رفتن به مطلب

لمس یار را تجربه کنید ؛ دستگاهی که صفحه لپ تاپ های معمولی را لمسی می کند


Recommended Posts

dml5np8q6dfz0z4d2xw.jpg

 

امروزه لپ تاپ ها امری اساسی در زندگی هر شخص به شمار می آیند ، لپ تاپ ها با داشتن امکانات مورد نیاز ، قدرت پردازش مورد نیاز و قابل حمل بودن ، یاری مناسب برای شما و بازی ها و فایل های کاریتان در هر کجا هستید می باشند . با این حال خیلی از این لپ تاپ ها با صفحه ای سنسور دار به بازار نمی آیند چرا که خیلی از مردم نمی خواهند پول اضافه برای سنسور بدهند . 

این مقوله دیگر به تاریخ پیوست چرا که شرکتی به نام Neonode در نمایشگاه CES 2016 پیش رو دستگاهی رائه خواهد داد که لپ تاپ های معمولی را به لپ تاپ های لمسی تبدیل می کند . این دستگاه که AirBar نام دارد تنها با اتصال به پورت USB و بدون نیاز به هیچگونه نرم افزار شروع به کار کرده و صفحه لپ تاپ شما را لمسی می کند . 

AirBar با انتشار میدان نوری نامرئی به نام zForce AIR این کار را انجام می دهد . هنگامی که کاربر به صفحه نمایش دست می زند با این کار این میدان نور را می شکند و به AirBar می فهماند که کدام قسمت صفحه لمس شده است . در این حالت ، دستگاه اطلاعات لازم را به لپ تاپ می دهد  و بوسیله آن لپ تاپ پاسخگو می باشد و عمل می کند . عجی مجی لا ترجی ! این چنین است که شما بر روی هر لپ تاپی یک صفحه لمسی خواهید داشت . چطور است ؟

فعلا AirBar از ویندوزهای 7 ، 8 ، 10 و حتی برخی کروم بوک ها پشتیبانی می کند اما هنوز قابلیت پشتیبانی از لپ تاپ های Mac OS X را ندارد . همچنین ذکر این نکته ضروریست که این دستگاه تنها با صفحه نمایش های 15.6 اینچی سازگار است که این امر خود نوعی ضد حال برای سایر کاربران می باشد ، اما به هر حال نکات مثبت این دستگاه به نکات منفی آن می چربد . واقعا آیا فکر می کردید روزی به این راحتی صاحب یک صفحه نمایش لمسی شوید ؟ بهتر است بدانید که قیمت AirBar که سال آینده به بازار می آید در آمریکا تنها 49 دلار خواهد بود . 

 

منبع : hitechreview

مترجم : حماد قربانی

ویرایش شده توسط Hemad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

واسه مانیتور کامپیوتر کار نمی کنه؟

یادمه تو یه مستند دیده بودم اگه اشتباه نکنم شرکته چینی بود یه جور لایه ظریف تولید کرده بود که رو مانیتور میکشید بعد صفحه لمسی میشد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واسه مانیتور کامپیوتر کار نمی کنه؟

یادمه تو یه مستند دیده بودم اگه اشتباه نکنم شرکته چینی بود یه جور لایه ظریف تولید کرده بود که رو مانیتور میکشید بعد صفحه لمسی میشد

همونطور که تو متن اومده فقط مخصوص مانیتورهای 15.6 اینچی هستش بنابراین گمان نکنم که برای PC کار کنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چون اصلا سیستم عامل مک او اس از رابط کاربری لمسی پشتیبانی نمیکنه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چند سال پیش یکی از دوستانم توی یه شرکت تو تهران کار می کرد که دقیقا هم فعالیتش بازاریابی و فروش همین محصول، که یه فریم بود که روی لپ تاپ - دسکتاپ و هر اندازه ای که میخواستی نصب میشد و براحتی لمسیش می کرد و برای یکی از دوستان هم روی لپ تاپش نصب کرد و براحتی لمسی شد و خوب کار میکرد البته من یه چند تا کلیپ هم ازش داشتم که در واقع مربوط به معرفی محصول بود و تو آرشیو فایل هام بوده اگه یه موقع به تورم خورد حتما در همینجا قرارشون میدم و این موضوع بر میگرده به سال 90-91 اگه درست یادم باشه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...