از کلیک بر روی GRAPHICS DRIVERS ( احتمالا ) در صفحه بعد ، مانند تصویر زیر (2) ، باید بر روی نوار ( زرد رنگی ) که زیر نواره ادرسه اینترنت اکسپلور تون ، ظاهر میشه ، کلیک کرده ، سپس بر روی گزینه .... install ActivX control کلیک کنید و بعدش هم یک پنجره باز میشه که ویندوز ازتون اجازه اینستال کردن میگیره که باید در این پنجره بر روی گزینه INSTALL کلیک کنید . با این کار ، اجازه میدید ، قابلیت هوشمند انویدیا ، سیستم تونو اسکن و چک کرده و درایور منطبق و مناسب ( کارت / سیستم عامل و ...) سیستم شما رو اماده دانلود کنه . در ادامه ( همچون روش قبلی ) در صفحه جدید ، ابتدا بر روی DOWNLOAD و در صفحه انتهایی هم بر روی Agree & Download کلیک میکنید و دانلود درایور گرافیک تون اغاز میشه .

( استفاده از این روش ، برای کاربرانی که اطلاعات دقیقی از مشخصاته کارت و سیستم عامل و سایر مشخصه های قطعه و سیستم شون ندارن ، توصیه میشه )

در ضمن یکی از محسنات این روش اینه که اگه درایور فعلی سیستم شما ، بروز یا باصطلاح UP TO DATE باشه ، قابلیت هوشمند انویدیا ، این موضوع ( یعنی بروز بودن درایور فعلی ) رو شناخته و باطلاع کاربر میرسونه و مانع دانلود مجدد و تکراری درایور میشه ! مگر اینکه کاربرلازم بدونه و بخواد .

( اگه در تصویر بالا (1) ، دقت کنید ، در کنار گزینه GRAPHICS DRIVERS ، گزینه دیگری بنام MOTHERBOARDS DRIVERS ( که در تصویر فوق ، با چارت شماره 3 مشخص شده ) وجود داره که کاربرد مشابهی رو برای دستیابی / انتخاب و دانلوده درایوره مادربردهای انویدیا ، داره و میشه با استفاده از مراحل ذکر شده ( برای درایور گرافیک )، از این گزینه هم استفاده کرد ( البته برای دریافت و دانلوده درایوره مادربرد های انویدیا )

6cb459525e6645bf8cf8.jpg

در پایان بدلیل توضیحات مفصل و ذکر موارد ساده و پیش پا افتاده ، از اساتید و دوستان عذر خواهی میکنم و با اینکه مطمئنم تمامی شما عزیزان ، نیازی به این مطالب و ریزه کاری ها ندارید ولی هدف حقیر از ذکر این توضیحات ، راهنمایی دوستانه تازه کار بود ، تا بتونن بصورت ساده و عملی ازاین تجربیات استفاده کنند . امیدوارم زیاده روی نکرده باشم !

یا حق !

post-2668-071544500 1283632059_thumb.jpg

post-2668-010916900 1283632074_thumb.jpg

ویرایش شده توسط بازنده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ایده بسیار خوبی هست . البته بایستی هر بار که درایور جدیدی میاد توی این تاپیک اعلام بشه تا دوستان از بروز شدن درایور های جدید مطلع بشن. @};-

با تشکر . پست اصلاح شد.

ویرایش شده توسط Poorya_Lion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اینم آخرین نسخه درایور برای کارتهای

Nvidia silly.gif

برای 32 بیت : 259.32

برای 64 بیت : 259.32

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ایده بسیار خوبی هست . البته بایستی هر بار که درایور جدیدی میاد لینک جدید رو بزاریم. @};-

سلام ! ممنون دوست من ، البته لینکی که در پست ابتدایی تاپیک قرار داده شده ، مختص یک ورژن یا یک نوع کارت نیست ! لینک مذبور ، کلی بوده و دارای اپشن هایی ست تا کاربر ، ابتدا نوع کارت و سیستم عامل خود رو انتخاب کرده و بعدش خود سایت ، نسخه منطبق با اپشن های انتخاب شده رو برای دانلود ، در اختیار میذاره .

من فکر بهتره هر وقت درایورجدیدی عرضه شد ، خبرشو در این تاپیک مطرح کنیم .

ممنون !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فرامرز جان دلمون برا فعالیتت تو فروم تنگ شده بود قربانت >:D< @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...