رفتن به مطلب

بازگشت شکوهمندانه Need for speed(راهنمای ساخت خودروی دریفت اضافه شد )


rezagtx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

"تریلر نسخه جدید NFS ، یک میکس جالب و زیبا در خود دارد. صدای پیتر فوندا در فیلم کلاسیک The wild Angels می آید که تکه ای از دیالوگ ماندگارش را با لحنی  اعتراضی  خطاب به قاضی به زبان می آورد:"ما میخواهیم آزاد باشیم، آزاد ، تا هرکاری دلمان میخواهیم انجام دهیم، قاضی می پرسد : بگو ببنیم تو واقعاً چه می خواهی ؟ او پاسخ میدهد : میخواهیم  آزاد باشیم که برانیم ، میخواهیم خودرو برانیم بدون اینکه توسط انسان دیگر آزار ببینیم و منع شویم ، ما فقط میخواهیم آزاد رانندگی کنیم ،  و خوش باشیم همین ، امشب ما خواهیم راند."

 

 

kyrueyewk68vjzsyjuvg.jpg

 

We want to be free to do what we wanna do

 

 

سالها پیش با برادرم همیشه یک ریسینگ خیلی دوست داشتنی را بازی می کردیم. از کلاس پورشه بگیر تا تعقیب داغ، لذت رانندگی در آن بازیها  فراموش نشدنی بود. سالها بعد هنوز هم موقع عرضه هر نسخه ازآن هیجان حاکم می شود، نام این سری کلاسیک و افسانه ای Need for Speed است.

 

سری NFS ماجراهای زیادی را پشت سر گذاشته است. زمانی نبدیل به شبیه ساز مسابقات خیابانی  و غیر قانونی شد، زمانی کارش شبیه سازی دزد وپلیس بود! زمانی هم کارش به شبیه سازی واقعی کشید. اما این نسخه آخری که میخواهم برای شما بررسی کنم ، کارش را بلد است و به سراغ سه بازی فوق محبوب سری یعنی UnderGround و Most wanted رفته است، مسابقات چالش برانگیز  با خودروهای کاستوم و غیر قانونی در شهری تیره وتار و با اتمسفری بارانی  و لامپ های نئون و دموهای از پیش رندر شده و گرافیک خیره کننده. سری آندرگراند خیره کننده بود و اولین بار بازیباز را به جهان مسابقات غیر قانونی می برد، بعد از این سری بازیهای زیادی سعی کردند از آن تقلید کنند و خوب  خلق را تقلیدشان برباد داد!  سری NFS تاریخ پر فراز و نشیبی داشته است ولی یک چیز معلوم است، هنوز محبوب ترین و جذاب ترین مسابقات آرکید  و فان را به بهترین شکل ممکن  اجرا می کند.

 

4eeno2nhmigsh7zvcwsc.jpg

 

Tonight we Ride

 

باید ساعت ها برانم  تا سوباروی مخوف خود را به یک تونر مرگبار تبدیل کنم. بعضی از مراحل بسیار سخت هستند بنابراین سعی دارم کمی کارهای جانبی انجام دهم تا مقداری پول نقد و  اعتبار  برای خودم فراهم کنم. شاید این مقدار پول نقد، راهی به سوی پیروزی من باشد. بعضی از مراحل سخت را رد کرده ام و دو چیز را آموخته ام:

 

یکی استفاده از یک خودروی بالانس شده برای هر دو حالت دریفت ومسابقات عادی در درو های بالا کاری است اشتباه و دیگری اینکه درست است که NFS جدید سخت است و مرتب شکست میخورم یا قطع ارتباط پیدا میکنم ولی دوباره با   قدرت تمام برمی گردم.

 

بازی به شکلی سرد آغاز می شود و  جهان سیاه بازی  با باران های سیل آسا در دل تاریکی ، در کنار آسمانخراش های غول پیکر برپهنه ونتورا بی، یا خلیج ونتورا، من را ناخود آگاه به یاد بلید رانر می اندازد. شخصیت ها گیرا  و جذابند و دختر مکانیک بخوبی نقشش را ایفا میکند. این آدم ها بعد از چند ساعت کنارمن بودن برای من ملموس می شوند.  داستان چیز ساده ای است ولی از اینکه این همه شخصیت در بازی حضور دارند و با من حرف میزنند بسیار خوشحالم، جهان بازی اکنون یک پهنه مرده نیست که هرچقدر هم از گرافیک خیره کننده بهره ببرد (نسخه Rivals)  باز هم   وجود شخصیت ها و داستان و تماس های تلفنی  برای من جذاب خواهند بود و از سقوط جهان بازی به درون ورطه  خالی بودن و خلوت بودن جلوگیری میکند. اکنون هم خیابان های کلان شهر ونتورا خالی  هستند ولی به مدد حضور همین شخصیت های واقعی داستانی  که بعضی هاشان مستقیم از دل  جهان تیونینگ بیرون جسته اند و لقبهای افسانه ای دارند، حالا دیگر واقعی می زند.

 

 

diumou65f8gup1h8q4v4.jpg

 

مگنوس والکر-تیونگر افسانه ای پورشه- ویدئو های جالبی در یوتوب درباره  این مرد  و خاطرات پورشه اش می یابیم

 

شخصیت هایی چون مگنوس والکر ، که یک تیونینگر حرفه ای  ای کلاس پورشه  در امریکاست  یا کن بلاک افسانه ای ، راننده  حرفه ای رالی جانشین برحق  کالین مک ری ، و خالق سبک جم کانا، حرکات نمایشی فوق  پیچیده ، ویا  اسطوره های حرفه ای  شرقی ، از ژاپن ، همه بر جذابیت بازی افزوده اند زیرا شخصیت هایی نه تنها   جذاب و اینکاره بلکه واقعی هم هستند و جالب تر از همه اینکه با چهره خود  در جهان بازی حضور دارند و شما راهنمایی می کنند و با شما رقابت کرده  و در مسیر سخت بازی  به عنوان دوست کنارتان می مانند.  حالا بار دیگر راندن دردل تاریکی شب در باران زیرنور های نئونی و رقابت کردن با هوش مصنوعی  و یا دیگر بازیبازان در این جهان بشدت واقع گرایانه   یاد وخاطرات شیرین دوران NFS underground را تداعی می کند.

 

u9v342in736zx5cc8z7v.jpg

 

مگر می شود NFS بدون اسکای لاین؟ روزبدون افتاب هم مگر  داریم؟

 

داستان بازی سرراست و ساده است و همین  ساده بودن ولی حضور داشتن بسیار مهم خواهد بود . بازی Rivals قسمت قبلی که اولین NFS نسل جدید هم بود و اتفاقاً گیم پلی کلاسیک سری تعقیب داغ را به خوبی به نمایش میگذاشت و گرافیک خیره کننده اش هنوز از زمان عرضه ذره ای کهنه نشده فقط به دلیل عدم حضور داستان جذاب بشدت ضربه خورده بود در حالی که بخش گیم پلی فان و خودروهای جذاب  آن ذات وفادار NFS گونه، کار خود را به خوبی انجام می داد.

 

 

x8e5qfy06uzfoe8e1arj.jpg

 

بُعد بصری بازی براستی  در نسل عجیب است.

 

از داستان بگذریم وهمین که حضورش را می بینی  یک نمره عالی برای بازی ثبت میکنیم  وبه بخش بعدی یعنی کیفیت سمعی و بصری بازی می رسیم ، چیزی که بشدت در تصاویر و عکس های منتشر  شده از بازی در گذشته به چشم می آمد و باعث می شد حتی بعد از این همه سال از خودم بپرسم آیا این تصاویر واقعی هستند؟ آیا واقع گرایی در بازیها تا این حد از مرزها گذشته است؟ بله و همه این ها به کمک تکنولوژی به نام فراست بایت موتور قدرتمند DICE   ممکن شده است . فراست بایت NFS خلق نکرده بلکه یک گام گرافیک رایانه ای رابه جلو رانده و با کمک تکنیک های  ویژه پردازش تصویری خود  تصاویری Photorealistic را خلق میکند. این NFS را باید  دارنده یکی از بهترین  گرافیک  های باز یهای نسل جدید نامید.

 

تیم گوست ، استودیو زیر مجموعه EA که با ساخت Rivals در استفاده بهینه از Frostbite    وارد شده بود و تنها ایرادی که می شد به آن بازی گرفت این بود که نسخه اولیه پورت از فریم قفل 30 بهره میبرد که خیلی برای PC باز ها که چشم شان به فریم 60 عادت دارد نا خوشایند بود. EA عرضه نسخه جدید پی سی را چند ماهی عقب انداخت تا تیم گوست بتوانند با همکاری DICE  موتورنسخه پی سی را با 60 فریم در ثانیه و رزولوشن های بالاتر آماده سازی کنند و نتیجه چیزی است خیره کننده و هراسناک .

 

 

ik0tpp96b97juan2vs36.jpg

 

 

سطح واقع گرایی در بازی در بعضی از محیط ها آنقدر بالاست که حتی برای چشمی مثل چشم من که بعد از چند ثانیه حتی قادر است جلو ه های ویژه را در فیلم ها یا گرافیک  از CGI را تشخیص دهد، یافتن حقیقت کمی سخت بود. گوست اکنون به استادی تمام توان  فراست بایت را بخدمت گرفته و  آمیزه ای از هنر آفریده  که بی همتاست. نورپردازی خیره کننده با پیشرفته ترین سطح جزییات، در کنار طراحی افکت های نور و آب و دود و جرقه ها و پاریتکل افکت ها و نور پردازی آسمان، طراحی خود محیط ها و جزییات خودرو ها، در کنار  تلالو و درخشش نور خودروهای پلیس در کوچه های تاریک و خیس و  پاشش قطرات آب و باران به لنز دوربین وموشن بلاری براستی نسل بعدی در کنار آمبینت خیره کننده و نورپردازی والومترییک  ......  ساحتی از آفرینش گرافیکی است که من تا کنون به سختی میتوانم رقیبی برای آن پیدا کنم.

 

 

gcymwqtgtrsdbs5wsyl9.jpg

 

تعقیب و گریز مملو از هیجان است

 

برای بحث در باره گرافیک بازی فقط کافی است تصاویر زیر را  بررسی کنیم.  دوعدد از این تصاویرreal-Time در فراست بایت رندر می شوند و دو عدد دیگر هم جهان واقعی می باشند. دقت در جزییات و تکنیک نوپردازی موتور فراست بایت آنقدر بالاست که تشخیص ماشین ها اینکه کدام گرافیک است و کدام واقعی ، حتی برای گیمر گرافیک شناس هم سخت است چه رسد به چشم عادی یا چشمی که تجربه ندارد و براحتی همه تصاویر را واقعی خواهد دانست. حتی سیستم ترسیم مسافت و لود تکسچر در موتور فراست بایت آنقدر دقیق عمل کرده است که  خیابان واقعی با همه جزییات بشدت واقع گرایانه به نظر میرسد . اگر حدس زدید کدام تصویر واقعی است کدام گرافیک ؟

 

n6z9sk0ms5fb4ojtkjpv.jpg

 

 

توانایی  نورپردازی فوتو ریلستیک  فراست بایت در خلق گرافیک کامیپوتری

-عکس در اسیپد هانترز ارائه شد و توسط تیم Dice /ghost عرضه شده بود وسر وصدای زیادی کرد.

اگر گفتید کدانم گرافیک است کدام واقعی؟

 

در بخش صوتی هم بازی میدرخشد. سیستم پیشرفته صوتی بازی بشدت تاثیر گذار است و با اولین تیونینگ خودرو براحتی متوجه تغییر صدای  خودرو خواهیدشد. صدای   سوختن  نیتروژن و شعله های آن از اگزوز حتی در زیر صدای مهیب آذرخش که پهنه وسیعی را روشن میکند بخوبی و با جزییات شنیده میشود. صدای لاسیتک ها و برخورد خودروها و .... همه عالی کار دشه اند. یک لیست جالب از آهنگ هم برای  بازی در نظر گرفته است که طیف وسیعی از سلایق را دربر میگیرد. نابودی خودرو ها به شکل خسارت جانبی در بازی وجود دارد ولی به دلیل لایسنس بودن خودرو ها نابودی کامل  وجود ندارد که البته طبیعی هم هست زیرا شرکت های خودرو سازی دوست ندارند ماشین خود را له شده ببینند ولی آسیب به بدنه و پریدن رنگ و کثیف شدن خودرو و ...بشدت واقع گرایانه کار شده است.

 

 

بازی در حال اجرای خودم- اسکرین شات 

از لحظه هایی بندرت که نور خورشید را میبینیم.

 

lr6q315w8cd05p6jef5v.jpg

 

 

آب و هوا و تغییرات آب و هوایی در بازی واقعا از لحاظ زیبایی شناختی در اوج هستند. بازی د رساعتی بین گرگ و میش انجام میشود .ساعت های 12 شب تا 6  صبح بعد دوباره بلافاصله شب. چون برای چند دقیقه نور صبحگاهی را می بینید که بر خیابان های خیس می تابد و درخشش اشعه های زیبای خورشید بر شهر نفس گیر است و بلافاصله به درون تاریکی شیرجه می روید(صحنه فیلم ماتریکس قسمت 3 که نئو و ترینیتی در نزدیکی شهر ماشین برای لحظه ای  سر از ابرها در می آورند و نور خورشید ورستگاری را می بینند  و بعد دوباره به درون تاریکی شیرجه می زنند.) روشن شدن آسمان و بعد خاموش شدنش بسیار زیبا طراحی شده است.   باران هم بطور دائم می بارد و جلو های بصری زیبایی خلق می کند.

 

 

خودرو ها در نهایت واقع گرایی طراحی شده اند و تشخیص مدل های خیس شان زیر باران از واقعی  بسیار بسیار سخت است. همه چیزواقع گرایانه است و متریال ها و بافت ها در اوج  خود قرار دارند . آتش بازی  فراست بایت دیدنی است.صحبت از گرافیک خیره کننده شد ولی همه چیز گرافیک نیست و این طراحی هنری است که باعث میشود گرافیک بشدت واقع گرایانه و جذاب شود. بازی dishonored را بخاطر دارید ؟ موتور آنریل  به شکل سل شید در طراحی آن به کار رفته بود  یا بازی خیره کننده Bioshock   بینهایت، هر دو یک عنصر مشترک داشتند ؟ طراحی هنری خیره کننده که همه جنبه های تکنیکی بازی را پوشش می داد. گرافیک تکنیکی زیبا بدون طراحی هنری زیبا ارزش واقعی خود را نشان نخواهد داد و طراحی هنری NFS جدید و شهر ونتورا  و خیابان ها و دره ها و محیط ها به استادی هرچه تمام ترسیم شده اند  و در ترکیب با  تکسچر های فراست بایت و  افکت ها دیگر جای ایراد از گرافیک بازی باقی نمیگذارند.

 

 حالا این همه جلال و شکوه بصری چگونه اجرا می شود؟ حتماً فکر می کنید بازی سنگین است؟! نه  اصلا اینطور نیست و در رزلوشن 1080 روی یکی از قویترین کارتهای موجود با آخرین درایور انویدیا بیش از 100فریم خروجی میدهد!نرخ فریم پایدار بدون کوچکترین لگی نشان از قدرت فراست بایت دارد.نه DX12 حضور دارد و خبری است (گرافیک HITMAN)  و نه سنگینی بازی های بهینه نشده را دارد. موتور در اوج زیبایی و بهینه سازی بدون هیچ آپدیتی (من فقط دیتای بازی را جابجا کردم و اوریجین فعلا هیچ آپدیتی دانلود نکرده است ) با حجم بسیار پایین 12 گیگابایتی در مقایسه با بازیهای  40 تا 50 گیگابایتی که حتی یک دهم گرافیک فراست بایت را ندارند. بازی حتی در 4K هم قابل بازی است وبا 45 فریم تا 50 فریم  اجرا می شود. در 2K الترا بازی حدوداً 65 تا 70 فریم   و در 1080 نزدیک به 100 فریم   خروجی می دهد.

 

تست اجرا بر روی 3 رزولوشن د رنهایت تنظیمات با Vsync خاموش

 1080دقیقا 105 فریم

 

9rnzu5nyijyiz7h33o9y.jpg

 
 

2K  دقیقا فریم قفل!

 

ms5bosluwyi7ze2vi39j.jpg

 

 

4K بازهم براحتی قابل بازی حتی در 4K هم از رز 1080 در  8 هسته نسل جدید فریم بیشتری  نصیب می شود .

 

8hilzkx82bx1fm6v1v4y.jpg

 

جالب است توان پردازشی یک واحد GM200 انویدیا   چقدر است که  چندین برابر یک کنسول نسل جدید با CPU/GPU چند هسته ای،  بازی را با فریم هایی بسیار بالاتر به اجرا میگذارد ؟ نسخه XONE این بازی بشدت ضعیف بوده و بدلیل ضعف در اجرا حتی نمره متاکرتیک آن هم پائین تر می باشد و افت فریم بشدت ملموس است. تنظیمات  گرافیکی مختصر ومفید  هستند شامل Vsync با ساپورت رزولوشن تا 4K- و امبینت HBAO در کنار TAA آنتی الیازینگ  و تکسچر ها و سایه ها است.  در پی سی من الترا با ماد Mastereffect  100 فریم در 1080  میگیرم وبه خود افتخار میکنم که یک  گیمر پی سی هستم.یک امتیاز مثبت هم برای گرافیک خیره کننده، برای صدا ی عالی ، یک امتیاز هم برای طراحی هنری ستودنی.

 

 

به سراغ بخش  گیم پلی و تجربه رانندگی و اونلاین میرویم که اصل تجربه بازی را شکل می دهند و  در کنار چنین بخش  گرافیکی تکامل یافته ایی بشدت باید ملموس باشند . خوب گیم پلی دقیقاً همان است که در ذهنم بود – نسخه دوم  و نسل جدید از اندرگراند و MOST wanted.

 

هندلینگ ماشین ها با کوچکترین  تغییری بشدت تغییر میکند و ایجاد بالانس حرکتی بین  دریفتینگ و پایداری به خوبی انجام شده است. هر خودرو  شامل یک سری از کامل ترین تیوننیگ ها در طی طول عمر سری است.  تغییر در همه اجزاء ممکن است .حس اینکه یک خودرو ساده را خریده و بعد تا به کمال رساندن تیونینگ کنید بی نظیر است. شما ماشین ها همینطور مفتی پیدا نمیکنید و باید برای ارتقاءشان هزینه بدهید. تیونینگ ها دقیق و پیچیده هستند و ظاهر خودروها بشدت  قابل تنظیم وسفارشی شدن. حتی تغییر در زاویه کمبر چرخ ها و سیستم تغییر فاصله بین دو محور هم در نظر گرفته شد اند. کیتهای بدنه و چراغ و شیشه و اسپویلر در کنار رینگ و لاستیک های بیشمار وتقریبا همه اجزاء این خودرو ها تا حد کمال رسیدن ارتقاء می یابند. حس پیشرفت در بازی بشدت زنده است و این توانایی بازی در ترغیب شما برای بیشتر پول درآوردن واعتبار کسب کرده چون یک لنگر سنگین بر بدنه بازی افتاده و و تجربه شما را غنی تر و ملموس تر میکند. حس صاحب  بازی  و صاحب این ماشین ها بودن نیز در بازی جالب است . شما هرتلاشی می کنید که خودرو خود را به کمال برسانید زیرا مسابقاتی سخت در انتظار شما هستند. نسخه کنسولی قابلیت  تعویض دنده  دستی ندارد که در نسخه پی سی  اضافه شده است.

 

 محیطی که در آن این تغییرات صورت میگیرند از عجایب فراست بایت است :یگ گاراژ واقعی که در پس زمینه آن  آدم های واقعی د محیط CGI در حال  رفت وآمد هستند!

 

ix3iciu6ztlj56g0k2wb.jpg

 

حس تصاحب  و بدست آوری و راندن   یک خودرو و بعد به ارتقایش تا نهایت  در مقایسه با اینکه یک خودرو ازپیش آماده را برانیم چیزی است که بخش پاداش دهی بازی را غنی و تجربه ما را از بازی لذت بخش کرده است . هر لحظه منتظر  پاداشی هستیم و هر پاداشی جذابیت خودش را دارد.

 

 

دموهای live action با بازیگرانی که دائم از رفاقت دم میزنند پر شده است. جالب است اکثر این کاراکتر ها را در داخل ساختمانها رستورانها و ... ملاقات میکنیم نه د رخودروها! ولی این گروه جذاب کم کم جای خود را در دل بازیباز باز میکنند و با اینکه بعضی از آنها خیلی در داستان حضور ندارند و خود داستان هم به کلایمکس  خاصی نمیرسد و پلات خاصی ندارد، ولی صمیمیت این گروه باعث می شود داستان این بازی  در مقایسه به نسخه های قبلی فاقد روح، از طراوت خوبی برخوردار باشد.

 

 

جهان بازی  خود  کارش را بلد است،  بازی نسخه جدید در یک شهر شبیه سازی شده از LA  اتفاق می افتد جهانی کاملا Open world. محیطهای صنعتی در کنار مرکز شهرهای غول پیکر و حومه وکوهستان های اطراف  یک زمین نبرد دقیق با پیست ها وشرایط جاده ای مختلف برای گیم پلی های مختلف و پیاده سازی مکانیزم های متفاوت گیم پلی در اختیار دارد. جزییات خیلی بالای محیط  در کنار حضور  بخش اونلاین با حضور دائم بازیبازان و خیابان های خلوت شبانه با ترافیک سبک  یک  زمین پرسرعت برای مخاطب تشنه سرعت خواهد بود.

 جهان بازی پر شده از آیتم هایی برای جستن، از گرافیتی های روی دیوار گرفته تا لندمارک های مخفی و   خودرو های حامل قطعات رایگان که با جستن آنها ممکن است یک قطعه رایگان فوق قوی  و گران قیمت آپگرید برای خودروتان بجورید، کلا جهان بازی  برای این بازی بسیار خوب طراحی شده است.

 

 

ترکیب  کاملی از لامبور گینی ها ، پورشه ها، مرسدس بنز ها ، BMW ها،  در کنار فراری و چند نام قدیمی دیگر مثل ولو  و  تویوتا در کنار مزدا و میتسوبیشی همان لیست کلاسیک واشنای بازی را درخود دارد. اما یادمان باشد که این بازی مسابقات خیابانی است و شما در طول بازی مرتب با خودرو های  مختلف و قطعات متفاوت سرو کار دارید و  خلق کردن یک چیز خاص را تجربه خواهید کرد. تغییر رنگ و سیستم لایه ایی و نقاشی بازی بسیار قدرتمند است و به شما اجازه می دهد  خودروهایی با ظاهری بسیار متفاوت خلق کنید. قطعاتی چون کمک فنرها، اجزای مختلف موتور و  سیستهای توربو و... هرکدام تاثیری کم یا زیاد برکارایی خودرو شما خواهد داشت.

 

 

 

نمودار تغییر خودرو به سمت دریفت زنی یا پایداری بیشتر و سرعت ،کار را بشدت جذاب و آسان نموده است  و میتوان برای هر سناریویی خودرو را بلافاصله تیون کرد.

 

kob0apw8j8001c92kz6n.jpg

 

 

خرید قطعات افزایش هندلینگ خودرو بسیار حیاتی هستند زیرا تیم توسعه گوست بخوبی درک کرده که همه خودور ها از ابتدا هندلینگ و پایداری شاخصی برای جدال خیابانی ندارند ولی با تغییر ارتفاع و نصب کیت های  چنلینگ هوا و ترمز ها و لاستیک های پیشرفته تر پایداری خودرو بشدت افزایش می یابد. در ابتدای بازی من خودروی سوبارو را انتخاب کردم و از گیج بودن خودرو د راولین پیچ بسیارشوکه شدم اما با ارتقاء خودرو و تغییر ارتفاع و تنظیم زاویه کمبر فرمان و چرخ  و کمک فنرها، اکنون خودرو به یک هیولای پایداری در سرعت بالا تبدیل شده است . نمودار تغییر خودرو به سمت دریفت زنی یا پایداری بیشتر و سرعت کار را بشدت جذاب و آسان نموده است  و میتوان برای هر سناریویی خودرو را بلافاصله تیون کرد.

 

بخش تیون قطعات کامل و عالی است

 

3nwewsubwmgawaqengua.jpg

 

 

هر تغییر جزئی بشدت نمایان است و باور کنید بعد از این همه بازی از این سیستم خوشم آمد و با ور کنید برای من تبدیل کردن ماشین به یک  غول هندلینگ و پایداری دل مشغولی اصلی ام  بازی شده است. هرچند این دل مشغولی مشکلات خود را هم دارد:NFS جدید انواع مختلفی از مسابقات  در خود دارد.، انواع مسابقات سرعت ودقت، دریفت و حرکات نمایشی. خوب این تنوع بسیار خوب است اما من در ابتدای بازی بدلیل نیاز داشتن به یک خودرو خوب همه  ثروت خود را درون یک خودرو ریختم وکمی جلوتر به مشکل برخوردم. برای دریفت داشتن یک خودرو مثل مزدا RX7 افسانه ای لازم است. باید حواستان باشد موقع خرج کردن پول بدست آمده چه میکنید. هر چه جلوتر می رویم  مسابقات چالش برانگیز تر می شوند و داشتن استراتژی  دقیق برای  انتخاب الگو های مناسب در کنار خودروی مناسب بسیار مهم است. بازی به شما نمی گوید که مثلا این خودرو برای این مسابقه بهتر از آن ماشین است و بازی  چنان فرض میکند که شما سابقه آشنایی با انواع خودرو ، انواع سیستم انتقال نیرو چرخ عقب و چرخ جلو یا چهار چرخ  در کنار شناسایی کامپوننت های تیونر را دارید بنابراین برای کسی که آشنایی چندانی با خودرو ندارد   این انتخاب ها، لوازم و خودرو ها کمی سرگرمی در پی خواهد داشت.

 

بازی با تنظیمات گرافیکی الترا در حال اجراست-2K+ نهایت تنظیمات

 

srmxz028k9tyh61oayvm.jpg

 

خلاف کاری در خیابان تعقیب و گریز را در پی دارد و شما نمی توانید بازی را در حیت تعقیب  ریسیت کنید.باید از دست پلیس بگریزید و مخفی شوید و موتور خودرو رو خاموش کنید تا انها گمتان کنند. البته گم کردن پلیس ها خیلی جذاب است و فرار از دستشان  حس قدرتی خوب به شما میدهد. در بخش دریفت شما باید بسیار دقت کنید، هر ضربه ای باعث از دست دادن مولتی پلایر بازی خواهد شد. نگه داشتن خودرو در آن زاویه خاص بسیار سخت و البته بسیار جذاب است و اگر همانند آندرگراند 2  و کربن استاد دریفت زنی شدید دیگر هیچ چیز جلو دارتان نیست.البته سیستم دریفت مشکلات خودش را هم دارد برای مثال در بعضی از محیط ها آنقدر پیست های دریفت تنگ طراحی شده اند که غیرممکن است با بغل خودرو به دیوارها یا موانع برخورد نکنید.

 

 

tmkna1s2vdk810331x3l.jpg

 

 

یکی از نکات منفی که تا حدودی آزار دهنده است  مپ بازی است. محیط های گرافیکی بازی با نورپردازی اغراق آمیز و موشن بلار عملا در بعضی از محیطها روی مپ کنار تصویر را میگیرند. این مپ ترنسپرانت است شفاف می باشد و مسیر حرکت شما را به شما نشان میدهد. یک خط آبی روی جاده مسیر مسابقه را به شما نشان می دهد و چک پوینت ها هم حضور دارند ولی بازی هیچ گونه اخطاری در باره نزدیک شدن به پیچ به شما نمی دهد و شما باید دائم چشمتان به خط آبی روی زمین و مپ باشد زیرا محیط ها عظیم هستند و  کوچه ها و خیابان ها پر از پیچ های عجیب و غریب و سخت و چالش برانگیز . حفظ کردن جاده ها هم حداقل تا 20 ساعت بازی غیر ممکن است پس مپ  برای شما تبدیل به یک نقطه دید دائم می شود. اگر یک نمای دید بالا از پیست مسابقه در ابتدا نشان داده می شد عالی بود یا اینکه مپ به صورت سه بعدی در بالا و وسط نمایشگر قرار داشت تا همانطور که نگاهمان به جلو وسط جاده است نگاهی هم به مپ داشته باشیم . قرار دادن مپ در گوشه پایین یک اشتباه بوده است.

 

به مپ گوشه سمت چپ دقت کنید در جاده و با موشن بلار محو گشته است - یک نکته منفی البته از ارزش بازی اصلا کم نمیکند

 

9kcwdexc92x1uctwu0ji.jpg

 

 

یکی از نکاتی که در بازی به چشم میخورد تماس های تلفنی زیاد بازی است – شما با کمک تلفن خود بازی را کنترل میکنید و همه کارها را انجام می دهید و درست که  دیالوگ های خوبی در این تماس ها گفته می شود و ضمناً خیلی هم کوتاه هستند ولی تعداشان زیاد است . در اکثر مسابقه ها شما زیاد تماس خواهید داشت.

 

به دلیل ماهیت اونلاین بازی(جلوتر به آن اشاره میکیم)بازیبازانی هم درجهان بازی شما حضور دارند و شما میتوانید با آنها به رقابت بپردازید و بعضی از مسیرهای جانبی و مسابقات عادی را به جای استفاده از هوش مصنوعی ، مواتی پلیر بازی کنید. من با عده ای از بازیبازان دیگر رقابت داشتم و باید بگویم در بعضی از مراحل حضور بازیبازان از هوش مصنوعی چالش برانگیز تر است. هوش مصنوعی در خیلی از پیستها کمی با بخشش رفتار میکند و اجازه خطا به شما را می دهد ولی  رانندگان واقعی  بی رحمند و سریع میرانند و همین باعث میشود مسابقات اونلاین هم جذابیت خود را داشته باشند. میتوان زمان های طی شده پیست ها و مسیر ها را با دوستان سینک کرد و ببنیم چه کسی سریع ترین بوده است.

 

 

 

اما از آنجا که هیچ چیزی بدون  نقص نیست و اصولاً چیزی به نام کامل   وجود ندارد نکات منفی !  اولین و بزرگترین و بی دلیل ترین بخش نکته منفی که یک امتیاز بزرگ از بازی را کم میکند ارتباط دائم اونلاین نیاز داشتن است. اگر این بازی با این سطح کیفی و داستان خوب ، دائم اونلاین نبود و در کنار بخش تک نفره بخش اونلاین مخصوص به خود را داشت شک نکنید که بهترین NFS تاریخ بود. هیچ منطقی پشت دائم اونلاین بودن بازی وجود ندارد جز اینکه EA خواهان کاربر دائم اونلاین بیشتر است و شارژ بیشتری طلب میکند و به دنبال کنترل بیشتر همه چیز است . این سناتور پالپاتین! اه ببخشید این EA  با این سری بتلفیلد بد عادت شده است . متاسفانه    استقبال   کمی تا حدودی بی رویه از سری بتلفیلد باعث شده EA به این فکر بی افتد که همه بازیهای خود را نوعی MMO گونه طراحی کند. فردا شاید ببینیم Mass effect و Mirror Edge هم اونلاین باشند و آنوقت است که حتی سرسخت ترین طرفداران بتلفیلد می فهمند که بله این بتلفیلد EAرا بد عادت کرد. واقعا دلیل اینکه من همیشه اونلاین هستم را نمی فهمم. خوب من میخواهم بخش تک نفره بازی کنم و هر وقت دوست داشتم وارد بخش اونلاین شوم مثل سیستم مرسومی که سال های سال حضور داشته است ولی نه EA به من می گوید جهان بازی توباید با دیگران به اشتراک گذاشته شود ! نمیدانم شاید ذهن های تصمیم گیریEA  کمونیست هستند ما خبر نداریم!

 

 

k3pi7dbjv8t05jfb140h.jpg

 

رئیس EA!  آه بخشید سناتور پالپاتین

 

 در کل همین بخش دائم اونلاین که البته  من در سه ساعت بازی دو بار از آن تایم اوت شدم /(که خیلی هم بد نیست با توجه به کیفیت فوق العاده بالای نت  من!!!) باعث شده که بازی متوقف نشود و ای خدا امان از دست بازی که pause نشود. جواب دادن تلفن و در باز کردن و  .... فعالیت ها تعطیل زیرا هر عدم تمرکزی یک شکست به حساب می آید. خوب هر قطع ارتباط مجبورتان می کند  که شما دوباره تلاش کنید به سرور های  امپراطوری ! آه ببخشید EA متصل شوید  و همین ها وقت گیر هستند. باز هم دلیل  و منطق  دائم اونلاین بودن را نمی فهم ولی یک چیز مشخص است فدراسیون! آه ببخشید EA دنبال ثروت بیشتر است .

 

 دانلود تریلر لانچ دیدنی با آهنگ گنگستر پارادایس  و میکس عالی با فیلم  فرشتگان وحشی

 

بحث را به پایان میبرم با ذکر این نکته که حس پیشرفت و ارتقاء عامل اصلی  خوب بودن یک بازی  و مخصوصاً بازی ریسینگ است. بدون حس پیشرفت وتعامل با جهان بازی و خرید وفروش و ارتقاء بازی  های ریسینگ جز ءدر نمونه های  نادر محکوم به شکست هستند . سری NFS در چند قسمت آخری خود بشدت از عدم حضور سفارشی سازی که خود در نسخه های قدیم تر بازیبازان را با آن بدعادت کرده بود رنج می برد. اکنون میتوان گفت بازی  اعتبار گذشته را بازیافته است. البته هیچ کدام از نکات منفی بالا مثل   تغییرات ناگهانی و جهش های درجه سختی بازی، یا بخش دائم اونلاین،  قادر نیستند که   تجربه بازی زیبای NFS را با جهان های عظیم وزیبا، گیم پلی اعتیاد آور سیستم ارتقاء و پیشرفت و پاداش عالی  و هندلینگ های هیجان انگیز بخصوص بعد از چند ساعت بازی، خراب کنند. NFS بازگشته با تمام قدرت تا به همه بگوید که سلطان آرکید فان هنوز هم در دستان بازی کلاسیک و محبوب ماست.

 

رضا قاسمی

 

سال نوهمه عزیزان مبارک - این اولین  نقد سال جدید بود انشالله بزودی با Doom , دارک سولز 3 در خدمتت شما عزیزان باشیم.

بازی از اقای جوادی عزیز با نام کاربری Games_OD تهیه شد.  ایشون در خرید فروش بازیهای اصلی بسیارمنظم هستند وبسیار سریع- درکمتر از چند دقیقه کلید اورجین  رو ارسال کردند  اگر دوستان کسی خواست تهیه کنه پیشنهاد بنده این کاربر گرامی است.

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سپاس از زحمات شما .... :)  :)  :)

 

عیدتون هم مبارک  @};-  @};-  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

بسیار زیبا و هنری بود @};-

فقط چند اشتباه فنی جزئی توش بود که بزرگترینش عدم توجه به این حقیقت بود که تو کل تاریخ NFS هیچ شبیه ساز واقعی نبوده.

ویرایش شده توسط payman27
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

بسیار زیبا و هنری بود @};-

فقط چند اشتباه فنی جزئی توش بود که بزرگترینش عدم توجه به این حقیقت بود که تو کل تاریخ NFS هیچ شبیه ساز واقعی نبوده.

ممنون

بزرگترین تون اشتباه بود! سری شیفت 1/2 بسیار به سمت شبیه سازی  متمایل بودند عزیزم- اسمشون هم NFS بود.متمایل بودند نه اینکه کامل شبیه ساز باشند ولی  خوب بودند. 

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

زمانی هم کارش به شبیه سازی واقعی کشید.

 

شبیه ساز واقعی یعنی Simulator اما سری شیفت چیزی بیش از Simcade نبود. شبیه سازهای واقعی در اون زمان Netkar Pro و iRacing و RBR و ISI Based Sims بودن که از همه جهاتی که به شبیه سازی مربوط میشن از جمله از نظر فیزیک و FFB با سری Shift بسیار فاصله داشتن.

ویرایش شده توسط payman27
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حیفم اومد پست تشکر نزنم

بسیار عالی @};-

 

فقط اینجاشو بیشتر توضیح میدین؟ :D

 

یکی استفاده از یک خودروی بالانس شده برای هر دو حالت دریفت ومسابقات عادی در درو های بالا کاری است اشتباه

توی کربن از موقع ای که دوج وایپر ازاد میشد، تا اخر بازی رو با همون رد میکردم(سریع ترین ماشین بازی بود) =))

 

nfs برای من با کربن به اوج خودش رسید نه موست وانتد :D

نمیدونم این نسخه هم میتونه خاطره کربن رو برام زنده کنه یا نه!

ویرایش شده توسط Veyron
لینک به دیدگاه
Share on other sites

عالی بود برادر سال نو شما هم مبارک

Sent from my SM-A500H using Tapatalk

دادا اتفاقا کوروت از همه سریعتر بود مخصوصا تو دره تا 10 ثانیه جلو میزدم از حریفم

Sent from my SM-A500H using Tapatalk

شما یه بار دیگه بازی رو نصب کن متوجه میشی

من تو کنیون ها همون ثاینه های اول جلو میزدم مسابقه تموم میشد :D

تفاوت دوج وایپر فول تیون با لامبورگینی فول تیون تو نمودار خود بازی هم مشخص بود(شتابش از ته خط زده بود بیرون :laughing: )

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

حیفم اومد پست تشکر نزنم

بسیار عالی @};-

 

فقط اینجاشو بیشتر توضیح میدین؟ :D

توی کربن از موقع ای که دوج وایپر ازاد میشد، تا اخر بازی رو با همون رد میکردم(سریع ترین ماشین بازی بود) =))

 

nfs برای من با کربن به اوج خودش رسید نه موست وانتد :D

نمیدونم این نسخه هم میتونه خاطره کربن رو برام زنده کنه یا نه!

درود- یعنی یک ماشین  رو فقط تیون کردن کاملا اشتباهه برای هر سنارویویی باید  یک خودرو اماده داشت

 

شبیه ساز واقعی یعنی Simulator اما سری شیفت چیزی بیش از Simcade نبود. شبیه سازهای واقعی در اون زمان Netkar Pro و iRacing و RBR و ISI Based Sims بودن که از همه جهاتی که به شبیه سازی مربوط میشن از جمله از نظر فیزیک و FFB با سری Shift بسیار فاصله داشتن.

درود

عزیزم NFS  شیفت یک بازی بود که گفتم خدمتت تمایل داشت به شبیه ساز بودن-شما  مرتب دارید میگید من گفتم شبیه سازه- من گفتم تمایل داشت به شبیه ساز بودن و میخواست اون راه رو بره نشد- هرچند شیفت از این بازی هایی که نام بردید خیلی  بهتر بود ضمنا این نامها که شما بردید  اصلا  نفس هم نکشیدند- شبیه ساز واقعی فقط و فقط gran turismo است و من حتی فورزا روبه خاطر بعضی از ویژگی هاش  سیمی ارکید میدونم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود ... مثل همیشه عالی ... فقط با توجه به اینکه برای بخش داستانی و غیر multiplayer هم نت میخواد :

1)با غیر فیلت ر**شکن هم میشه به سرورهای ea وصل شد ؟؟

2)برای بخش داستانی چجوری و چقد از حجم نت کم میکنه ؟؟

3)برای بخش داستانی پینگ و سرعت نت مهمه  یا فقط صرفا یک اتصال ساده هم کافیه ؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یعنی واقعا کسی پیدا میشه nfs رو دوست نداشته باشه ؟

هیچ بازی مثل nfs نمیتونه ضربان قلب آدم رو ببره بالا مخصوصا حالا که آنلاین هم هست

ویرایش شده توسط micpet
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود ... مثل همیشه عالی ... فقط با توجه به اینکه برای بخش داستانی و غیر multiplayer هم نت میخواد :

1)با غیر فیلت ر**شکن هم میشه به سرورهای ea وصل شد ؟؟

2)برای بخش داستانی چجوری و چقد از حجم نت کم میکنه ؟؟

3)برای بخش داستانی پینگ و سرعت نت مهمه  یا فقط صرفا یک اتصال ساده هم کافیه ؟؟

اصلا filtershekanنمیخواد بازی ریجن فیری است - 

بخش داستانی چیز خاصی کم نمیکنه ولی داره استفاده میکنه - یکسری اپلود دانلود ها هنوز هم هست کلا اونلاین هستید - دیگه نباید به فکر نت باشید ااگر بازی اونلاین خریدید.

نه یک اتصال خوب البته بدون قطعی  نیازه ولی برای بخش داستانی  احتیاج به نت خیلی قوی نیست. البته شاید من فکر میکنم -من نتم بد نیست سرعت دانلود هم 500Kb  تا 600kb است  دو مگ نامحدود دارم - ولی درکل بخش تک نفره در سه ساعت بازی کردن دو بار  time out شدم- کلا پرید بیرون- ممکنه یکی نتش قوی تر باشه اصلا تایم اوت نگیره ممکنه هم نتش ضعیف باشه اذیتش کنه .

 

معلوم نیست با نت ایران - باید در همون نقطه تست بشه- چون اینترنتمون خیلی جاها استاندارد نیست.

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی ، لذت بردیم

دستتون درد نکنه :clapping: :clapping:

عیدتونم مبارک @};- @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود ... مثل همیشه عالی ... فقط با توجه به اینکه برای بخش داستانی و غیر multiplayer هم نت میخواد :

1)با غیر فیلت ر**شکن هم میشه به سرورهای ea وصل شد ؟؟

2)برای بخش داستانی چجوری و چقد از حجم نت کم میکنه ؟؟

3)برای بخش داستانی پینگ و سرعت نت مهمه  یا فقط صرفا یک اتصال ساده هم کافیه ؟؟

- قند شکن نمیخواد.

- بخش داستانی مثل Undercover هست و میشه فقط Mission هارو گذروند و بیخیال Race ها شد. مثل FarCry که بعضی ها کل نقشرو میکنن بیابون بسکه ماموریت هارو میرن یا نه بعضی ها هم فقط داستان رو پیش میبرن و کار ندارن گوسفندارو چرا گرگ میخوره! اما حجم رو مصرف میکنه شاید ساعتی 50-100 مگ بسته به استفاده (عمد یا غیر عمد) اسکرین شات آپلودر.

- اهمیتی نداره فقط اگه پینگ و اینا داغون هست از دعوت یا دعوت شدن به مسابقه دیگران خوداری کنین چون مثل چیتر ها رفتار میکنن. تایم اوت زیاد هم نداشته باشید چون بازی رو فورا میبره Main Menu و پیشرفتتون در حال اجرا (مسابقه) لاست میشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اصلا filtershekanنمیخواد بازی ریجن فیری است - 

بخش داستانی چیز خاصی کم نمیکنه ولی داره استفاده میکنه - یکسری اپلود دانلود ها هنوز هم هست کلا اونلاین هستید - دیگه نباید به فکر نت باشید ااگر بازی اونلاین خریدید.

نه یک اتصال خوب البته بدون قطعی  نیازه ولی برای بخش داستانی  احتیاج به نت خیلی قوی نیست. البته شاید من فکر میکنم -من نتم بد نیست سرعت دانلود هم 500Kb  تا 600kb است  دو مگ نامحدود دارم - ولی درکل بخش تک نفره در سه ساعت بازی کردن دو بار  time out شدم- کلا پرید بیرون- ممکنه یکی نتش قوی تر باشه اصلا تایم اوت نگیره ممکنه هم نتش ضعیف باشه اذیتش کنه .

 

معلوم نیست با نت ایران - باید در همون نقطه تست بشه- چون اینترنتمون خیلی جاها استاندارد نیست.

هیچ راهی نداره که بهش بگی آپدیت و dlc و ... سرخود دانلود نکنه؟؟

ویرایش شده توسط NO_TIME_FOR_RELOADING
لینک به دیدگاه
Share on other sites

این هم بچه های من

post-11538-0-52710300-1458491434_thumb.jpg

post-11538-0-27921600-1458491462_thumb.jpg

post-11538-0-11179700-1458491484_thumb.jpg

post-11538-0-25903000-1458491501_thumb.jpg

الان لول 28 هستم هر چی بیشتر میگزه بیشتر جذب بازی میشم واقعا عالی هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

این هم بچه های من

attachicon.gif0003.jpg

attachicon.gif0005.jpg

attachicon.gif0006.jpg

attachicon.gif0008.jpg

الان لول 28 هستم هر چی بیشتر میگزه بیشتر جذب بازی میشم واقعا عالی هست

 

 بازی هر چی جلوترمیره جذاب تر میشه - واقعا چون پروگرس خوبی داره- خوب جلو میره-

هیچ راهی نداره که بهش بگی آپدیت و dlc و ... سرخود دانلود نکنه؟؟

عزیزم اپدیت و دی السی  نمیگیره- اپدیت که باید بگیره اونم قبل از لانچ همیشه چک میکنه و میتونید مثلا شبها بگیرید اگر رایگان هستی و باید هم بگیرید - بازی اصلی همین اپدیت هاش خوبن دیگه !دی السی هم که EA ناخون خشکه  اب به حلق مرده نمیریزه DLC میده؟ چیزی دانلود نمیشه از اینها-خود بازی از پایه اونلاین طراحی شده مثل Crew یوبی سافت-شما کلا یک بازی دارید که همیشه اونلاینه و در دل اون اونلاین داری خودت تک نفره هم داستان  رو میری جلو منتهی همون موقع هم در همون بستر جهان اونلاین هستی- بنابراین نه هیچ راهی نیست چون اگر بود که الان کرکش کرده بودند ومن شما داشتیم مفتی بازی میکردم نه 170 هزار تومان بدیم جاش!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی ممنون بابت این نقد و بررسی بازی ... لذت بردیم! 

واقعا من بیشتر از هر بازی سبک ریسینگ، از nfs لذت میبرم ! هیجان خودش رو داره ...

ویرایش شده توسط amirhossein1404
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خیلی ممنون بابت این نقد و بررسی بازی ... لذت بردیم! 

واقعا من بیشتر از هر بازی سبک ریسینگ، از nfs لذت میبرم ! هیجان خودش رو داره ...

تشکر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود دوستان

این بازی حتما باید ۱۷۰ هزار تومن پول بدیم بخریم ؟

راه دیگه ای نیست؟

کرک ؟ تقلب؟ فن؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

نه راه فقط همان است که من رفتم دست کنید در جیب مبارک

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی ممنون از نقد زیباتون

گرافیک این بازی واقعا وحشتناکه

قطرات باران رو ماشین خیلی طبیعی بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بازی های اوریجین هم مثل استیم تخفیف میخوره ؟ منظورم تخفیف های دوروبره 75% و چه موقع هایی ؟

175 هزار خیلی زیاده رفقا

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...