رفتن به مطلب

شرکت AMD در پی ایجاد یک استاندارد جدید برای کارت‌گرافیک‌های قابل حمل است


Recommended Posts

hkgxc7blgs7761b1l1.jpg

 

 

شرکت AMD قصد ایجاد استانداردی جدید در زمینه‌ی کارت‌گرافیک‌های اکسترنال (قابل حمل) برای نوت‌بوک‌ دارد. این استاندارد جدید به دارندگان نوت‌بوک‌های با سخت‌افزار ضعیف، امکان داشتن سخت‌افزاری در حد یک سیستم گیمینگ بالارده را می‌دهد. این استاندارد حتی ممکن است به شرکت AMD در طراحی اینگونه کارت‌گرافیک‌ها و سیستم خنک‌کننده آنها کمک کند. این کارت‌گرافیک‌های اکسترنال برعکس کارت‌گرافیک‌های موبایل واقع در داخل لپتاپ که بدلیل نیاز داشتن به منبع انرژی و سیستم خنک‌سازی اضافی، قطر لپتاپ را افزایش می‌دهد، جدا و بیرون از لپتاپ قرار داشته و بصورت جداگانه از برق شهری تغذیه می‌شود و به منبع برق لپتاپ کاری ندارد.

 

این استاندارد که توسط شرکت AMD مرعفی شده است، به‌معنی انحصاری بودن آن برای محصولات شرکت AMD نیست، بلکه قشر زیادی از لپتاپ‌ها با سخت‌افزارهای گوناگون می‌توانند از آن استفاده کنند. شرکت AMD صرفاََ کارت‌گرافیک، اکوسیستم نرم‌افزاری، کانکتورهای استاندارد، کابل‌ها، درایورها و پشتیبانی‌های لازم برای سیستم‌عامل را ارائه خواهد داد تا امکان استفاده از استاندارد مذکور تنها با اتصال کارت‌گرافیک به لپتاپ را ممکن کند. برای مثال، کارت‌گرافیک قابل حمل با رابطی پرسرعت (مانند Thunderbolt) به لپتاپ متصل خواهد شد. درایورهای مخصوص این کارت‌گرافیک باعث پردازش بهتر بازی‌ها خواهد شد و از همان رابط، بازی پردازش شده به صفحه‌ی مانیتور شما منتقل خواهد شد. البته این استاندارد به استفاده از کارت‌گرافیک قابل حمل در سیستم دسکتاپ خسته‌کننده‌ی کار شما یا هرگونه سیستم SFF ITX را نیز خواهد داد. عکس بالا; رابط Core Graphics از شرکت Razer است که درون آن کارت‌گرافیک R9 Nano از شرکت AMD قرار گرفته است. از دیگر رابط‌های مشابه می‌توان به داک MSI Gamnig و آمپلی‌فایر Alienware Graphics اشاره کرد.

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

کم کم راهکارهایی داره بوجود میاد که فاصله میان لپ تاپ و Pc‏ کم بشه. ( البته هنوز خیلی کار داره! )

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تایید میشه دیروز فیل اسپنسر مدیر بخش اکس باکس مایکروسافت از امکان ارتقا سخت افزاری اکس باکس وان در آینده خبر داد که به احتمال 90 درصد بی ارتباط با این خبر نیست

ویرایش شده توسط shahogamer
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...