رفتن به مطلب

با یک دست چند هندوانه را بلند کنید ؛ شرکت سامسونگ از پرحجم ترین SSD دنیا رونمایی کرد


Recommended Posts

qw7yndt6556r9eb8hw2.jpg

 

شرکت Samsung درایو حالت جامد جدیدی عرضه کرده که کاملا لایق نامیده شدن به عنوان پر حجم ترین SSD دنیا می باشد . نام این محصول که حجمی برابر با 15.36 ترابایت دارد PM1633a می باشد . این درایو جدید که بر پایه رابط کاربری 12 گیگابیت بر ثانیه SAS ساخته شده ، مناسب برای استفاده در سیستم های ذخیره سازی شرکت های بزرگ می باشد . همچنین باید اضافه کرد که این درایو 2.5 اینچی می باشد ، بنابراین شرکت ها می توانند به راحتی و برای داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر از تعداد بیشتری درایو 2.5 اینچی نسبت به 3.5 اینچی در شکاف 19 اینچی 2U استفاده کنند . 

 

dj3hxm5ja98jq37lyux.jpg

 

Jung-bae Lee نائب رئیس ارشد بخش مهندسی شرکت سامسونگ می گوید : " ما به جهت اینکه نیاز های بازار را برطرف کنیم تصمیم گرفتیم یک درایو حالت جامد SAS با حجم فوق العاده بالا را معرفی و تولید نماییم و ازین طریق نهایت تلاشمان را جهت راضی نگاه داشتن کاربران و مشتریان خود انجام دهیم . ما همچنان بعنوان پرچمدار اصلی این صنعت باقی خواهیم ماند چرا که قصد داریم از فن آوری حافظه های 3D V-NAND فوق پیشرفته خود جهت پیشبرد بازار و البته بهبود چشمگیر محصولات خود بهره ببریم . "

 

g75gk3s4q3zmv8r76bs.jpg

 

درایو PM1633a  شرکت سامسونگ از 512 چیپ حافظه V-NAND سامسونگ تشکیل شده است ، که همه آنها در 16 لایه روی یکدیگر انباشته شده اند و بدین صورت تشکیل یک پکیج 512 مگابایتی را می دهند . این SSD شامل 32 پکیج NAND این حالتی می باشد که مجموع تمامی آنها در نهایت به حجم نهایی 15.36 ترابایت می رسد . PM1633a  از محصولات نسل سوم شرکت سامسونگ می باشد که در مقایسه با مدل قبلی خود یعنی PM1633 که یک درایو نسل دوم بود ، از کیفیت و کارکرد بالاتر و بهتری برخوردار می باشد . سرعت خواندن تصادفی این درایو جدید تا 200,000IOPS و سرعت نوشتن تصادفی آن تا 32,000IOPS  می رسد و همچنین دارای سرعت خواندن و نوشتن پی در پی تا 1200 مگابایت بر ثانیه نیز می باشد . این محصول دارای کش DRAM به میزان 16 گیگابایت می باشد و همچنین توان یک دور کامل نوشتن یعنی به میزان 15.36 ترابایت در روز را بدون هیچ مشکلی دارد ، که این تائیدیست بر قابل اعتماد بودن این محصول . ذکر این نکته ضروریست که PM1633a می تواند با سرعتی بین دو تا ده برابر یک درایو حالت جامد SATA که بر پایه تکنولوژی فلش دو وجهی MLC و TLC NAND می باشد ، کار نوشتن را انجام دهد .

 

gbyuua5dgrwmt2m8plo.jpg

 

امسال قرار است که شرکت سامسونگ برای PM1633a مدل های مختلفی بر اساس حجم معرفی کند که این حجم ها عبارتند از : 7.68 ، 3.84 ، 1.92 ترابایت و 960 ، 480 گیگابایت . متاسفانه هنوز قیمت این SSD مشخص نشده است .

 

منبع : hitechreview

مترجم : حماد قربانی

ویرایش شده توسط Hemad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

قیمتش احتمالا" بالای چند هزار دولار هست.

ممنون از مطلب.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

افرین سامسونگ.تولید ssd با حجم بالا یعنی پایین اومدن  قیمت درایو های با حجم پایین

ویرایش شده توسط mamamax
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

افرین سامسونگ.تولید ssd با حجم بالا یعنی پایین اومدن  قیمت درایو های با حجم پایین

نه لزوما%

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...