رفتن به مطلب

بررسی عملکرد موس گیمینگ A4tech T5 از سری خونین


rezagtx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

7ns6xz8t0oo648m5yo29.jpg

 

یک سلاح گیمینگ با قیمت معقول!

 

اصولا وقتی اسم تجهیزات گیمنیگ می آید بلافاصله قیمت ها گران می شوند! نرخ ها به شکلی عجیب بالا میروند  و  تجهیزاتی که شاید خیلی از گزینه های موجود در آنها هرگز مورد استفاده کاربرشان قرار نگیرند، با قیمت های عجیب عرضه میشوند. برای مثال مین بورد گمینگ! ایا گیمر نمیتواند با مین بورد رنگ عادی  بازی را به پایان ببرد ؟! یا نه حتما باید  فرمول یک قرمز  رنگ باشد!؟(فن بوی ایسوس  صف نکش!) شوخی بود! هر روز از این اتفاق ها نمی افتد که ما چشممان به  یک  محصول با کیفیت برای بازی  بی افتد که با قیمتی بسیار رقابتی عرضه شود.  بعد از نابود کردن موسهای  گیمنیگ Zalman و رازور و  ایسوس در  طی این سالهای متوالی، یکبار تصمیم گرفتم به  سراغ محصولی بروم که چند وقتی است عکسهای جالبی از آن در فروشگاه ها و سایت های فروش و بررسی دیده می شود. برند قدیمی کار A4tech که سالهاست  در  بازار تجهیزهات جانبی و لواز م بازی با قیمت مناسب و کیفیت خیلی خوب  برای خود اسم  رسمی به پا کرده است. موس گمینگ T5 Bloody امروز بدستم رسید- دنبال مدل گران قیمت تر T7 بودم ولی متاسفانه  جایی پیدا نشد و د رپایان سال موجودی ها ته کشیده بود! با خود گفتم موس گیمنیگ  موس گمینگ است وقتی قرار است اینبار یک  محصول با قیمت بسیار مناسب تر را بررسی کنم و ببنیم آیا حتما برای موس گمینگ باید قیمت های آنچنانی هزینه کرد یا نه ؟ دیگر یک مدل بالا پایین فرقی نخواهد داشت! در طول عمر پی سی گمینگ  بالاترین هزینه هایی که برای خرید یک موس توسط نگارنده پرداخت شده بود قیمت هایی 450 هزار تومان ، 250 هزارتومان و 180 هزار تومان بود به اضافه تعداد زیادی موس وایرلس نان گیمنگ برای استفاده در نوت بوک ها یا    استفاده در کنار TV و .... موس جدید  قیمتی 45دلاری را  به نمایش میگذارد که بسیار جذاب است .

 

 با خود گفتم  وقت آن است که ببنیم این موس خوش قیمت گیمنیگ  T5 که نمرات و  فیدبک های کاربری خوبی هم دریافت کرده است آیا واقعا همان محصول خوش قیمت باکیفیتی است که از آن انتظار می رفت ؟ خوب با هم به بررسی این موس زیبا می نشینیم. موسی که هم زیباست هم خوب کار میکند و هم حس خیلی خوبی موقع استفاده از آن به ما دست میدهد و فقط 45دلار قیمت دارد!

 

f0aevji30yfq0y3dwhw.jpg

 

توضیح درباره بسته بندی  و باز کردن و.....کار من نیست ! یعنی همه بسته ها یک شکل هستند ! ولی برای شما خواننده محترم توضیحاتی را ارائه خواهم کرد. موس در یک بسته بندی  مناسب عرضه می شود و جعبه آن تمام اطلاعات لازم مربوط به محصول را در اختیار خواننده میگذارد.

 

b6t68pxduht2tid0n1oy.jpg

 

ظاهر زیبا و  کیفیت ساخت :

 

Bloody T5 که خیلی شبیه مدل T50 هم هست، یکی از متمایز ترین ظاهر های طراحی را در بین موسهای هم رده خود دارد. این موس از سری محصولات Bloody ترمیناتور  شرکت A4tech می باشد که با ظاهری زمخت  و خشن ولی در عین حال دقیق و جذاب ،ماهیت گیمینگ خود را برملا میکند. علارغم رنگ خاکستری روشن در پنل های کناری  که از جنس پلاستیک  و با کیفیتی مناسب ایجاد شده اند،  بقیه بدنه ترکیبی از پلاستیک  مات و فلز برای پایه های موس می باشد. انتخاب مواد خیلی خوب بوده و ترکیب رنگ های قرمز و خاکستری و مشکی ظاهری  هیجان انگیز به موس بشخیده است. همه ظاهر موس حس خوبی به کاربر میدهد و اینکه برای اولین بار بعد از تجربه موسهای بسیار گران قیمت تر گمینگ، موس را در دست میگیرید برای شما تعجب آور است که a4tech چگونه با این قیمت توانسته محصولی   اینچنین پالیش شده را به بازار عرضه کند، محصولی که قطعا در طراحی آن زحمت زیادی به کار رفته است. تنها دکمه هایی که روی موس کمی احساس این رنج قمیتی را به شما منتقل میکنند دکمه  جانبی کنار موس هستند که کمی به میزان  خیلی ضعیف بازی دارند البته به دلیل شکل طراحی موس  و فضای کناری برجسته این ایراد قابل  نادیده گرفتن است.  چرخ دکمه اسکرول با نرمی خیلی دقیق حرکت میکند و چراغ های قرمز در همه اطراف موس به آن ظاهری خشن می بخشند.

 

zwlnk4rwo3w8zxns1zqn.jpg

 

 

لوگوی بلادی دست خونین هم با چشمک زدن  ظاهری متفاوت به موس بخشیده است . این چراغ ها (موس سه رنگ آبی ، زرد و قرمز رابسته به نوع پروفایل پشتیبانی میکند) را می توان از طریق Appبلادی که باید از سایت A4tech دانلود کنید، به خوبی کنترل کرد ، کم یا زیادو حتی کاملا خاموش نمود. APP همراه موس عرضه نشده و به جای آن راهنمایی کوچک کاغذی لینک دانلود نسخه نهایی را برای شما مشخص میکند، کار خوبی است زیرا اکثر مواقع تا این محصولات به دست ما برسند، نسخه app همراه احتمال زیاد چندین ورژن تغییر داشته است پس ارائه دیسک همراه محصول دیگر کاری خیلی عاقلانه نیست. فشار برروی چرخ اسکرول کمی فشار  نیاز دارد و لی این  دکمه های اصلی موس کلیک چپ و راست می باشند که می درخشند. سطح این دکمه ها با یک روکش  ناصاف ولی بسیار نرم پوشیده شده است و هم از لیز خوردن انگشت جلوگیری میکند وهم روکش آن با تعرق انگشتان  تاثیری منفی از خود نشان نمی دهد. دکمه های چپ و راست با یک صدای خیلی کم کلیک میشوند و در کل کارایی و کیفیت در خور توجه ای با توجه رنج قیمتی موس از خود نشان می دهند. دکمه های چپ وراست موس  از سوئیچ های Omron استفاده میکنند بنابراین انتظار طول عمری زیاد را از آنها داشته باشید.

 

b6735fkbtbpmfrir9tn.jpg

 

طراحی موس به گونه ای است که کاربر احساس کنترل کامل را روی آن دارد، به دلیل طراحی ارگونمیک ، موس هیچگونه عدم توانایی در نمایش حرکات سریع یا  لیز خوردن در زوایای تیز از خود نشان نمی دهد .درواقع باید بگویم تجربه استفاده از این موس در این چند ساعت تا حدودی از بعضی از  انواع گران قیمت تر موس های گمینگ که با انها زمان زیادی را گذارنده ام بهتر بوده است!

 

qd9yi8a4hwjt4qui3nja.jpg

 

سفارشی سازی 

 

 دکمه های زیادی روی T5 موجود هستند  البته نه اینکه جز پرتعدد ترین موس های دکمه دار باشد ولی با رنج قمیتی اش ، حضور این  همه قابلیت سفارشی سازی در خودر توجه است. با APP بلادی دسکتاپ می توانید همه  دکمه های موس را سفارشی سازی کنید. دکمه های مرکزی با قابلیت های بیشمار برای سفارشی سازی  در بازیهی شوتر یا استراتژیک و یا اکشن RPG کاربرد زیادی خواهند داشت . 

 

ufv345n2eybruiu2qka.jpg

 

سنسور موس تا 4000 DPI  واحد اپتیکال real توانایی اسکن سطح را در 1000 هرتز دارد. سرعت و دقت موس  عالی است. APP همراه یا دانلودی  برنامه ای کاربردی و جامع است که بدون مشکل خاصی روی ویندوز 10 نصب شد. یکسری امکانات  قابل خریداری در APP  نیز عرضه شده اند که میتوان به صورت آزمایشی  و رایگان برای مدت محدود در بازی ها مورد بررسی قرار داد. تویک های نرم افزاری خاص برای بازی های شوتر اونلاین مثل recoil reduction  یا همان کاهش  لگد اسلحه ، درکنار trajectory correction اصلاح مسیر شلیک و .... من این گزینه هار ا تست نکرده ام بنابراین نمیتوانم از نوع عملکردشان بگویم ولی وجود دارند.برای بیشتر Gamer ها من پیشنهاد Core1 را می دهم. در این هسته شما قادرید همه بخش های موس را سفارشی سازی کنید و نرم افزار به خوبی از عهده این کار بر می  یاد ودر پای ان هر تنظیم پیغامی مبنی بر اینکه تنظیمات در حافظه موس ذخیره شد ، به نمایش می گذارد.

 

 

5xrt3x7stewo1heidsef.jpg

 

 

app سفارشی سازی و تنظیم DPI بسیار جامع است

 

شما قادرید اقدام به خلق DPI  کاستوم نمایید که برای بازی های مختلف خیلی کاربردی خواهد بود . سیستم خلق DPI بسیار دقیق بوده وشاید بتوان گفت با گرانترین موسهای گیمینگ برابری میکند. سیستم سوییچ بین DPI ها بسیار جالب است شما در هر لحظه میتوانید  دکمه دنده ای روی موس را برای 3 ثانیه نگه دارید و بعد  که چراغ های موس شروع به چشمک زدن کردن با  غلطاندن اسکرول  سرعت DPI را بین 800 تا 4000 dpi انتخاب کنید و با کلیک مجدد ِDPI جدید فعال می شود و حرکات موس کلا تغییرات زیادی به خود می بینند . در بازی های ایزومتریک استراتژیک MMO که  حرکات موس نقش تععین کننده ای در  انجام بازی دارد حالت های مختلف DPI کمک خیلی خوبی خواهد بود. انتخاب DPI با دقت، عنصر حیاتی  و لازمه یک موس گیمینگ به شمار میرود وموس T5 این وظیفه را به خوبی به انجام میرساند. محل قرارگیری دکمه ها به شکلی  طراحی شده است که شما تا خود نخواهید  هیچ کدام را به اشتباه  نمی فشارید ولی در عین حال در مکان هایی این دکمه قرار دارند که میتوان به سرعت  روی آنها سوئیچ کرد.

 

 

18y2uoa7knlsvbf0dow7.jpg

 

 خوب بحث را جمع کنم، موس T5 یک محصول خوش قیمت است ولی کارایی موس به گونه ای است که شما از یک موس گران قیمت تر از این مدل  انتظار دارید. بارای مثال ظاهر این موس بشدت زیباست که یکی از ارکان مهم تجهیزات گیمینگ همین  ظاهر به اصطلاح کول لوکینگ است. مناطق قرارگیری کف دست بسیار  راحت طراحی شده اند و مواد کاربردی پالیش شده در این قسمت موس  حس خیلی راحتی به کاربر میدهند. کیفیت پلاستیک به کار رفته بسیار عالی است. سنسور برای موس  به اندازه کافی سریع است دکمه ها خوش دستند  و فقط دکمه های  عقب و جلو کناری می توانستند کمی  بهتر باشند، د رکل ایرادگیر ی از موس کار سختی است. البته من آنها را مورد تست قرار دادم و از لحاظ کاربردی مشکلی ندارند.

 
اکنون بیش از 6ساعت است که در حال استفاده از موس در باز یهای شوتر  اول شخصی مثل  بتلفیلد4، بوردرلندز  و استراتژیک  هایی مثل  XCOM2 در کنار بازی زیبای  Homeworld Deserts of Kharak هستم. موس عملکردی بسیار راحت و در خورد توجه از خود نشان میدهد و گلاید کردن موس در شوتر بسیار عالی انجام میگیرد.
 
rgf6hbpvme2ouln0y3y2.jpg

 

ارزش  قیمت به کارایی وکیفیت محصول بلادی بسیار عالی است. این بررسی به من که عادت دارم محصولات گیمنیگ گران قیمت تهیه کنم یک چیز را نشان داد،  هستند شرکت ها یی که حاضرند تلاش زیادی به خرج دهند و محصولی را ارائه کننده که با   محصولات دیگر رده خود با قیمت هایی بسیار بالاتر  برابری کنند.  اگر به دنبال یک موس خوش قیافه با کیفیت عالی و قیمت مناسب میگردید T5  را درلیست خرید خود داشته باشید.من که از خرید خودکه همراه با شک و تردید بود پشیمان نیستم زیرا قرار بود  در ماه آینده یک موس گیمینگ گران قیمت تر نیز تهیه کنم ولی اکنون با بلادی  بعید میدانم  حالا حالاها به محصول دیگر گیمینگ نیاز داشته باشم. 

 

wf5r7ehg3w9z7hzauhi9.jpg

 

 

 

رضاقاسمی

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

واقعا موس های عالی ای هستند سری بلادی  ... منم ازzl5 خیلی راضیم یکسالی میشه تقریبا دارمش اما انگار دیروز خریدم خیلی جنس عالی  ای داره ...  تازه قابلیت های اختصاصی موس هاشم خیلی جالبه خودم شدیدا درگیر استفاده از قابلیت چند کلیکی در بازی های مختلف هستم تازه دکمه اسنایپش هم خیلی کاربردیه ...  :x

لینک به دیدگاه
Share on other sites

همیشه دوست داشتم ببینم این موسای a4tech در چه حد چون به خاطر قیمتشون وترس از کیفیت ساخت پایین نرفتم سراغشون 

من 700m گرفتم راضیم ازش ولی به دوستم هم همین مدل پیشنهاد دادم ایا در حدی هست که بهش بگم 200 هزار تومن برای موس هزینه نکنه بره سراغ این مدل موس ها؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

همیشه دوست داشتم ببینم این موسای a4tech در چه حد چون به خاطر قیمتشون وترس از کیفیت ساخت پایین نرفتم سراغشون 

من 700m گرفتم راضیم ازش ولی به دوستم هم همین مدل پیشنهاد دادم ایا در حدی هست که بهش بگم 200 هزار تومن برای موس هزینه نکنه بره سراغ این مدل موس ها؟

والا موس های زیادی رو تست کردم با قمیت های  گرون تا ارزون- این موس بلادی نسبت به قیمتش   خیلی ارزشمنده - 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی عالی بود دستت درد نکنه.

واقعا موس محشریه من ازش دارم خیلی خوبه نسبت به قیمتش. خوش دست و راحته.

ولی یه چیز رو نفهمیدم report rate چیه تو برنامه ش؟ بیشتر بزارم خوبه یا کمتر؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این قدری تعریفشو دادید هوس کردم یکی بخرم ولی لیون ناموجود کرد.

 

قیمتش خوبهکاراییشم شما میگید خوبه دیگه نباید از دست داد.

 

آقا رضا 700M هم تست کردی؟ چطوره؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

این قدری تعریفشو دادید هوس کردم یکی بخرم ولی لیون ناموجود کرد.

 

قیمتش خوبهکاراییشم شما میگید خوبه دیگه نباید از دست داد.

 

آقا رضا 700M هم تست کردی؟ چطوره؟

درود 

والا 700 ام رو چند روزی دستم بود برای تست فرصت نشد بررسی بزننم یارو برد!! تازه خریده بود! والا فکر مکنم بار رنج قیمتی  اونقدر گزینه های بهتری هم باشن -ولی  بازم سلیقه ای است- موس  کیبوردهای گمینگ ایسوس رو من  با توجه به قیمشون دیدم محصولات خوبی هستند.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

رضا جان ممنون بابت نقد و بررسیت.

 

من کیبرد B120 از سری بلادی رو دارم و باید بگم حرف نداره (البته از نظر قیمت که 100 تومن هست)

 

اتفاقاََ میخواستم همین موس رو بخرم که پولم ته کشید!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی عالی بود دستت درد نکنه.

واقعا موس محشریه من ازش دارم خیلی خوبه نسبت به قیمتش. خوش دست و راحته.

ولی یه چیز رو نفهمیدم report rate چیه تو برنامه ش؟ بیشتر بزارم خوبه یا کمتر؟

دوستان کسی جواب منو نمیده؟ :crying:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

همیشه دوست داشتم ببینم این موسای a4tech در چه حد چون به خاطر قیمتشون وترس از کیفیت ساخت پایین نرفتم سراغشون 

من 700m گرفتم راضیم ازش ولی به دوستم هم همین مدل پیشنهاد دادم ایا در حدی هست که بهش بگم 200 هزار تومن برای موس هزینه نکنه بره سراغ این مدل موس ها؟

روی ZL5 از همین سری بلادی حساب کنید. قیمت معقول ومناسب و امکاناتی به مراتب بیشتر از T5 البته من خودم از امکانات زیاد استفاده نمیکنم فقط در حد استفاده از چهار نوع حالت شلیکش بیشتر

@};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان کسی جواب منو نمیده؟ :crying:

عزیزم همون اخرین حد بگذارید روی 1000 باشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شما چند گرفتید من حدود 80 قیمت دارم

بعد فرقش با t7 چیه تو سایتش عین همن جفتشون

 

ادیت: t7 لیزریه و این یکی اپنیکال

ادیت 2: اشتباهه سری های لیزری مثلا کدش میشه TL

ویرایش شده توسط Mahdian57
لینک به دیدگاه
Share on other sites

عزیزم همون اخرین حد بگذارید روی 1000 باشه 

مرسی عزیز. فقط اون به چه دردی میخوره؟؟

شما چند گرفتید من حدود 80 قیمت دارم

من که از لیون عزیز گرفتم 93 تومن با پول پست شد 100 تومن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مرسی عزیز. فقط اون به چه دردی میخوره؟؟

من که از لیون عزیز گرفتم 93 تومن با پول پست شد 100 تومن

فکر کنم فرکانس ارسال اطلاعاته

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام و درود  @};-  @};-  @};-

 

منم zl5 دارم هسته چهارمش رو هم با کمک دوستان لیونی فعال کردم

موس خیلی خوبیه طوری که یه فکر تعویضش نیوفتادم  @};-  @};-  @};-

 

و باز هم یک بررسی عالیه دیگه از جناب قاسمی عزیز  @};-  @};-  @};-

ویرایش شده توسط woooo639
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

مدل لیزری بهتر نیست؟

والاکلا لیزری دقتش کمی بالا تره و dpi هم میتونه خیلی بالا بره- ولی طبعتا قیمتش هم در مدل های حرفه ای گرون میشه- اپتیکال درست به کار بره   راحت جوابگو است.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام به کاکا رضای عزیز.مثه همیشه عالی بود.اتفاقن منم میخواستم یکیشونو بگیرم همراه با کیبورد ASUS CERBERUS Gaming Keyboard.ضمنن اون مدلی که دنبالش بودی فکر کنم یه سرچی میزدی گیرت میومد،چون من توتعطیلات توی سایتای زیادی دیدمش.فکرکنم قیمتشم از 145تا165بود.ولی آخرش همین مدل چشمو گرفت.حالا دیگه میتونم با خیال راحت این موس رو بگیرم.واقعن دستت درد نکنه عزیز. :clapping:  :clapping:  :clapping:  @};-  @};-  @};- 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...