رفتن به مطلب

سوال در مورد میزان مصرف پاورهای با راندمان مختلف


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام دوستان

من در مورد این که دقیقا این راندمان ها تو دنیای واقعی چه تاثیری دارند شک دارم.

برداشت خودم این بوده که پاوری که دارای راندمان 90% هست داره 90% واتی که مصرف میکنه رو به ما میده یعنی اگر 500 وات مصرف سیستم باشه داره 550 وات مصرف میکنه و پاوری که 80% هست داره 600 وات مصرف میکنه.

 

اصلا نمیدونم این توضیح درست بود ولی اگر درست باشه خیلی صرفه خرید راندمان بالاتر زیاده و تو هزینه برق خیلی سریع جبران میشه.

 

ممنون میشم اگر اشتباهه تصحیح کنید من رو.


ضمنا من دنبال مدل 650 وات سری UK گرین بودم که نیست تو بازار

 

فعلا گزینه های من محدود به این دو تا مدل میشه که مدل گرین برنز هست و کولر مستر گلد ولی با اینکه 50 وات توان کمتری هم داره تقریبا 60 تومن گرونتره.

من مشکلی با برند گرین ندارم فقط میخواهم بدونم اگر تو مصرف چیزی که گفتم درست نیست و هر دو تا پاور تو 500 وات 500 وات مصرف میکنند من برای کولرمستر هزینه نکنم.


گرین

http://lioncomputer.ir/product/3540/%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%86+700+%D9%88%D8%A7%D8%AA+GP700A-HP/

 

کولرمستر

http://lioncomputer.ir/product/5268/%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1+%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1+%D9%85%D8%B3%D8%AA%D8%B1+650+%D9%88%D8%A7%D8%AA+V650S/

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اون علامت راندمان به این معنی هست که اگر بعنوان مثال پاور شما 90 درصد راندمان داشت یعنی شما میتوانید در دراز مدت و بدون مشاهده ی کاهش کارایی شدید از اون میزان توانایی پاورتون استفاده کنید، برای همین هم هست که میگن مثلاً اگر قراره از 90 درصد توان پاورتون استفاده کنید باید پاورتون رو حداقل 10 درصد بالاتر از توان مصرفی که نیاز دارید انتخاب کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ببین دوست من به لحاظ فنی اگه بخوای بدونی وقتی که یک پاوری راندمان بالای 80 درصد داره یعنی حدودا 80 درصد جریان و ولتاژ مصرفی از برق متناوب به برق مستقیم(dc) تبدیل میشه که علت انجام این تبدیل اینه که مدارات کامپیوتری با برق مستقیم سازگار هستند و بقیه 20 درصد یا کمتر یا بیشتری که میمونه هم تبدیل به گرما میشه و هدر میره.

پاور به طور کلی نسبت به بقیه اعضای کامپیوتر طول عمر کمتری(معمولا زیر 100000 هزار ساعت کارکرد مفید در بهترین مدل ها) رو داره و خوبی اینکه یک پاور با پدر و مادر بگیرید اینه که در آینده میتونید در صورت خرابی اون رو تعمیر کنید و دوباره همون قطعه ای رو که خراب شده(مثلا خازن ژاپنی) رو با همون قطعه یا بهتر و جدید ترش خودتون یا تعمیرکار عوض کنه.

کلا همین 100000 ساعت هم کلی میشه ولی نسبت به بقیه اعضا عمر کمتری محصوب میشه.

یک مزیت دیگه پاورهای باپدر و مادر اینه که یک سری پروتکشن هائی روشون داره(محافظت کننده) که در صورتی که پاور خراب بشه بقیه قطعات هم همراه خودش خراب نکنه که پاور های مختلف پروتکشن های مختلفی دارن.

مزیت دیگشون اینه که پاورهای خوب ولتاژ های نزدیک تری رو به ولتاژهائی که قطعات نیاز دارند بهشون میده مثلا جای 12 ولت نمیان 12.5 ولت بدن و عمره قطعتون رو پاینن بیارن و میان و مثلا 12.0005 ولت رو میدن به قطعه که این ولتاژها با برنامه های خاصی از داخل کامپیوترتون قابل سنجشه که البته باید به میزان لود(استفاده) ای که هم از سیستمتون میشه دقت کنید چون توی لودهای مختلف ولتاژها میتونن تغییر کنن.

بعضی پاور ها رو هم میتونید به کارکردشون از روی موبایلتون چک کنید و از دقیق بودن ولتاژهای مختلف پاور اطمینان پیدا کنید.

درآخر هم برید و میزان مورد نیاز قطعاتتون رو در بیارین و پاوری رو که بتونه با 60 درصد توانش قدرت قطعاتتون رو برآورده کنه تهیه بفرمائید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...