رفتن به مطلب

اخبار CES 2016 : معرفی سه چیپ مخصوص دستگاه های همراه توسط MEDIATEK


Recommended Posts

 

3aic6qdmh2ujsgn5lj14.jpg

 

CES 2016 به محل تولد سه چیپ جدید شرکت مشهور MediaTek برای دستگاههای همراه تبدیل شد . این سه چیپ MT8581 و MT7697 و MT2523 نام دارند و همانگونه که انتظار می رفت هرکدام از آنها برای بازار و وسایل خاصی تهیه شده اند . 

MT2523 مخصوص ساعت های هوشمند طراحی و تهیه شده است . این پردازنده SiP جدید یک گیرنده GPS ، بلوتوث دو حالته کم مصرف و صفحه نمایش با وضوح تصویر بالا و پشتیبانی از MIPI برای ساعت های هوشمند Active و Fitness را ارائه می دهد . قسمت مداری این چیپ 41 درصد کوچکتر از سایر رقبای آن است و شامل یک واحد میکروکنترولر (MCU) و یک واحد مدیریت نیرو (PMU) می باشد .به علاوه اینکه این چیپ دارای توانایی 2D برای رنگ واقعی ، شبکه آلفا به ازای هر پیکسل ، فونت های anti-aliasing و همچنین 1bit رنگ شاخص برای حفاظت از حافظه و قدرت محاسباتی می باشد . MediaTek ادعا می کند که MT2523 ، تنها با یک بار شارژ باتری تا یک هفته کار می کند . 

 

qazkh33ta0437fld2a80.jpg

 

MT7697 برای دستگاه های هوشمند و پوشیدنی طراحی شده و از ویژگی های آن می توان به سطح بالای یکپارچگی و مصرف بسیار پایین انرژی اشاره کرد . این چیپ از اتصالات BLE و WiFi بهره می برد ، بدین صورت که BLE برای فواصل کوتاه و WiFi برای فواصل بیشتر استفاده می شوند . یک مدل WiFi دو باند از این چیپ به نام MT7697D نیز موجود است . این چیپ 2.4GHzی می باشد و از 5GHz پشتیبانی می کند . 

 

9ztoilkk3pwirf8nurp.jpg

 

آخرین چیپ MT8581  نام دارد که برای پخش Blu-Ray ، DVD و CD طراحی شده و برای داشتن تصاویری بهتر و شفاف تر و با کنتراست مناسب تر از تصویر برداری Ultra HD و HDR پشتیبانی می کند . این چیپ همچنین به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر را به کیفیت 4K ارتقا و یا به غیر 4K تنزل بدهند تا تصاویری طبیعی و در عین حال قابل استفاده بر روی هر صفحه نمایشی داشته باشند . MT8581  از دکودرهای ویدئویی H.264 ، HEVC و VP9 4K 60p برای تصاویر 4K و از دکودرهای  ویدئویی VP8  ، MPEG-2 و VC-1 2K 60p برای تصاویر 2K و همچنین از برنامه نویسی پیشرفته صوتی (AAC) ، صدای دالبی ، صدای دالبی پلاس ، صدای دالبی TrueHD و DTS و DTS-HD از طریق رمزگشایی چند فرمتی پشتیبانی می کند . 

دو چیپ اولی یعنی MT7697 و MT2523 در نیمه اول 2016 و چیپ MT8581 در نیمه دوم 2016 در بازارها موجود خواهند بود . 

 

منبع : hitechreview

مترجم : حماد قربانی 

 

ویرایش شده توسط Hemad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...