رفتن به مطلب

مصرف کارت گرافیک های شرکت Nvidia در حال بیکاری، در مانیتورهای با Refresh rate بالا، وحشتناک است!


Recommended Posts

مصرف برق کارت گرافیک های شرکت Nvidia در حالت بیکاری، با یک مانیتور پیشرفته با قابلیت GSYNC و میزان Refresh rate بالا، بسیار بیشتر است از مصرف همین کارت در حالت بیکاری با یک مانیتور معمولی و میزان Refresh rate 60Hz . شرکت Nvidia وجود این مشکل در کارت گرافیک های خود را تأیید کرده و بر روی آن کار می کند.

 

آقای Ryan Shrout از وب سایت PC Perspective، به وجود این مشکل با آزمایش کردن مانیتور ASUS PG279Q در برابر یک مانیتور معمولی با Refresh rate 60Hz، پی برد. این مانیتور 27 اینچی، دارای میزان Refresh rate 165Hz به قابلیت GSYNC می باشد.

 

اختلاف مصرف برق کارت گرافیک در حالت بیکاری، بین دو مانیتور مذکور بسیار زیاد است. بطوری که در مانیتور معمولی (با Refresh rate 60Hz) مصرف برق کارت گرافیک حدود 74 وات است، و در مانیتور ASUS PG279Q مصرف برق کارت گرافیک به 201 وات می رسد! دقت داشته باشید که این میزان برق، به هنگام نمایش دادن دسکتاپ ویندوز توسط کارت گرافیک مصرف می گردد. درضمن، کارت گرافیک مورد استفاده در این آزمایش، Nvidia GTX 980 Ti می باشد. نکته ی قابل توجه این است که هنگامی که این کارت گرافیک به مانیتور معمولی متصل است، سرعت کلاک هسته ی آن روی حول فرکانس 135MHz می باشد، ولی با اتصال همین کارت گرافیک به مانیتور ASUS PG279Q و یا در کل، با بالاتر رفتن میزان Refresh rate از 120Hz به بالاتر، فرکانس هسته ی کارت گرافیک به 885MHz می رسد!

 

بنظیر می رسد این مشکل عجیب تنها در مانیتورهای با قابلیت GSYNC روی می دهد. با غیرفعال کردن قابلیت GSYNC و رسیدن به میزان Refresh rate 144Hz ، مشکل مذکور بازهم پابرجا خواهد ماند. شرکت Nvidia بزودی با ارائه یک آپدیت، مشکل را حل خواهد کرد.

 

 

wxuos18nyk0b5jg7lil.jpg

 

 

bhjlz248nyqlqquh96fa.jpg

 

 

 

منبع: guru3d

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...