رفتن به مطلب

طی دو هفته ی آینده، 18 پردازنده جدید دسکتاپی از سری Skylake توسط شرکت Intel بصورت جهانی عرضه می شوند


Recommended Posts

br8raq0z0hxkmh4z0l5w.jpg

 

 

مدت نستاََ طولانی، از زمان معرفی و عرضه دو پردازنده تازه نفس شرکت Intel ، یعنی Core i7 6700K و Core i5 6600K می گذرد.تا دو هفته ی پیش، این دو پردازنده، تنها پردازنده های سری Skylake و دسته Skylake-S بشمار می رفتند، ولی در اولین روز از ماه سپتامبر امسال، شرکت Intel اقدام به مرعفی چندین پردازنده دیگر از سری Skylake کرد که 18 تای آنها، پردازنده های مخصوص دسکتاپ Skylake-S بودند. حال امروز طبق گفته ی منابع خبری، شرکت Intel می خواهد طی دو هفته ی آینده، یعنی نهایتاََ تا اول ماه اکتبر، تمام این 18 پردازنده جدید را به بازار جهانی وارد کند. این پردازنده ها شامل خانواده های Core i7 ، Core i5 ، Core i3 و Pentium می شوند.

 

مصرف کلی پردازنده های دسته Skylake-S بین 35 تا 65 وات (بدون احتساب پردازنده های ضریب باز که 91 وات مصرف برق دارند) است. پردازنده های 35 واتی از این دسته، جزء گروه پردازنده های Low TDP یا کم مصرف هستند و با پسوند "T" شناخته می شوند. تمامی این 20 پردازنده با سوکت LGA1151 همساز هستند و در مادربردهای با چیپست های Z170/H170/B150/H110 قابل استفاده می شوند. هم اکنون تعداد زیادی از این مادربردها معرفی و عرضه شده اند، ولی احتمال معرفی و عرضه مادربردهای بیشتر در دو هفته ی آینده نیز وجود دارد.

 

پردازنده های دسته Skylake-S تنها در کامپیوترهای دسکتاپ استفاده می شوند و از نسل جدید ماژول رم ها، یعنی رم های DDR4 و نسل جدید دستگاه های ذخیره سازی پشتیبانی می کنند. این پردازنده ها به نوعی جانشین پردازنده های سری موفق Haswell محسوب می شوند و نسبت به این پردازنده ها، از نظر مصرف بهینه تر شده اند. برای شناخت بهتر پردازنده های سری Skylake و دسته skylake-S ، به این مقاله رجوع کنید.

جدول زیر نیز، مشخصات کلی و قیمت پردازنده های دسته Skylake-S را نشان می دهد. برای مشاهده بهتر و واضح تر این جدول، روی آن کلیک کنید.

 

rfmyi6r4cn5ufdfynw2n.jpg

 

 

 

منبع: wccftech

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...