رفتن به مطلب

شکایت از گارانتی دوزاری "دریا کامپیوتر"


poorya_2
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

جای بسی تأسف داره، یواش یواش باید کمپین های عدم خرید کالای با گارانتی راه بندازیم.

مگه چی میشه این اتفاق بیافته ؟

کالای اصل به دست مردم نمیرسه ؟ بدون گارانتی گرون تره ؟ یا ... ؟

مثل بلایی که سر ایرانگاری و سایپا اوردن باید سر اینا بیارن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 57
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

چند سالی میشه که قطعه با گارانتی دریا با قطعه بدون گارانتی تفاوت چندانی نداره :)

 

یادمه چند سال پیش یک پاور کولرمستر با گارانتی دریا خریده بودم. اون موقع دریا طرح D.O.A داشت و ادعا می کرد قطعه ای که در زمان کمتر از یک هفته خریداری شده باشه در صورتیکه ایراد داشته باشه درجا با قطعه مشابه آکبند تعویض می شه.

از قضا پاور منم همین شرایطو داشت. از همون اول روشن نمی شد. زنگ زدم یه خانم جواب داد و هماهنگ کردم و پاور رو با فاکتور خرید بردم دفتر شرکت که فکر کنم در خیابون لارستان بود. دیدم غیر از سه تا آبدارچی و یک نگهبان کسی نیست :D  خلاصه بعد از نیم ساعت یه نفر اومد پاور رو تحویل گرفت (اون خانمی که تلفنی باهاش صحبت کرده بودم نبودش). گفتم پس چرا تعویض نمی کنید؟! گفت آخه باید تست بشه الانم مسئولش نیست باهاتون تماس می گیریم. بعد از گذشت یه هفته تماس گرفتن که بیاید. گفتم تعویض شد؟ گفتن تلفنی نمی تونیم بگیم باید حضوری بیای! وقتی رفتم دیدم یک خازن بزرگ روی کاغذ چسبوندن زیرشم این نوشته شده بود: هزینه خازن 2 هزار تومن - هزینه تعویض خازن 18 هزار تومن- مبلغ قابل پرداخت برای مشتری 0 تومن . گفتن امضاء کن بخاطر گارانتی شما هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید . گفتم پس D.O.A چی شد مگه قرار نبود تعویض بشه؟! گفتن شما با اون خانم اپراتور صحبت کردی و زمانی که اومدی ایشون نبوده بنابر این تعمیر شده! اگه خودش بود تعویض می کرد این از شانس شما بوده! بماند که من اصلاً اون خانم رو حتی اون روزم ندیدم نمی دونم وجود خارجی داشت یا خرزوخان مونث بود. خلاصه پاور نو تعمیر شده بود! روی پاور رو نگاه کردم دیدم یک خط شیک و خوشگل هم روش کشیده شده احتمالاً با آچار یا پیچ گوشتی. از لای پره های فن داخلشو نگاه کردم دیدم با ماژیک آبی هم روی هیت سینک چند تا خط کشیدن. 

بهشون گفتم پاوره وقتی خراب بود وضعیتش بهتر از الان بود! گفتن نه هیچ مشکلی نیست شما خیلی حساسی ببر طبقه بالا گروه فنی(!) براتون تست کنن. بردم اونجا یک خانم و دو تا آقا بودن که اونام هول شده بودن خانمه اومد CPU رو روی برد تست بذاره زد زیف برد هم کج کرد ^_^ در هر صورت تست کردن منم داد و بیداد کردم که نمی خوام این پاور روش خط افتاده گفتن ببرید یه طبقه بالاتر مدیریت اونجاست ما فقط کارمند ساده ایم. مشکلتون رو مطرح کنید. رفتم طبقه بالا مدیرشونم نبود. منم بیخیال شدم دیدم ارزش نداره. اما تجربه خوبی شد.

 

شما باید خداروشکر کنی که حاضر شدن پاور رو تعویض کنن! دریا زمانی که گارانتی های خوب هم کم نبودن , خوشنام نبود الان که شرکت های پر ادعا هم تو زرد از آب دراومدن دیگه واویلا

 

ماشالله شما چقدر با گارانتی های مختلف درگیری داشتید... مثل اینکه آدم صبوری هستید... 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چی میشد تو بانه قطعات کامپیوتر هم 20-30% زیر قیمت یافت میشد 

متأسفانه تو بانه همه چی پیدا میشه! از وسایل خانه بگیررر تا لباس خونگی! ولی حیف که قطعات کامپیوتر، بخصوص قطعات اصلی (قطعات فرعی مصل مانیتور اونجا میفروشن، من خودم یه مانیتور 20 اینچ LG مدل 20M35 گرفتم بدون گارانتی 270 تومن! حدود یک سال پیش) بدون گارانتی و قیمت معقول پیدا نمیشه، یا اگه هم بشه، یا قدیمی هستن یا با قیمت گاراننتی دارش فرقی ندارن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مگه چی میشه این اتفاق بیافته ؟

کالای اصل به دست مردم نمیرسه ؟ بدون گارانتی گرون تره ؟ یا ... ؟

مثل بلایی که سر ایرانگاری و سایپا اوردن باید سر اینا بیارن

 

بنده هم همین رو گفتم، دقیقاً کمپین ها جواب میده، اونی که نیاز داره تهیه کنه ولی اونی که مثل من تفننی میخواد از 1080 بزنه به 1440 خب نگیره، اگر هم میگیره بدون گارانتی بگیره، چون عملاً فرقی نمی کنه با اوضاع این گارانتی ها.

متأسفانه بخش های اعظمی از حرفهای خبات هم عین حقیقته، تا مشتری عین چی بره بگیره آخرش همین میشه، شرکتها هم از آب گل آلود ماهی خاویار صید می کنند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

همیشه گفتم بازم میگم وقتی قطعه ای می خواین بخرین کلی راجبش تحقیق کنین علاوه بر کارایی و قدرت بیشتر به کیفیت ساخت توجه کنین چون ما ایران زندگی می کنیم اینجا گارانتی معنا نداره 

شما باید اول به کیفیت ساخت توجه کنین سایتارو سرچ کنین ببینی فلان مارک خرابی داشته نداشته در چه حدی داشته ؟ 

یعنی اینو بگم که انتظار گارانتی نداشته باشین حتی اگر از ترس مجبور شین بابتش پول بدین 

من خودم هر چی می خرم کلی تحقیق می کنم بعدش میخرم هر وقتم خراب شد میندازم میره یکی دیگه شو می گیرم تا حالا هم کارم به گارانتی اینا نکشیده خدا رو شکر چون تو خریدم تحقیق کردم 

موفق باشین یا علی 

 

 پاورهای کولر مستر سری V جز بهترین ها هستن  ، با تحقیق زیاد به این مدل رسیدم

 

این دیگه شانس ماست که اینطور شد

 

   اینکه مشکل دوستمون حل بشه یا نشه، یا اینکه میشه یا نمیشه به پیگیری خودشون بستگی داره، همینطور دوستان دیگه ای که این مشکلات براشون پیش میاد، اما تاریخ نشون داده که کار فرهنگی بسیار پاسخگو هست، شما یه همچین کمپینی راه بنداز ببین چه نتیجه ی مطلوبی می گیری.

 

والا من که نوشتم چند بار تماس گرفتم ،  خیلی خیلی پیگیر هستم ، ولی خب به خاطر فاصله دستم بسته  :crying:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

برادر من شما چه توقعی تو ایران داری؟گارانتی چیه؟همش کشکه!اصل گارانتی رو بخون شامل هیچی نمیشه عمشو گارانتی کرده!

ویرایش شده توسط Lord_Crusader
لینک به دیدگاه
Share on other sites

متاسفانه بانه اصلا نمیدونن این ها چی هستند بهشون بگی رم جی اس کیل می خوام فکر میکنن بهشون فحش دادی.اصلا سوادش رو ندارند.دو هفته پیش با یکی از آشناهامون رفتیم بانه واسه خرید ال ای دی از ۵۰ تا مغازه ای که رفتیم به جرات میتونم بگم ۹۰ درصدشون نمیدونستن تکنولوژی ips چی هستش.اون ده درصد هم یکیشون می گفت ای پی اس یعنی ضدضربه اینقدر خندیدم بهش که نگو.اصلا فرض کنید یک سری چوپان اونجا نشسته.سوال تخصصی ازشون نباید بکنی.م

لینک به دیدگاه
Share on other sites

متاسفانه بانه اصلا نمیدونن این ها چی هستند بهشون بگی رم جی اس کیل می خوام فکر میکنن بهشون فحش دادی.اصلا سوادش رو ندارند.دو هفته پیش با یکی از آشناهامون رفتیم بانه واسه خرید ال ای دی از ۵۰ تا مغازه ای که رفتیم به جرات میتونم بگم ۹۰ درصدشون نمیدونستن تکنولوژی ips چی هستش.اون ده درصد هم یکیشون می گفت ای پی اس یعنی ضدضربه اینقدر خندیدم بهش که نگو.اصلا فرض کنید یک سری چوپان اونجا نشسته.سوال تخصصی ازشون نباید بکنی.م

ما امسال اونجا بودیم، بعضی از فروشندگانش میتونم بگم واقعا سوادشون از من هم بالاتر بود... سوالات رو دقیق پاسخ میدادن.

ولی به قول شما هست مدلی هم که فقط جنس میاره مثل بقالی.

 

اونجا یه سری افراد هستن که از شهرهای دیگه اومدن بانه و مثل سرمایه گذاری دارن کار میکنن، یعنی مغازه مجلل و اجناس اصلی و خوب و فروشنده هم وارد(حالا یا بومی از بانه یا حتی تهرانی).

اجناس از طریق عراق(بیشتر سلیمانیه فکر میکنم) وارد میشن، اگر اونجا قطعات کامپیوتر به همین صورت باشه، خوبه... ولی فکر نمیکنم باشه.

 

مشکل دیگه اینه که اجناس الکترونیکی که اونجا هستن ساخت مالزی و ترکیه و نمایندگی شرکت ها در کشورهای خاورمیانه هستن... در صورتی که قطعات کامپیوتری اکثرا ساخت تایوان و چین و کشورهای شرق آسیان.

همچنین معدود افرادی هستن که وقتی میرن بانه، از قطعات کامپیوتری سر در میارن و اکثرا حتی به قطعه الکترونیکی(مثلا تلویزیون) که میخرن آشنایی ندارن و تصمیم گیریشون با تبلیغات فروشنده اس...

 

تنها یه صورت میشه: یک نفر وارد از تهران بانه مغازه کامپیوتری بزرگ بزنه، تبلیغ هم در وسعت زیادی انجام بده که خریدار جذب کنه...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز یه پاور دیگه بخرین.

بعد 3 ماه که پاور تازه دادن بهتون همونو آکبند بفروشین.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ماشالله شما چقدر با گارانتی های مختلف درگیری داشتید... مثل اینکه آدم صبوری هستید... 

 

از قدیم الایام خوش شانس(!) بودم. البته گارانتی هایی هم بودن که تا بحال بیش از 4 5 بار مراجعه کردم و همیشه بدون مشکل با کالای آکبند(آکبند به معنای واقعی نه اینکه بعدا کاشف به عمل بیاد کارکرده بوده و بعد از دو هفته خودشونم اعلام کنن که آکبند نبوده!) تعویض کردن اما وظیفشونه. 

 

---------------

مشکل اینجاست که فکر می کنیم کالای بدون گارانتی رو اگه خودمون وارد کنیم یا به وارد کننده های محترم بسپاریم خیلی ارزونتر در میاد. والا من هرچی به این واردکننده ها سفارش دادم بعد از محاسبه قیمت دیدم از قطعه ای که فلان شرکت با دلار 5 تومن به بالا حساب می کنه یا گرونتر در میاد یا حداکثر 50 هزار تومن ارزونتر در میاد. وگرنه صد سال سیاه کالایی که فلان شرکت با پول خون باباش و گارانتی و خدمات در سطح دوران پارینه سنگی ارائه میده نمی خریدم.

مشکل یکی دو تا نیستش متاسفانه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز

سازمان حمایت از مصرف کننده برا همین کار و همین روزهاست

من خودم با ویستا مشکل مادربرد داشتم تا اسم شکایت به سازمان حمایت از مصرف کننده اومد

پولم رو پس دادن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اصلا همین که  یک قطعه که روی باکسش نوشته   3 سال گارانتی و ایران 1 سال گارانتی میکنن ، یا  قطعه ای که نوشته  life-time  و اینجا میان فوقش 2-3 سال گارانتی میکنن ، همین خودش گویای همه چیز هست .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز یه پاور دیگه بخرین.

بعد 3 ماه که پاور تازه دادن بهتون همونو آکبند بفروشین.

 

همین کارو کردم ، از خود لیون  پاور جدید خریدم 

 

، ولی خب من که تا 25 روز دیگه صبر نمیکنم ، من بهشون فشار میارم توی همین هفته یا پاور رو تعویض کنن یا پولش رو بدن

 

 

دوست عزیز

سازمان حمایت از مصرف کننده برا همین کار و همین روزهاست

من خودم با ویستا مشکل مادربرد داشتم تا اسم شکایت به سازمان حمایت از مصرف کننده اومد

پولم رو پس دادن

 

من توی سایت سازمان حمایت از مصرف کنندگان شکایت رو ثبت کردم ، همین اکتفا میکنه ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز

اگر کد رهگیری به شما داده باشه موظف به پیگیری هستند

خوشبختانه این سازمان پیگیره و در صورت قصور جریمه های سنگینی می بنده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

متاسفانه بانه اصلا نمیدونن این ها چی هستند بهشون بگی رم جی اس کیل می خوام فکر میکنن بهشون فحش دادی.اصلا سوادش رو ندارند.دو هفته پیش با یکی از آشناهامون رفتیم بانه واسه خرید ال ای دی از ۵۰ تا مغازه ای که رفتیم به جرات میتونم بگم ۹۰ درصدشون نمیدونستن تکنولوژی ips چی هستش.اون ده درصد هم یکیشون می گفت ای پی اس یعنی ضدضربه اینقدر خندیدم بهش که نگو.اصلا فرض کنید یک سری چوپان اونجا نشسته.سوال تخصصی ازشون نباید بکنی.م

 

 

ما امسال اونجا بودیم، بعضی از فروشندگانش میتونم بگم واقعا سوادشون از من هم بالاتر بود... سوالات رو دقیق پاسخ میدادن.

ولی به قول شما هست مدلی هم که فقط جنس میاره مثل بقالی.

 

اونجا یه سری افراد هستن که از شهرهای دیگه اومدن بانه و مثل سرمایه گذاری دارن کار میکنن، یعنی مغازه مجلل و اجناس اصلی و خوب و فروشنده هم وارد(حالا یا بومی از بانه یا حتی تهرانی).

اجناس از طریق عراق(بیشتر سلیمانیه فکر میکنم) وارد میشن، اگر اونجا قطعات کامپیوتر به همین صورت باشه، خوبه... ولی فکر نمیکنم باشه.

 

مشکل دیگه اینه که اجناس الکترونیکی که اونجا هستن ساخت مالزی و ترکیه و نمایندگی شرکت ها در کشورهای خاورمیانه هستن... در صورتی که قطعات کامپیوتری اکثرا ساخت تایوان و چین و کشورهای شرق آسیان.

همچنین معدود افرادی هستن که وقتی میرن بانه، از قطعات کامپیوتری سر در میارن و اکثرا حتی به قطعه الکترونیکی(مثلا تلویزیون) که میخرن آشنایی ندارن و تصمیم گیریشون با تبلیغات فروشنده اس...

 

تنها یه صورت میشه: یک نفر وارد از تهران بانه مغازه کامپیوتری بزرگ بزنه، تبلیغ هم در وسعت زیادی انجام بده که خریدار جذب کنه...

مشکل اصلا سر سواد فروشنده یا آسیای شرقی و اروپای غربی و خاور دور نیست 

 

مشکل اینجاست که واردات قطعات کامپیوتر دست چنتا دم کلفت و آقا زادست که بخوای اشکل تو کارشون بیاری متابوننت 

از قدیم تا بوده همین بوده 

 

مثل ماشین که خودشون توی تلوزیون اومدن گفتن واردات خودرو دست 2 تا خانوادس 

 

اگه میبینین تلوزیون و چند قلم وسایل خانگی اونجا پیدا میشه به خاطر این که هنوز متولی خاصی برای چاپیدن پیدا نکرده از طرفی سودش به احتساب حجم کالا کمه 

یارو یه یخچال ساید میخواد بیاره چقدر سود کنه چقدر پول بار بده چقدر پول انبار بده و چقدر تو چش باشه 

انبار 1000 تا آل سی دی راحت تره یا 1000 تا سی پی یو یا رم یا مین و ...

اما هون حجم رو پاور سی پی یو رم باره خدا تومن سودش میشه 

 

بله دوستان آقا زاده ها میدونن درست روی چه چیزایی بزارن که بی دردسر و پر سود باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

گارانتی دریا از اول هم دزد بود کلا دوستان یه تجربه داشتم من با شرکتهای گارانتی که کارت گارانتی میدن و مینویسن بدون کارت گارانتی نمیدیم کار نکنید همشون دزدن

الان اواژنگ ماتریکس ویستا سازگار همشون از روی سریال گارانتی میدن

 5 سال پیش یه 350 کولر مستر خراب شد کارتش همراهش نبود گفت گارانتی نمیدم منم دیگه هیچی نخریدم

تنها راه تو ایران با توجه به عدم مسئولیت همینه که نخری :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

ویرایش شده توسط Smiley60
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان من میخوام به طور رسمی شکایت کنم ،  مراحل قانونیش رو کسی اطلاع داره

 

باید مراجعه کنم دادسرا ؟ چه شعبه ای ؟ میشه شکایت غیر حضوری کرد ؟

 

 

لطفا کسی نیاد بگه ارزش نداره، دردسر داره  و از این حرفا ، خودم اطلاع دارم 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این طور که من فهمیدم اول باید به انجمن حمایت‌ از مصرف‌کننده شکایت خودمون رو ارائه بدیم

 

اگه بعد از 15 روز این سازمان نتونست مشکل رو حل کنه به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده میشه

 

و در آخر به مراجع قضایی 

 

حالا اگه کسی از صحت این گفته ها اطلاع داره ، لطفا راهنمایی کنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بخاطر 50-60 هزارتومن ارزون تر خریدن، میرین جنس با این گارانتی های شرکتی میگیرن همین میشه دیگه

 

 

 

 

 

.

ویرایش شده توسط eli1996
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بخاطر 50-60 هزارتومن ارزون تر خریدن، میرین جنس با این گارانتی های شرکتی میگیرن همین میشه دیگه

دریا کامپیوتر شرکتی نیست دوست عزیز خیر سرش سالهاست وارد کننده یا یکی از وارد کنندگان و گارانتی اصلی محصولات کولر مستره 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بخاطر 50-60 هزارتومن ارزون تر خریدن، میرین جنس با این گارانتی های شرکتی میگیرن همین میشه دیگه

 

 

 

وقتی از چیزی اطلاع ندارید لطفا اظهار نظر نکنید ، من داستان رو صفحات قبل گفتم که چی شد گرفتار دریا کامپیوتر شدم

 

حالا همه واسه ما  میرن بالا منبر نطق میکنن و فتوا میدن  :laughing:

 

مثلا تاپیک زدم که هر کسی در توانش هست بتونه یه کمکی بکنه مشکل رو حل کنیم ، ببین چیا که نمیشنوم %-(

ویرایش شده توسط poorya_2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 هفته بعد...

بعد از 50 روز نصف پول پاور رو دادن یعنی از 400 تومن فعلا 200 تومن رو تونستم پس بگیرم

 

البته قبلش یه داستانی پیش اومد به جای پاور 750وات خودم قرار شد یه پاور Cooler Master V1000  بفرستن که گفتن 50 تومن سر بده تا بهت این پاور رو بدیم ، که من تعجب کردم 

 

بعد از کلی بحث و اینا فهمیدم پاور دست دوم هست ، بعدش طرف شروع کرد تعریف کردن میگفت پاور کلا 1 ماه کارکرده و خیلی تمیزه و از این حرفا ، من که حرفش رو باور نکردم ، گفتم بفرست ببینم چی هست 

 

من چون اعتمادی بهشون نداشتم توی همون دفتر تیپاکس جعبه پاور رو باز کردم و دیدم بله پاور پیچ گوشتی خورده و کاملا مشخص بود که تعمیری هست ، منم در جا برگشت زدم با هزینه خودشون فقط این وسط 14 تومن از جیب ما رفت

 

کلا اسم دریا کامپیوتر شنیدید فقط فرار کنید ، یعنی بدون گارانتی بخرید شرف داره به این گارانتی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بعد از 50 روز نصف پول پاور رو دادن یعنی از 400 تومن فعلا 200 تومن رو تونستم پس بگیرم

 

البته قبلش یه داستانی پیش اومد به جای پاور 750وات خودم قرار شد یه پاور Cooler Master V1000  بفرستن که گفتن 50 تومن سر بده تا بهت این پاور رو بدیم ، که من تعجب کردم 

 

بعد از کلی بحث و اینا فهمیدم پاور دست دوم هست ، بعدش طرف شروع کرد تعریف کردن میگفت پاور کلا 1 ماه کارکرده و خیلی تمیزه و از این حرفا ، من که حرفش رو باور نکردم ، گفتم بفرست ببینم چی هست 

 

من چون اعتمادی بهشون نداشتم توی همون دفتر تیپاکس جعبه پاور رو باز کردم و دیدم بله پاور پیچ گوشتی خورده و کاملا مشخص بود که تعمیری هست ، منم در جا برگشت زدم با هزینه خودشون فقط این وسط 14 تومن از جیب ما رفت

 

کلا اسم دریا کامپیوتر شنیدید فقط فرار کنید ، یعنی بدون گارانتی بخرید شرف داره به این گارانتی

کلا گارانتی تو ایران چیز بیخودیه

Note 10 2014من پرش تصویر داشت فرستادم گارانتی از قم فرستادم 2ماه اونجا بود گفتند کاری نمیتونیم بکنیم فرستادن تهران 3ماه هم اونجا خوابید بعد رفتم گرفتم! :wacko:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اقا من یه پاور 1235W گرین دارم

که یک هفته پیش خراب شد

شاید باور نکنید در طی 4 روز پاوردرست کردند تحویل دادن

گارانتی گرین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...