رفتن به مطلب

نگاهی به Just cause 3 با رضا!


rezagtx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

روزی که شنیدم  جاست کاز 3 به DRM مجهز شده است نگران شدم ، نه به خاطر اینکه شاید کرک نشود که نشد ، بلکه به خاطر اینکه بازی های جهان باز  با DRM که مرتب احتیاج به لاگین و لاگ اوت دارد، ممکن است کسالت بار شود ! خوب بعد از سه ماه  فرصت یافتم بازی را تهیه کنم، البته بازی در روز عرضه و هفته های اول مشکلات عدیده ای داشت و برای همین تصمیم گرفتم بازی را با پچ های  ماه اول بازی کنم و باید بگویم تمام شایعات مربوط به مشکلات موتور بازی و سنگین بودن و .... دروغ بود! البته روی سخت افزار انویدیا  و قویترین کارت گرافیک ممکن و برای همین نمیتوانم همین سطح کارایی یا عدم حضور مشکلات را برروی سخت افزار AMD  تایید کنم. در ابتدا به بررسی خود بازی پرداختم  و چند ساعتی بازی را مورد بررسی قرار دادم و بعد هم در بخش پایانی بررسی فنی و تکنیکی بازی را داریم که در کنار بررسی دقیق انویدیا از موتور بازی ونحوه عملکرد آن   کامل می شود.

 

 

15tajhqlp7pn7ft2pmgt.jpg

 

مردی که زیاد می پرید....

 

در وسط هوا از خودرو پیاده شدم روی  سقف  خودرو ایستادم، یک بالگرد نظامی به سمتم  می آمد، پشت سرش در دور دست دو جت جنگنده هم نزدیک میشدند، اول از ماشین به سمت بالگرد قلاب زدم، به آن رسیده و از کف آن آویزان شدم و با موشک انداز رهگیر جت یک را زدم  و خود را از بالگرد جدا کرده یک دایو  فوق سریع را کنترل کردم و در حال سقوط خلبان بالگرد را نیز کشتم!  بالگرد با فیزیک خیلی جالبی شروع به سقوط کرد ، جت دوم به نزدیکی رسید و آتش مینی گان خود را گشود، به سمتش قلاب زدم و در سرعت مافوق صوت ! خلبان را به بیرون  پرت کرده وخود روی بال جت ایستاده و از مناظر خیره کننده و محیط های عظیم جهان مدیترانه ایی بازی  لذت بردم و همه اینها اتفاق ها فقط در چند ثانیه رخ داد و این درحالی بود که نیوتن در  قبر خود می لرزید! بله  این شما این ابرقهرمان Rico Rodriguez  که ترکیبی از  قهرمان های دهه 80 را با سوپر من و اسپایدر من و بتمن   را در وجود خود به نمایش میگذارد و جالب است میزان سرگرمی اش هم از همه بازی های ابر قهرمانی بیشتر است.  در حالی که او ابر قهرمان نیست، یک مامور دولتی است  که کارش براندازی  دیکتاتور  های کشور های خیالی و کوچک است و او این کار را با استادی تمام  انجام می دهد.

 

در واقع او یک مامور آشوب است!

 

از کجا شروع کنم ، خوب جاست کاز 3  یا کلا سری جاست کاز خیلی جایی برای روایت و بررسی  داستان و شخصیت پردازی ندارد ، در واقع نمی توان در بازیی که از پایه  طراحی شده تا فقط و  فقط شما را سرگرم کند انتظار فلسفه و تفکر داشت.  یک مامور کار کشته و استاد بدل کاری را با  توانایی ها  و تجهیزات درست ترکیب کنید و دریک  جهان عظیم پر از چیز های قابل تخریب و انفجار  و شوتر و بدل کاری  رها کنید این میشود توصیف بازی جاست کاز 3 .

 ترکیب چتر و قلاب ریکو در جاست کاز 2 به او توانایی هایی خیره کننده و آزادی عملی فراموش نشدنی میداد و این درحالی است که یک عنصر جدید و بسیار موثر وارد بازی شده است : وینگ سوئیت که توانایی های خیره کننده حرکتی جاست کاز 3 را با قلاب و چتر و محیط های عظیم و دره ها و کوه های بلند ترکیب کرده و لذتی وصف ناپذیر در حرکت در این محیط  عظیم به ما می بخشد. در واقع بازی های کمی هستند که فقط کاووش و راه رفتن در محیط شان به اندازه سری بازی های جاست کاز  جذاب باشد .

 

f674hetiotxpkwacwei2.jpg

 

بیشتر گیم پلی در وسط آسمان اتفاق می افتد. سکانس های انفجاری خیره کننده هستند...

 

برای تازه کارهای سری   کمی طول خواهد برد تا  Master of sky شوند و کنترل تمام  توانایی های ریکو را بدست بگیرند ولی برای کسانی که تجربه بیش از 100 ساعت بازی در جاست کاز 2 را دارند( همانند نگارنده) استاد شدن در کنترل ریکو کار چند  ساعت بیشتر نیست و بعد از آن Fun است که بر جهان بازی  حاکم میشود. کلاً آوالانچ استودیویی است که ثابت کرده  میتواند  play ground هایی خیره کننده خلق کند. جاست کاز 2  هنوز هم عظیم  ترین محیط سه بعدی خلق شده در بین بازیهای رایانه ای است! درست است که بعضی از بازی های MMO محیط هایی در حد یک قاره دارند ولی این جهان های مولتی پلیر های عظیم اونلاین یا MMO  در طی سالهای سال بسط و گسترش می یابند و با عناصر تعاملی پر می شوند ولی جاست کاز از همان لحظه شروع شما را در یک جهان عظیم قرار میدهد .

جاست کاز 3  حتی فراتر از  جدش رفته و درست است که ابعاد عظیمش هنوز هم 1000 کیلومتر مربع است!! ولی به کمک سخت افزار نسل جدید و افزودن ارتفاعات  عظیم و دره های عمیق و آبهای پهناور ،  به مدد میزان رم بیشتر ، همین 1000 کیلومتر مربع را به مرزهای  جدیدی از پلی گراند ارتقا داده است.  اینجاست که میتوان اذعان کرد ترکیب   لباسها و توانایی های ابرانسانی ریکو در کنار  محیط های عظیمی که بازیباز به سختی میتواند به لبه های جهانش برسد، جاست کاز 3 را به ultimate SandBox تبدیل نموده است.

 

gtzah5yvwnjqthvtfb1z.jpg

 

بدل کاری  در این قسمت به اوج خود رسیده است ، معلوم نیست تیم توسعه دهنده این سکانس ها را از کجا در آورده اند. اینکه با سرعت بسیار بالا پرواز و شلیک کنیم  خود توسط هیچ انسان عاقلی انجام نشده است پس ما نمیدانیم  مسیر بر خورد گلوله ها، میزان تاثیر پذیری انفجارها و ... از کجا محاسبه شده اند!

 

 

جهان عظیم زیر پای من است....

 

ریکو با کلی اپگرید جدید برگشته است ولی بگذارید اول درباره این موتور فوق قدرتمند آوالانچ صحبت کنیم.  جاست کاز ۳ یک جشنواره شگفت انگیز از صدا و نور و   انفجار و مسافت های عظیم و‌ابهای خروشان وخیره کننده و  تکنولوژی فیزیک براستی نسل بعدی است. این موتور قدرتمند آولانچ که در مد مکس هم بسیار زیبا عمل کرده بود و از لحاظ گرافیکی و طراحی هنری درMad Max نمایشی خیره کننده داشت  در جاست کاز ۳ یک بلست است! مرزهای عظیم این جهان پهناور یکی از زیباترین جهان های سند باکس خلق شده را به نمایش میگذارد. انفجار ها و فیزیک براستی نفس گیر و فراموش نشدنی هستند،  وقتی که یک برج رادیویی عظیم از بالای صخره با مقدار زیادی مواد منفجره منهدم  می شود و از بالای کوه به سمت پایین و پل زیرین می غلطد و بعد تخریب پل و ریختن آن در‌آب های  خیره کننده جاست کاز ۳  نفس را بند می آورند.

 

7lkprg1jwlcqwv3bnl19.png

 

محیط ها براستی عظیم  هستند، فقط یک محیط کوچک بازی  میتواند به اندازه کل جهان یک بازی دیگر باشد.برای جایی که بزودی نابود خواهد شد به دست ریکو، کشور خیالی Medici  بسیار زیبا است.

 

‌آب در جاست کاز ۲ برای اولین بار به کمک تکنیک انحصاری انویدیا با نام  GPU-powered water simulation  رندر میشد. یک تکنیک از Cuda water‌که در آن واحد پردازشی اقدام به  رندر فیزیکال و شبیه سازی سیالات در آب میکرد. موج های زیبا وفیزیک برخورد و نورپردازی والیومتریک حجم دار برای تغییر رنگ آب ها از سبز استوایی به آبی تیره و شکست خیره کننده نور ، آبها را با کمک تکنیک نسل جدید  انویدیا با نام nvidia Wavework  به سطح بالایی از واقع گرایی بصری منتقل نموده است. آبها در  جاست کاز 3 بشدت  واقع گرایانه به نظر می رسند و هر کسی که از ابهای زیبای جاست کاز 2 لذت میبرد باید صبر کند تا دستپخت جدید انویدیا را در موتور جاست کاز 3 ببیند. چه د رحال اجرا روی ایکس وان یا Ps4 یا PC توانایی های این تکنیک شگفت انگیز هستند و به آوالانچ اجازه میدهند تا از  موج های سانتی متری با جزییات بالا بگیرید تا موج های 100متری با فیزیک ونور پردازی خیره کننده  در سطح تکسچر دینامیک، مایعی خلق کنند بسیار باور پذیر و با سیستم های کنش  و واکنش تطبیقی که اجسام  و نور و همه چیز به آن واکنش نشان میدهد. محیط ها ی بازی با مسافت های ترسیم شده عظیم  خالی از جزییات نیستند، بافت هآ، سایه ها، ابها و  فیزیک و آتش و تخریب همه  خیلی خوب به نظر می رسند البته برای بازیی که تا چشم کار میکند جهان وجود دارد.

 

 

qtl66aszmt1j8k7eupoq.png

 

برای یک بازی 1000 کیلومتر مربعی ! جاست کاز 3 از گرافیکی عالی بهره میبرد و سطح جزییات در آن به نسبت ابعاد مافوق عظیم بسیار عالی است...

 

 

خوب  از داستان چه خبر؟

 

هیچ ! ریکو بازهم وارد یک کشور خیالی میشود تا حسابی  آشوب به پا کند و دیکتاتوری را از کار بر کنار ! همین خلاصه داستان های سری جاست کاز  است. در واقع اولانچ همیشه در بخش داستانی خیلی کم کاری میکند ولی بعد در بخش گیم پلی حسابی از خجالت در می آید البته کسانی که بازیباز هستند میدانند کسی انتظار داستان سرایی جدی از بازیی که همش بدلکاری است ندارد واگر بدنبال شخصیت پردازی و داستان میگردید باید بگویم  در این بازی نخواهید جست ! بهتر است بروید سراغ بازی های دیگر!

 

ترکیب بتمن و سوپر من و اسپایدر من و پانیشر در یک لند اسکیپ مدیترانه ایی

 

جاست کاز  یک مسیر یادگیری خیلی عالی دارد، بعد از کمی پیشروی در بازی و یادگیری اصول اولیه دیگر بازی شما را آزاد میگذارد تا با آزمون و خطا پیشرفت کنید.  قلاب ریکو با فیزیک بسیار پیشرفته اجازه ترکیب و وصل کردن اجسام به یکدیگر را برای  سناریوهای عجیب و غریبی ممکن میکند. وصل کردن یک سر قلاب به یک ساختمان یا یک ماشین به اجسام دیگر یا انسان های دیگر باعث میشود دو جسم به سمت هم کلاید کنند و فقط کافی است یک شی انفجاری این وسط منهدم شود دیگر همه چیز بر هواست.  میتوان آدم ها رابه جت بست یا یک آدم را وسط کمان درست شده از تدر و قلاب ریکو گذاشت وبه ارتفاع بسیار بالا پرتاب کرد. ضمنا به دنبال موشک هستید – خوب یک قلاب به یک  کپسول گاز وصل کنید و یک سوراخ در کف  کپسول بعد شما با آن به ارتفاعات صعود میکنید. اینها گوشه ای از آن التیمت سندباکس جاست کاز 3 هستند و در واقع عملیات های تکراری فقط طراحی شده اند تا شما را در سناریو های مختلف  و محیط های مختلف قرار دهند. پرش از ارتفاع بسیار بالا نزدیک به جوزمین! یکی از دیگر افزایش دهنده های آدرنالین برای مخاطب خواهد بود، در واقع سیستم جابجایی در بازی جاست کاز 3 آنقدر سریع و روان و بدون وقفه انجام میشود که شما میتوانید در عرض چند  دقیقه مسافت های عظیمی را بپیمایید و در طی آن با کلی نیروی دشمن درگیر شوید و چند نارنجک از بالا برسر دشمنان بی اندازید! در یکی از خیره کننده ترین سکانس های بازی می توان هواپیمای مسافربری  را هایجک کرد و با آن به درون پالایشگاه عظیم شیریجه زد و انفجار هایی همانند انفجارهای فیلم مدمکس  جرج میلر را شاهد بود.

طبق معمول نابودی کمپ های دشمن و تجهیزات نظامی در اولویت قرار دارد و با پیشروی در محیط ها شما  با چالش های زیادی روبرو می شوید که اکثرشان جذابیت  و جوایز با ارزشی در پایان خود دارند. یک درگیری کوچک در یک ایستگاه پلیس به درگیری های عظیم و خانه خراب کن  تبدیل میشود و همین درگیری ها به چالش های عظیم تر ختم میشوند و در پی این چالش هاست که شما با آزمون و خطا  و  ترکیب کردن سلاح ها و ابزارها و محیط  و فیزیک بردشمنان فائق می آیید.

 

عملیات های جانبی زیاد هستند و به سبک سری فار کرای هم به صورت تصادفی ایجاد می شوند  و هم در مکان هایی ثابت می باشند.  اینها شامل اسکورت ها، تعقیب و گریز ها و شکار اهداف خاص یا پیدا کردن یک آیتم خاص می باشند. درست است که در ساختار بازی مشکلاتی کم و بیش وجود دارند ولی وقتی جاست کاز  از شرشان  دور باشد میدرخشد، یک تانکر سوخت از کنترل خارج شده را به سمت یک برج نگهبانی  پرتاب میکنیم و از شدت انفجار بالگرد در آسمان منفجر میشود و  بداخل مسیر حرکت خودرو های زره ای دشمن پرتاب میشود و یک خط انفجار عظیم را خلق میکند و انفجار خودرو ها خود به وسط شهر میرسد و .... ساعت های زیادی را صرف ایجاد کردن انفجارهای  زنجیره ای خواهید نمود. مرگ در جاست کاز 3 زیاد اتفاق می افتد و در واقع باید گفت جاست کاز بازی سختی است ، هر حرکتی باید از قبل یک مسیر حمله و فرار داشته باشد  چون اگر وسط یک آتش ناگهانی درگیری سنگین گیر کردید و فرصت فرار نبود باختن حتمی است. نتایج هر حرکت دقیق در بازی هم پاداش بخش هم سرگرم کننده هستند.

 

رنج گسترده ای از سلاح ها و تجهیزات و توانایی  ها وسائل نقلیه  برای خرید و ارتقا همانند جاست کاز 2 موجود هستند.  گشت و گذار پیدا کردن گنج ها و آیتم های مخفی بازی در این محیط های عظیم مخصوصا محیط های آبی عظیم که بعضی هاشان براستی عظیم وعمیق هستند از چالش های کاووشگری در این جهان سندباکس  است. هر پیشرفتی در بازی ، پاداش دهنده است و حس ترقی در جهان بازی بشدت قابل لمس است.البته کارهای  ریکو هیچ منطقی پشتشان نیست ویک مشکل  دیگر هم که همیشه در کنار سری جاست کاز بوده اینجا نیز حضور دارد: محیط ها هیچ رمز و رازی  در خود ندارند، کسانی که بازی های RPG جهان باز زیاد بازی میکنند، میدانند از چه رازی سخن میگویم، رازهای جهان های سری سولز یا ویچر 3 یا حتی همین Dragon Dogma   ولی در جاست کاز وقتی یک محیطی را در دور دست می بینید میدانید که رازی در خود ندارد فقط یک سری رنگ های قرمز که باید منهدم شوند! ولی خوب این بازی که از پایه برای لذت بردن از بدل کاری و شوتر و انفجار طراحی شده است و خیلی نمی توان این ایراد ها وارد دانست ولی  ذکرآنها به عنوان نکته منفی  واجب است.

 

 

fxs72s7a6m9ryvuyvral.jpg

 

جاست کاز 3 به شما اجازه میدهد در نقش بتمن یا سوپر من و اسپایدر من، همچون پانیشر دشمنان را مجازات کنید.

 

 

 بررسی تکنیکی بازی د رکنار  بررسی های انویدیا  :

 

خوب  سه ماه از عرضه بازی گذشته است و بازی با سه پچ اساسی  مورد بازبینی قرار گرفته است و من   عملکرد  بازی را بدقت مورد بررسی قرار دادم ، متاسفانه پست های منفی زیادی درباره نحوه عملکرد بازی در زمان عرضه  در استیم به چشم میخورد و شدت نقد ها آنقدر بالا بود که من حتی تا حدودی از فکر بازی منصرف شدم، درحالی که جاست کاز 2 را به کمک برادرم کامل کردیم و  واقعا کامل کردن آن جهان عظیم فراموش نشدنی بود.   

 

من نسخه پی سی را 3 ماه بعد از عرضه بازی  تهیه کردم خوب در زمان عرضه این نکات در نوشتار منتقدان به چشم میخورد:

 

Despite its spectacle, Just Cause 3 is filled with bugs, bad AI, and

 

other rough edges.

 

علیرغم نمایش بازی،  جاست کاز 3 پر است از باگ ها و هوش مصنوعی بد و لبه های ناهموار!

 

 

درباره هوش مصنوعی نمی توانم قضاوتی بکنم ، خوب بازی شوتر که قرار است دشمنانش را به قلاب ببندد و به آسمان پرتاب کند چقدر هوش مصنوعی میخواهد ؟ همانقدر که در CALL of Duty  Black OPS III شاهدش بودیم!!! اینها فقط اهدافی متحرک هستند برای کشتن پس هوش مصنوعی خیلی کار خاصی نخواهد داشت. ولی من نه باگی در بازی دیدم نه  لبه های ناهموار! البته اجرا در 2880x1620  یعنی حتی بالاتر از QHD  دیگر جای  ناهموار در بازی نخواهد گذاشت. انویدیا  هم بررسی ها را با درایور Game Ready انجام داده بوده ولی زمان عرضه بازی بررسی انجام شده بوده است  و امروز من با سه پچ  بازی را تست میکنم بنابراین اگر باگ بخصوصی هم در آن زمان وجود داشته خوب من از آن بی خبر هستم. ضمنا ً بعد از تست من متوجه شدم که  آنتی الیازینگ عملکردی مناسب دارد وفریم ریت نیز در اکثر صحنه ها  براحتی پایدار است و DSR نیز بشدت در بازی موثر خواهد بود.

 

سیستم های مورد نیاز بازی :

 

 

 

 

 

Minimum Specifications

 

OS: Vista SP2, Win 7 SP1, Win 8.1 64-bit Operating System Required

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz or AMD Phenom II X6 1075T 3 GHz

Memory: 6GB RAM

Graphics: NVIDIA GeForce GTX 670 with 2GB of VRAM

 

Recommended Specifications

 

OS: Vista SP2, Win 7 SP1, Win 8.1 (64-bit Operating System Required

CPU: Intel Core i7-3770 3.4 GHz or AMD FX-8350 4.0 GHz

Memory: 8 GB RAM

Graphics: NVIDIA GeForce GTX 780 with 3GB of VRAM

 

 

پیشنهاد انویدیا برای انجام بازی 

 

nf946j3ojnl9ao3dodbb.jpg

 

 

انویدیا یک بررسی دقیق از ابعاد گرافیکی بازی در سایت جیفورس خود ارائه کرده است و باید اذعان کنم بررسی های دقیق گرافیکی انویدیا بسیار دقیق هستند. انویدیا در بررسی بازی اعلام کرده است:در تست ما کارت 780  بخوبی از پس اجرای بازی  در 1080 بر می آمد ولی برای 1080 ما کارت 970 را پیشنهاد میدهیم. برای 2k کارت 980  و برای 4K حتما از کانفیگ 980 SLI یا 980  Ti در SLI استفاده شود. لینک زیر البته   محدود است و باید از ...... استفاده شود.

 

لینک مقاله انویدیا 

 

یک جدول عالی از انویدیا برای نمایش میزان کارایی ، باید بگویم این جدول بسیار دقیق است زیرا بسیار نزدیک به نتایج تست من است، حداقل نتایج 980 Ti

 

wsw7hb78l8391hrvv9zp.png

 

تست و بررسی من :

 

سیستم تست ما یک سیستم تقریبا High end محسوب می شود و شامل یک i7- 4770K اورکلاک شده تا 4.3 گیگاهرتز ، 16 گیگابایت رم   DDR3 با فرکانس 2400  و گرافیک GTX 980 ti مدل G1 گیمنیگ از گیگابایت با 6گیگ حافظه می باشد  و تا 1450 مگاهرتز  روی هسته اورکلاک شده است . بازی روی SSD نصب شده تا میزان لگ و گلوگاههای  پردازشی یا احیاناً اثرات  هارد های مکانیکی  بر روی آن تاثیر منفی نگذارد. هرچند من هنوز 3 ترابایت بازی را روی 3 ترابایت هارد مکانیکی  segate بازی میکنم و هرگز مشکلی نیافتم! برای درایور هم ، انویدیا امروز اخرین درایور Game Ready خود را برای NFS جدید عرضه کرد و پروفایل SLI را برای Assassins  Syndicate و XCOM2 اپدیت نمود و خوب ما هم تست بازی را با جدیدترین درایور انویدیا یعنی nVIDIA GeForce Driver 361.91 انجام دادیم و  ضمناً بازی فقط روی سیستم عامل های 64 بیتی قابل اجراست.

 

نصب بازی به دلیل حجم بالای دیتا حدود 40 گیگابایت  چیزی نزدیک به 10 تا 15 دقیقه طول می کشد :

 

f1ip3aq0rh79f8setoq7.jpg

 

 

ای امان از DRM!!!!!

 

جالب است در یک حرکت نمادین و اعلام تنفر از DRM توسط آوالانچ (چون سیاست  های قفل گذاری توسط ناشرین و در اینجا اسکوار انیکس انجام می گردد) اسم واحد های  خطرناک دشمن D.R.M می باشد !! بازی در ابتدای  اجرا در استیم باید حتماً اونلاین باشد تا بتواند به سرور های اسکوار انیکس لاگین کند، در غیر این صورت اجرا نخواهد شد ! این لاگین ممکن است  کمی  طول بکشد. برای من بیشترین زمان بین 30  ثانیه تا 90 ثانیه متغییر است، که اصلا جالب نیست. دلیل نقد های منفی در استیم هم همین لاگین کردن برای یک بازی 100% تک نفره است.

 

s4oodojlgxxmgq9j076t.jpg

 

DRM در حال بررسی است لطفا بی حرکت بمانید! هر گونه حرکت و اعتراضی سزاوار عقوبتی دردناک است!

 

 منوی تنظیمات بازی بسیار دقیق است و انتخاب های خوبی دارد، تست ما روی هر سه رزولوشن 1080، 1620(کمی بالاتر از 2K)  و   چالش 4K انجام می شود .

 

ro7ijpkfgire9g322nnj.jpg

 

 

 

نرخ فریم در 1620 با SMAA T2x    عالی به نظر می رسد بازی هیچ  لگی ندارد.

 

vt8msjuyaxwdt3jtcrs4.jpg

 

 

لذت پرواز با وینگ سوئیت بی نظیر است.......

 

1r276okqrtvgal6dt6x9.jpg

 

 

طراحی خودرو ها بسیار از جاست کاز 2 بهتر است و هندلینگ ها هم خیلی بهتر شده اند، فریم نیز تا 82  بالا میرود. دقت کنید که این تستها در 2880در 1620  گرفته شده اند رزولوشنی بسیار عظمی تر از FHD

 

079cpbparlx2l7rju9lm.jpg

 

 

  دو چیز در گرافیک جاست کاز 3 خود نمایی میکنند یکی موشن بلار یکی  آب:

 

wq87e2msjplp0vv9wp54.jpg

 

 

t3jkwtksxwutmu3q0w49.jpg

 

 

 

مقایسه سه رزولوشن در یک صحنه در یک تصویر: بازی  به خوبی scale میشود و فریم از 100 در 1080 به  60 تا 70 در  2k و 35 تا 45 در 4K می رسد. ناگفته نماند در همه سناریو ها  تا QHD با VSync روشن بازی روی 60 قفل است.

 

tawxm7yn9rx9ifph2vzu.jpg

 

 

بهترین تجربه Just Cause 3  روی PC ممکن است این حرف من نیست زیرا  منتقد Gamespot در آخر نوشتارش میگوید:

 

" بیشتر وقتم را با نسخه PC گذراندم و چند ساعتی هم روی ایکس وان و PS4 بازی کردم. بازی بر روی PC بهتر انجام میشد ، فریم ریت پایدارتر بود  باگ های کمتری داشت و  محیط ها هم زیباتر بودند."

 

جاست کاز 3 یک سرگرمی آشوب گر و لذت بخش است ، یک سندباکس  کامل، یک جهان تخریب پذیر که به شما اجازه میدهد جهان بازی را  به نفع خود به کار گرفته و با تست کردن روش های بیشمار   و پیشروی در محیط با یک شوتر بسیار سرگرم کننده روبرو باشید. در کنار اینها تجربه بازی روی PC عالی است، رزولوشن رندر بسیار بالاتر است، فریم ریت نرم تر و  ثابت تر و بالا تر است،  جزییات در همه چیز از سایه ها تا  آب تا  مسافت بهتر هستند،   مادینگ پی سی از همین الان برای این بازی دندان تیزکرده است! و  همه چیز آماده  است .طرفداران شوتر های  محض و اکشن های دهه 80 ای  نباید فرصت تجربه جاست کاز 3 را از دست بدهند.

 

 

 نگارش مقاله و انجام تمامی تست ها  :رضا قاسمی

 

لازم به ذکر است  بازی ازآقای جوادی عزیز با نام کاربری Games_OD تهیه شد همینطور Rise of the Tomb raider و DLC بازی تومب رایدر ، بابا یاگا، ایشان تایید می شوند و من  از لحاظ سرعت عمل و قیمت  من راضی هستم.

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ایول خان بزرگوار.کارت درسته. :clapping:  :clapping:  :clapping:  :clapping:  :clapping:  :clapping:  :clapping:  @};-  @};-  @};-  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب بود خسته نباشین به گیمر سرسخت انجمن :clapping: @};-

 

( رضا جان TR میخوام بگیرم .... یک سوال فنی دیتا رو از کجا بگیرم ؟؟؟ دی ال سی هاشوم میخوام

بعد اشتراکی امتحان نکردم .... خودم اکانت استیم جدا دارم ...یه اکانت دیگه هم اشتراکی باشه بهمون میدن یوزر و پس دست خودمون میمونه ؟؟؟ رمزش رو عوض میکنند بعدا؟  بعد چطور میشه لوگین کرد و بازی کرد؟ )

ویرایش شده توسط SaeedSYS
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوب بود خسته نباشین به گیمر سرسخت انجمن :clapping: @};-

 

( رضا جان TR میخوام بگیرم .... یک سوال فنی دیتا رو از کجا بگیرم ؟؟؟ دی ال سی هاشوم میخوام

بعد اشتراکی امتحان نکردم .... خودم اکانت استیم جدا دارم ...یه اکانت دیگه هم اشتراکی باشه بهمون میدن یوزر و پس دست خودمون میمونه ؟؟؟ رمزش رو عوض میکنند بعدا؟  بعد چطور میشه لوگین کرد و بازی کرد؟ )

درود

 پیشنهاد میدمن اشتراکی نباشه- ببنید من اصلا اشتراکی کار نکردم  ! از کاربر گرامی آقای جوادی با نام کاربری

Games_OD  من تهیه کردم ، پیشنهاد میدم از ایشون تهیه کنید. دیتا رو من دارم  دانلود کردم ولی از خود ایشون که  کلید می گیرید دیتا رو هم دارن براتون ارسال میکنند. اگر  TR رو میخواید البته و نت قوی دارید میتونید  دانلود کنید-من خودم 19 گیگ رو دانلود کردم از ساعت 9 شب تا 6 صبح

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی ممنون از لطفتون. @};-

بازی جذابیست. :x

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

امسال کاربر نمونه آقا رضا

اونقدری که داش رضا وقت میزاره واسه تایپ و جمع آوری مطلب ، ما یک دهم نمی تونیم وقت بزاریم واسه خوندن!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

نه خواهش میکنم همه کاربر نمونه هستند

لینک به دیدگاه
Share on other sites

داداش همه اینا رو خودت نوشتی؟ :D

واقعا خیلی کارت درسته

احسنت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

داداش همه اینا رو خودت نوشتی؟ :D

واقعا خیلی کارت درسته

احسنت

@};-  @};-  @};-  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اسم  واحد های  خطرناک دشمن در جاست کاز ۳ DRMاست ! حالا معلوم نیست برای مسخره کردن این اسم رو انتخاب کردن یا  برای به چالش کشیدن؟

 

 

dmnxv9dhyt5x7l0go0zn.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

=))  =))  =))  =))

 

همه بازی جاست کاز 3 نوشته  DRM

جالبه نفوذ به این مکان ها خیلی سخته باید کلی سخت جنگید!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اسم  واحد های  خطرناک دشمن در جاست کاز ۳ DRMاست ! حالا معلوم نیست برای مسخره کردن این اسم رو انتخاب کردن یا  برای به چالش کشیدن؟

 

 

dmnxv9dhyt5x7l0go0zn.jpg

:-j به احتمال زیاد برای مسخره کردن :دی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوب جالبه DRM در جاست کاز غیر قابل کرک شد - البته فیفا 16 هم بود ولی فیفا بیشتر بخار سیستم جدید اورجین - ولی جاست کاز 3 بازی بود که DRM غیر قابل هک رو معرفی  کرد. همین الان دارم بازی میکنم مرتب چک میکنه-  چند دقیقه ای یک بار DRM فعال میشه اونلانی بودن رو چک میکنه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

داداش بازی بخش انلاین هم داره؟

اگه داره چطوره

بخش اونلاین نه نداره منتها شما می تونید دائما رقابت رو ببنید بین کاربران استیم که دارن کارهای عجیب وغریب در بازی انجام میدن- مثل انفجارهای عظیم و پرش های انچنانی و خرابکار ی های گسترده و  بدل کاری های  و دریف و .....و میتونید گوست دوستتون رو وارد بازی کنید و مثلا یک چالش رو مثل یک پرش یا پرواز رو با اون و امتیازش مقایسه کنید. اره البته بازی دانما اونلاینه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی حال میده بازیش واقعا کارکردن روش.

زمانی که 2 اومده بود من میگفتم چی انفجارهای قشنگی داره ،وهمچنین آب های قشنگی داره.

به هر حال از تاپیک ممنون

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خیلی حال میده بازیش واقعا کارکردن روش.

زمانی که 2 اومده بود من میگفتم چی انفجارهای قشنگی داره ،وهمچنین آب های قشنگی داره.

به هر حال از تاپیک ممنون

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

موفق باشید این نسخه هم عالی است ئ سرگرم کننده و میشه ساعتها لذت برد بازی شسته رفته وسرراستی است نه ادعایی داره نه جدی میگیره و مثل saint row کار خودش رو میکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنظرم عصر بازی تازه شروع شده با این کیفیتاشون.

ولی چی فایده الان من بازی ها رو دارم از tap2 میگیرم درست اجرا میشن بدون مشکل؟

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بنظرم عصر بازی تازه شروع شده با این کیفیتاشون.

ولی چی فایده الان من بازی ها رو دارم از tap2 میگیرم درست اجرا میشن بدون مشکل؟

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

خوب تاپ 2 کارش بازی اپلود کردن است و منبع دانلوده -بله نسخه های خوبی میگذاره 

ولی منظورتون کدوم بازی است؟ نرید این جاست کاز 3 رو دانلود کنید این قفل داره کرک نشده  اون دیتا ها که گذاشتن نسخه های full unlocked هستند ولی بازی کرک نشده و بعدی میدونم حالا حالا ها بشه- پس دانلود نکنید دیتای این بازی رو

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون گفتین ولی معمولا خودشون اون پایینش مثلا برای تام رایدر نوشته بود کرک مشکل داره و کار نمیکنه درسته؟

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

عذر میخوام فعلا دارم shado of mordor رو دانلود میکنم و امشب بنظرم تموم میشه ،قشنگه اونم نه؟

Sent from my HUAWEI Y320-U30 using Tapatalk

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بله اونم هم عالیه- 

اره توم ریدر و این جاست کاز رو نگیرید .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نقدتون خیلی جامعه وخوب بود ولی خیلی رو گرافیک مانور میدین از شخصیت پردازی داستان صدا گزاری گیم پلی هم به اندازه گرافیک اهمیت بدین. نزارین نقدتون بین بنچمارک ها تصاویر گرافیکی گم بشه 

من هرمطلبی از شما خوندم به صورت واضح از انویدیا طرفداری کردین رقیبش رو کوبیدین فن بازی رو ازنقدتون بکشین بیرون تا از ارزش بررسی تون کم نشه واعتبار پیدا کنه مثلا نگین فلان گرافیکو دارم یا داشتم 

3.5 گیگ نیست ویدیو رمو کامل پرکرده و شما تصاویر وبنچمارک هارو بزارین تصمیم گیری رو بزارینبه عهده خواننده تا نقدتون به دور از فن بازی باشه تا تبدیل بهیه منبع بشه.

ولی در کل من خوشحالم یه نفر هست که اگه بخواد بنویسه نمیگه همینقدر بسه متاسفانه نقد هایی که تو سایت های ایرانی نوشته میشه به زوربه یک صفحه میرسه ترس از نخوندن مطلب توسط خواننده بهونه میکنن که خواننده بیشتر از این نمی خونه.وازتون تشکر میکنم که اینقدر وقت میزارین تا نقد بنویسین .وامید وارم همیشه به نوشتن ادامه بدین روزبه روز پیشرفت کنین

ویرایش شده توسط Eisenberg
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

نقدتون خیلی جامعه وخوب بود ولی خیلی رو گرافیک مانور میدین از شخصیت پردازی داستان صدا گزاری گیم پلی هم به اندازه گرافیک اهمیت بدین. نزارین نقدتون بین بنچمارک ها تصاویر گرافیکی گم بشه 

من هرمطلبی از شما خوندم به صورت واضح از انویدیا طرفداری کردین رقیبش رو کوبیدین فن بازی رو ازنقدتون بکشین بیرون تا از ارزش بررسی تون کم نشه واعتبار پیدا کنه مثلا نگین فلان گرافیکو دارم یا داشتم 

3.5 گیگ نیست ویدیو رمو کامل پرکرده و شما تصاویر وبنچمارک هارو بزارین تصمیم گیری رو بزارینبه عهده خواننده تا نقدتون به دور از فن بازی باشه تا تبدیل بهیه منبع بشه.

ولی در کل من خوشحالم یه نفر هست که اگه بخواد بنویسه نمیگه همینقدر بسه متاسفانه نقد هایی که تو سایت های ایرانی نوشته میشه به زوربه یک صفحه میرسه ترس از نخوندن مطلب توسط خواننده بهونه میکنن که خواننده بیشتر از این نمی خونه.وازتون تشکر میکنم که اینقدر وقت میزارین تا نقد بنویسین .وامید وارم همیشه به نوشتن ادامه بدین روزبه روز پیشرفت کنین

درود با تشکر از شما برای خوندن مطلب . من رشته درسی ایم سالها همین بوده و علاقه دارم به نگارش زیاد.

 

ببخشید یک سوال کجا من چیزی رو کوبیدم؟؟ دقیقا در متن جاست کاز 3 نشونم بدید با رنگ پرنگ ؟؟ حالا بنده براتون پاسخ می نویسم  ولی کامل بخوانید:

در با زیهای دیگر اگر نقد های بنده رو خونده باشید؛ شخصیت ها هم کاملا بررسی شده اند مثل نقدی بر دراگون ایج . خوب جاست کاز 3 بازی نیست که درباره این چیز ها  صحبت شده روش. البته من تعجب میکنم بیشتر نقد جاست کاز 3   در وسط متن درباره داستان و گیم پلی و ویژگی های بازی است  من تعجب میکنم میگیداشاره کم شده .

نکته دوم گرافیک در بازی هایPC و انالیز کردنش جز لاینفک نقد تست بازی روی Pc است . ببنید این بازی رو روی کنسول تست نزدیم که حتی نشه نرخ دراپ فریم رو بررسی کرد اینجا ما ابزار داریم و  نرم افزار داریم و کلی  عنصر که بررسی بشن - بنده علاقه زیادی دارم به موضوع گرافیک و تکنولوژی و ... بنابراین در بخش گرافیک باید بررسی کنم- شما ببنید  در نقد گیم اسپات همین بازی در حد دو خط به گرافیکش اشاره شد اونم نسخه کنسولی روز یک بدون اپدیت. خوب در نسخه پی سی من نیمتونم اینجور باشم. ممکنه کسی بره این بازی رو بخره و  باید همه چی به جا باشه. عکس گرفتن از یک گرافیک زیبا هیچ وقت نمیتونه ارزش واقعی گرافیک یک بازی رو نشان بده- کلا بسیاری از افکت های پست پراسیسنگ در عکس JPG ثبت نمیشن و باید با پسوند تارگا عکس گرفت که اونهم حجمش بالاست.

در مورد برند خاص هم  باید عرض کنم عزیزم که بنده اصلا دسترسی به کارت AMD ندارم  و کارت در اختیا رخودم کارتهای خودم هستند و من هم مصرف کننده محصول انویدیا . شما اینجا رو باید درنظر بگیرید این بازی با درایور های AMD مشکلات عدیده ای داره و من قبل از نگارش متن میرم در استیم و نقد ها و فیدبک ها رو روی نسخه Pc میخونم چون در اونجا فیدبک ها خیلی دقیق هستند.خوب این بازی یعنی دقیقا همین روی کارت AMD و درایور هاش در جاهایی غیر قابل بازی کردن بوده در زمان عرضه خوب من باید اشاره کنم که کارت گرافیک چی هست موقع تست و اصولا هدف نگارش  عرضه کردن تجربه  من بهشماست پس من حق دارم که اسم کارت گرافیک رودرتست بیارم در همه بررسی ها و نقد های بازی های  pc  به نوع گرافیک و عملکردش و تجربه تستر با اون گرافیک اشاره میشه-

 

من کلمه فن بازی رو قبول ندارم در نقد هام، اشاره به کارت گرافیک های من هست  خوب همین سیستم تست است چه کنم؟ چون  ببخشید هیچ  کلمه ای در متن من به کار نرفته که شما بخواهید به فن بازی نسبت بدید .من در اول  تاپیک اشار ه کردم این بازی طبق فید بک های استیم دقت کنید طبق فید بک های استیم میتونید برید در گوگل بزنید جاست کاز 3 فاصله استیم و بعد از ورود به استیم سمت راست  نمره بازی و پایین  هزاران و هزارن فید بک رو ببنید ، بر طبق این فیدبک ها بازی روی کارت AMD مشکل داشته و من نمیدونم هنوز حل شده یا نه پس باید به این موضوع اشاره کنم و شما نباید بگید فن بازی چون عزیزم این بازی رو شخصی میره 120 تا 150 میخره بعد کارتش Amd بود و میاد میگه اقای قاسمی اینقدر دم از گرافیک بازی زدید فلان بود و نمیشد بازی کرد و لگ  داشت وو .بنده طرفدارNVIDIA هستم و در نقد ام ازش دفاع میکنم و همه میدونن که من این کارتها رو استفاده میکنم و اقعا وقتی دسترسی ندارم به کارتهای دیگه چه کار کنم؟؟از کجا کارت فیوری بیارم روی اون هم تست کنم ؟ اصلا کسی داخل کشور کارت فیوری دیده؟؟ یک عدد گیگا بایت برای تست دست من دادن که مشکل داشت نشد تست کنیم.

 

وقتی یک منتقد داره یک فیلم مثل مکبث جدید رو نقد میکنه هیچ اشکالی نداره که اشاره کنه به    سریر خون کوروساورا- وقتی بازی روی  این کارت و مخصوصا درایور انویدیا داره اجرا میشه خوب باید در جهانی که هرروز پره از نمودار و مقایسه و تست و بنچمارک این نکته رو به عنوان یک نکته مثبت در نظر گرفت؟

 

اگر اون لینک انویدیا رو که گذاشتم باز کنید متوجه میشید که بررسی دقیق و انالیز موشکافانه  انویدیا که واقعا اندازه 20 صفحه A4 است  خوب باید بهش اشاره بشه ومصرف کننده انویدیا هم کم نیست پس باید اشاره بشه به همه اینها و فن بازی اسمش نیست- نویسنده ها در داخل فروئم ها برای همین نمی نویسن چون با پاسخ ها و واکنش های عجیبی روبرو میشن >مثلا بنده  6 ساعت تایپ میکنم برا ی آگاهی دوستان آخرش میشم  فن بوی بازی خوب چه انتظاری دارید که کسی مطلب بگذاره؟

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نقدتون خیلی جامعه وخوب بود ولی خیلی رو گرافیک مانور میدین از شخصیت پردازی داستان صدا گزاری گیم پلی هم به اندازه گرافیک اهمیت بدین. نزارین نقدتون بین بنچمارک ها تصاویر گرافیکی گم بشه 

من هرمطلبی از شما خوندم به صورت واضح از انویدیا طرفداری کردین رقیبش رو کوبیدین فن بازی رو ازنقدتون بکشین بیرون تا از ارزش بررسی تون کم نشه واعتبار پیدا کنه مثلا نگین فلان گرافیکو دارم یا داشتم 

3.5 گیگ نیست ویدیو رمو کامل پرکرده و شما تصاویر وبنچمارک هارو بزارین تصمیم گیری رو بزارینبه عهده خواننده تا نقدتون به دور از فن بازی باشه تا تبدیل بهیه منبع بشه.

ولی در کل من خوشحالم یه نفر هست که اگه بخواد بنویسه نمیگه همینقدر بسه متاسفانه نقد هایی که تو سایت های ایرانی نوشته میشه به زوربه یک صفحه میرسه ترس از نخوندن مطلب توسط خواننده بهونه میکنن که خواننده بیشتر از این نمی خونه.وازتون تشکر میکنم که اینقدر وقت میزارین تا نقد بنویسین .وامید وارم همیشه به نوشتن ادامه بدین روزبه روز پیشرفت کنین

دوست عزیز کسی که خودش اهل فن بازی نباشه متوجه فن بازی نمیشه :D

یه فرد بی طرف متن رو راحت میخونه و رد میشه ، فکر کنم شما طرفدار ای ام دی هستی که از این متن شاکی شدی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...