رفتن به مطلب

Recommended Posts

 


4ewaxhwope79ftkugx.jpg


 


شرکت AMD معمولا با کارت های گرافیک Radeon به تیتر اول خبرگذاری ها تبدیل می شود ، اما اینبار این شرکت آمریکایی یک محصول دیگر از کارت های گرافیک حرفه ای سری FriePro به نام FirePro W4300 را معرفی کرد . برعکس سایر کارت های سری FirePro ، این کارت خیلی گران نیست و البته از نظر کاربردی هم نسبت به سایر کارت های هم خانواده خود ضعیف تر است و مخصوص کسانی می باشد که نیازی به محاسبات پیچیده و کار های فوق حرفه ای ندارند . البته ذکر این نکته ضروریست که این کارت همچنان یک کارت گرافیک حرفه ای به شمار می آید . 


Sean Burke مدیر اجرایی و معاون شرکت AMD می گوید : " هدف اصلی ما از طراحی این کارت ، استفاده از آن برای نرم افزار CAD بود . کاربران نرم افزار CAD همیشه از طرفداران و مشتاقان اصلی کارت های FirePro بوده اند چرا که با استفاده از این کارتها به راحتی و با ضریب اطمینان بیشتری کار خود را انجام می دهند ، اکنون این کاربران می توانند با صرف هزینه کمتر ، کارت گرافیکی کوچکتر و با مصرف انرژی کمتری تهیه کنند که هر آنچه که برای کار با CAD نیاز دارند به آنها ارائه می دهد . " 


 


bos8af9jrkrwq92g6xf.jpg


 


کارت گرافیک FirePro W4300 ورژن ضعیف شده کارت گرافیک FirePro W5100 می باشد . هر دوی این کارتها از پردازنده گرافیکی Bonaire استفاده می کنند که در فرکانس 930MHz به اجرا در می آید و دارای 768 پردازشگر سیال می باشد . هر دو کارت دارای 4GB رم DDR5 با سرعت کلاک 6000MHz و باس حافظه 128bit می باشند . تنها فرق میان این دو کارت این است که W5100 به 50W توان و W4300 به 25W توان احتیاج دارند . 


این کارت جدید از تکنولوژی چند تصویره AMD Eyefinity که امکان استفاده همزمان از شش تصویر UHD را به کار می دهد ، OpenCL 2.0 ، تکنولوژی AMD Power Tune و Zero Core برای پایین آوردن مصرف برق استفاده می کند . همچنین این کارت از چهار ورودی DisplayPor 1.2a که با اتصال شش مانیتور دارای DisplayPort از طریق هاب MST سازگار است ، سود می برد . این کارت بهترین کارت ارزان حرفه ای AMD می باشد که مخصوص برنامه های مختص طراحی است . قیمت این کارت گرافیک که در اوایل سال 2016 به بازار می آید ، 379 دلار آمریکا خواهد بود . 


 


منبع : hitechreview


مترجم : حماد قربانی


ویرایش شده توسط Hemad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...