رفتن به مطلب

Valve: دستگاه های Steam Machine کارایی بهتر از کنسول های امروزی را با امکانات یک PC به همراه دارد


Recommended Posts

neybos8szb1v84heh.jpg

 

 

آقای Gabe Newell بعنوان رئیس شرکت Valve به تازگی با وب سایت Develop در مورد دستگاه Steam Machine که طی هفته ی آینده با برادران خود، یعنی گیمپد Steam Controller و Steam Link به بازار جهانی عرضه می شوند، مصاحبه ای داشته است. ایشان گفتند که برخی از مدل های Steam Machine همانند مدل های ارزان قیمت تولید شده شرکت Alienware ، قیمتی مانند یک کنسول بازی امروزی را دارند، ولی کارایی این ماشین بهتر از دو کنسول PS4 و Xbox 1 می باشد. بعلاوه، امکانات بیشماری که در کامیپوتر نیز وجود دارد را در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

دستگاه مذکور در شکل و شمایل ها و مشخصات سخت افزاری گوناگون عرضه خواهد شد که بدین ترتیب، انتخاب های زیادی را به کاربر می دهد تا بر اساس بودجه خود و کارایی مورد نیاز، بتوانند مناسب ترین مدل از این دستگاه را صاحب شود. دستگاه های Steam Machine بصورت پیشفرض به سیستم عامل انحصاری شرکت Valve ، یعنی SteamOS (یک سیستم عامل مخصوص بازی مبتنی بر لینوکس) مجهز است، ولی کاربران می توانند در صورت نیاز، سیستم عامل دلخواه خود را نصب کنند.

 

در حال حاضر 13 شرکت فعال در حوضه سخت افزار قصد تولید Steam Machine منحصر به فرد خود را دارند. از معروف ترین این شرکت ها می توان به Alienware ، Digital Storm ، Gigabyte ، Maingear ، Zotac و Origin اشاره کرد. قیمت این کنسول بر اساس سخت افزار های بکار رفته، از 450 دلار آغاز شده و تا 5000 دلار ادامه می یابد.

 

سوال اصلی این است که آیا گیمرها روی خوشی به این کنسول نشان می دهند؟ آیا این دستگاه به موفقیت تجاری دست پیدا خواهد کرد؟ جواب اینگونه سوالات را می توان طی هفته های آینده کسب کرد. طبق گفته ی وب سایت Develop، ایده ی ساخت و توسعه دستگاه Steam Machine ناشی از نگرانی شرکت Valve از اینکه ممکن است در آینده ای نزدیک، شرکت مایکروسافت اقدام به بستن سیستم عامل ویندوز و مجبور کردن کاربران به خرید نرم افزارها و بازی ها تنها از فروشگاه Windows Store کند، می باشد. اما نتنها این اتفاق هرگز رخ نداد، بلکه با عرضه سیستم عامل ویندوز 10، حوضه ی PC گیمینگ گسترش یافت، چرا که شرکت مایکروسافت این سیستم عامل را بعنوان یک سیستم عامل مخصوص بازی معرفی و عرضه کرد و صد البته، DirectX 12 را نیز به همراه آن آورد.

 

شرکت Valve برای کسانی که صاحب سیستم رده بالا و گران قیمت هستند و نمی خواهند به خرج اضافی بیفتند، راهکاری دارد. این شرکت به این دسته از کاربران، دستگاه Steam Link را پیشنهاد داده. کاربر به کمک این دستگاه می تواند کامیپوتر خود را به تلویزیون متصل کرده و از بازی در نشیمنگاه خانه خود لذت ببرد. برای خواندن مصاحبه ی کامل، به این صفحه مراجعه کنید. دستگاه Steam Machine حدود دو روز آینده وارد بازار جهانی خواهد شد.

 

 

 

منبع: maximumpc

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

فعلا که Valve داره با تبلیغات سعی در جذب بازی سازها به سمت API خودش میکنه به جای DX12 . تا روزی بیاد که بازی های مهم و زیبا روی Linux بدون مشکل و حداقل کارایی مساوی با لینوکس عرضه بشن. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

استیم ماشین از اون ور هم انویدیا شیلد میزنه  البته اینجوری راحتتره پلتفرمی مناسب برای گیمینگ که نهایتا کنسول خطاب میشن:p

لینک به دیدگاه
Share on other sites

PS4 و XB1 فقط 100 دلار پول APUش هست!

پس شکستش از لحاظ قدرت حتمیه!

ولی مهم اینه پی سی گیمر ترجیح میده اینو بخره یا نه؟!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

استیم ماشین از اون ور هم انویدیا شیلد میزنه  البته اینجوری راحتتره پلتفرمی مناسب برای گیمینگ که نهایتا کنسول خطاب میشن :p

البته اصلا اهمیتی نداره که کنسول خطاب بشه یا نشه

این قرار بازیهای PC رو اجرا کنه و باعث پیشرفت هر چه بیشتر PC GAMING بشهbig%20bug.gif

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...