رفتن به مطلب

پیشنهاد شما برای بهترین بازی سبک مسابقه ای(ماشین)برای کامپیوتر


mortezadime
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

این جدیدا تو سایت فایل نیکو گذاشته شده ، به نظر جالب میاد : http://fileniko.com/entry/90838

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 55
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

  • کاربر ویژه

ممنون از نظر تمامی دوستان

 

بنده هم منتظر need for speed 2015 هستم

need for speed که محشره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه میخواین همه چی طبیعی باشه پروجکت کارز خوبه

اگر میخواین طبیعی و کمی هیجان بیشتر داشته باشه grid2 عالیه

اگر هیجان زیاد میخواین سری NFS

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

 

NFS با ac/pcars کلاً دو سبک متفاوت هستند. nfs آرکید هست برای کیبورد و گیمپد کاملاً بهینه شده حتی نسخه shift . 

ولی pcars/ac شبیه سازی هستند و با کیبورد (موس ؟!) به راحتی نمیشه بازی کرد، شدن میشه ولی خب مثل با دمپایی رفتن به کوهنوردیه !

pcars تا حدود زیادی با گیمپد میشه بازی کرد و مشکل زیادی نداره، ولی Ac با گیمپد هم سخت محسوب میشه ولی باز هم قابل بازیه.

 

nfs جدید که برای pc هنوز نیومده و بیاد هم به راحتی کر.ک نمیشه و احتمالاً مشکلاتی خواهد داشت. ولی دو بازی دیگه نسخه کر.کیشون هیچ مشکلی ندارن.

 

Ac تا حدود قابل قبولی رو HD4400 اجرا میشه FHD، ولی pcars تا حدودی سنگین تر هست ولی بازم مشکلی نخواهید داشت. حداقل گرافیک باری این بازی ها،  اگه بتونید gtx460 حدود 250 گیر بیارید رو FHD با تنظیمات مدیوم تا های، تقریباً 60 فریم ثابت میگیرید البته بعضی تنظیمات رو مثل رفلکشن و دود و ... باید پایین بیارید ولی از نظر بصری قابل قبول هست به نسبت هزینه ایی که برای گرافیک میذارید.

 

dirt rally هم به همین صورت ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

dirt rally هم به همین صورت ؟

این یه مقدار سنگین تر هست؛ با فریم پائین تر به نسبت .

 

project cars  رو روی p30 دانلود بافته‌ام. آیا کسی هست که این نسخه رو دانبود و نصب کرده باشه؟ یا نسخه‌ی سالم‌ی رو برای دانلود پیشنهاد کنه؟

برای ویندوز می‌خوام.

اگه قصد انلاین بازی کردن ندارین نسخه فشرده و بدون نیاز به کرکِ بلک باکس پیشنهادم هست.

 

http://www.downloadha.com/1394/02/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-project-cars-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-pc/

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام Need For Speed  RUN رو پیشنهاد میکنم خیلی عاله .مخصوص وقتی از یک شهر به شهر دیگر می روید با مسابقه های جزاب با مناظر که خیلی خوب عوض می شوند 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من شخصا از موقعی که سری forza motorsport رو رو ایکس باکس بازی کردم از شماره 2 بگیر تا 6 دیگه اصلا نتونستم بازی های ماشینی دیگه رو تحمل کنم...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

بازي asseto corsa بسيار زيبا و فيزيك عالي و با قابليت اضافه كردن مود هست. به نظر من بهترين بازي ماشين در pc همين هست.

Sent from my iPad using Tapatalk

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام بازی Project Cars یک مقدار سخته ولی به واقعیت بیشتر شبیه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با اینکه چندین بازی سبک رانندگی رو تجربه کردم ولی بنظرم قسمت مسابقات GTA V و GTA San Andreas بهتر از بازی های سبک رانندگیه. :D :cool: 

موقعی که از هم جلو میزنن ، به همدیگه تیکه میندازن یا حتی فحش میدن  =))

یخورده آزادی عمل هم بیشتره.

نسخه های جدید بازی های NFS یه ایرادی که داره اینه که هرچی ماشین بهتری بهت بده یا خودت بخری ، انتظاراتش هم خیلی بالاتر میره و در کل بازی سخت تر میشه. مثلاً با بوگاتی ویرون یادمه که مجبور شدم یه مسیر نسبتاً طولانی رو با سرعت زیاد بدون حتی یک خطا و رعایت اصول کاهش مسیر ، طی کنم که زمان کم نیارم.

بازی 3 Dirt هم اوایلش لذت بخشه ولی داستان نداره و کم کم رغبت بازی کردن از بین میره و حس تکراری بودن مراحل بهت دست میده.

Project Cars هم تجربه کردم بنظرم بدرد کسایی میخوره که شبیه ساز رانندگی دارن مثل فرمان و پدال گاز و ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

من قصد داشتم یک مقاله کامل در مورد شبیه سازی رانندگی بنویسم، اما چون تصمیم گرفتم یه تغییراتی روی Sim Rig (تجهیزات سخت افزاری شبیه سازی مثل صندلی، فرمون و غیره) خودم بدم گفتم صبر کتم تا اون کامل شه بعد مقاله رو کامل کنم. البته هنوز تغییرات رو شروع نکردم، حالا سر فرصت. برای پاسخ به پرسش شما تصمیم گرفتم اول مقدمه مقالمو اینجا بذارم بعد بهترین شبیه سازها رو نام ببرم.

 

 

 

 

 بسیاری از ما آرزو داریم که راننده مسابقات اتومبیلرانی باشیم و با سرعت در پیستهای مختلف برانیم و یا مانند راننده های رالی در جاده های خاکی و برفی بتازیم، اما این امکان برای اکثریت قریب به اتفاق ما وجود ندارد. اما یک گزینه دیگر وجود دارد و آن شبیه ساز رانندگی است. امروزه شبیه سازی رانندگی بسیار پیشرفت کرده است تا جایی که تقریبا تمام تیمهای مسابقات اتومبیلرانی دارای شبیه سازهای پیشرفته هستند، حتی در بالاترین سطح، یعنی فرمول یک. هزینه تمرین با ماشینهای فرمول یک بسیار بالاست (بطور متوسط بیش از هزار دلار برای هر دور بر روی پیست) و از آنجا که در اینجا نیز همانند هر کار دیگری تمرین از مهمترین عوامل پیشرفت است و هزینه تمرینهای مداوم و طولانی بسیار بالاست تیمها از شبیه سازهای رانندگی استفاده میکنند تا بتوانند هزینه های خود را کاهش و زمان تمرین را افزایش دهند. قیمت این شبیه سازها از زیر یکصد هزار دلار شروع شده و به چند ملیون دلار نیز میرسد. در مسابقات اتومبیلرانی تنظیمات گوناگون قسمتهای مختلف اتومبیل نقش مهمی در برد و باخت تیمها دارد و هر تیم، تعدادی مهندس مخصوص برای این منظور دارد که با همکاری راننده به تغییر این تنظیمات به منظور بهبود زمان طی کردن پیست دست میزنند. شبیه سازها تا اندازه ای پیشرفته هستند که با استفاده از آنها حتی روی این تنظیمات نیز کار میکنند (و با درصد خطای بسیار پایین) به نتیجه دلخواه میرسند. بسیاری از کارخانه های اتومبیل سازی نیز از شبیه سازها برای امور مختلفی استفاده میکنند. بطور مثال میتوانند پیش از تولید و یا تغییر دادن یک مدل نتیجه تغییرات مورد نظر بر روی هدایت خودرو را بررسی کنند. حال که شبیه سازها انقدر پیشرفته هستند آیا ما هم میتوانیم با هزینه مناسب از این فن آوری استفاده کنیم؟ برای یافتن پاسخ خود ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

 

شبیه سازی رانندگی چیست؟

 

شبیه سازی رانندگی همانطور که از نامش پیداست یعنی تلاش برای شبیه سازی کردن رانندگی واقعی در دنیای مجازی که به آن شبیه سازی رانندگی (Driving Simulation) و یا مسابقه شبیه سازی شده (Simulated Racing یا به اختصار Sim Racing) گفته میشود. برای این کار هم به سخت افزار مناسب و هم به نرم افزار مناسب نیاز داریم. سخت افزار مناسب یعنی دستگاه ها و ادواتی که تجربه رانندگی مجازی را هرچه بیشتر شبیه رانندگی واقعی کنند. همانگونه که میدانید کامپیوتر یکسری  وسایل جانبی به عنوان ورودی دارد و یکسری هم به عنوان خروجی، بعنوان مثال مانیتور و اسپیکر خروجی و ماوس و کیبورد ورودی میباشند. برای شبیه سازی رانندگی ما علاوه بر مانیتور به عنوان خروجی تصویر و بلندگو (یا هدفون) به عنوان خروجی صدا به ورودیها (و خروجیهای) دیگری نیز نیاز داریم. به عنوان ورودی ما به ورودیهایی احتیاج داریم که مانند ورودیهای ماشین واقعی باشند، یعنی فرمان، پدال گاز و ترمز. برای دنده هم سه گزینه وجود دارد، اول Paddle Shifter یا همان دنده هایی که پشت فرمان در سمت چپ و راست قرار دارند و دنده توسط آنها سبک و سنگین میشود، مانند ماشینهای فرمول یک. دوم دنده Sequential یا ترتیبی که دارای اهرمی میباشد که بر روی کنسول وسط اتومبیل قرار گرفته و با حرکت دادن اهرم یا دسته به سمت جلو و عقب، دنده سبک و سنگین میشود، مانند ماشینهای رالی. سوم دنده دستی معمولی یا اصطلاحا H-Pattern است که همه با این نوع آشنایی دارند، مثل دنده پراید، پیکان و.... این نوع از دنده به کلاچ نیز احتیاج دارد. پس ورودیهای مورد نیاز این موارد میباشند: فرمان، پدال گاز، پدال ترمز، حالت دنده مورد نیاز و در صورت انتخاب دنده دستی کلاچ نیز لازم است. توجه داشته باشید که با استفاده از کیبورد یا دسته به هیچ وجه امکان شبیه سازی رانندگی وجود ندارد، زیرا استفاده از این کنترلرها اصلا و ابدا شبیه رانندگی کردن نیست (به هیچ وجه) و اصلا آن حالت و حس را منتقل نمیکند. اگر بخواهید رانندگی رالی و یا دریفت را شبیه سازی کنید به یک ورودی دیگر هم نیاز دارید و آن ترمز دستی است (در برخی از کشورها مانند انگلستان به آن Handbrake گفته میشود و در بعضی از کشورها مانند آمریکا از اصطلاح E-Brake استفاده میشود). حال به بررسی انواع تکنولوژیهای موجود در زمینه انواع ورودیهای ذکر شده میپردازیم. ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از تجهیزاتی که مورد استفاده تیمهای اتومبیلرانی قرار میگیرند بصورت سفارشی تولید میشوند و در دسترس عموم قرار ندارند اما در اکثر موارد تجهیزاتی مشابه و یا نزدیک به آنها برای همگان وجود دارند و قابل تهیه میباشند. نکته بعدی اینکه بطور کلی در محصولات رده پایین تا متوسط معمولا فرمان و پدال و همچنین یک، دو و یا هر سه حالت دنده بصورت یکجا و به عنوان یک محصول فروخته میشوند (مانند محصولات لاجیتک)، اما در محصولات رده متوسط به بالا معمولا شما باید اجزای مختلف را بصورت جداگانه از یک یا چند تولید کننده خریداری کنید. یعنی فرمان جداگانه و پدالها جداگانه خریداری میشوند و هریک با کابل USB جداگانه به کامپیوتر متصل میشود  .

 

 

 

خوب حالا در مورد نرم افزارهای شبیه ساز دو مورد از همه چیز مهمتره. اول فیزیک؛ فیزیک اصلی ترین بخش یک شبیه سازه و قوانین فیزیکی دنیای مجازی شبیه ساز رو تعیین میکنه. مثالهایی در مورد فیزیک: مدل سازی لاستیک، یعنی چقدر لاستیک در فیزیک بازی واقعی تعریف شده. این مورد یکی از مهمترین بخشهای فیزیکه، چون تمام چیزی که ماشین رو با جاده مرتبط میکنه قسمت کوچکی از لاستیکه و شبیه سازی دقیق این قسمت لاستیک که اصطلاحا بهش تکه تماس (Contact Patch) گفته میشه بسیار مهمه و درحقیقت به غیر از قدرت محرکه و ترمز هر تغییری که برای بهبود کارایی اتومبیل اعمال میشه فقط به دلیل بهبود دادن تماس این قسمت از لاستیکه. پس شبیه سازی درست تایرها بسیار ضروریه و بر روی نتیجه تمام شبیه سازیهای فیزیکی دیگه تاثیر میذاره. در شبیه سازهای واقعی، کارایی لاستیکها با گرم شدن لاستیک و درجه حرارت پیست و افزایش تکه های لاستیکهای ساییده شده در مسیر اصلی پیست و... افزایش پیدا میکنه. البته خیلی موارد و پیچیدگیهای زیادی برای لاستیکها وجود داره که از حوصله این پاسخ فراتره. بعد شبیه سازی آیرودینامیکی است. بعد شبیه سازی سیستم تعلیق، بعد شبیه سازی تاثیر پرو خالی بودن باک بر عملکرد اتومبیل. بنزین چون مایع است سر پیچها و همچنین موقع شتاب گرفتن و ترمز گرفتن، یک سمت باک جمع میشه و یک شبیه ساز خوب، این مورد و تمام تاثیرات اون رو در نظر میگیره. بطور کلی تا حد امکان باید همه قوانین فیزیکی رو در شبیه ساز بطور صحیح اعمال کرد تا فیزیک خوبی داشته باشه.

مورد بعدی فورس فیدبک (Force Feedback - به اختصار FFB) است. اکثر فرمون های جدید شبیه سازی رانندگی از موتورهای الکتریکی استفاده میکنن که به فرمون وصله و کارش اینه که نیروهایی رو که در شبیه ساز به فرمون مجازی وارد میشه رو به فرمون واقعی که در دست شما قرار دارد، انتقال دهد. کیفیت FFB در فرمونهای مختلف متفاوته و همچنین دقت اطلاعاتی که شبیه سازهای مختلف در اختیار فرمون قرار میدن متفاوته. مثلا میشه FFB فرمون رو معادل بلندگو گرفت و FFB شبیه ساز رو معادل کیفیت فایل صوتی.

مورد بعدی پیستها و جاده هاست که چه میزان اطلاعات برای سطح پیست در نظر گرفته شده. بعضی از کمپانیهای ساخت شبیه سازهای رانندگی میرن به پیستهای مسابقات اتومبیلرانی معروف جهان و با تجهیزات خاصی سطح پیست رو با دقت میلیمتری بوسیله لیزر اسکن میکنن. به این ترتیب تمام پستی و بلندیهای پیست بصورت دقیق در شبیه ساز اعمال میشه.

مورد بعدی قوانین مسابقاته که تا چه حد درست توی شبیه ساز اعمال شده. مورد بعدی هوش مصنوعی است، یعنی نحوه رانندگی اتومبیلهای دیگه که توسط خود شبیه ساز کنترل میشن. مورد بعدی میزان واقعی بودن تاثیرات تصادف و استهلاک بر روی عملکرد فیزیک (و نه گرافیک) ماشین میباشد. مورد بعدی درست بودن مدلهای گرافیکی اتومبیلهاست. در اینجا هم بعضی از سازندگان از اسکن لیزری استفاده میکنن. موارد دیگه هم که مشابه بازیهاست، مثل گرافیک و صدا و غیره. حالا اگه بخواین شبیه ساز رو بصورت مولتی پلیر بازی کنین اونهم موارد خاص خودشو داره.

بطور کلی ژانر بازیهای اتومبیلرانی به سه دسته تقسیم میشه: 1.Simulator یا شبیه سازهای رانندگی که هدف اصلی شون شبیه سازی رانندگی واقعی در دنیای مجازیه   2.Arcade یا بازیهای رانندگی که مشخصه های یک شبیه ساز رو ندارن و احساس رانندگی واقعی رو منتقل نمیکنن اما پر از زرق و برق و جذابیت هستند   3.Simcade یا شبه شبیه سازها این دسته بین دو دسته قبلی قرار دارن، یعنی تا حدودی رانندگی واقعی رو شبیه سازی میکنن و ممکنه از رنگ و لعاب و هیجان Arcade ها هم استفاده کنن تا جذابیت بازیهاشون بالا بره. البته این دسته طیف وسیعی از بازیها رو شامل میشه. بازیهایی که در این دسته قرار میگیرن میتونن بیشتر به شبیه سازها نزدیک باشن و یا شباهت بیشتری به عناوین Arcade داشته باشن.

 

حالا بهترین شبیه سازهای حال حاضر این موارد هستن: rFactor 2 و Assetto Corsa و iRacing و همچنین RaceRoom. در مورد شبیه سازهای رالی بهترین مورد Richard Burns Rally هست که تولید سال 2004 است و همونطور که میشه حدس زد گرافیکش به اندازه شبیه سازهای جدید خیره کننده نیست. البته میشه با ماد RSRBR (که بطور مرتب بروز میشه) اتومبیلها، جاده ها و موارد زیاد دیگه ای رو به این شبیه ساز اضافه کرد. بعد از اون Dirt Rally قرار داره.

عناوین جدید دیگه مثل Project Cars و Forza و Gran Turismo در رده Simcade قرار دارن. اکثر قریب به اتفاق Need for Speed ها هم آرکید هستند.

ویرایش شده توسط payman27
لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته بعضی از نسخه های ND4SPD کاملا در سبک شبیه سازی بودن مثل سری SHIFT

که البته باز سازنده همین سری SHIFT هم همون سازنده بازی Project cars هست یعنی slightly mad

ویرایش شده توسط bighero7
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام

توضیحات payman27 عزیز بسیار کامل و مفید

فقط دو مورد رو به گفته های ایشون اضافه میکنم که استاد بنده هستند

 

عینک های مجازی:

با امدن این ابزار به چرخه شبیه سازی واقعا واقعا حس رانندگی واقعی رو کاملتر و بیشتر منتقل میکنند

فکر کنید به پیچ تندی داخل پیست میرسید . با داشتن عینک مجازی براحتی میتونید سر و زاویه دید رو به سمت پیچ بچرخونید و کل پیچ رو مشا هده کنید  درنتیجه فرار از ماشین های بقلی داخل دل پیچ بسیار راحت تر خواهد شد. درصورتی که با نداشتن این ابزار زمان ریسینگ شما به مرور و با قرار گرفتن ماشین تو مسیر جاده کم کم میتونید پیچ رو ببینید

 

همین ازادی عمل و مشاهده هر نقطه ای از محیط بازی بر مبنای مشاهده و زاویه دید گیمر ببینید چه حسی از دنیای واقعی و ریسینگ به گیمر منتقل خواهد شد

میتونید بر گردید ببینید غضنفر رو صندلی عقب نشسته یا نه :D  :D

 

صندلی های force feedback:

قبل از توضیح در موردش باید بگم که این دو ابزار نام برده شده یا داخل ایران نیستد یا در صورت موجود بودن قیمتهای بالایی دارند

 

اما این ابزار: این نوع صندلی های میتونن حس شتاب و ترمز رو به گیمر منتقل کنند

زمانی که شما پاتون رو پدال  گاز بره خصوصا ماشین پر شتابی انتخاب کرده باشید دقیقا مثل ماشین واقعی حس به عقب رفتن منتقل میشه 

ترمز هم که مشخصه این نوع صندلی ها با جک هایی که درشون تعبیه شده زمان زدن ترمز شما رو به سمت جلو حول میده

 

با داشتن این تکنولوژی قطعا حس دست اندازها و خرابی های سطح جاده رو هم تجربه خواهید کرد به همراه  ffb فرمون

ویرایش شده توسط MEHDI-GTX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

Shift و Shift 2 هم Simcade بودن

بله منظورم همون simcade ( شبه شبیه ساز بود )

فقط یه سوال : مطمئنید Assetto Corsa شبیه ساز هست چون با توجه به ویدیوهایی که ازش دیدم نسبت به پروجکت کارز برتری در فیزیک و رانندگی نداره و حتی کنترل ماشین نسبت به پروجکت کارز راحت تر به نظر میاد .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بله منظورم همون simcade ( شبه شبیه ساز بود )

فقط یه سوال : مطمئنید Assetto Corsa شبیه ساز هست چون با توجه به ویدیوهایی که ازش دیدم نسبت به پروجکت کارز برتری در فیزیک و رانندگی نداره و حتی کنترل ماشین نسبت به پروجکت کارز راحت تر به نظر میاد .

درود

بله دوست عزیز، سازنده Assetto Corsa شرکت Kunos Simulazioni است که سالها پیش Netkar Pro رو ساخت و سپس Ferrari Virtual Academy رو برای شرکت فراری تهیه کرد. فیزیک و FFB تو Netkar Pro فوق العاده بود. حتی با استانداردهای امروز هم یک شبیه ساز تمام عیاره. Assetto Corsa هم نسخه جدید و تکمیل شده همونه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

تو شبیه سازی as بسیار بهتر از پروجکت هست یشتر تو دقت ماشین ها کار شده تا گرافیک بازی

 

این فکری که چون راحت تر میشه ماشین رو کنترل کرد پس شبیه ساز کمتری هست اشتباه هستش

مگه اگه شما راننده خوبی تو دنیای واقعی باشی کنترل ماشین براتون سخت میشه؟؟؟؟؟؟؟؟

 

تو شبیه سازی وگیم خیلی عوامل دخیله هر ماشین باید متناسب با پیست مخصوص همون کلاس ماشین انتخاب بشه

 

پیست های متفاوتی از نظر حتی نوع اسفالت وجود دارند

مسلمه نمیشه ماشین دریفت و road رو داخل پیست سرعتی برد واستفاده کرد

 

سایت هایی برای این بازی ها وجود دارند که به تنظیمات ماشین برای ریسینگ کمک میکنند .حتی تا جایی که شده این تنظیمات به واقعیت نزدیک کنند

چند نمونه برای پروجکت میدم و فقط برای فرمون دار ها کارایی دارند . پس دوستانی که از گیم پد استفاده میکنند این تنظیمات بدردشون نمیخوره

http://forum.projectcarsgame.com/showthread.php?22122-G25-G27-Wheel-Setup-Guide-Patch-6-0

http://www.racedepartment.com/threads/car-specific-ffb-settings-gt-category.106123/

http://www.racedepartment.com/threads/car-specific-ffb-settings-gt-category.106123/#post-2016841http://www.racedepartment.com/threads/specific-car-ffb-settings-information.105433/

http://www.racedepartment.com/threads/car-specific-ffb-settings-dlc.108906/

http://www.racedepartment.com/threads/car-specific-ffb-settings-single-seaters.107953/

ویرایش شده توسط MEHDI-GTX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا تا الان نمیدونستم Assetto Corsa اینقدر خوب هست ، ویدیوهاش رو میدیدم و متوجه نمیشدم که شبیه ساز قوی هست ، مشخص بود که بازی خوبی هست ولی فکر نمیکردم اینقدر دقیق و با کیفیت باشه ، احتمالا تا چند وقت دیگه امتحانش میکنم چون عاشق سبک شبیه سازی هستم حتی اگه فرمون نداشته باشم .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بهترین بازی همین forza هست که قراره برای PC هم بیاد 

Forza Apex بهار امسال بصورت رایگان برای PC عرضه میشه

برای تجربش دارم لحظه شماری میکنم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

شما بری تامب رایدرت  رو بازی کنی خیلی بهتره

الان ملت مفی میدن :D

 

 ولی همینجا میگم مخلص اقا مهدی . چون اگه حق مطلب درست بیان نشه ادم با یه جمله منفی میخوره و از نیت ادم که ادما خبر ندارن

مهدی فورزا دره عمیق داره میافتی داخلش با اون رانندگیت :D

البته تو رانندگی هم یه سر و گردن بالاتر از مایی . من که همون اول پیست دور خودم میپیچم به دره مره نمیرسم :)

ویرایش شده توسط MEHDI-GTX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

Live for Speed. شبیه ساز عالی رانندگی. با موس و کیبورد هم براحتی انجام میشه ولی خب با فرمان یک چیز دیگه است. سیستم قوی هم اصلا نمیخواد. رایگان هم است.

https://www.lfs.net/

 

live-for-speed-27.jpg

گرافیک بازی رو دیدم حالم یه جوری شد

rolling%20on%20the%20floor.gifrolling%20on%20the%20floor.gif   rolling%20on%20the%20floor.gif

ویرایش شده توسط payman27
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

توضیحات payman27 عزیز بسیار کامل و مفید

فقط دو مورد رو به گفته های ایشون اضافه میکنم که استاد بنده هستند

 

عینک های مجازی:

با امدن این ابزار به چرخه شبیه سازی واقعا واقعا حس رانندگی واقعی رو کاملتر و بیشتر منتقل میکنند

فکر کنید به پیچ تندی داخل پیست میرسید . با داشتن عینک مجازی براحتی میتونید سر و زاویه دید رو به سمت پیچ بچرخونید و کل پیچ رو مشا هده کنید  درنتیجه فرار از ماشین های بقلی داخل دل پیچ بسیار راحت تر خواهد شد. درصورتی که با نداشتن این ابزار زمان ریسینگ شما به مرور و با قرار گرفتن ماشین تو مسیر جاده کم کم میتونید پیچ رو ببینید

 

همین ازادی عمل و مشاهده هر نقطه ای از محیط بازی بر مبنای مشاهده و زاویه دید گیمر ببینید چه حسی از دنیای واقعی و ریسینگ به گیمر منتقل خواهد شد

میتونید بر گردید ببینید غضنفر رو صندلی عقب نشسته یا نه :D  :D

 

صندلی های force feedback:

قبل از توضیح در موردش باید بگم که این دو ابزار نام برده شده یا داخل ایران نیستد یا در صورت موجود بودن قیمتهای بالایی دارند

 

اما این ابزار: این نوع صندلی های میتونن حس شتاب و ترمز رو به گیمر منتقل کنند

زمانی که شما پاتون رو پدال  گاز بره خصوصا ماشین پر شتابی انتخاب کرده باشید دقیقا مثل ماشین واقعی حس به عقب رفتن منتقل میشه 

ترمز هم که مشخصه این نوع صندلی ها با جک هایی که درشون تعبیه شده زمان زدن ترمز شما رو به سمت جلو حول میده

 

با داشتن این تکنولوژی قطعا حس دست اندازها و خرابی های سطح جاده رو هم تجربه خواهید کرد به همراه  ffb فرمون

 

درود

 

این صندلی ها مدل های مختلفی داره به همراه اسم های مختلف. مدل های معرفوش نمونه هایی هستن که کل صندلی (به همراه مانیتور یا بدون مانیتور) حول محور مختصات تغییر جهت میدن تا حدودی شتاب G زمان دور زدن یا شتاب و ترمز گیری رو شبیه سازی کنن که معمولاً اکثر نمونه ها 3dof (سه نقطه اتصال) هستن که خب البته نمونه های 6 نقطه ایی هم وجود داره ولی یا کاستوم هستن یا مفهومی. از بهترین نمونه های این نمونه ها (که motion rig نامیده میشن) میشه به vesaro اشاره کرد که حتی جرات گفتن قیمتش هم ندارم !!!

البته نمونه های simxperience که بیشتر حالت DIY داره میشه گفت با قیمت مناسب تر، انتخاب عمومی تری باشه ...

 

 

نمونه دیگه، Simvibe هست که مثل ویبره موبایل عمل میکنه ! سیستم و عملکردش تا حدودی ساده هست و تشکیل شده از یک نرم فازر که اطلاعا شبیه ساز رو با سخت افزرا رد بدل میکنه، یک امپ صدای معمولی، یک کارت صدا، و به تعداد چنل لازم ویبراتور (که یه جور آهن ربا مشابه ساب هست) که به شاسی ریگ ریسینگ بسته میشه. 

وظیفه این مدل شبیه سازی تکسچر جاده (مثلاً خاکی یا کرب کنار پیست)  یا حتی لرزش موتور ! (مثلاً گاز دادن یه موتور 12 سیلندر لرزش زیادی داره که رو دست دنده و حتی پدال هم حس میشه !) هست ! 

 

از نظر سخت افزار تمام قطعات این نمونه ها تو ایران موجوده، (سیم وایب که سادست ولی موشن ریگ نیاز به پیستون های حرکتی داره که بازم تو بازار موجود هست) ولی دانش و هزینه بسیار زیادی رو برای ساخت و اسمبل می طلبه ...

 

البته نمونه های مفهومی زیاد دیگه ایی هم وجود داره، خود موشن ریگ ها به دو دسته ایجاد فشار g با استفاده از چرخش و یا استفاده از جاذبه زمین تقسیم میشن، بعضی هم ترکیبی و حت نمونه هایی هم ساخته شده که به وسیله بازو های مخصوص، سر راننده رو به طرفین انحراف میدن (مثلاً سر پیچ سر رو به سمت مخالف میکشه)

 

به حای عینک های مجازی هم که چند مشکل و ضعف  داره (قیمت بالا، نیاز به ست افزار قوی تر و همچنین از بین رفتن دید و تسلط به دکمه ها ) Head tracker ها سال هاست که تو بازار موجودن و حتی به صورت خونگی هم میشه با زیر 50 تومن (که در واقع تشکیل شده از یه وب کم ساده + چند led ir ) درستش کرد ! مسلماً نه مثل عینک مجاز میشه نه اصن ربطی داره ولی همون کارایی رو داره اونم با یه هزینه بسیار پایین ...

 

 

پ.ن: کلاً خیلی بامزست دوستانی که حتی یک شبیه ساز رو هم تست نکردن و اصلاً نمیدونن شبیه ساز چی هست میان فورزا رو بهترین عنوان میکنن  :clapping:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

پ.ن: کلاً خیلی بامزست دوستانی که حتی یک شبیه ساز رو هم تست نکردن و اصلاً نمیدونن شبیه ساز چی هست میان فورزا رو بهترین عنوان میکنن   :clapping:

سلام دوست عزیز

نکات خوبی رو مطرح کردی. خیلی خوشحال میشم میبینم Sim Racer های مطلعی اینجا هستن @};-  :x  @};-  (متاسفانه الان مثبتام تموم شده)

در مورد Forza دوستمون اعلام کردن بهترین بازیه و اسمی از شبیه ساز نبردن. حقیقتش منم Forza رو دوست دارم و حتما رو PC اجراش میکنم.  :Peace Sign:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز

نکات خوبی رو مطرح کردی. خیلی خوشحال میشم میبینم Sim Racer های مطلعی اینجا هستن @};-  :x  @};-  (متاسفانه الان مثبتام تموم شده)

در مورد Forza دوستمون اعلام کردن بهترین بازیه و اسمی از شبیه ساز نبردن. حقیقتش منم Forza رو دوست دارم و حتما رو PC اجراش میکنم.  :Peace Sign:

 

درود  @};-

 

فرد خاصی مد نظر نبود ! کلی عرض کردم، وگرنه همونطور که فرمودید سری فورزا کلاً سیمکید هست تازه اگر با فرمون بازی شه وگرنه با گیمپد که کلاً هیچی آرکید تمام هست. وگرنه بله در آرکید و سیکید فورزا حرف اول رو میزه و حتی از Gt هم خیلی جلوتر افتاده. فقط رو F3 به شخصه بیش از 500 ساعت گیم پلی داشتم و حتی این عنوان رو اورجینال از خارج کشور تهیه کردم و کنسول هم فقط به خاطر همین عنوان از کپی خور دراوردم ! 

اما منی که کلاً با سری فورزا زندگی کردم ، این سری رو حتی در حد مدل شبیه سازی لاستیک rf2 هم نمیدونم ! درسته گیم خوبی هست با گیمپد روی مبل اونم 10 سال پیش ! اما شما کامینیتی و لیگ رسمی iRacing رو تصور کنید، مدل سازی لاستیک rf2 رو حساب کنید، گرافیک pcars رو حساب کنید، فیزیکس و ffb استو رو حساب کنید، و ....

1001 مورد دیگه هست که اجازه نمیده فورزه یه یک "گیم" فرارتر بره و در حد همون مبل + بعد از ظهر دلنشین باقی بمونه !!! 

 

ولی خب 100% بنده هم این عنوان رو تهیه و بازی میکنم چون در کل پکیج مناسب و کاملی هست ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...