رفتن به مطلب

خبر بد: احتمال خروج شرکت Toshiba از تجارت درایو دیسک سخت وجود دارد


Recommended Posts

5cathvrgycqg3ek3vy8.jpg

 

 

در حال حاضر تنها چهار شرکت، سازنده ی درایو دیسک سخت (HDD) می باشند: Seagate ،Western Digital ،Toshiba و HGST که در این میان، شرکت HGST در سال 2012 توسط Western Digital و در سال 2009 هم شرکت Fuhitsu نیز بوسیله Toshiba خریداری شدند. هم اکنون هم دو شرکت Seagate و Western Digital بر بازار درایو دیسک سخت حکمرانی می کنند.

 

متأسفانه ممکن است شرکت ژاپنی Toshiba بخش درایو دیسک سخت خود را بفروشد و از این صنعت کناره گیری کند. دلایل این کار هم فراوان است: اولاََ که این شرکت تنها 17 درصد بازار HDD را در اختیار دارد، و این در حالی است که دو شرکت بزرگ Seagate و Western Digital هر کدام به ترتیب 40 و 43 درصد این بازار را اِشغال کرده اند و هیچ امیدی نیست که شرکت Toshiba بتواند سهم بیشتری از این بازار را بدست آورد. دوماََ، شرکت Toshiba تمام قطعات مورد نیاز درایو دیسک سخت را خودش نمی سازد و باید چندین قطعه را از سایر شرکت ها وارد کند. سوماََ، بازار HDD همانند بازار PC اُفت شدیدی پیدا کرده، و درایو های دیسک سخت نیز مجبور شده اند که با درایو های حالت جامد پر سرعت (SSD) مبارزه کنند، که همین عامل فشار بیشتری بر شرکت Toshiba وارد می کند، چرا که خودِ این شرکت، SSD نیز تولید می کند و از طرفی دیگر، رقابت های داخلی افزایش می یابد و اینها اصلاََ برای شرکت Toshiba خوشایند نیستند.

 

تنها مشکلی که برای این تصمیم بوجود می آید، عدم توانایی فروش بخش HDD است. چرا که تنها شرکت های فعال در زمینه ساخت و توسعه HDD، همان Seagate و Western Digital هستند که آنها هم با این اوضاع آشفته بازار HDD، حاضر به خطر کردن نیستند و بخش HDD شرکت Toshiba را نخواهند خرید. اگر شرکت Toshiba نتواند این بخش را به فروش برساند، به احتمال قوی آنرا به کلی خواهد بست.

 

 

 

منبع: hitechreview

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...