رفتن به مطلب

استوار چون کوه ؛ ASRock و معرفی دو مادربورد جدید بر پایه چیپست Intel C232


Recommended Posts

y9341s5cfq52z8y1hx43.jpg

 

چیپست اینتل C232 روز به روز مشتاقان بیشتری پیدا می کند و دلیل آن ساده است - این چیپست برعکس چیپست پرقدرت Intel Z170 نه تنها با پردازنده های Intel Skylake سازگار است بله با چیپ های Xeon نیز همخوانی دارد ، بنابراین سازنده های مادربورد ، که می خواهند انعطاف پذیری و آزادی عمل بیشتری به کاربر بدهند ، استفاده از این چیپست را در مادربوردهای مختلف شروع کرده اند . وقتی شرکت Asus از این بورد رونمایی کرد ، شرکت رقیب یعنی ASRock همین کار را نه با یک مادربورد بلکه با دو مادربورد C232 انجام داد - اولی برای استفاده کلی از کامپیوترهاست و دومی مخصوص گیمرها می باشد . هیجان انگیز است نه؟

مادربورد ASRock E3V5 WS برای استفاده های روزمره طراحی شده و از پردازنده های LGA 1151 پشتیبانی می کند ، همچنین این مادربورد دارای سیستم 5 مرحله ای VRM ، چهار شکاف رم DDR4-2133 ( پشتیبانی تا 64 گیگابایت از رم ECC یا رم معمولی کامپیوتر ) ، سه شکاف PCI-E 3.0 x 1 ، یک شکاف PCI-E 3.0 x 16 و یک شکاف PCI-E 3.0 x 16  دیگر که با سرعت x4 کار می کند ، می باشد . این بورد همچنین می تواند شش درایو SATA 3.0 را در خود جای دهد ( از RAID 0 , 1 , 5 , 10 نیز پشتیبانی می کند ) و بر روی این مادربورد یک سخت افزار صوتی Realtek ALC89 و همینطور یک کنترل کننده شبکه Intel 1219LM Gigabit نیز وجود دارد . در قسمت پشتی ، این مادربورد دارای پورت PS/2 برای ماوس و کیبورد می باشد ، همچنین دارای شش پورت USB 2.0/3.0  ، یک ورودی شبکه RJ-45 و سه جک صدا نیز هست . چیزی که باید بدانید این است که این بورد از گرافیک های یکپارچه اینتل پشتیبانی نمی کند ، بنابراین در صورت خریدن این بورد ، شما مجبور به خرید یک کارت گرافیک خارجی نیز می شوید .  

 

5kl6eirihbudqz4bcmo.jpg

 

بورد دیگر ASRock E3V5 Performance Gaming/OC نام دارد و پر واضح است که برای گیمینگ و انجام اورکلاک ساخته شده است . این بورد کمی با E3V5 WS فرق دارد – این مادربورد دارای یک پلان نیروی VRM قدرتمند و چند ویژگی دیگر از قبیل محافظ بازی ، آلیاژ ممتاز ، رم DDR4 Non-Z OC ، موتور Hyper BCLK و بسیاری دیگر می باشد . این بورد از GPUهای  یکپارچه اینتل و همینطور از ماژول های رم DDR4 عادی و DIMMهای رم ECC پشتیبانی می کند . 

هر دو مادربورد جدید ASRock از تاریخ 1 ژانویه در بازار عرضه خواهند شد . هنوز قیمت این محصولات مشخص نشده است . 

 

منبع : hitechreview

مترجم : حماد قربانی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...