رفتن به مطلب

درایور ویژه رابط برنامه نویسی Vulkan برای محصولات انویدیا


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

NVIDIA-Vulkan-1.jpg


 


کمپانی انویدیا به تازگی با عرضه درایور ویژه خود برای Vulkan، پشتیبانی کامل نرم افزاری را از جدیدترین رابط برنامه نویسی (API) بازی های رایانه ای فراهم کرده است، رابط برنامه نویسی Vulkan همزمان با نمایش DirectX 12 در مراسم GDC سال گذشته معرفی شد، هدف اصلی این رابط که توسط گروه نرم افزاری Khronos توسعه داده شده است، برداشتن Overhead (سرباری) سخت افزاری جهت کاهش وابستگی به عملکرد پردازنده و افزایش کارایی بازی ها می باشد، نسل بعدی رابط Vulkan به برنامه نویسان اجازه خواهد داد تا بیشترین استفاده را از منابع سخت افزاری پلتفرم هایی نظیر PC، تلفن های همراه هوشمند، کنسول ها و ….. داشته باشند، بعد از گذشت تقریبا یک سال از زمان معرفی نسخه اولیه Vulkan، هم اکنون شرکت توسعه دهنده نسخه جدید این رابط را تحت عنوان Vulkan 1.0 API منتشر کرده است.


 


NVIDIA-Vulkan-2.jpg


 


همانطور که Khronos قبلا گفته بود رابط برنامه نویسی مورد نظر کاملا متن باز خواهد بود و به دلیل پتانسیل عملکردی بالا، ویژگی های منحصر به فردی را برای پلتفرم های مختلف فراهم خواهد کرد، Vulkan در حقیقت به عنوان پروژه ای تکامل یافته از رابط برنامه نویسی قبلی OpenGL و رقیب رابط های جدید DirectX 12 و Metal می باشد، Vulkan با کاهش وابستگی رابط برنامه نویسی به سخت افزار موجود و بهینه سازی عملکرد برنامه ها روی پردازنده های چند هسته ای با رشته های پردازشی مختلف، عملیات پردازش نهایی را بهبود میبخشد. Vulkan در واقع رقیب مستقیم DirectX 12 خواهد بود و نسبت به این رابط برنامه نویسی مزیت بسیار مناسبی دارد و آن هم توانایی استفاده در سایر پلتفرم ها و سیستم عامل های متفاوت نظیر لینوکس، تمام ویندوز های مایکروسافت، اندروید، SteamOS می باشد.


 


NVIDIA-Vulkan-4.jpg


 


این در حالی است که DirectX 12 تنها به سیستم عامل Windows محدود شده است، همچنین Vulkan برخلاف رابط AMD Mantle از پیکربندی چندگانه کارت های گرافیک با مدل های متفاوت نیز پشتیبانی خواهد کرد، ویژگی های مثبت API مورد نظر به همینجا خلاصه نمی شود، شاید مهم ترین مزیت Vulkan نسبت به سایر رابط های برنامه نویسی استفاده از زبان برنامه نویسی حدواسط در محاسبات موازی و گرافیک محور یا به اصطلاح SPIR-V باشد، این ویژگی به توسعه دهندگان اجازه خواهد داد تا از زبان برنامه نویسی که با آن آشنایی بیشتری دارند، در توسعه عناوین سه بعدی استفاده کنند، NVIDIA قبلا پشتیبانی کامل محصولات گرافیکی خود از رابط برنامه نویسی Vulkan را اعلام کرده بود، هم اکنون نیز با انتشار درایور سازگار با این API، به کاربران این امکان را داده است تا از عناوین جدید توسعه یافته بر پایه Vulkan نظیر The Talos Principle لذت ببرند.


 


NVIDIA-Vulkan-3.jpg


 


“Vulkan API به توسعه دهندگان اجازه خواهد داد تا از بیشترین پتانسیل عملکردی تراشه های گرافیکی انویدیا بهره ببرند، ما افتخار می کنیم که در این پروسه نقش سازنده ای داشته ایم، در آینده درایورهای ویژه Vulkan برای سیستم عامل های لینوکس، ویندوز و اندروید منتشر خواهد شد، ما به همکاری خود با Khronos در آینده ادامه خواهیم داد تا به تکامل مناسبی برای رفع انتظارات صنعتی دست پیدا کند” گفته شده توسط Tony Tamasi معاون ارشد رئیس بخش محتوا و تکنولوژی کمپانی انویدیا


 


برای اطلاعات بیشتر در مورد Vulkan کلیک کنید!


@};-


ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

NVIDIA GeForce Graphics Vulkan Driver 356.39 Beta for Windows 7/Windows 8 64-bit

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...