رفتن به مطلب

معجزه ای بزرگ از سوی شرکت ASRock: اورکلاک پردازنده های اینتل بدون پسوند K در مادربردهای سری Z170 این شرکت بصورت رسمی فراهم شد!!


Recommended Posts

typ76ilsq4bejulg6e9w.jpg

 

 

پردازنده های ضریب باز سری Skylake شرکت اینتل را می توان در لیست علاقه مندی های هر اورکلاک حرفه ای یافت، چرا که تنها این پردازنده ها و سایر پردازنده های با پسوند K (و البته چند پردازنده ی استثنایی دیگر) قابل اورکلاک بودند. همین عامل موجب شد که موجودیت این دسته از پردازنده ها، بخصوص پردازنده های ضریب باز سری Skylake در بازار کمتر شود. خوشبختانه شرکت ASRock یک هدیه ویژه برای جامعه ی اورکلاک، به اسم SKY OC در نظر گرفته است. به کمک این قابلیت، کاربران می توانند به راحتی اقدام به اورکلاک تمامی پردازنده های ضریب بسته (بدون پسوند K) خانواده های Core i7/i5/i3 و حتی Pentium در مادربردهای سری Z170 این شرکت کنند.

 

مهندسان شرکت ASRock هر آنچه که داشتند را در همین اندک زمان بکار بردند تا به این نتیجه برسند که "آیا در کنار ماژول های حافظه DDR4، اورکلاک پردازنده های بدون پسوند K بدون ضریب باز کردن آنها ممکن است؟" و آنها نیز قابلیت SKY OC را برایمان فراهم کردند. این قابلیت را می توان به راحتی از طریق آپدیت کردن بایوس مادربرد (با دانلود بایوس از وبسایت رسمی شرکت ASRock) دریافت کرد. صد البته اورکلاک پردازنده های معمولی مثل اورکلاک پردازنده های ضریب باز مخصوص اورکلاک نیست، اما این روش برای کاربرانی که بودجه تهیه پردازنده های ضریب باز را نداشته و یا به هر دلیلی نتوانستند صاحب یک پردازنده ضریب باز شوند، ایده آل می باشد.

 

 

lt1cp85n8k3lshpgl79.jpg

 

 

در آزمایشگاه شرکت ASRock، پردازنده ی Core i5 6400 که تا زمانی به هیچ وجه اورکلاک پذیر نبود، توسط قابلیت SKY OC و مادربرد ASRock Z170 Pro4 تا سقف 60% اورکلاک شد.

 

قابل ذکر است که در فرآیند اورکلاک با کمک قابلیت SKY OC، گرافیک مجتمع پردازنده ی اورکلاک شده در طی فرآیند اورکلاک، غیر فعال می شود و کاربر مجبور به استفاده ی یک کارت گرافیک مجزا می شود. همچنین فرکانس Turbo و C-State نیز غیر فعال می شوند. لیست مادربردهایی که از قابلیت SKY OC پشتیبانی می کنند، به همراه نسخه ی بایوس مورد نیاز آنها در پایین آمده است:

 

 

bchgxi44su4r6b7r1iq.jpg

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

HWBOT رو به هم ریخته این بایوس 


 


image_id_1548579.png


 


پوینتش هم که .....


 


http://hwbot.org/submission/3065956_l0ud_sil3nc3_cinebench___r15_core_i3_6320_666_cb


 


 


لینک به دیدگاه
Share on other sites

دمش گرم. فعلا اول کار هست. اگر اینتل به سازندگان مادربوداش گیر نده شاهد فراگیر شدنش در اکثر مادربورد ها خواهیم بود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فکر کنم سر همینه 6700k قیمتش کاهش پیدا کرد! =))

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب الان فرق بین 6700 و 6700K در چیه؟

100% اینتل بهشون گیر میده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...