رفتن به مطلب

اخبار اختصاصی مایکروسافت


shahogamer
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام خدمت شما

به امید خدا این تاپیک رو استارت میزنم که اخبار مربوط به مایکروسافت و محصولاتش رو به طور جامع پوشش بدم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در به روز رسانی سالیانه ویندوز ۱۰ منتظر چه ویژگی هایی باشیم؟

چند روز قبل، مایکروسافت به روز رسانی جامع بعدی ویندوز ۱۰ را که با نام اختصاری به روز رسانی اول رد استون شناخته می شود را رسما معرفی کرد. این به روز رسانی جامع، به عنوان به روز رسانی سالیانه نیز خوانده می شود. مایکروسافت در بیلد ۲۰۱۶ اطلاعات کمی از مواردی که در این به روز رسانی ها به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد شد را معرفی کرد و باقی ویژگی ها، بعدا معرفی خواهند شد.

 

مواردی که مایکروسافت از آنان سخن گفت:

ویژگی های جدید قلم

این یکی از اولین ویژگی هایی بود که این کمپانی در کنفرانس سالیانه بیلد به نمایش گذاشت. مایکروسافت به واسطه این ایده بسیار جذاب، قصد دارد که کار کردن با قلم را در ویندوز ۱۰ دسکتاب به راحتی کار کردن با قلم و کاغذ واقعی کند.

یکی از ویژگی های کار با قلم، این خواهد بود که دستورات و یادداشت های نوشته شده در یادداشت های چسبنده یا همان استیکی نوت ها، به طور خودکار به یک لینک تبدیل می شوند و به یاد آوری های کرتانا وارد می شوند

post-20324-0-00426700-1460140591_thumb.jpg

و صد البته تنها این ویژگی در بهبود تجربه کار با قلم در ویندوز ۱۰ نیست. کاربران قادر خواهند بود که در نرم افزار تصاویر ویندوز ۱۰، بر روی عکس های خود یادداشت هایی بنویسند و یا خطوطی را رسم کنند. یک ویژگی جذاب دیگر این است که می توان به واسطه قلم بر روی نقشه های سه بعدی به یادداشت برداری پرداخت و وقتی که نقشه را جا به جا می کنید خطوط نیز به همراه آن جا به جا می شوند.

همچنین یک رابط کاربری کاملا جدید نیز در نرم افزارن نقشه شاهد خواهیم بود که قابلیت های جدیدی همانند خط کش های دیجیتالی و … را به همراه خود دارد. برایان روپر که دمویی از رابط کاربری جدید این نرم افزار را به نمایش گذاشت، حتی یک عکس از نقشه ای که بر روی آن کار می کرد را در توییتر به اشتراک گذاشت که می توانید در اینجا مشاهده کنید.

post-20324-0-15594700-1460140630_thumb.jpg

اکشن سنتر جدید، اعلانیه های اندروید و کرتانای بهبود یافته

این سه مورد با یک دیگر میسر خواهند شد و بخش عمده ای از به روز رسانی یاد شده را تشکیل خواهند داد.کرتانا در حال بهبود یافتن برای تبدیل شدن به یک پل ارتباطی بین گوشی های موبایل، رایانه های شخصی، کنسول ها و هالولنز های کاربران خواهد بود. همانگونه که هم اکنون شاهد اعلانیه های تماس های از دست رفته و پیامک های تبلت ها و گوشی های کاربران در رایانه های شخصی هستیم. اما این ها بخش بسیار کوچکی از برنامه های مایکروسافت برای آینده آن می باشد.

اگر شما کرتانا را بر روی یکی از دستگاه های مبتنی اندرید خود نصب کنید، اعلانیه های شما بر روی رایانه شخصی نیز به نمایش در خواهد آمد. اکشن سنتر ویندوز ۱۰ با حافظه ابری نیز همگام است. بنابر این اگر شما یک اعلانیه را در یک دستگاه ببندید، در دستگاه های دیگر نیز بسته خواهد شد.

اکشن سنتر همچنین در آینده، در کنار رابط کاربری جدید خود، شامل ویجت ها، کاشی ها، تصاویر بند انگشتی و کارت نیز خواهد بود

اعلانیه ها بسیار بهبود خواهند یافت و شباهت بسیاری به آن چیزی که کاربران در طول مدت های طولانی از مایکروسافت خواسته بودند خواهند شد. به طور مثال، شما عددی را بر روی اکشن سنتر خواهید دید که به شما می گوید چه تعداد اعلانیه در اکشن سنتر وجود دارد و همچنین به طور مجزا، تعداد اعلانیه های هر نرم افزار را به شما نمایش خواهد داد.

post-20324-0-09841800-1460141277_thumb.jpg

همچنین، در لیست نرم افزار های پین شده بر روی اکشن سنتر، همانند آی او اس، تعداد اعلانیه های دریافتی هر نرم افزار را در کنار آیکون آن به نمایش در خواهد آمد و شما به راحتی قادر خواهید بود از تعداد اعلانیه های هر نرم افزار به سرعت آگاه شوید

مایکروسافت در کنفرانس بیلد، اعلانیه های ویجت مانند را معرفی کرد. در اکشن سنتر همانند سیستم عامل های توسعه یافته توسط اپل، شاهد اعلانیه های ویجت مانند خواهیم بود. در این اعلانیه ها شما می توانید در ابتدا اطلاعات کمی را از اعلانیه خود مشاهده کنید و سپس با گسترش دادن آن، اطلاعات بیشتری را مشاهده کنید.

post-20324-0-43796400-1460141215_thumb.png

کاشی های زنده قابل تعقیب

حتما تا کنون برای شما پیش آمده که چیز جالبی را بر روی کاشی زنده ای ببینید و به دنبال بدست آوردن اطلاعات بیشتری از آن کاشی را باز کنید اما در پیدا کردن موردی که نظر شما را جذب کرد است ناکام باشید. پس با به روز رسانی، به واسطه کاشی های زنده قابل تعقیب دیگر این مشکل را نخواهید داشت.

پس از آمدن کاشی های قابل تعقیب به ویندوز، شما قادر خواهید بود که به راحتی با تپ کردن بر روی هر کاشی، به سرعت به بخشی که در حال نمایش است منتقل خواهید شد. اما متأسفانه به نظر می رسد که از این پس دیگر نمی توان نرم افزار هایی را که کاشی های زنده آن ها در حال نمایش محتوی است را به سادگی باز کرد و وارد محیط اصلی نرم افزار شد. نرم افزار هایی مانند استور ویندوز ۱۰ دائما در حال نمایش نرم افزار ها هستند و یحتمل در آینده با آن ها به مشکل بر خواهیم خورد.

post-20324-0-02804800-1460141303_thumb.jpg

صفحه استارت

این مورد، پیش از به روز رسانی رد استون، برای اینسایدر ها در دسترس خواهد بود تا مایکروسافت بتواند با بازخورد های آن ها به بهبود این ویژگی بپردازد. اما شاید در به روز رسانی سالیانه، طراحی منوی استارت به کلی تغییر کند.

post-20324-0-76503800-1460141324_thumb.jpg

تغییرات بالا را مشاهده کنید. شما می توانید در صفحه ای که مایکروسافت برای این تغییرات باز کرده نظر خود را بیان کنید و بگویید که در مورد این تغییرات چگونه فکر می کنید. برای نظر دادن می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

 

کانتینیوم

به نظر می رسد که مایکروسافت امسال دارد تمام تلاش خود را می کند تا تمام قابلیت ها و ویژگی های کنونی را به صورت یکپارچه و به هم مرتبط در بیاورد. هسته اصلی و قابلیت اساسی ویندوز ۱۰، دادن این قابلیت به کاربر است که تجربه کاربری مشابهی بر روی تمامی دستگاه های ویندوزی داشته باشد و پیش نیاز این امر، نرم افزار های یونیورسال و کانتینیوم و کرتاناست.

ویندوز ۱۰ قرار است که قابلیتی مشابه قابلیت “Handoff” اپل دریافت کند. این قابلیت هنوز اسم مشخص و رسمی ندارد ولی کاربران ویندوزی به کمک این قابلیت قادر خواهند بود که به تماس های گوشی تلفن خود، بدون دست زدن به آن و از طریق رایانه شخصی جواب بدهند و همچنین کار با هر نرم افزار را در هر کجا که در دستگاه دیگری رها کرده بودند را از سر بگیرند.

این قابلیت ها شامل نرم افزار پیام رسانی نیز می شود و پیش از این نیز، با یکی شدن نرم افزار اسکایپ و پیام رسانی و تغییر نام آن به “Messaging + Skype” می شد حدس زد که به زودی شاهد چنین قابلیتی در آن خواهیم بود.

post-20324-0-47858000-1460141368_thumb.jpg

مایکروسافت اج

البته که مرورگر مایکروسافت اج ویژگی های بسیار زیادی را دریافت خواهد کرد. ویژگی هایی همچون اضافه کردن افزونه ها به آن که در حال حاضر اینسایدر ها در حال آزمایش کردن آن می باشند و همچنین ابزار هایی برای پورت کردن افزونه های مرورگر کروم به اج نیز منتشر شده است. ما هنوز در ابتدای راه توسعه این نرم افزار هستیم و به زودی ویژگی های بسیار جذاب و جدیدی به آن افزوده خواهد شد و تجربه کلی کار با این برنامه به کلی تغییر خواهد کرد.

post-20324-0-71807800-1460141410_thumb.jpg

پروژه سنتنیال

مایکروسافت وعده بزرگی داده بود. پورت کردن نرم افزار های “Win32” به ویندوز موبایل. ردموندی ها به منظور تحقق این وعده، پروژه سنتنیال را پایه گذاری کردند و در انجام این امر نیز موفق بودند و شاهد افزوده شدن موقتی نسخه آزمایشی نرم افزار های افیس به استور ویندوز موبایل بودیم. در کنفرانس بیلد نیز، مایکروسافت کمی در مورد این پروژه صحبت کرد و پکیجی را برای پورت کردن نرم افزار های ۳۲ بیتی یا همان “Win32” عرضه کرد.

post-20324-0-45802500-1460141435_thumb.jpg

قابلیت های اکس باکس

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، کرتانا یک پل میان رایانه های شخصی، گوشی ها، تبلت ها، هالولنز ها و کنسول هاست. پس طبق وعده مایکروسافت در آینده ای نزدیک شاهد افزوده شدن آن به کنسول اکس باکس خواهیم بود.

پس مطمئنا به زودی شاهد یکپارچه شدن استور و یونیورسال شدن آن خواهیم بود و شاهد اجرا شدن نرم افزار های ۳۲ بیتی بر روی اکس باکس خواهیم بود زیرا طبق پروژه سنتنیال، این نرم افزار ها ابتدا پس از پورت شدن وارد استور یونیورسال شده و در دسترس عموم قرار می گیرند.

post-20324-0-76506300-1460141478_thumb.jpg

موتور همگام سازی وان درایو

داستان وان درایور یک داستان جذاب است. با ویندوز ۸ و ۸.۱، وان درایو یک نرم افزار اختصاصی دسکتاپ داشت و کاربران می توانستند به راحتی و بدون این که سایت آن را باز کنند به محتوای حافظه ابری خود دسترسی داشته باشند. بدین شکل، فایل هایی که قبلا باز شده بودند به صورت افلاین در دسترس بودند و فایل های دانلود نشده برای باز شدن نیاز به اتصال به اینترنت داشتند.

با عرضه ویندوز ۱۰، این قابلیت به کلی برداشته شد و کاربران برای دسترسی به وان درایو خود یا باید از طریق مرورگر خود این کار را انجام بدهند یا از طریق فولدر وان درایو موجود در فایل اکسپلورر مشخص کنند که چه فولدر ها و فایل هایی سینک شوند. و تا وقتی که شما به اینترنت دسترسی داشته باشید و فضای کافی داشته باشید، وان درایو شما با فایل اکسپلورر سینک خواهد بود.

چندی پیش، تصاویری از نسخه یونیورسال نرم افزار وان درایو لو رفت و همچنین در اخباری درز شده از مایکروسافت مشخص شد که این کمپانی قصد دارد برای بار دیگر این ویژگی را به ویندوز باز گرداند ولی به شکلی دیگر و به شکل یه نرم افزار یونیورسال. و طبق شایعات، قرار بود تا پایان سال ۲۰۱۵ این نرم افزار منتشر شود. اما شایعات درست نبودند و احتمال می رود که این امر با به روز رسانی سالیانه محقق شود.

post-20324-0-75241200-1460141507_thumb.jpg

البته، کنفرانس بیلد، کنفرانس توسعه دهندگان و برنامه نویستان است و اخبار آن، همانگونه که باید باشد، در مورد توسعه دهندگان و برنامه نویسان است. و به واسطه این کنفرانس، از ویژگی ها و قابلیت های جدیدی که به ویندوز اضافه خواهد شد مطلق خواهیم شد و همچنین توسعه دهندگان از API های جدیدی که به ویندوز اضافه خواهد شد و آن ها خواهند توانست در نرم افزار های در حال توسعه خود استفاده کنند آگاه خواهند شد.

و باز هم، به یاد داشته باشید که سیستم های ابری مایکروسافت مانند اژور و آفیس ۳۶۵، از سود آور ترین بخش های مایکروسافت هستند.در کنفرانس همانطور که پیش تر گفتیم و انتظار می رفت، اخبار زیادی در این باره نشنیدیم ولی احتمال می رود که مایکروسافت در آینده، اخبار بیشتری در مورد این سرویس ها منتشر کند و ویژگی های جدیدی را در آینده به این سرویس ها اضافه کند.

مایکروسافت کمپانی بزرگی است و بر روی موضعات مختلفی تمرکز کرده است و در حال فعالیت در زمینه های بزرگی است. هالولنز ها و پروژه هایی مانند سنتنیال آینده دنیای تکنولوژی را رقم خواهند زد. به واسطه پروژه سنتنیال حتی می توان ویژوال استودیو و نرم افزار های کمپانی ادوبی را وارد استور کرد و تنها تصور کنید که این نرم افزار ها را بر روی موبایل پرچمدار خود و یا هالولنز اجرا کنید. ردموندی ها در حال کار کردن بر روی موضوعاتی بسیار بزرگ تر از ویندوز موبایل هستند و ویندوز موبایل تنها بخش کوچکی از اهداف بسیار بزرگ مایکروسافت است. مایکروسافت کار کردن بر روی این سیستم عامل را رها نکرده است. اما این سیستم عامل خود به خود بخشی از بلند پروازی های مایکروسافت شده است و به واسطه آن ها رشد می کند. به واسطه اهدافی مانند پروژه سنتنیال و یا کانتینیومی بسیار پیشرفته تر.

پس به خودی خود در آینده، شاهد افزوده شدن برخی از ویژگی های گفته شده در ویندوز موبایل نیز خواهیم بود و به همین دلیل، در آینده ای نزدیک ویژگی های جدید بسیاری به این سیستم عامل افزوده خواهد شد.

 

post-20324-0-68413700-1460141531_thumb.jpg

 

 

در کل باید منتظر یک طوفان باشیم از طریق قابلیت ها و امکانات بی نظیری که در هیچ پلتفرم دیگه ای پیدا نمیکنید

 

منبع:ویندوزسنترال

ویرایش شده توسط shahogamer
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تمام محتوای دانلودی Alan Wake به‌صورت رایگان در دسترس کنسول‌های ایکس‌باکس قرار گرفت

در طی هفته گذشته عنوان موردانتظار Quantum Break عرضه شد و نمرات عموما مثبتی از منتقدین دریافت کرد، همچنین در کنار هر دیسک از Quantum Break کد دانلود بازی Alan Wake نیز موجود بود تا بازی‌بازان بتوانند ساخته قبلی استودیوی خوش ذوق رمدی را تجربه نمایند. حال رمدی و مایکروسافت تصمیم گرفتند تا محتوای دانلودی Alan Wake را نیز به‌صورت رایگان برای تمامی کاربران کنسول‌های ایکس باکس عرضه نمیاند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه با گیمفا همراه شوید.

305f34b90186e7a6cd8aaad29ed6a507.jpg

Alan Wake برروی کنسول ایکس‌باکس وان از طریق قابلیت محبوب پشتیبانی از عناوین نسل قبل قابل بازی است و حال دو محتوای اضافی The Signal و The Writer نیز به‌صورت رایگان در کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰ قابل دریافت است. محتوای الحاقی The Signal پیش‌تر به قیمت ۲۰ دلار به فروش می‌رسید و The Writer نیز با قیمت ۷ دلار آماده دریافت بود؛ حال از هم‌اکنون به‌صورت رایگان قابل دریافتند اما شما نیازمند داشتن بازی اصلی آن هستید.

sent from my Lumia 730 with Windows 10 mobile

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مایکروسافت در نظر دارد طراحی استور ویندوز ۱۰ را بهبود ببخشد

post-20324-0-39672500-1460196046_thumb.jpg

به نظر می رسد علاوه بر ویژگی ها و تغییرات بسیاری که بروزرسانی سالیانه ویندوز ۱۰ به همراه می آورد، قرار است به زودی شاهد طراحی جدیدی از استور توسط مایکروسافت باشیم، این روزها ردموندی ها در تلاش هستند تا شکل و شمایل استور فعلی را بهبود ببخشند و بعضی از بخش های آن را کمی دستکاری کنند، و لیست برنامه ها را یک تغییر اساسی بدهند.

post-20324-0-81062000-1460196096_thumb.jpg

همانطور که در تصاویر منتشر شده مشاهده می کنید توسعه دهندگان پس از این بروزرسانی قادر خواهند بود که برای نرم افزار خود یک تصویر زمینه قرار دهند، تقریبا همان چیزی که هم اکنون در استور گوگل شاهد آن هستیم. همچنین مایکروسافت قصد دارد بخش برنامه ها و بازی ها را به طور کلی تغییر دهد و تمرکز خود را بر روی ویژگی های اپلیکیشن ها قرار دهد تا کاربران بتوانند راحتتر بازی و نرم افزار مورد نظر خود را پیدا کنند.

در واقع این بخشی از تغییراتی است که مایکروسافت در حال کار بر روی آن ها است و تا نتیجه نهایی کمی فاصله دارد، ولی به طور حتم ما در آینده شاهد تغیرات و بهبود های بسیاری در استور خواهیم بود، و برای کسانی که از ویندوز موبایل استفاده می کنند باید گفت که تمامی این تغییرات در استور ویندوز ۱۰ موبایل نیز اعمال خواهند شد.

شما در ادامه می توانید تصاویر بیشتری را از این تغییرات اعمال شده در استور مشاهده کنید.

post-20324-0-53518100-1460196107_thumb.jpg

post-20324-0-09201400-1460196119_thumb.jpg

post-20324-0-22168600-1460196128_thumb.jpg

post-20324-0-38796300-1460196138_thumb.jpg

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...