رفتن به مطلب

Recommended Posts

or62c39lan7o9jel0ei0.jpg

 

  معرفی

شرکت پر آوازه آمریکایی کورسیر (Corsair) که با تولید ماژول های حافظه نهان پردازنده ها کار خود را آغاز کرده بود با ورود اینتل به این صنعت تمرکز خود را به روی ماژول های رم منعطف ساخت. این کمپانی در ادامه درخشش خود در تولید ماژولها که در سطح بالا و برای اورکلاک ساخته می شوند، سخت افزارهای تراز اول دیگر خود از جمله منابع تغذیه و کیس و سیستم های خنک کننده آبی را به بازارها عرضه کرد و مدتهاست رقابت نزدیکی با رقبا به راه انداخته است. در سالهای اخیر با ورود کورسیر به صنعت محصولات گیمینگ شاهد حضور محصولات با کیفیت و بی نظیر این شرکت بوده ایم. محصولاتی مثل هدست های 1500 - 2000 و کیبردهای سری K و موسهای گیمینگ از جمله M65 که جوایز متعددی کسب کرده اند. در آخرین بروزرسانی محصولات خود، کورسیر سری جدیدی از ابزارهای گیمینگ خود را عرضه کرده است که شامل هدست های Void و موسهای Sabre و Scimitar و همچنین کیبردهای Strafe RGB (که در واقع نسخه جدیدتر و کاملتر Strafe است) میباشد. در این سری، سویچهای جدید Cherry MX Silent برای اولین بار و به شکل انحصاری در کیبردهای کورسیر بکار رفته است. البته مدل های MX Red , MX Brown و MX Blue نیز در لیست این محصولات میباشند. مدل MX Silent با رنگ تقریبا جگری و صدای کمتر نسبت به مدل MX Red وارد میدان شده است. این کیبردها و کلا محصولات سری RGB کورسیر بلافاصله جهت برگزاری رقابتهای LAN به تیمهای رشته های مختلف Dignitas اهدا شده اند. در اینجا به بررسی آخرین کیبرد وارد شده به میدان که مدل Strafe RGB Cherry MX Blue است، خواهیم پرداخت. (این کیبرد با فاصله دو ماهه نسبت به سویچهای Silent, Red و Brown وبه صورت محدود به بازارهای جهانی پا گذاشته است)

 

  مشخصات سخت افزاری:

 

  • مهندسی آلمانی در ساخت کلیدهای Cherry MX (مدل بررسی شده Cherry MX Blue)
  • تمام کلیدها قابل برنامه ریزی - تعریف ماکرو برای هر کلید
  • پورت افزایشی USB
  • رابط آسان کلیدهای مالتی مدیا
  • کلیدهای اضافه با بافت برجسته برای FPS وMOBA
  • 100% بدون تداخل کلیدها (Full Key Rollover)
  • صفحه استراحت مچ دست جداشدنی با ماندگاری بالا
  • مودهای لایتینگ مختلف
  • مالتی لایتینگ قابل تنظیم برای هر کلید

  مشخصات نرم افزاری:

 

  • نرم افزار CUE یا Corsair Utility Engine
  • CUE Link جهت همگام سازی سایر دستگاه های کورسیر

 

   بسته بندی و نگاه اولیه:

در نگاه اول متوجه بسته بندی استاندارد و کمی کوچک می شویم که کیبرد سنگینی را در خود جای داده است.

 

1ew2pgr1x1785gflitc7.jpg

 

کیفیت بسته بندی مناسب و محکم و میتوان گفت زیبا. روی بسته قسمت بالای سمت چپ لوگوی کورسیر و عبارت Corsair Gaming و در پایین سمت چپ سه مورد از ویژگی های کیبرد روی نوار زرد رنگ چاپ شده است.

 

pdncwhlsqcqsruei2x9b.jpg

 

در وسط صفحه نمایی کلی از کیبرد را می بینیم. قسمت راست، نوع سویچ و مدل کیبرد Strafe RGB نمایان است.

 

nkm5zkijkki0v81d5m2n.jpg

 

asc8tnfjx01t0nsshluw.jpg

 

v2e6agegrx4vrytv2fee.jpg

 

در قسمت های کناری بسته بندی، خصوصیات کیبرد بطور خلاصه ذکر شده است.

 

b4xypx75f37cs2j8evnn.jpg

 

9hieumt8y21ci7umx62s.jpg

 

همچنین با عبارت English QWERTY مواجه میشویم که ما را از نوع چینش کلیدها آگاه می سازد.

 

56r0l3ddfkyz9uee3bza.jpg

 

پشت جعبه نمای بالای کیبرد و سایر ویژگی ها به شکل کاملتری آمده است.

 

r9djdwvpuurhq1cbb171.jpg

 

qm7uuou7qzb9m6e1z6sx.jpg

 

mzzxhp4whqlu51lurt9y.jpg

 

dil92b2pylk6845sp7qs.jpg

 

همچنین در پایین سمت چپ لوگوی گارانتی دوساله کورسیر.

 

ycptxnvul3ikvhgfie5r.jpg


در کل چاپ روی بسته بندی کم زرق و برق به نظر میرسد و بنظر میرسد هیجان کافی را انتقال نمیدهد. این موضوع را میتوان در سایر محصولات کورسیر نیز یافت.

حال با باز کردن جعبه و هنگامی که یک بسته حاوی کلیدهای برجسته و صفحه استراحت مچ دست که به شکل جالبی به بسته بندی چسبیده است را میبینیم کمی نسبت به این محصول امیدوار می شویم.

یک گیره نیز برای درآوردن سرکلیدها جهت جایگزینی آنها قرار داده شده است. کلیدهای برجسته اضافه شامل یک بسته W A S D جهت بازی های اول شخص و یک بسته Q W E R D F جهت بازیهای استراتژیک میباشد.

دفترچه راهنمای سریع نیز درون بسته بندی قرار دارد.

 

kdoyy7d2r8g5snp06nvq.jpg

 

yn1xbk5u0brw51bwh20e.jpg

 

pl1dkje0svrej7nwk625.jpg

 

اما با در آوردن کیبرد از جعبه و پلاستیک دور آن شاهد شاهکار کورسیر خواهیم شد و آن هم جنس بدنه است که پلاستیک بکار رفته در آن بسیار جلب توجه و واقعا هر کاربری را شگفت زده میکند. در این بدنه مانند سری K آلومینیوم بکار نرفته است ولی مواد استفاده شده در همان نگاه و لمس اول مشخص است که کاملا تراز اول بوده و یک سر و گردن بالاتر از تمامی رقبا قرار میگیرد و جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی گذارد. همچنین جنس سر کلیدها و نحوه چاپ حروف و علائم روی آنها عالی بنظر میرسد.

 

uajcv4pdcevqj6sxxc2n.jpg

 

wyistjgx1sweoy4hm83u.jpg

 

کیبردهای مکانیکی وزن بیشتری نسبت به سایر کیبردها دارند. Strafe RGB نیز با 1.352 کیلوگرم از این قاعده مستثنا نیست.

 

h70m8ri5hx9y8a6x0ouy.jpg

 

vgavl3lvqs6pm7esqqml.jpg

 

8tp88lo9hfspkidnpq6d.jpg


صفحه استراحتگاه مچ براحتی با یک فشار نصب شده و کیفیت خیلی خوبی نیز دارد. برجستگی روی آن که کمی زبر است از لغزش دست جلوگیری میکند و یا آنرا به حداقل میرساند.

 

sg1fyteouldydxrrjqx4.jpg

 

mzagzkql842j6w5tgnt5.jpg

 

 

 

sg1fyteouldydxrrjqx4.jpg

 

wpml7f819nb17inu6dvm.jpg

 

zu0n9mxiz7cen3t8k7em.jpg

 

 

fao16wn56pbs9ugpbi5w.jpg

 

در دو تصویر بالا می بینیم که طراحی جداره کناری بدنه سفید رنگ است و شکلی جالب و با وقار نتیجه شده است. با خاموش بودن LED ها کیبرد ظاهری کلاسیک یا نئو کلاسیک بخود میگیرد. کافی است لایتینگ را غیر فعال کنید تا به چند سال قبل برگردید. همانند کیبرد مکانیکال قدیمی که بازسازی شده باشد. طراحی بسیار دلپذیر و بی نقص. حتی نبود 5 کلید اضافه در سمت چپ که در کیبردهای گیمینگ معمول است به چشم نمی آید. در واقع کورسیر با این طراحی هم طراحان و تایپیستها و هم گیمرها را راضی نگه داشته است.

ویرایش شده توسط captcha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در قسمت بالای سمت راست کلیدهای قفل کلید ویندوز و شدت نور و زیر آنها نماد فلزی و طلایی رنگ Corsair قرار گرفته است.

 

t5vvdycm7r98cywb420c.jpg

 

اما همانگونه که در تصاویر زیر می بینیم دو نکته منفی وجود دارد: فقط یک پورت افزایشی USB در کناره بالایی کیبرد قرار دارد و خبری از ورودی جک 3.5 میلیمتری برای هدست نیست. همچنین کابل خروجی از نوع بافته شده نمیباشد و ضمنا قابلیت جدا کردن ندارد. همچنین در مورد کابل کیبرد باید گفت که کمی کلفت تر از سایر کیبردهای هم رده انتخاب شده است.

 

tidq6vacsqcfjahbi8yx.jpg

 

 

be7ycmc3ugszdk8be9hs.jpg

 

اما سرفیش ها بسیار خوش جنس و محکم و از جنس روکش طلایی رنگ هستند.

 

mzyltjokbf51ai3toer3.jpg

 

پشت کیبرد دو پایه ارتفاع دهنده و دو لرزش گیر باریک و یک برچسب مشخصات بدنه و ورودی برق و سری ساخت دیده میشود.

 

qflegmcgioisnk0g9fbz.jpg

 

ulm7oclwoy3yeh51bhst.jpg

 

s4hirj7sl5wengzap8mt.jpg

 

این هم سویچهای محبوب Cherry MX Blue که درون محفظه پلاستیکی بی رنگ خود قرار دارند. هر کلید LED جداگانه RGB برای خود دارد. نکته قابل ذکر اینجاست که LED زیر هر کلید در پایین سویچ تعبیه شده و به همین منظور محفظه کلید بی رنگ انتخاب و طراحی شده است. صفحه سفید رنگ سطح کیبرد برای انعکاس و هدایت بهتر نور خروجی میباشد که از این نظر نسبت به سری K بهینه شده است. اتصال سویچ ها به برد داخلی توسط پایه طلایی صورت میگیرد. ضمنا لغزش افقی کلیدها بسیار کم و ایده آل است. سویچهای آبی ساخت شرکت آلمانی و معروف Cherry، ایده آل تایپیست ها و در رده بعد گیمرهاست. سر و صدای بالایی تولید میکنند که همراه با کلیک بوده و جذابیت خاصی هنگام کار با آنها احساس میشود. به همین دلیل بیشترین میزان تولید در میان انواع سویچ ها را دارا هستند. نیروی لازم برای عمل این کلیدها 50cN (نیوتن بر سانتیمتر) میباشد و هنگام فشار و برگشت صدا و کلیک تولید میکنند. طول عمر مفید کلیکهای Cherry MX تا 50 میلیون کلیک اندازه گیری شده است. این سویچها تماما ساخت آلمان میباشند. نحوه کلی عملکرد دو سویچ Blue و Red را جهت مقایسه در تصاویر بعد می بینیم.

 

1ybmaxi632i9kxuuqls1.jpg

 

nx1dolxgbaj6o7i6jefu.gif   k15xfonppl1ehwrxszk5.gif

ویرایش شده توسط captcha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

   نرم افزار و نورپردازی

کیبرد Strafe RGB یا استفاده از برنامه Corsair Utility Engine امکانات متعددی را در اختیار کاربر قرار میدهد. برای بهره گیری از امکانات و نورپردازی های مختلف بعد از دانلود و نصب برنامه و با اتصال کیبرد، آپدیت فرم ویر کیبرد آغاز شده و بعد از آن کیبرد قابل برنامه ریزی و استفاده است. این برنامه کمی پیچیده طراحی شده و مبتدی ها را دچار مشکل میکند. محیط برنامه تم تیره رنگی بخود دارد. البته برنامه به خوبی روی سیستم عامل های مختلف نصب و به خوبی اجرا میشود. اما جهت طراحی افکت برای لایتینگ وقت زیادی لازم است صرف شود. همچنین پروفایل های مختلف را میتوان روی حافظه داخلی کیبرد ذخیره کرد.

 

62y7lgs4ds7qp6hes8sf.jpg

 

پروفایل های آماده در سایت کورسیر و فرومهای مرتبط شاید راحتترین راه برای اجرای افکت های مختلف باشد. در کل این برنامه میتوانست خیلی بهتر و کاربر پسندانه طراحی شود. در قسمت لایتینگ میتوان از دو حالت Standard Lighting و Advanced Lighting تنظیم نور کلید ها را بصورت دستی انجام داد.

 

60la58lnzu6tjlswp6sm.jpg

 

همچنین میتوان افکت های دانلود شده را به برنامه انتقال داده و اجرا نمود. یکی از بهترین پروفایل های دانلود شده Nation Flags میباشد که پرچم تمامی کشورها بصورت متحرک روی LED ها اعمال میشود و میتوان کشور مورد نظر را از روی لیست انتخاب نمود.

 

38ek6635nbm1u2a7amiz.jpg

 

gbyilzemekxn3qj9jm7i.jpg

 

انتخاب رنگ LED هر کلید بصورت جداگانه نیز میتواند اعمال شود.

 

3hidmky2u4cbnstons5e.jpg

 

میزان روشنایی LED ها بالاست و چگالی قابل قبولی دارد. نکته منفی سیستم لایتینگ سه درجه ای بودن شدت نور است که انتظار میرفت بیشتر باشد. البته تغییر رنگ ها و کم و زیاد شدن نور بصورت خیلی نرم و روان انجام میشود و جای هیچ گونه نگرانی نیست این محدودیت سه درجه ای احتمالا به کنترلر داخلی تنظیم نور بر میگردد. کنترلر داخلی کیبرد که تنظیم نورپردازی را به عهده دارد مدل NXP LPC11U37F-501 میباشد که با سری K متفاوت است و بهمین دلیل لرزش ها و خشکی موج رنگ که در سری K دیده میشد را دیگر نخواهیم دید. نوشتن ماکرو هم از قابلیت های خوب این برنامه است که برای هر کلید میتوان ماکرو و عملکرد خاصی را تعریف کرد.

 

msxfmeup8kkcxbb2jrl4.jpg

 

از سربرگ Setting نیز میتوان Polling Rate را بین 250 تا 1000 هرتز انتخاب کرد.

 

i5sx763ljz81vs8l6q8d.jpg


در ادامه چند تصویر نمونه از نورپردازی کیبرد را می بینیم.

 

epe7hfsa8m07djne03qn.jpg

 

k6oye0dp0rnmgg2tvl56.jpg

 

ile74ly6fc09ctgftznm.jpg

 

enwp29r4g8r5wk8gj6x2.jpg

 

j7n4en2wfci0gmya2ujk.jpg

 

6dllg1p9ll63bcktwal9.jpg

 

ak3kkg7tb16ehrx8bsb9.jpg

 

5zhoiidyfq3upt5qk2hp.jpg

 

 

 

6umgqy0pruhczotmmo07.jpg

 

swr5iw26hjpgj7g0oi87.jpg

 

n4j6lq17bly2uuj9rijg.jpg

 

wfe3eteunxa3k60e1tvp.jpg

 

lfwvwdcu2vj7pveche0x.jpg


همچنین بعد از جایگزینی کلیدهای اصلی با کلیدهای برجسته و با تعریف رنگ متفاوت برای این کلیدها میتوان زیبایی نورپردازی را افزود. همانطور که می بینیم کلیدهای برجسته شیب دار هستند. البته برجستگی آنها با کلید Space متفاوت است و نسبت به استراحتگاه مچ و Space نرم تر هستند.

 

db1jn72egddpjdzc0izy.jpg

 

h0zcys18g148apak0vos.jpg

 

oooo1j08z05wr59nn3d4.jpg
 

cm69sxpa8tr08ofo24no.jpg

 

  تست و نتیجه گیری

این کیبرد با بهره گیری از سویچهای Cherry MX Blue فوق العاده مناسب تایپ است و صدای تولیدی رفت و برگشت کلیدها کاملا تایپیست را متوجه عمل کلیدها خواهد کرد. نیروی 50cN لازم برای عمل کلیدها کاملا مناسب بنظر میرسد. هنگام کار با این مدل متوجه صدای زیاد تولید شده شدیم که ممکن است باعث آزار دیگران در ساعات پایانی شب باشد. همچنین صدای کلیدها نسبت به پهنی کلیدها تغییر میکند. بیشترین صدا را کلید Space طبیعتا ایجاد میکند که بلندتر از سایر کلیدهاست. برای گیم معمولا از سویچهای Cherry MX Red و Black استفاده میشود که Double Tap یا دو ضربه سریع پشت سرهم یا چندضربه متوالی برای گیمرهای حرفه ای مهم است. در سویچ های MX Blue این عمل با تکرار تبدیل به عادت میشود و نمیتوان گفت که مشکلی را بوجود آورد. در تست بازی Counter Strike تمامی حرکات بی نقص بود و صدای بلند کلیدها بر زیبایی بازی می افزاید. البته گاهی سنگینی کلیدها حس میشود که این مورد سلیقه ایست و میتواند هم لذت بخش و هم کمی آزاردهنده باشد.

در کل اهالی گیم علاقه زیادی به این سویچ ها دارند چرا که بر این باورند لذت بازی را افزایش میدهد. در بازی Need For Speed نیز بهمین شکل حرکات و ترمزها و تغییر جهتها بخوبی انجام گرفت. البته بهترین گزینه برای انجام بازیهای ریسینگ سیستم آنالوگ میباشد.

با توجه به تمامی موارد میتوان گفت که این کیبرد به هیچ شکل کاربر را نومید نمیکند. طراحی بینظیر بدنه و سیستم جدید لایتینگ کورسیر را میتوان برگ برنده این شرکت در مقابل رقبا دانست. واقعا نمیتوان از این کیبرد ایرادی اساسی گرفت. لذت استفاده از این کیبرد به حدی است که شاید بعد از کار با آن به سختی بتوان به گزینه دیگری عادت کرد. کمپانی کورسیر با عرضه Strafe RGB پا را از گیم فراتر گذاشته و حتی در رده شرکت DAS با کیبردهای خوش ساختش قرار میگیرد. در رده قیمتی مشابه به جرات میتوان گفت هیچ کیبردی توانایی رقابت با Strafe RGB را نخواهد داشت و کورسیر را بعنوان برنده میدان کیبردهای RGB معرفی نمود.

ویرایش شده توسط captcha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نکات اضافی

 

  میپسندیم:

  • سویچ های Cherry MX ساخت آلمان
  • فیدبک عالی و صدای بلند کلیدها
  • پیشگام در طراحی بدنه و کیفیت ساخت بی نظیر
  • سیستم لایتینگ قدرنمند و روان
  • کلیدهای اضافه مخصوص گیمینگ
  • کلید Space زبر و برجسته
  • صفحه استراحتگاه مچ دست
  • قفل سریع کلید ویندوز

  نمیپسندیم:

  • عدم وجود جک 3.5 میلیمتری هدست
  • درجه تنظیم نور سه پله ای
  • نرم افزار پیچیده

 

ویدیوهایی کوتاه از لایتینگ و صدای کلیدها:

 

http://www.aparat.com/v/6xeEW

 

http://www.aparat.com/v/f3rCF

 

http://www.aparat.com/v/CGut1

 

http://www.aparat.com/v/EqBhf

 

http://www.aparat.com/v/Eng3d

ویرایش شده توسط captcha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام و سپاس از شما بابت مقاله خوبتون.

 

آیا این کیبورد وارد بازار ایران شده است؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی

جای خسته نباشید داره بررسی محصولی به این دقیقی و ذکر تمام جزئیات و تصاویر با کیفیت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام و سپاس از شما بابت مقاله خوبتون.

 

آیا این کیبورد وارد بازار ایران شده است؟

@};-  خواهش میکنم. خیر سفارش دادم.

 

بسیار عالی

جای خسته نباشید داره بررسی محصولی به این دقیقی و ذکر تمام جزئیات و تصاویر با کیفیت

@};- ممنونم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در اغلب موارد مثل نورپردازی و ... نسبت به سری K به روز تره، ولی جنس بدنه و کابل، نسبت به سری K که آلومینیوم بود، تو ذوق می زنه.

نبود کلید های Macro هم نقص کوچکی نیست.

 

 

از نظر نورپردازی بجز لوگوی کورسیر فرق دیگری با سری k نداره.

sv0ksvcccejy7gl5s60r_thumb.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در K70 شدّت نور خیلی کمه و نور خوب پخش نمیشه و فقط زیر هر کلید رو روشن می کنه.

ولی در کل به نظر من، ارزش خرید کیبورد های Corsair بیشتر از Razer هست.

ریزر فقط جنبه دهن پر کنی دارند. واقعا برندش الکی داره جا میفته هیچی هم نداره قیمتش هم که ماشاالله

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در اغلب موارد مثل نورپردازی و ... نسبت به سری K به روز تره، ولی جنس بدنه و کابل، نسبت به سری K که آلومینیوم بود، تو ذوق می زنه.

نبود کلید های Macro هم نقص کوچکی نیست.

گروه کلاهبرداران (مهندسین) تخت جمشید گفته بعد از عید، قراره این کیبورد رو وارد کنه.

در مورد قیمت هم گفتن خوش قیمت خواهد بود. (احتمالاً منظورشون با دلار ۵ تومن بوده)

بله درسته ولی جنس بدنه خیلی مرغوبه اما کابلهاش بافته شده نیست. ماکرو هم درست میگید اما من 3 تا کیبرد ماکرو دار داشتم استفاده نکردم از اون قسمت.

 

چقدر خریدین؟

نور پردازیش عالیه

830 تومن. نورپردازیش خیلی خوبه.

 

از نظر نورپردازی بجز لوگوی کورسیر فرق دیگری با سری k نداره.

sv0ksvcccejy7gl5s60r_thumb.png

من ویدئوهای مقایسه نورپردازی سری K وStrafe رو دیدم. Strafe سرتره و مثلا توی Rainbow Effect خیلی smoothتر و روونتر.

ویرایش شده توسط captcha
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ریزر فقط جنبه دهن پر کنی دارند. واقعا برندش الکی داره جا میفته هیچی هم نداره قیمتش هم که ماشاالله

تا حالا چند تا از محصولات ریزر رو طولانی مدت داشتید؟

بهتره بدون تجربه و منبع حرفی نزنیم تا موجب ناراحتی سایرین نشه @};-​

ویرایش شده توسط Nima.Rampage
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تا حالا چند تا از محصولات ریزر رو طولانی مدت داشتید؟

بهتره بدون تجربه و منبع حرفی نزنیم تا موجب ناراحتی سایرین نشه @};-​

تجربه!

این همه ملت نظر و ریویو تو نیوآگ و .... میزارن که آدم پولشو هدر نده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 

 

من ویدئوهای مقایسه نورپردازی سری K وStrafe رو دیدم. Strafe سرتره و مثلا توی Rainbow Effect خیلی smoothتر و روونتر.

 

دلیل این که افکت ها در Strafe به نظر نرم تر میاد اینه که نور در زیر دکمه ها جمع می شه چون دکمه ها در سطح فرو رفته قرار گرفته اند بنابر این زمانی که افکت در حال اجراست اثر نور قبلی هنوز باقی مونده در سری K نور پخش می شه

 

در K70 شدّت نور خیلی کمه و نور خوب پخش نمیشه و فقط زیر هر کلید رو روشن می کنه.

ولی در کل به نظر من، ارزش خرید کیبورد های Corsair بیشتر از Razer هست.

اون قسمت که قرمز کردم فکر کنم برغکس گفتید. اتفاقاً در k70 و k95 چون سطح زیرین آلومینیوم هستش نور پخش می شه و جمع نمی شه اما شدت نور با Strafe فرقی نداره چون تکنولوژی نورپردازی یکسانه. اما در Strafe کلید ها روی سطح صاف قرار نگرفتن و به دلیل فرو رفتگی محل قرارگیری کلیدها نورشون جمع می شه و به نظر پرنور تر میاد. اما برای مثال بلک ویدو کروما یک دیود ال ای دی جداگانه زیر هر کلید به طور مجزا تعبیه شده برای همینم شدت نور بلک ویدو کرومای ریزر بیشتر از کورسیره 

 

پ.ن : به نظر من هم کیبوردهای کورسیر یک لول بالاتر از ریزره. مخصوصاً سطح آلومینیومی و کلیدهای اختصاصی مالتی مدیا که عامل اصلی که از ریزر به سمت کورسیر کوچ کردم همین موارد بود. هرچند کار کردن با CUE راحت نیست!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تجربه!

این همه ملت نظر و ریویو تو نیوآگ و .... میزارن که آدم پولشو هدر نده.

تجربه؟؟!

والا اینی که شما میگید اسمش تجربه نمیشه بلکه به نوعی شنیدن از حرف مردمه

اون نطراتی که شما دنبالش هستی برای همه نوع محصول مطرحی هست،برید مخالفای لامبورگینی،فراری،پورشه،آئودی و... رو ببینید

شما هیچ گرانی بی علت و هیچ ارزانی بی حکمت نیست رو توجه داشته باشید (البته استثنا هم هست،اما اکثرا همینجوره)

بنده یا دیگر دوستانی که ریزر خریدن اون هزینه ای که بابتش میدیم رو بی مورد به دست نیاوردیم که بی مورد از دست بدیم

هستن دوستانی که یه محصول رده پایین تر از ریزر دارن و یه رده بالاتر از برند دیگه ای میگیرن و میگن بهتر از اون ریزر بود که خب این طبیعیه که اینجور باشه اما مقایسه درست نیست

شما هر موقع چند تا از محصولات ریزر رو گرفتید و ناراضی بودید بعدا باهم صحبت میکنیم،اون موقع هست که میشه گفت تجربه خوبی از این برند نداشتید نه اینکه صرفا یه تعداد کامنت اینور اونور میبینید بیاید به طور قاطع راجع بهش نظر بدید

بنده و امثال بنده هم که تا حالا لوازم جانبیای مختلفی از این برند داشتیم وقتی مشاهده میکردیم که کیفیت مناسبی نداره قطعا اون رو میفروختیم و مورد جدید هم از این برند نمیخریدیم

به هر حال اگه محصولی با کیفیت باشه،با کیفیته و بی کیفیت هم باشه بی کیفیته،یعنی در عمل با حرف چیزی رو نمیشه تغییر داد

ویرایش شده توسط Nima.Rampage
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ریزر محصولاتش خوب و بد داره.گارانتیش مهمه که تو خارج زود تعویض میکنن.حالا این تاپیک جاش نیست ولی چندتا محصول ریزر داشتم که فقط کیبردش عالی بود. موسهاش یکی اپراطور بود که سنسورش لگ داشت و یکی deathadder که کلیکش بعد گارانتی خراب شد و کاریش نمیشد کرد.گارانتی یه ساله کمه برا محصولاتش.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...