رفتن به مطلب

بزودی نسخه ی آپدیت شده ی کارت گرافیک GTX 750 توسط شرکت Nvidia معرفی می شود


Recommended Posts

b1wvkhwdcyw4yevcs25k.jpg

 

 

حدوداََ دو سال از زمان عرضه ی اولین و دومین کارت گرافیک با معماری Maxwell ، یعنی GTX 750 و GTX 750 Ti می گذرد. اما با گذشت این زمان نسبتاََ طولانی، این دو کارت هنوز هم خواستنی و پرکاربرد هستند. تنها مشکل این دو کارت، آپدیت نبودن آنها نسبت به سایر کارت گرافیک های داخل بازار است که وجود این مشکل، آنها را آنگونه که شرکت Nvidia در رقابت می خواهد، نشان نمی دهد.

 

همین موضوع باعث شده که این شرکت آمریکایی معروف، شرکت Nvidia، برای آپدیت کردن این دو کارت برنامه چینی کند. گویا این شرکت قصد آپدیت کردن GPU آنها را دارد. به نظر می رسد که فعلاََ تنها کارت گرافیک GTX 750 آپدیت شود. بنابراین نسخه ی دوم این کارت از هسته ی گرافیکی GM206 Maxwell بهره خواهد برد. این هسته ی گرافیکی، درست همان هسته ای است که در دو کارت گرافیک GTX 960 و GTX 950 مورد استفاده قرار گفته است. در نسخه ی جدید GTX 750 شاهد افزایش کارایی خیره کننده نخواهیم بود، چرا که این کارت باز هم تنها 512 واحد سایه زن مجهز خواهد شد. اما نسخه ی جدید کارت مذکور، از تمامی قابلیت های معماری نسل 2 Maxwell، مانند چند واحد ROP بیشتر، بهره مند می شود. متأسفانه هیچ گونه اطلاعاتی درمورد سرعت کلاک هسته ی گرافیکی جدید بدست نیامده، ولی به احتمال زیاد، کلاک این هسته ی جدید، نسبت به هسته ی قدیمی تر، بیشتر خواهد بود.

 

با وجود کارت گرافیک GTX 950، احتمال عرضه ی نسخه ی جدید کارت گرافیک GTX 750 Ti بسیار کم است. کارت GTX 950 دارای 768 واحد سایه زن و هسته ی گرافیکی GM206 بوده، و وجود این کارت تازه نفس، نیاز به نسخه ی جدید GTX 750 Ti را به کلی رفع می کند.

 

 

 

منبع: hitechreviews

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...