رفتن به مطلب

نفسی تازه: نسخه ی آپدیت شده ی کارت گرافیک GTX 750 معرفی شد


Recommended Posts

7722cffotjbknltj4tos.jpg

 

 

دیروز درباره ی قصد شرکت Nvidia درمورد آپدیت کردن واحد پردازشی گرافیکی  کارت گرافیک پرطرفدار GTX 750 صحبت کردیم. گویا امروز اولین مدل از این کارت گرافیک اصلاح شده در چین رونمایی شده است. این کارت توسط شرکت Gainward که در بازار کارت گرافیک نیز خوش نام می باشد، ساخته شده است. همانطور که انتظار می رفت، کارت مذکور به واحد پردازشی گرافیکی GM206-150 مجهز شده است.

 

بغیر از واحد پردازشی گرافیکی جدید، این کارت گرافیک که در حال حاضر اسم و مدل خاصی ندارد، چیزی برای متعجب کردن ندارد. این کارت از همان فرمول قدیمی شرکت Nvidia پیروی کرده و دارای 512 واحد سایه زن با چیپ GM206-150 می باشد. این چیپ، نسخه ی محدود شده ی چیپ GM206-250 در کارت گرافیک GTX 950 با 768 واحد سایه زن، و چیپ GM206-300 در کارت گرافیک GTX 960 با 1024 واحد سایه زن است. این GPU در کلاک 1074 مگاهرتز (کلاک 1226 مگاهرتز در حالت توربو) اجرا شده و تنها یک گیگابایت حافظه GDDR5 با کلاک 5010 مگاهزتز و باس 128 بیت را داراست. به لطف استفاده از GPU جدید، حال کارت گرافیک GTX 750 از درگاه HDMI 2.0 پشتیبانی می کند. این بدان معناست که کاربران می توانند از تماشای محتوی 4K با نرخ تازه سازی 60 هرتز لذت ببرند (نسخه ی قدیمی این کارت که به چیپ GM207 مجهز است، تنها می تواند محتوی 4K را در نرخ تازه سازی 30 هرتز پخش کند). بغیر از این قابلیت، در پشت کارت گرافیک GTX 750 ما شاهد دو درگاه DisplayPort 1.2 و DVI-I نیز هستیم. طبق اطلاعات منتشر شده، مدل Gainward از کارت گرافیک مذکور، حدود 65 وات انرژی مصرف می کند و برای تأمین این میزان انرژی، به یک کابل برق 6 پینی نیاز است. همچنین این کارت توسط یک فن 85 میلیمتری خنک می شود.

 

هنوز قیمت کارت گرافیک مذکور اعلام نشده، همچنین فعلاََ مشخص نیست که سایر شرکت ها، چه زمانی از این کارت گرافیک جدید رونمایی خواهند کرد.

 

 

 

منبع: hitechreviews

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...