رفتن به مطلب

پیش به سوی واقعیت مجازی با پردازنده‌های معرفی شده‌ی شرکت AMD!


Recommended Posts

sicrghuqjwiovdj20ajj.jpg

 

 

عینک واقعیت مجازی Oculus Rift بیشترین شانس را برای بدست آوردن مقام پادشاهی در دنیای وافعیت مجازی دارد و می‌تواند به‌راحتی بر سایر عینک‌های واقعیت مجازی جدید امسال حکمرانی کند. این دستگاه می‌تواند کاربر را به وارد دنیای واقعیت مجازی کند، که البته قبل از آن باید پول این دستگاه را نیز پرداخت کرد. به غیر از پول خودِ دستگاه، Oculus Rift به یک سیستم قدرتمند نیز نیازمند است. تا به الان، تنها پردازنده‌های شرکت اینتل با این دستگاه سازگاری داشتند که ضعیف‌ترین آنها نیز Core i5 4590K بود. پس پردازنده‌های شرکت AMD چه؟

 

این شرکت به‌تازگی لیستی از پردازنده‌هایی که می‌توانند عطش زیاد Oculus Rift را رفع کنند; را منتشر کرد. تنها چیزی که نیاز دارید، یک پردازنده از سری AMD FX به فرکانس 3.9 گیگاهرتز یا بالاتر است. نام تمامی پردازنده‌های سازگار شرکت AMD در لیست پایین آمده است:

 

 

ks0fgt1od90x5cjajla.jpg

 

 

شرکت AMD همچنین به این موضوع اشاره کرد که داشتن کارت‌گرافیک قدرتمند، مهمتر از داشتن پردازنده‌ی پرسرعت است. پس گویا این شرکت شما را به داشتن یک کارت‌گرافیک قدرتمند برای اجرای واقعیت مجازی تشویق کرده است. خبر خوب این است که هم‌اکنون، محصولات شرکت AMD ارزان‌ترین راه برای دستیابی به واقعیت مجازی هستند. مثلاََ، پردازنده‌ی 100 دلاری این شرکت، یعنی Athlon X4 870K، با فرکانس 3.9 گیگاهرتز (فرکانس توربو تا 4.1 گیگاهرتز) یک پردازنده‌ی ارزان‌قیمت و مناسب برای اجرای واقعیت مجازی است.

 

 

 

منبع: hitechreview

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

4590k هست  ...  یساعت بخودم فشار اوردم 4950k کدوم بود ...  :D

دستت درد نکنه  :x  @};-

ویرایش شده توسط nima.mazrouie
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

4590k هست  ...  یساعت بخودم فشار اوردم 4950k کدوم بود ...  :D

دستت درد نکنه  :x  @};-

=))

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

حتی پردازنده fx9590 هم به اندازه یک i5‎ ‎4690k‏ در بازی ها قدرت نداره، اونوقت چه برسه به Athlon x4‎ ‎870k‏ ‏!!!

زیاد فرکانس بالای پردازنده های AMD‏ جدی نگیر.

در مورد هدست های واقیعت مجازی شک دارم همه گیر بشه، به همون دلیل که مانیتور و عینک 3D‏ همه گیر نشدن!

پ.ن: راستش به نظرم نمیشه گفت " عینک واقعیت مجازی " چون صدا رو هم به گوش میرسونه و یک جورایی هم عینک هست و هم هدست.

ممنون از خبر مجتبی جان.

ویرایش شده توسط ایمان شادکام
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با تشکر از مطلبتون.

Oculus Rift در حقیقت یک HMD یا Head Mounted Display است به معنی صفحه نمایشی که روی سر قرار میگیرد، واژه عینک اصلا واژه صحیحی برای توصیف این دست از صفحه نمایشها نیست. بهتره از همون HMD استفاده کنیم. هدفون هم در حقیقت یکی از اجزای اصلی HMD ها نیست و معمولا به صورت جداگانه خریداری و مورد استفاده قرار میگیره،همونطور که در آکیولس ریفت هم این امکان وجود داره. در مورد پردازنده هم حق بیشتر با AMD است و اگر شما سیستم مورد نیاز برای Oculus Rift رو ببینید پی به صحت حرفهای AMD میبرید. گیمهایی که با مانیتور اجرا میشن رو حتی میشه با 30 فریم در ثانیه هم بازی کرد، اما واقعیت مجازی چنین نیست و باید با سرعت بسیار بالاتری اجرا شن تا موجب سرگیجه و آزار استفاده کننده نشن و این دلیلیه که HMD ها از OLED با تاخیر بسیار کم و Refresh Rate بالا استفاده میکنن و ریفرش شدنشون هم به صورت تمام صفحه است، یک فریم، سپس خاموش شدن کل صفحه برای یک لحظه و سپس فریم بعدی؛ درست مانند مانیتورهای CRT. به همین دلیل کارت گرافیک در اینجا نقششش حتی پر رنگتر هم میشه.

ویرایش شده توسط payman27
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...