رفتن به مطلب

سیستم کامل 9 تومن


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

تا اونجايي كه مي دونم ، معمولا كارت گرافيكا اينطوري عمل مي كنن . مثلا فريم فرد رو يه كارت گرافيك رندر مي كنه و فريم زوج رو يه كارت گرافيك ديگه ، هر دو كارت از حافظه خودشون استفاده مي كنن به صورت اختصاصي اما مثلا هر كارت چهار گيگ حافظه داشته باشه ، رندر هر فريم روي حافظه چهار گيگ انجام ميشه . پس اگه يه بازي براي رندر هر تصور به چيزي بيش از ٤ گيگ نياز داشته باشه اينجاست كه مشكل پيش مياد . به همين خاطره اگه يه بازي مثلا نياز داشته باشه به ٦ گيگ حافظه هر كارت بايد اختصاصا خودش ٦ گيگ حافظه داشته باشه .

حرف شما هم اشتباه است...رندر هر فريم روي حافظه چهار گيگ انجام ميشه 

 پس طبق حرفتون یک کارت 690 نباید در هنگام اجرای بازی حافظه دومش هیچ دخالتی داشته باشه...690 متشکل از 2 عدد 680 هست که هر کدوم 2 گیگ هستن و در مجموع کارت 4 گیگ میشه....پس دقیقا لطف کنید چرا هنگام اجرای بازی gta v و هر بازی دیگر هر 2 حافظه 2 گیگ کاملا پر شدن؟..لطفا دلیل منطقی بیارید و با استناد به حرف این و اون جواب ندید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حرف شما هم اشتباه است...رندر هر فريم روي حافظه چهار گيگ انجام ميشه

پس طبق حرفتون یک کارت 690 نباید در هنگام اجرای بازی حافظه دومش هیچ دخالتی داشته باشه...690 متشکل از 2 عدد 680 هست که هر کدوم 2 گیگ هستن و در مجموع کارت 4 گیگ میشه....پس دقیقا لطف کنید چرا هنگام اجرای بازی gta v و هر بازی دیگر هر 2 حافظه 2 گیگ کاملا پر شدن؟..لطفا دلیل منطقی بیارید و با استناد به حرف این و اون جواب ندید

متاسفانه متوجه منظور من نشيد . از هر دو حافظه استفاده ميشه اما هر حافظه فقط تحت اختيار gpu خودش هست . فريم فرد رو اختصاصا كارت گرافيك يك با حافظه خودش رندر مي كنه و فريم زوج رو كارت گرافيك ديگه با حافظه اختصاصي خودش ، حالا فرض كن هر كارت گرافيك دو گيگ حافظه داشته باشه ، اما رندر يه فريم به حافظه اي بيشتر از ٢ گيگ نياز داشته باشه اينجاست كه مشكل پيش مياد و بازده كم ميشه . اميدوارم متوجه منظورم شده باشي عزيز :)

به نظرم با توجه به اينكه الان رندر هر فريم بعضي بازي ها به حافظه اي بيش از ٤ گيگ نياز داره ، بهتره كارت ٩٨٠ti انتخاب بشه . گرچه در بازي هايي كه رندر هر فريم معمولا كمتر از چهارگيگ نياز داره دوتا كارت ٩٨٠ به مراتب بهتر عمل مي كنه .

ویرایش شده توسط saeed110
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حرفتون اشتباه است...دقت کنید نوشته هر گرافیک حافظه خودش رو برای رندز استفاده میکنه

each graphics card uses its own frame buffer memory to render a 3D application

یعنی 2 عدد کارت برابر با 2 عدد حافظه....و 2 عدد حافظه هم یعنی مثلا 2 عدد 4 یعنی 8....من نمیدونم چرا شما همش لفط جمع رو میارید وسط؟...بنده میگم جمع نمیشه بلکه هر کارت یک فریم رو روی حافظه خودش رندر میکنه...در نتیجه ما 2 حافظه داریم

هر گرافیک از مموری خودش استفاده میکنه برای رندر کردن, ومموری گرافیک دوم فقط یه Mirror یا یه کپی هست از چیزی که توی مموری گرافیک اول هست (گرافیک دوم یه 4 گیگ اطلاعات رندر نمیکنه و گرافیک دوم یه 4 گیگ دیگه, هر دو همون 4 گیگ رو استفاده میکنن که هردو هم مثل هم هست و نمیتونن اطلاعات بیشتر 4 گیگ رو دریافت کنن) چرا که مموری این دو گرافیک با هم Share نمیشه و شما در مجموع حافظه اضافی ای نمیگیرید و فقط قدرت پردازش بیشتر (بین 60 تا 80 درصد بیشتر) خواهید گرفت.

ویرایش شده توسط Arash.wili
لینک به دیدگاه
Share on other sites

متاسفانه متوجه منظور من نشيد . از هر دو حافظه استفاده ميشه اما هر حافظه فقط تحت اختيار gpu خودش هست . فريم فرد رو اختصاصا كارت گرافيك يك با حافظه خودش رندر مي كنه و فريم زوج رو كارت گرافيك ديگه با حافظه اختصاصي خودش ، حالا فرض كن هر كارت گرافيك دو گيگ حافظه داشته باشه ، اما رندر يه فريم به حافظه اي بيشتر از ٢ گيگ نياز داشته باشه اينجاست كه مشكل پيش مياد و بازده كم ميشه . اميدوارم متوجه منظورم شده باشي عزيز :)

به نظرم با توجه به اينكه الان رندر هر فريم بعضي بازي ها به حافظه اي بيش از ٤ گيگ نياز داره ، بهتره كارت ٩٨٠ti انتخاب بشه . گرچه در بازي هايي كه رندر هر فريم معمولا كمتر از چهارگيگ نياز داره دوتا كارت ٩٨٠ به مراتب بهتر عمل مي كنه .

حرفتون کاملا غیر منطقیه دوست گرامی..لطف کنید با اطلاعات غلط ذهن یک عده ای رو هم مسموم نکنید

بنده الان این عکس رو از سیستمم گرفتم...همونطور که میبینید حافظه یکپارچه نیست و نوشته mem1 و mem2 رو میبینید که اشاره به حافظه 2 گیگ هر کدوم از 680 ها داره...بالاش هم گزینه gpu یک و دو داره..یعنی 2 هسته و 2 حافظه

wry8_gta5_2016_03_16_15_44_50_038.jpg

 

حالا میبینید که داره از هر دو حافظه استفاده میشه و هیچ مشکلی هم پیش نیومده..طبقاعلام تنظیمات خود بازی هم نزدیک 4 گیگ بنده دارم مموری مصرف میکنم...حالا میبینید که هر دو حافظه نزدیک 1.8 گیگ پرشدن...(هر حافظه 2 گیگه)...حالا امیدوارم بحث های بی منطق و اشتباه ادامه پیدا نکنه

هر گرافیک از مموری خودش استفاده میکنه برای رندر کردن, ومموری گرافیک دوم فقط یه Mirror یا یه کپی هست از چیزی که توی مموری گرافیک اول هست (گرافیک دوم یه 4 گیگ اطلاعات رندر نمیکنه و گرافیک دوم یه 4 گیگ دیگه, هر دو همون 4 گیگ رو استفاده میکنن که هردو هم مثل هم هست و نمیتونن اطلاعات بیشتر 4 گیگ رو دریافت کنن) چرا که مموری این دو گرافیک با هم Share نمیشه و شما در مجموع حافظه اضافی ای نمیگیرید و فقط قدرت پردازش بیشتر (بین 60 تا 80 درصد بیشتر) خواهید گرفت.

مموری گراف دوم نمیتونه میمرور باشه برادر...چون هر کارت وظیفه رندر یک بخش صفحه رو داره..و تصاویر هر طرف با دیگری فرق داره...در ضمن مموری شیر نیست بلکه پردازنده گرافیکی شیر هست....هیچ احتیاجی به شیر حافظه نیست چون هر کارت برای خودش حافظه داره...هر کارت داره

جداگانه اطلاعات رو پردازش میکنه..

each graphics card uses its own frame buffer memory to render a 3D application

حرف بالا یعنی چی؟...هر گرافیک حافظه خودش رو برای رندر استفاده میکنه...هیچ اشاره ای به میرور بودن نشده..مرجع بالاتر از انویدیا نداریم...دقت کنید هر گرافیک...هر گرافیک حافظه مخصوص خودش رو برای رندر استفاده میکنه...لجاجت هم حدی داره

ویرایش شده توسط حمیدرضا الماسی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

GIGABYTE Z170X-Gaming 6 قیمت 908

Intel® Core™ i7-6700K با 7 روز تضمین لیون 1210

WD Blue 2TB 64MB قیمت 245

Gskill Trident Z 16GB 8GBx2 3200Mhz CL16 قیمت 420

Samsung 850 EVO 120GB قیمت 230

GIGABYTE GTX 980 Ti G1 قیمن 2680

Cooler Master Master Case Pro 5 قیمت 532

GREEN GP850B-OC+ Evo 80Plus Platinum قیمت 502

Green GLACIER 240 قیمت 222

ASUS VG248QE 24inch 1ms 144Hz قیمت 1365

تا این جا 8314

 

 

 

DeepCool RGB 330 قیمت 90

COUGAR 700K Mechanical  قیمت 440 

Logitech G502 Proteus Core قیمت 283  یا Razer DeathAdder Chroma قیمت 285

 

قیمت کل در آخر 9129  البته لیون روی همه این ها تخفیف خوبی میده.

میتونید از روی گرافیک کم کنید یه 970 بردارید و زمان امدن  گرافیک های جدید بفروشید و یه جدید با کارایی خیلی بهتر بخرید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حرفتون کاملا غیر منطقیه دوست گرامی..لطف کنید با اطلاعات قلط ذهن یک عده ای رو هم مسموم نکنید

بنده الان این عکس رو از سیستمم گرفتم...همونطور که میبینید حافظه یکپارچه نیست و نوشته mem1 و mem2 رو میبینید که اشاره به حافظه 2 گیگ هر کدوم از 680 ها داره...بالاش هم گزینه gpu یک و دو داره..یعنی 2 هسته و 2 حافظه

wry8_gta5_2016_03_16_15_44_50_038.jpg

 

حالا میبینید که داره از هر دو حافظه استفاده میشه و هیچ مشکلی هم پیش نیومده..طبقاعلام تنظیمات خود بازی هم نزدیک 4 گیگ بنده دارم مموری مصرف میکنم...حالا میبینید که هر دو حافظه نزدیک 1.8 گیگ پرشدن...(هر حافظه 2 گیگه)...حالا امیدوارم بحث های بی منطق و اشتباه ادامه پیدا نکنه

راستش تعجب مي كنم منظورم رو نگرفتي . عجب روزگاري شده :) از هر دو حافظه استفاده ميشه تو اون كه شكي نيست و من هم اين رو نگفتم فقط از يه حافظه استفاده ميشه ، اما هر حافظه فقط و فقط تحت اختيار gpu اختصاصي خودش هست . مثلا كارت شما هر جي پي يو فقط به ٢ گيگ حافظه خودش دسترسي داره . پردازش هم به اين صورته فريم فرد رو مثلا كارت يك رندر مي كنه و فريم زوج رو كارت گرافيك دو ، حالا اگه مثلا يه gpu نياز داشته باشه به حافظه اي بيشتر از ٢ گيگ در كارت گرافيك شما به مشكل ميخوره و بازدهش مياد پايين . براي اينه بيشتر متوجه بشي لينك زير رو بخون . ضمنا عزيز اصراري هم ندارم قبول كني و برام مهم هم نيست ، گفتم فقط خواننده ها اشتباه نكنن . خير پيش :)

http://sakhtafzar.com/forum/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-graphics-card/6730-%D8%A8%D8%AD%D8%AB-%D9%88-%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%AD%D8%AB-sli-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9%DB%8C-nvidia.html

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من مانیتورش بزرگتر بشه و حرفه ای تر بهتره

برندشم Benq خوبه من خودم دارم رسپانسشم خوبه ولی به نظرم تراکم پیکسلیش پایینه مانیتور های ایسوس با اینکه پنلش رو Benq میزنه ولی به نظرم حرفه ای تره

رم رو هم باس 3000 بگیر که تایمینگ 15 میگیره ولی باس 3200 16 میگیره

واتر کولرتم Captain 240 بگیری به نظرم هم جذاب تره هم کمی کیفیت لوله هاش بهتره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

راستش تعجب مي كنم منظورم رو نگرفتي . عجب روزگاري شده :) از هر دو حافظه استفاده ميشه تو اون كه شكي نيست و من هم اين رو نگفتم فقط از يه حافظه استفاده ميشه ، اما هر حافظه فقط و فقط تحت اختيار gpu اختصاصي خودش هست . مثلا كارت شما هر جي پي يو فقط به ٢ گيگ حافظه خودش دسترسي داره . پردازش هم به اين صورته فريم فرد رو مثلا كارت يك رندر مي كنه و فريم زوج رو كارت گرافيك دو ، حالا اگه مثلا يه gpu نياز داشته باشه به حافظه اي بيشتر از ٢ گيگ در كارت گرافيك شما به مشكل ميخوره و بازدهش مياد پايين . براي اينه بيشتر متوجه بشي لينك زير رو بخون . ضمنا عزيز اصراري هم ندارم قبول كني و برام مهم هم نيست ، گفتم فقط خواننده ها اشتباه نكنن . خير پيش :)

http://sakhtafzar.com/forum/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-graphics-card/6730-%D8%A8%D8%AD%D8%AB-%D9%88-%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%AD%D8%AB-sli-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9%DB%8C-nvidia.html

حالا با توجه به حرف شما 2 تا کارت 980 با مجموع حافظه یعنی 8 گیگ و یک کارت 980 ti با 6 گیگ کدوم بیشتره؟...مثل اینکه شما هم بحث رو متوجه نشدید...استارتر تایپیک فکر میکنن در صورت sli دو عدد 980 فقط 4 گیگ حافظه در اختیار داره

هیچ کارتی هم برای پردازش بیشتر از 4 گیگ احتیاج نداره..اونم وقتی 2 عدد کارت دخیل هستن.....هر حافظه برابر با 4 گیگ پردازش اطلاعات....یعنی مجموع اطلاعات رندر شده 8 گیگابایته

وقتی هر کارت داره یک فریم رندر میکنه یعنی مثلا بازی بیشتر از 4 گیگ اطلاعات بخواد یعنی مثلا 6 گیگ بخواد...خوب این 6 گیگ اطلاعات بین 2 تا حافظه تقسیم شده..هر کارت 3 گیگ میشه....والا اگر قرار بود حرفتون درست باشه اکثر کارت های 4 گیگ الان عملا بلا استفاده بودن..درضمن برادر بازی نیست که بیشتر از این حجم هم احتیاج ضروری داشته باشه...مثلا با استناد به حرف شما کارایی کارت 980 و فیوری ایکس و 970 و غیره پایینه چون بازی ها بالاتر از 4 گیگ میخوان

ویرایش شده توسط حمیدرضا الماسی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

الا اگه مثلا يه gpu نياز داشته باشه به حافظه اي بيشتر از ٢ گيگ در كارت گرافيك شما به مشكل ميخوره و بازدهش مياد پايين

بالا حرف شماست دیگه تاپیک رو شلوغش نمیکنم....اگر هر gpu بیشتر از 2 گیگ بخواد یعنی جمعا بیشتر از 4....یعنی کلا حافظه کارت جواب نمیده..چه یکپارچه باشه چه نباشه !!! یعنی بحث دیگه از اشتراک حافظه و اینا خارجه...فکر کنم متوجه نیستید خودتون دقیقا چی میگید !

ویرایش شده توسط حمیدرضا الماسی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حالا با توجه به حرف شما 2 تا کارت 980 با مجموع حافظه یعنی 8 گیگ و یک کارت 980 ti با 6 گیگ کدوم بیشتره؟...مثل اینکه شما هم بحث رو متوجه نشدید...استارتر تایپیک فکر میکنن در صورت sli دو عدد 980 فقط 4 گیگ حافظه در اختیار داره

چون آخر عاقبت اين مدل كامنتا رو مي دونم و مي دونم آخرش ناراحتي پيش مياد . آخرين كامنتم هست . ارزش نداره آدم سر اين چيزا ناراحت بشه . :) منم پنج دقيقه به فروم سر ميزنم ميرم . اما نظر بنده .

با توجه به اينكه هر فريم رو اختصاصا يه كارت گرافيك رندر ميكنه . يني چي مثلا ٣٠ فرم داريم كه بايد رندر بشه براي نمايش روي مانيتور ، فريم هاي فرد رو كارت يك اختصاصا تنهايي رندر مي كنه ، فريم هاي زوج رو اختصاصا تنهايي كارت دوم ، يني هر كارت كار خودش رو انجام ميده و به اون يكي كاري نداره . پس در نتيجه براي رندر هر فريم ما به حافظه چهار گيگ دسترسي داريم ، چون هيچ كدوم از كارتا به حافظه كارت ديگه دسترسي نداره . بله در اصل اين كارت گرافيك يه يجورايي چهارگيك حساب ميشه . اما همه چيز كه حافظه نيست ، مثلا پردازنده ٦٧٠٠ با چهارگيگ رم بهتر از پردازنده i3 با ٨ گيگ رم عمل مي كنه . مطمئنا دوتا كارت ٩٨٠ قوي تر از يه كارت ٩٨٠ti هست ، اما اونجا هايي كه بازي براي رندر فريم ها نياز به حافظه اي بيشتر از ٤ گيگ داره بازده دوتا كارت ٩٨٠ مياد پايين نه اينكه از ٩٨٠ تي آي ضعيف تر بشن نه ، بلكه اگه حافظه بيشتري داشتن بهتر عمل مي كردن . من باشم با توجه به قيمتا بين دو تا ٩٨٠ و يدونه ٩٨٠ تي آي ، دومي رو انتخاب مي كردم ، هم هزينه كمتري داره ، هم قدرت مورد نيازم رو تامين ميكنه ، ٦٠٠ الي ٧٠٠ تومن هم پول بيشتر نمي دم ، اما دوتا ٩٨٠ بهتر عمل مي كنه . ديگه بيشتر به خودت بستگي داره چطوري تصميم بگيري . من خودم يدونه ٩٨٠ti رو ترجيح مي دم دليلش رو هم گفتم .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حرفتون کاملا غیر منطقیه دوست گرامی..لطف کنید با اطلاعات غلط ذهن یک عده ای رو هم مسموم نکنید

بنده الان این عکس رو از سیستمم گرفتم...همونطور که میبینید حافظه یکپارچه نیست و نوشته mem1 و mem2 رو میبینید که اشاره به حافظه 2 گیگ هر کدوم از 680 ها داره...بالاش هم گزینه gpu یک و دو داره..یعنی 2 هسته و 2 حافظه

wry8_gta5_2016_03_16_15_44_50_038.jpg

 

حالا میبینید که داره از هر دو حافظه استفاده میشه و هیچ مشکلی هم پیش نیومده..طبقاعلام تنظیمات خود بازی هم نزدیک 4 گیگ بنده دارم مموری مصرف میکنم...حالا میبینید که هر دو حافظه نزدیک 1.8 گیگ پرشدن...(هر حافظه 2 گیگه)...حالا امیدوارم بحث های بی منطق و اشتباه ادامه پیدا نکنه

مموری گراف دوم نمیتونه میمرور باشه برادر...چون هر کارت وظیفه رندر یک بخش صفحه رو داره..و تصاویر هر طرف با دیگری فرق داره...در ضمن مموری شیر نیست بلکه پردازنده گرافیکی شیر هست....هیچ احتیاجی به شیر حافظه نیست چون هر کارت برای خودش حافظه داره...هر کارت داره

جداگانه اطلاعات رو پردازش میکنه..

each graphics card uses its own frame buffer memory to render a 3D application

حرف بالا یعنی چی؟...هر گرافیک حافظه خودش رو برای رندر استفاده میکنه...هیچ اشاره ای به میرور بودن نشده..مرجع بالاتر از انویدیا نداریم...دقت کنید هر گرافیک...هر گرافیک حافظه مخصوص خودش رو برای رندر استفاده میکنه...لجاجت هم حدی داره

 

همونطور که اشاره کردم حافظه کارت دوم میروری از حافظه کارت اول هست.

توی عکسی هم که گزاشتید به این مساله اشاره کردید, عجیب نیست هر دو کارت به یه اندازه پر شده ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چون آخر عاقبت اين مدل كامنتا رو مي دونم و مي دونم آخرش ناراحتي پيش مياد . آخرين كامنتم هست . ارزش نداره آدم سر اين چيزا ناراحت بشه . :) منم پنج دقيقه به فروم سر ميزنم ميرم . اما نظر بنده .

با توجه به اينكه هر فريم رو اختصاصا يه كارت گرافيك رندر ميكنه . يني چي مثلا ٣٠ فرم داريم كه بايد رندر بشه براي نمايش روي مانيتور ، فريم هاي فرد رو كارت يك اختصاصا تنهايي رندر مي كنه ، فريم هاي زوج رو اختصاصا تنهايي كارت دوم ، يني هر كارت كار خودش رو انجام ميده و به اون يكي كاري نداره . پس در نتيجه براي رندر هر فريم ما به حافظه چهار گيگ دسترسي داريم ، چون هيچ كدوم از كارتا به حافظه كارت ديگه دسترسي نداره . بله در اصل اين كارت گرافيك يه يجورايي چهارگيك حساب ميشه . اما همه چيز كه حافظه نيست ، مثلا پردازنده ٦٧٠٠ با چهارگيگ رم بهتر از پردازنده i3 با ٨ گيگ رم عمل مي كنه . مطمئنا دوتا كارت ٩٨٠ قوي تر از يه كارت ٩٨٠ti هست ، اما اونجا هايي كه بازي براي رندر فريم ها نياز به حافظه اي بيشتر از ٤ گيگ داره بازده دوتا كارت ٩٨٠ مياد پايين نه اينكه از ٩٨٠ تي آي ضعيف تر بشن نه ، بلكه اگه حافظه بيشتري داشتن بهتر عمل مي كردن . من باشم با توجه به قيمتا بين دو تا ٩٨٠ و يدونه ٩٨٠ تي آي ، دومي رو انتخاب مي كردم ، هم هزينه كمتري داره ، هم قدرت مورد نيازم رو تامين ميكنه ، ٦٠٠ الي ٧٠٠ تومن هم پول بيشتر نمي دم ، اما دوتا ٩٨٠ بهتر عمل مي كنه . ديگه بيشتر به خودت بستگي داره چطوري تصميم بگيري . من خودم يدونه ٩٨٠ti رو ترجيح مي دم دليلش رو هم گفتم .

هیچ نکته جدید در حرفاتون نیست...بله همه چیز حافظه نیست ولی به علت وجود 2 پردازنده گرافیکی همه چیز 2 برابر شده..البته کاملا دوبرابر نشده اما حدودا همین مقداره...از لحاظ مشخصاتی منظورمه نه عملکرد...شما میگید (ما اونجا هايي كه بازي براي رندر فريم ها نياز به حافظه اي بيشتر از ٤ گيگ داره بازده دوتا كارت ٩٨٠ مياد پایین)

من هم گفتم وقتی 4 گیگ برای هر پردازنده کافی نیست که مجموع حجم پردازش بیش از 8 گیگ باشه...که دیگه اینجا اصلا بحث یکپارچه بودن یا نبودن نیست..مثلا یک کارت 980 ti با حافظه 6 هم نمیتونه اینجا کاری کنه...پس دقیقا مشکل از نظر شما چیه؟

همونطور که اشاره کردم حافظه کارت دوم میروری از حافظه کارت اول هست.

توی عکسی هم که گزاشتید به این مساله اشاره کردید, عجیب نیست هر دو کارت به یه اندازه پر شده ؟

خیر...طبق قانون sli کارت ها به حافظه یکدیگر دسترسی ندارن....پس میرور هم نمیتونه باشه چون کارت دوم متوجه نمیشه که کارت اول در حال رندر چه اطلاعاتی هستش و فقط طبق وظیفشون که رندره پیش میرن...یکسان بودن حجم ها فقط بخاطر ثابت بودن و هماهنگی خروجیه (یجورایی مثل وی سینک) و گرنه درصد کارکرد هم پردازنده با یکدیگر متفاوته

پس نمیتونن عینا یک چیز رو رندر کنن چون اصلا انجام اینکار عقلانی نیست و هیچ توجیحی نداره...من شما رو به حرف انویدیا ارجاع میدم...هر کارت حافظه خودش رو برای رندر اطلاعات استفاده میکنه...اگر حرف شما درست بود کارت دوم در حال استفاده حافظه اول بوده ! چون میرور یعنی همین..یعنی کپی اطلاعات

درضمن اگر مثلا حجم اطلاعات 4 گیگ باشه این نصف میشه دقیقا یعنی 2 برای هر کارت..اینجور حساب میشه...اگر قرار بود مقدار اطلاعات هر حافظه فرق داشته باشه اونوقت تقسیم اطلاعاتی در کار نبوده و یک کارت در واقع داره زحمت بیشتری از اون کارت میکشه !!! پس اسم این دیگر sli نیست

ویرایش شده توسط حمیدرضا الماسی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

هیچ نکته جدید در حرفاتون نیست...بله همه چیز حافظه نیست ولی به علت وجود 2 پردازنده گرافیکی همه چیز 2 برابر شده..البته کاملا دوبرابر نشده اما حدودا همین مقداره...از لحاظ مشخصاتی منظورمه نه عملکرد...شما میگید (ما اونجا هايي كه بازي براي رندر فريم ها نياز به حافظه اي بيشتر از ٤ گيگ داره بازده دوتا كارت ٩٨٠ مياد پایین)

من هم گفتم وقتی 4 گیگ برای هر پردازنده کافی نیست که مجموع حجم پردازش بیش از 8 گیگ باشه...که دیگه اینجا اصلا بحث یکپارچه بودن یا نبودن نیست..مثلا یک کارت 980 ti با حافظه 6 هم نمیتونه اینجا کاری کنه...پس دقیقا مشکل از نظر شما چیه؟

براي اينكه تايپيك ايشون شلوغ نشه ديگه پاسختون رو نمي دم و تعجب مي كنم متوجه نشديد . عزيز يكم دقت كن ، اگه براي رندر يك فريم نياز باشه به حافظه اي بيشتر از ٤ گيگ اينجا هستش كه به مشكل ميخوره و بازده مياد پايين ، رندر هر فريم اختصاصا به يك جي پي يو و حافظه اختصاصي خودش داده ميشه . يك فريم رو بين هم نصف نمي كنن كه . مثلا يك فريم 4k وقتي مي خواد رندر بشه با كلي افكت احتمال داره نياز باشه حافظه بيشتر از ٤ گيگ باشه اونجا به مشكل مي خوره ، اما مثلا يه كارت ٩٨٠ تي آي جون شش گيگ رم داره براي رندر اون فريم مشكل نداره .

خير پيش :)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این جا الان تاپیک مشاوره هست یا بحث سر  گرافیک و رمشون و..

الان بنده خدا پشیمون میشه میره کنسول میخره  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

براي اينكه تايپيك ايشون شلوغ نشه ديگه پاسختون رو نمي دم و تعجب مي كنم متوجه نشديد . عزيز يكم دقت كن ، اگه براي رندر يك فريم نياز باشه به حافظه اي بيشتر از ٤ گيگ اينجا هستش كه به مشكل ميخوره و بازده مياد پايين ، رندر هر فريم اختصاصا به يك جي پي يو و حافظه اختصاصي خودش داده ميشه . يك فريم رو بين هم نصف نمي كنن كه . مثلا يك فريم 4k وقتي مي خواد رندر بشه با كلي افكت احتمال داره نياز باشه حافظه بيشتر از ٤ گيگ باشه اونجا به مشكل مي خوره ، اما مثلا يه كارت ٩٨٠ تي آي جون شش گيگ رم داره براي رندر اون فريم مشكل نداره .

خير پيش :)

بنده در محاصباتم کمی اشتباه کردم و پوزش میخوام اما یقینا هر فریم برابر با 4 گیگ نیست

ویرایش شده توسط حمیدرضا الماسی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان بنده فقط بخاطر شما این مسایل رو عنوان کردم و پوزش میخوام بابت شلوغی خصوصا از استارتر عزیز....دوستان خودشون بین حرف من و این اقا قضاوت کنن...روزتون خوش  @};-  @};-  @};-  @};-  @};- 

ویرایش شده توسط حمیدرضا الماسی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اخر برادر من چی داری میگی؟؟..وقتی بازی مثلا 30 فریمه یعنی 30 فریم داره در ثانیه رندر میشه پس عملا هر فریم نمیتونه 4 گیگ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حجمش باشه...یخورده منطقی صحبت کنید

حرف شما (رندر هر فريم اختصاصا به يك جي پي يو و حافظه اختصاصي خودش داده ميشه)

اگر قرار باشه هر فریم حتی نزدیک 4 گیک باشه که اونوقت کارت ها عملا نمیتونستن 3 فریم هم بدن !!! یعنی طبق حرفتون میشه این....

اگر برای رندر یک فریم به حافظه ای بیشتر از 4 گیگ احتیاج باشه پس 30 فریم در ثانیه مساوی است با 1200 گیگابایت اطلاعات ! و 60 فریم 2 برابر این مقدار ! و برای انتقال این چنین حجمی در صدم ثانیه باید سرعت نور باشه نه gddr5 یا hbm

خود gddr5 میتونه تا نزدیگ 300 گیگ اطلاعات انتقال بده و hbm هم حدود 500...بی منطق منم یا شما؟

متاسفانه افراد يه تصوري دارن و فكر مي كنن بر اساس اون تصور دارن درست نتيجه گيري مي كنن . قرار نيست براي هر فريم كل اطلاعات از حافظه خالي بشه كه ، خيلي از اطلاعات لازمه پردازش تمام فريم ها هست ، يه اطلاعات از فريماي قبل مي مونه و مثلا ٤ گيگ از حافظه از اين فريم به فريم بعدي تغيير نمي كنه اما براي رندر تصاوير لازمه . و مثلا نيم گيگ اطلاعات هم تو رندر اون تصوير استفاده ميشه و جمعا ميشه ٤.٥ گيگ كه حافظه چهار گيگ باشه مشكل ايجاد ميشه . نهايتا مثلا لازمه فقط ٦٠٠ مگ اطلاعات رد و بدل بشه براي هر فريم و نياز به حافظه اي بيشتر از چهار گيگ هم باشه .

ضمنا نمي خواستم پاسخت رو بدم ، اما گفتم پاسخ ندم احتمال داره بقيه اشتباه كنن ، ديگه هم پاسخ شما رو نمي دم ، يكم احترام سرت بشه جك سال چيه ، داريم صحبت مي كنيم ،كل كل كه نمي كه ، هنوز بلد نيستي حرف بزني . اون كامنتت رو هم نقل قل نكردم چون ارزش پاسخ نداره . قضاوت هم بر عهده خواننده ها ، ديگه هم پاسخ كامنتاي نامحترامانت رو نمي دم .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان لطف کردید تایپکو به حاشیه بردید

در کل من نتیجه ای که باید میگرفتم رو گرفتم و انتخابمو کردم

ممنون از همه ی دوستان

ختم تایپک

لینک به دیدگاه
Share on other sites

متاسفانه افراد يه تصوري دارن و فكر مي كنن بر اساس اون تصور دارن درست نتيجه گيري مي كنن . قرار نيست براي هر فريم كل اطلاعات از حافظه خالي بشه كه ، خيلي از اطلاعات لازمه پردازش تمام فريم ها هست ، يه اطلاعات از فريماي قبل مي مونه و مثلا ٤ گيگ از حافظه از اين فريم به فريم بعدي تغيير نمي كنه اما براي رندر تصاوير لازمه . و مثلا نيم گيگ اطلاعات هم تو رندر اون تصوير استفاده ميشه و جمعا ميشه ٤.٥ گيگ كه حافظه چهار گيگ باشه مشكل ايجاد ميشه . نهايتا مثلا لازمه فقط ٦٠٠ مگ اطلاعات رد و بدل بشه براي هر فريم و نياز به حافظه اي بيشتر از چهار گيگ هم باشه .

ضمنا نمي خواستم پاسخت رو بدم ، اما گفتم پاسخ ندم احتمال داره بقيه اشتباه كنن ، ديگه هم پاسخ شما رو نمي دم ، يكم احترام سرت بشه جك سال چيه ، داريم صحبت مي كنيم ،كل كل كه نمي كه ، هنوز بلد نيستي حرف بزني . اون كامنتت رو هم نقل قل نكردم چون ارزش پاسخ نداره . قضاوت هم بر عهده خواننده ها ، ديگه هم پاسخ كامنتاي نامحترامانت رو نمي دم .

دوست عزیز بنده قصد توهین ندارم و یک اشتباه در محاصبه ام کرده بودم..اون عدد 1200 نیست 120 هست....2 برابر میشه 320...یعنی نزدیک به نهایت سرعت انتقال 980 ti...به گردن میگیرم و پست های قبلی رو ویرایش کردم...حرف جک سال هم توهین حساب نمیشه...لطفا کلمه جک رو توهین حساب نکنید که طبق گفته قران لعنت هم توهین حساب نمیشه چه برسه جک...پس طبق صحبت های خودتون قرار نیست که 4 گیگ در ثانیه بخواد رندر بشه که حافظه جوابگو نباشه...شما قبل این نظریات عجیب و غریبی عنوان میکردید و باور دارید که درست هم هستن در حالی که منطقی نیستن..یکبار میگید 4 گیگ باید رندر بشه یکبار میگید فقط باید 600 مگش انتقال داده بشه...معلوم نیست ما باید چی رو باور کنیم..ضمن اینکه اطلاعات همیشه بر اساس حجم کل حافظه رندر میشه...اول بر اساس ظرفیت حافظه پر میشه بعد روش رندر صورت میگیره تبدیل به فریم میشه

اینم اثبات حرفم

http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test

ویرایش شده توسط حمیدرضا الماسی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

1.مین رو formula بردار عملا هزینه ی اضافی ولی لا مصب خیلی خوشگله ....

 

2. در مورد sli :

تا وقتی به قو ترین کارت گرافیک موجود نرسیدید اصلا sli یا cf تو صیه نمیشه به خاطر دردسرای زیادش و مواقعی که ممکنه اصلا کار نکنه ....

 

اگر مثلا دیدید دارید 980ti می خرید ولی بازم کارت قوی تر می خواید اون موقع دیگه آپشنی به جز sli نیست....(کلا titanx رو حساب نکردم..)

 

... در مورد vram کارتا در sli هم فریم بافر بین دوتا کارت دقیقا یکیه شاید پردازش ها یکی نباشه ولی فریم بافر دقیقا یکسانه و اگر جایی باشه که 4 گیگ کم بیاد شما 4 تا کارت 4 گیگی هم داشته باشی به گلوگاه می خوری...

 

جمع شدن vram ها فعلا در حد رویاست که قراره با dx12 محقق بشه که فعلا خبری ازش نیست....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

1.مین رو formula بردار عملا هزینه ی اضافی ولی لا مصب خیلی خوشگله ....

 

2. در مورد sli :

تا وقتی به قو ترین کارت گرافیک موجود نرسیدید اصلا sli یا cf تو صیه نمیشه به خاطر دردسرای زیادش و مواقعی که ممکنه اصلا کار نکنه ....

 

اگر مثلا دیدید دارید 980ti می خرید ولی بازم کارت قوی تر می خواید اون موقع دیگه آپشنی به جز sli نیست....(کلا titanx رو حساب نکردم..)

 

... در مورد vram کارتا در sli هم فریم بافر بین دوتا کارت دقیقا یکیه شاید پردازش ها یکی نباشه ولی فریم بافر دقیقا یکسانه و اگر جایی باشه که 4 گیگ کم بیاد شما 4 تا کارت 4 گیگی هم داشته باشی به گلوگاه می خوری...

 

جمع شدن vram ها فعلا در حد رویاست که قراره با dx12 محقق بشه که فعلا خبری ازش نیست....

مشکلات sli رو تایید میکنم بنده...کمی مشکلات ناسازگاری خصوصا در ویندوز 10 داره و مسایلی مثل استاتر...بنده اصلا خریدار رو به sli توصیه نمیکنم فقط خواستم بگم که شما همه ی حافظه 2 کارت رو در اختیار دارید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...