رفتن به مطلب

شرکت Micron احتمال عرضه رم GDDR6 را به کلی تکذیب کرد


Recommended Posts

ohpx28uaqeogofi7jgre.jpg

 

در چند روز گذشته خبری مبنی بر عرضه رم های GDDR6 در سال 2016 در بخش خبری سایت پرطرفدار Fudzila درج شد . با کمی تحقیق در این رابطه متوجه این موضوع شدیم که از سال 2012 قرار است که این رم وارد بازار شود اما هنوز این اتفاق نیافتده ، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که این بار می تواند این مهم صورت گیرد . 

خبر درج شده در سایت Fudzila سبب شد که شرکت Micron طی بیانیه ای عرضه رم های GDDR6 را حداقل در سال 2016 به کلی تکذیب کند . سخنگوی شرکت Micron عنوان کرد که سال آینده ، این شرکت رم GDDR5X را که عملکردی به مراتب بهتر از رم GDDR5 دارد و بر خلاف رم GDDR6 نیازی به تغییر شکل و سازمان دهی رم ندارد ، عرضه خواهد کرد . به علاوه اینکه شرکت Micron بر این عقیده است که HBM و GDDR5X رقیب یکدیگر نیستند ، چرا که هر یک برای بخش مختلفی از بازار طراحی شده اند . 

" رم جدیدی که از طرف شرکت Micron در سال 2016 عرضه می شود ، GDDR5X می باشد و نه GDDR6 . این دو محصول به هیچ وجه مثل هم نیستند و این شرکت فعلا هیچ برنامه ای برای عرضه رم GDDR6 ندارد ."

بنابراین نتیجه ای که میتوان از این خبر گرفت این است که فعلا منتظر رم GDDR6 نباشید . با گذشت زمان و مقرون به صرفه تر شدن HBM 2.0 شاید هرگز خبری از رم GDDR6 نشود . 

 

منبع : hitechreview

مترجم : حماد قربانی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...