رفتن به مطلب

اطلاعاتی در مورد مشخصات و تاریخ عرضه کارت‌گرافیک‌های آینده پولاریس و وِگا شرکت AMD منتشر شد


Recommended Posts

s5tisytr2yzkegwom65.jpg

 

 

طبق آنالیزهای انجام شده توسط وب‌سایت VideoCardz و انجام جست‌وجوهایی در اطلاعات ثبت شده در بنچمارک CompuBench، جی‌پی‌یوهای مورد انتظار شرکت AMD، برپایه دو معماری پولاریس و وِگا ساخته می‌شوند و همچنین به‌نظر می‌رسد که در زمینه‌ی نرخ کارایی در وات، پیشرفت بزرگی کسب کنند، تعداد واحد‌های سایه‌زن خود را به کمترین حد خود برسانند و در نتیجه ابعاد چیپ را کوچک نگه دارند. با فرض اینکه واحدهای پردازشی GCN در معماری پولاریس مانند سه نسخه‌ی قبلی واحدهای پردازشی GCN باشد، بنابراین هر واحد پردازشی شامل 64 واحد سایه‌زن خواهد بود. سیلیکون پولاریس 11 شرکت AMD موسوم به Baffin (بافین) می‌تواند دارای 1,024 واحد سایه‌زن و 16 واحد پردازشی باشد. سیلیکون پولاریس 10 موسوم به Ellesmere (اِلزِمِر) نیز امکان دارد تا 2,304 واحد سایه‌زن و 36 واحد پردازشی را دارا باشد. سیلیکون بالارده‌ی وِگا نیز از 4,096 واحد سایه‌زن و 64 واحد پرازشی برخوردار خواهد شد.

 

سیلیکون بافین در بخش کارت‌گرافیک‌های میانرده، جانشین سیلیکون فعلی Curacao (کیورِسو) خواهد شد و انتظار می‌رود از حافظه‌ی 128 بیتی GDDR5 با حجم 4 گیگابایت استفاده کند. سیلیکون الزمر در بخش کارت‌گرافیک‌های با کارایی بالا، جانشین سیلیکون فعلی Tonga (تونگا) خواهد شد. انتظار می‌رود که این سیلیکون تا حجم 8 گیگابایت از حافظه‌ی GDDR5X برخوردار گردد. احتمالاََ این دو چیپ در اواسط سال 2016 روشنایی روز را به خود ببینند. سومین چیپ شرکت AMD، چیپ وگا است و جانشین شایسته‌ی چیپ Fiji (فیجی) خواهد شد. همچنین این چیپ، بر کمبود و قحطی چیپ فیجی غلبه خواهد کرد. چیپ وگا نیز از حافظه‌ی 4 گیگابایتی و در نهایت تا 16 گیگابایت از این حافظه بهره‌مند خواهد شد. چیپ مذکور دیرتر از برادران کوچکتر خود و در اوایل سال 2017 وارد بازار جهانی خواهد شد.

 

شرکت AMD مدعی افزایش 2.5 برابری نرخ کارایی در وات در چیپ پولاریس نسبت به معماری GCN 1.2 است، که در صورت صحت داشتن این ادعا، عرضه‌ی این سیلیکون منجر به کوبیده شدن حتمی دو چیپ تونگا و فیجی خواهد شد. البته شمارش انجام شده برای تعداد واحدهای سایه‌زن نیز می‌تواند به اندازه‌ی کافی گول زننده باشد.

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ایول AMD

تشکر بابت اطلاع رسانی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...