رفتن به مطلب

شرکت Gigabyte از کیبرد مکانیکی و گیمینگ خود، Force K83 رونمایی کرد


Recommended Posts

7sw9pwf40sc8kcukyr1y.jpg

 

 

شرکت Gigabyte از جدیدترین کیبرد مکانیکی و گیمینگ خود رونمایی کرد: کیبرد Force K83 با اندازه کوچک و سویچ های مکانیکی Cherry MX آماده ی استفاده در بازی های رقابتی است.

 

یکی از مهمترین فاکتورهای یک کیبرد خوب، حسی است که به استفاده کننده القا می کند، است و گیمرهای حرفه ای و نیمه حرفه ای به این موضوع اهمیت زیادی می دهند. کیبرد Force K83 دقیقاََ همان چیزیست که گیمرها به دنبالش هستند. این کیبرد به سویچ های مکانیکی ساخته شده توسط شرکت آلمانی Cherry، بنام Cherry MX مجهز شده (سویچ های آبی و قرمز) . سویچ های قرمز برای گیمرهایی مناسب است که می خواهند کیبردشان بی سروصدا باشد، حتی در استفاده های سنگین. سویچ های آبی برای گیمرهایی ایده آل می باشد که حسی که کیبرد به آنها وارد می کند، برایشان مهم است و به صدای کیبرد اهمیتی نمی دهند (د بعضی مواقع، از صدای فشار کلیدهای خود نیز لذت می برند!) تمامی کلیدهای تعبیه شده در کیبرد Force K83 دارای عمر مفید 50 میلیون کلیک را دارند.

 

 

ka4pqlytnburbur26lhh.jpg

 

 

تمامی کلیدهای کیبرد Force K83 دارای قابلیت Anti-Ghosting هستند. این قابلیت باعث می شود تا کاربر بتواند بصورت همزمان، چندین کلید را (بیش از سه کلید) را بصورت هم زمان فشار دهد و استفاده کند. (برای توضیح بهتر این قابلیت، به آخر همین خبر مراجعه کنید) همچنین یک کلید برای قفل کلید Windows نصب شده تا در هنگام بازی های حساس، بصورت ناگهانی از بازی بیرون نیایید، بطور مثال، شما در حال انجام بازی اول شخص شوتر، مثل Call of Duty هستید. در این بازی ناگهان تصمیم می گیرید دراز بکشید و مسلماََ (بصورت پیشفرض) باید کلید Ctrl را فشار دهید، ولی آنقدر غرق در بازی شده اید که بدون نگاه کردن به کیبرد، بصورت اشتباهی کلید Windows را فشار می دهید و از بازی بیرون می آیید! ضدحال بزرگی است، بخصوص در بخش آنلاین بازی. ولی کلید قفل Windows این مشکل را حل می کند.

 

کیبرد Force K83 طراحی جمع و جوری و شیکی دارد و کلیدهای روی کیبرد نیز بصورت جزیره ای قرار گرفته اند. این طرح از آسیب دیدن برد و مدارهای درون کیبرد در برابر مواد ریز و خرده و نشت ناگهانی مایع، جلوگیری می کند. تمامی اعلائم روی کلیدهای کیبرد با لیزر حک شده و در استفاده های طولانی مدت، محو نخواهند شد.

 

برای دریافت اطلاعات تکمیلی، به این لینک مراجعه فرمایید.

 

 

 

h9lw4rsik0vpze212ts.jpg

 

 

 

* Ghosting در کیبرد، حالتی است که به کلیدی یا کلیدهایی که نتوانند بصورت همزمان مورد استفاده قرار بگیرند، تعلق می گیرند. بیشتر کیبردهای معمولی، نمی توانند بیش از سه کلید همزمان را محاسبه کنند و در ویندوز، هنگامی که بیش از سه کلید برای مدت کوتاهی بصورت همزمان فشرده باقی بمانند، بوقی شنیده خواهد شد. این مشکل زمانی بشدت احساس می شود که در حال انجام بازی هستید و در برای مثال، شما همرمان می خواهید کاراکتر را به جلو هدایت کنید (استفاده از کلیدهای W و A و D) و خشاب اسلحه را نیز عوض کنید (استفاده از کلید R) و همچنین بپرید یا بدوید. (استفاده از کلید Space یا Shift) در این حالت، کیبرد از انجام یکی از این دستورات، سرپیچی می کند و در بازی، به مشکل برخواهید خورد.

 

اما با ظهور کیبردهای گیمینگ، آنها به قابلیتی به اسم Anti-Ghosting مجهز شده اند. این قالیت ممکن است برای تعداد محدودی از کلیدهای کبیرد قابل استفاده باشد، و یا شاید در همه ی کلیدها کار گذاشته شده باشد. ممکن است کیبرد X تنها کلیدهای WASD آن به Anti-Ghosting مجهز شده باشند و بقیه کلیدها از مشکل Ghosting رنج ببرند، و شاید هم در کیبرد Y ، تمامی کلیدهای موجود در آن، به Anti-Ghosing بهره مند شده باشند و فرقی ندارد از چه کلیدهایی بصورت همزمان استفاده می کنید، و آن کیبرد، به همه ی انها واکنش نشان خواهد داد.

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...