رفتن به مطلب

اپیزود دوم Hitman باز هم شکستی دیگر در کارنامه DirectX 12


ℛ𝒪𝒩ℐ𝒩
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

از کی تا حالا سایت GForce و TweakTown شدن درپیت ؟ :)

حتمن اینا خیلی معتبر تر هستن :دی

اگر بتا بود عنوان میشد ک خوشحال نشید بتا هست .

پس ینی دارین میگید ک کل پرفورمنس تراشه های amd فقط بخاطر async compute هست؟

دوست عزیز همین سایت GURU3D خودش فن انودیاست بنر سر در سایتش رو یه نگاه بندازید همه چیز معلوم میشه

نسخه ای که شما گذاشتید به علت بحث حاشیه ای که بین سازنده ASHES و انودیا بود شرکت انودیا در خواست غیر فعال کردن گزینه ASYNC COMPUT در بازی رو داد دلیلشم خودتون میدونید در ضمن تاریخ اون بنچ مارکی که گذاشتید رو نگاه کنید و همچنین میتونید درباریه نسخه بتا 1 و بتا 2 این بازی سرچ کنید تا واستون مشخص بشه

تراشه های AMD سری 7000 به بعد همشون بخشی به نام asynchorunous compute engines رو در معماریشون دارند

حالا این قابلیت چیکار میکنه :

قبل از معماری GCN یعنی در سری 6000 و 5000 که دارای معماری VLIW وقتی دستورات با حجم بالا به سمت GPU می امد مجبور بودن به صورت نوبتی و طی یک وقفه طولانی و به نوبت و پست سر هم به هسته گرافیکی جهت پردازش برسن که این باعث اتلاف وقت و همچنین بیکار موندن تعداد زیادی از CU ها میشد قابلیت ASYNC COMPUT حتی در معماری سری 5000 و 6000 وجود داشت ولی API یی وجود نداشت که از این قابلیت استفاده کنه در معماری GCN پیشرفته شده این قابلیت در هسته گنجانده شد

اما در معماری GCN بخشی جدا به نام asynchorunous compute engines طراحی شد که به واسطه این بخش موقعی که اطلاعات با حجم زیاد و به صورت فشرده به سمت هسته گرافیکی میاد هیچ مانعی بر سر راهشون وجود نداره و به صورت یک صف و منظم و پشت سر هم بدون اتلاف وقت به سمت GPU میان

 

 

chdkdvo5hwx7utfgijql.png

 

در عکس بالا میبینید دستورات ارسالی همگی پشت سر هم و بدون معطلی دارن برای پردازش اماده میشن

 

به خاطر همین AMD در خیلی از گفته هاش از این قابلیت به نام Process multiple commond ازش نام برده یعنی پردازش دستورات چند رشته ای بدون وقفه وقتی این قضیه در هسته فیجی یا هاوایی انجام میشه تمامی هسته های cu قابلیت پردازش پیدا میکنند واین قابلیت فقط با mantle و DX12 قابلیت برنامه ریزی داره

 

اینجا یه نمونه از پردازش در حال رندر یک موتور گرافیکی در حال اجراس با قابلیت خاموش و روشن شدن ASYNC COMPUTE

 

wknbpt6yt695z5aauuqb.jpg

 

همون طور که میبیند با استفاده از این قابلیت شاهد افزایش 46 درصدی برای رندر موتور بازی هستید

 

معماری amd به گونه ای هست که حجم ارسالی برای پردازش باید بسیار بالا باشه تا قدرت هسته های cu مشخص بشن در صورتی که هنوز چنین برنامه بازی یا کدنویس با حجم بالا برای پردازش صورت نگرفته این قضیه حتی برای cpu های سری FX هم صدق میکنه

ویرایش شده توسط hd5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 90
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

روزهای پر گپ و گفت

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

کسی که خواب باشه را میشه بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده نه . این بنچمارک ها و بررسی ها نه سودی به حال من داره نه طرفداران دو طرف و فقط هر دو شرکت ای ام دی و انویدیا میخورن و میبرن و جوابگو هم نیستند . خیلی از اطرافیان بنده کارت انویدیا خریدن و از خریدشون راضی هستند ، این بازی ashes of singularity یه قرون ارزش بازی کردن نداره ، باور کنید خیلی از دوستانی که بحث را کش میدن اصلا" همین بازی هیتمن را انجام نداده اند ! سی دی کی اشتراکیش هستش لازم نیست هزینه زیادی انجام بدین کلاه خودتون را قاضی کنید و این بازی را با تام رایدر و دیگر عناوین بهینه شده مقایسه کنید متوجه کیفیت افتضاح بازی می شوید . حتی از لحاظ داستانی هم این بازی خیلی ضعیف عمل کرده ، سری قبلی هیتمن خیلی از این بهتر بود ، بازی کنید متوجه خواهید شد .

نظر هر شخصی محترمه اما واقعیتی که وجود داره اینکه بحث کردن با فن ها و طرفداران دو آتیشه دو شرکت انویدیا و ای ام دی یا هر شرکت دیگری حکایت ضرب المثل نرود میخ آهنین بر سنگ هستش . اگر هزار و صد دلیل محکم هم بیاری باز هم یه جواب تو آستین دارن تا ارائه کنند .

 

داداش من جواب چیه کل این بحثا علتش نبود همون کمپوته بصورت سخت افزاری تو دایرکتس 12 که باعث شده عقب بیافته انویدیا، حالا اگه من خوابم یه پتو هم بندازین رو من سردم میشه وقتی از خواب بیداربشم سرما می خورم، قربون دستت وقتی بیدار شدم انشاله رو کارتهاتون یه کمپوت بزارید به همراه عکس ارسال کنید به بهترین عکس جایزه میدن جناب حسینی یه فیوری x...  :D

لازم بذکر است کمپوت یکی از اجزائ دایرکتس 12 هست نه تکنولوژی amd... نیاین بگین مال amd هست... این نمودارم که فیوری می بینین در حد 390 ظاهر شده بخاطر این هست که هر دو gcn هستند و هر دو کمپوت دارند و 970 که ته هست نبود کمپوته فشارش افتاده 980ti خودش رو سرویس کرده با کمک  نرم افزار رسونده بالا که انگار برای 970 اصلا بهینگی و عملکردی نداره به اونصورت ! 

اینم که میبینی بازی های دایرکتس 12 همه دارند بخاطر این هست که بازیسازان برای  دایرکتس 12 کامل بودن میان از کمپوت استفاده میکنن  و خواهند کرد، اون تامبرایدر کمپوت نداشت بخاطر اینکه انویدیا اسپانسرش بود... و گرنه اره دیگه...  ^_^

ویرایش شده توسط nima.mazrouie
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز همین سایت GURU3D خودش فن انودیاست بنر سر در سایتش رو یه نگاه بندازید همه چیز معلوم میشه

نسخه ای که شما گذاشتید به علت بحث حاشیه ای که بین سازنده ASHES و انودیا بود شرکت انودیا در خواست غیر فعال کردن گزینه ASYNC COMPUT در بازی رو داد دلیلشم خودتون میدونید در ضمن تاریخ اون بنچ مارکی که گذاشتید رو نگاه کنید و همچنین میتونید درباریه نسخه بتا 1 و بتا 2 این بازی سرچ کنید تا واستون مشخص بشه

تراشه های AMD سری 7000 به بعد همشون بخشی به نام asynchorunous compute engines رو در معماریشون دارند

حالا این قابلیت چیکار میکنه :

قبل از معماری GCN یعنی در سری 6000 و 5000 که دارای معماری VLIW وقتی دستورات با حجم بالا به سمت GPU می امد مجبور بودن به صورت نوبتی و طی یک وقفه طولانی و به نوبت و پست سر هم به هسته گرافیکی جهت پردازش برسن که این باعث اتلاف وقت و همچنین بیکار موندن تعداد زیادی از CU ها میشد قابلیت ASYNC COMPUT حتی در معماری سری 5000 و 6000 وجود داشت ولی API یی وجود نداشت که از این قابلیت استفاده کنه در معماری GCN پیشرفته شده این قابلیت در هسته گنجانده شد

اما در معماری GCN بخشی جدا به نام asynchorunous compute engines طراحی شد که به واسطه این بخش موقعی که اطلاعات با حجم زیاد و به صورت فشرده به سمت هسته گرافیکی میاد هیچ مانعی بر سر راهشون وجود نداره و به صورت یک صف و منظم و پشت سر هم بدون اتلاف وقت به سمت GPU میان

 

 

chdkdvo5hwx7utfgijql.png

 

در عکس بالا میبینید دستورات ارسالی همگی پشت سر هم و بدون معطلی دارن برای پردازش اماده میشن

 

به خاطر همین AMD در خیلی از گفته هاش از این قابلیت به نام Process multiple commond ازش نام برده یعنی پردازش دستورات چند رشته ای وقتی این قضیه در هسته فیجی یا هاوایی انجام میشه تمامی هسته های cu قابلیت پردازش پیدا میکنند واین قابلیت فقط با mantle و DX12 قابلیت برنامه ریزی داره

 

اینجا یه نمونه از پردازش در حال رندر یک موتور گرافیکی در حال اجراس با قابلیت خاموش و روشن شدن ASYNC COMPUTE

 

wknbpt6yt695z5aauuqb.jpg

 

همون طور که میبیند با استفاده از این قابلیت شاهد افزایش 46 درصدی برای رندر موتور بازی هستید

تعداد نظر مثبتی که شما می توانید بدهید برای امروز به پایان رسیده است

+ رو اینجا میدم پس

بعد اینکه خب این قابلیت شاید روی همه بازیا پیاده نشه و بقولی off بشه اونوقت قضیه what to do what not to do میشه ک :دی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

تعداد نظر مثبتی که شما می توانید بدهید برای امروز به پایان رسیده است

+ رو اینجا میدم پس

بعد اینکه خب این قابلیت شاید روی همه بازیا پیاده نشه و بقولی off بشه اونوقت قضیه what to do what not to do میشه ک :دی

این قابلیت به صورت سخت افزاری وجود داره و بستگی به برنامه نویس و یا بازیساز داره که بخواد استفاده کنه یا نکنه و اینکه گفتم این قابلیت فقط با منتل و DX 12 قابلیت برنامه ریزی داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوبه حداقل اطلاعات تعدادی از افراد بیشتر شده نمودار قرار میدن تحلیل می کنند (فقط توانایی خواندن نمودار داشته باشند بهتره و بدونند دارند از چی صحبت می کنند :دی)

اینطوری خوبه حداقل نیازی نیست بعضی از چیزها رو توضیح بدیم و این نشون میده که صحبت هایی که مطرح کردیم قدری این جماعت رو به مسیر لاجیک هدایت کرده و البته اینم جای شکرش باقی هست.

بارها گفتم این فیلم ها مثله خاموش کردن فلان گزینه به درخواست انویدیا و این مسائل زاییده توهم فانتزی تعدادی هست و انویدیا وقت اضافه نداره به این مسائل بپردازه!

فقط همینقدر بدونید که AMD چند ساله هر چی تراشه که از نظر فرکانسی، ریز پردازنده های جریانی و ..... در حداکثر توان خودش قرار گرفته میفرسته به رقابت با تراشه های بسیار کم توان از نظر قدرت پردازشی و همیشه هم بازنده بوده.....

انویدیا نیازی به Async Compute نداره چون همین حالا هم محصولاتش در بهترین شرایط عملکردی قرار داره و اون شرکتی دنبال این مسائل هست که تراشه ای با دو برابر قدرت پردازشی رو برای تنها نزدیک شدن به نتایج تراشه ای با نصف قدرت پردازشی عرضه میکنه. (به طور خلاصه بگم تراشه Fiji از نظر پتانسیل پردازشی دو برابر GM200 موجود در 980Ti هست، اما با هزار بامبول، HBM، واتر کولر هم نتونست حریفش بشه!) Async Compute هدفش اینه اون قدرت پردازشی زیادی که هر ساله هرز میره رو به یه کاری بگیره!

این توالی تنها به نسل Maxwell ارتباط پیدا نمیکنه، بلکه از زمان معرفی Kepler شروع شده و تا Pascal هم همچنان ادامه خواهد داشت، شما فکر می کنید انویدیا مثلا نمیتونه یه چیپ با حداکثر توان پردازشی از همون اول بفرسته جلو و کلا پرونده AMD رو ببنده! نه عزیز وقتی سه مدل کارت گرافیک با یه چیپ عرضه میکنه این یعنی اینکه AMD براش نقش درآمد زایی بیشتری ایفا میکنه!

ضعف اساسی معماری GCN در آدرس دهی و schedule بندی باعث شده اون توان پردازشی عملا نقش هویج رو داشته باشه، این خوبه که تراشه های AMD به قدرت واقعیشون نزدیک شده اند و باید بهشون تبریک گفت، موقع مقایسه بنچمارک های بازی همه اشاره می کنند که GameWorks باید خاموش باشه تا نتایج عادلانه باشه و کسی هم به این نظر خورده ای نمیگیره اما وقتی تراشه های تا خرخره پر شده AMD رو با تراشه های با پتانسیل پردازشی بسیار کمتر انویدیا مورد مقایسه قرار میدی که در اکثر مواقع دوبل قدرت پردازشی دارند پس کنار گذاشتن Async Compute خواسته زیادی نیست!

زمانی این مقایسه عادلانه میشه که حالت زیر رعایت بشه و از نظر پتانسیل پردازشی تقریبا مشابه باشند.

GTX 980Ti SLI=FuryX

GTX 980Ti=390X

280X=GTX 980

و ......

 

سخن آخر اینکه Async Compute فقط از مسیر منابع دیگری در تراشه برای آدرس دهی دستورات پردازشی استفاده میکنه اون منابع هم چیزی جز 40 50% پتانسیل پردازشی هرز رفته تراشه های AMD نیست!

و اما اینکه برای فعال سازی Async Compute کدنویسی بازی باید به کلی زیر رو بشه و کار طاقت فرسایی هست و خیلی راحت بهتون بگم بدون پشتیبانی و توانایی مالی AMD عاقبتش دقیقا مثله اون خدا بیامرز Mantle میشه، یعنی شما مطمئن باشید بدون سفارش دست های پشت پرده هیچ استدیویی برای Async Compute پیش قدم نخواهد شد!

@};-

ویرایش شده توسط RONIN021
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوبه حداقل اطلاعات تعدادی از افراد بیشتر شده نمودار قرار میدن تحلیل می کنند (فقط توانایی خواندن نمودار داشته باشند بهتره و بدونند دارند از چی صحبت می کنند :دی)

اینطوری خوبه حداقل نیازی نیست بعضی از چیزها رو توضیح بدیم و این نشون میده که صحبت هایی که مطرح کردیم قدری این جماعت رو به مسیر لاجیک هدایت کرده و البته اینم جای شکرش باقی هست.

بارها گفتم این فیلم ها مثله خاموش کردن فلان گزینه به درخواست انویدیا و این مسائل زاییده توهم فانتزی تعدادی هست و انویدیا وقت اضافه نداره به این مسائل بپردازه!

فقط همینقدر بدونید که AMD چند ساله هر چی تراشه که از نظر فرکانسی، ریز پردازنده های جریانی و ..... در حداکثر توان خودش قرار گرفته میفرسته به رقابت با تراشه های بسیار کم توان از نظر قدرت پردازشی و همیشه هم بازنده بوده.....

انویدیا نیازی به Async Compute نداره چون همین حالا هم محصولاتش در بهترین شرایط عملکردی قرار داره و اون شرکتی دنبال این مسائل هست که تراشه ای با دو برابر قدرت پردازشی رو برای تنها نزدیک شدن به نتایج تراشه ای با نصف قدرت پردازشی عرضه میکنه. (به طور خلاصه بگم تراشه Fiji از نظر پتانسیل پردازشی دو برابر GM200 موجود در 980Ti هست، اما با هزار بامبول، HBM، واتر کولر هم نتونست حریفش بشه!) Async Compute هدفش اینه اون قدرت پردازشی زیادی که هر ساله هرز میره رو به یه کاری بگیره!

این توالی تنها به نسل Maxwell ارتباط پیدا نمیکنه، بلکه از زمان معرفی Kepler شروع شده و تا Pascal هم همچنان ادامه خواهد داشت، شما فکر می کنید انویدیا مثلا نمیتونه یه چیپ با حداکثر توان پردازشی از همون اول بفرسته جلو و کلا پرونده AMD رو ببنده! نه عزیز وقتی سه مدل کارت گرافیک با یه چیپ عرضه میکنه این یعنی اینکه AMD براش نقش درآمد زایی بیشتری ایفا میکنه!

ضعف اساسی معماری GCN در آدرس دهی و schedule بندی باعث شده اون توان پردازشی عملا نقش هویج رو داشته باشه، این خوبه که تراشه های AMD به قدرت واقعیشون نزدیک شده اند و باید بهشون تبریک گفت، موقع مقایسه بنچمارک های بازی همه اشاره می کنند که GameWorks باید خاموش باشه تا نتایج عادلانه باشه و کسی هم به این نظر خورده ای نمیگیره اما وقتی تراشه های تا خرخره پر شده AMD رو با تراشه های با پتانسیل پردازشی بسیار کمتر انویدیا مورد مقایسه قرار میدی که در اکثر مواقع دوبل قدرت پردازشی دارند پس کنار گذاشتن Async Compute خواسته زیادی نیست!

زمانی این مقایسه عادلانه میشه که حالت زیر رعایت بشه و از نظر پتانسیل پردازشی تقریبا مشابه باشند.

GTX 980Ti SLI=FuryX

GTX 980Ti=390X

280X=GTX 980

و ......

@};-

حرف حق جواب نداره مرسی اقا علی منتظر همین بودم +
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در این مدتی که در لیون عضو هستم ، یه چیزی متوجه شدم که خیلی جالبه ، بحث کردن با طرفداران دو آتیشه ای ام دی هیچ وقت به جای خوبی ختم نمیشه . بار ها شده تاپیک زده شده و لشکر کشی کردن به سمت تاپیک و با بحث های بی مورد آخرش یا تاپیک محو شده ، یا یه نفر اخراج شده و ... . البته این مورد در طرفداران انویدیا هم دیده میشه اما تا این حد و شدت نیست معمولا" هم عنوان تاپیک اینطوری شروع میشه ( مثلا" ) : نا امیدی کارت های جدید ای ام دی در بازی ، کارت Gtx 980ti کارت Fury X را قورت داد ، کارت 1500 دلاری Radeon Duo pro سریع تر از تایتان ایکس ، ضعف کارت های انویدیا در Dx12 و ای ام دی با منتل انویدیا را خاک کرد و با ولکان ترکوند ![emoji2] و ...

اما واقیعت اینه که انویدیا بازار را در دست داره و کاریش نمیشه کرد ، هر موقع ای ام دی تونیست بیش از 50% بازار گرافیک های دسکتاپ و لپ تاپ را تسخیر کنه اونوقت یه چیزی اما الان که این همه ضرر مالی متحمل شده و سهمش را در بازار جهانی از دست داده به نظرم این بحث ها و طرفداری ها فایده ای نداره . الان درآمد ای ام دی و Ati قبل از خریده شدن توسط ای ام دی را ببینید و مقایسه کنید . متوجه می شوید چقدر درامد کاهش داشته !

[emoji257]

Sent from my GT-S6312 using Tapatalk

ویرایش شده توسط Mohammad Ali X
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

فکر کنم دنوو کرک نمیشه :laughing:

http://hexdownload.com/6611/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-hitman-episode-1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-pc/

اینجا برای دانلود گذاشته.

 

کرک و... رو که خیلی وقته گذاشتم کنار

اوریجینال هم آدم بخواد بگیره باید فایلهاش رو داشته باشه  :D 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

خوبه حداقل اطلاعات تعدادی از افراد بیشتر شده نمودار قرار میدن تحلیل می کنند (فقط توانایی خواندن نمودار داشته باشند بهتره و بدونند دارند از چی صحبت می کنند :دی)

اینطوری خوبه حداقل نیازی نیست بعضی از چیزها رو توضیح بدیم و این نشون میده که صحبت هایی که مطرح کردیم قدری این جماعت رو به مسیر لاجیک هدایت کرده و البته اینم جای شکرش باقی هست.

بارها گفتم این فیلم ها مثله خاموش کردن فلان گزینه به درخواست انویدیا و این مسائل زاییده توهم فانتزی تعدادی هست و انویدیا وقت اضافه نداره به این مسائل بپردازه!

فقط همینقدر بدونید که AMD چند ساله هر چی تراشه که از نظر فرکانسی، ریز پردازنده های جریانی و ..... در حداکثر توان خودش قرار گرفته میفرسته به رقابت با تراشه های بسیار کم توان از نظر قدرت پردازشی و همیشه هم بازنده بوده.....

انویدیا نیازی به Async Compute نداره چون همین حالا هم محصولاتش در بهترین شرایط عملکردی قرار داره و اون شرکتی دنبال این مسائل هست که تراشه ای با دو برابر قدرت پردازشی رو برای تنها نزدیک شدن به نتایج تراشه ای با نصف قدرت پردازشی عرضه میکنه. (به طور خلاصه بگم تراشه Fiji از نظر پتانسیل پردازشی دو برابر GM200 موجود در 980Ti هست، اما با هزار بامبول، HBM، واتر کولر هم نتونست حریفش بشه!) Async Compute هدفش اینه اون قدرت پردازشی زیادی که هر ساله هرز میره رو به یه کاری بگیره!

این توالی تنها به نسل Maxwell ارتباط پیدا نمیکنه، بلکه از زمان معرفی Kepler شروع شده و تا Pascal هم همچنان ادامه خواهد داشت، شما فکر می کنید انویدیا مثلا نمیتونه یه چیپ با حداکثر توان پردازشی از همون اول بفرسته جلو و کلا پرونده AMD رو ببنده! نه عزیز وقتی سه مدل کارت گرافیک با یه چیپ عرضه میکنه این یعنی اینکه AMD براش نقش درآمد زایی بیشتری ایفا میکنه!

ضعف اساسی معماری GCN در آدرس دهی و schedule بندی باعث شده اون توان پردازشی عملا نقش هویج رو داشته باشه، این خوبه که تراشه های AMD به قدرت واقعیشون نزدیک شده اند و باید بهشون تبریک گفت، موقع مقایسه بنچمارک های بازی همه اشاره می کنند که GameWorks باید خاموش باشه تا نتایج عادلانه باشه و کسی هم به این نظر خورده ای نمیگیره اما وقتی تراشه های تا خرخره پر شده AMD رو با تراشه های با پتانسیل پردازشی بسیار کمتر انویدیا مورد مقایسه قرار میدی که در اکثر مواقع دوبل قدرت پردازشی دارند پس کنار گذاشتن Async Compute خواسته زیادی نیست!

زمانی این مقایسه عادلانه میشه که حالت زیر رعایت بشه و از نظر پتانسیل پردازشی تقریبا مشابه باشند.

GTX 980Ti SLI=FuryX

GTX 980Ti=390X

280X=GTX 980

و ......

 

سخن آخر اینکه Async Compute فقط از مسیر منابع دیگری در تراشه برای آدرس دهی دستورات پردازشی استفاده میکنه اون منابع هم چیزی جز 40 50% پتانسیل پردازشی هرز رفته تراشه های AMD نیست!

و اما اینکه برای فعال سازی Async Compute کدنویسی بازی باید به کلی زیر رو بشه و کار طاقت فرسایی هست و خیلی راحت بهتون بگم بدون پشتیبانی و توانایی مالی AMD عاقبتش دقیقا مثله اون خدا بیامرز Mantle میشه، یعنی شما مطمئن باشید بدون سفارش دست های پشت پرده هیچ استدیویی برای Async Compute پیش قدم نخواهد شد!

@};-

 

تراشه ای با حداکثر توان منظورتون رو متوجه نمیشم !!! یعنی مثلا زمانی که 390x معرفی شد این تراشه حداکثر توان پردازنده های amd بوده عایا ؟؟!!! یعنی تراشه دیگه ای در کار نبوده ؟؟!!!

انودیا از بعد سری 500 تا الان 3 نسل معماری عوض کرده تا به این بهینگی رسیده بعد شما اومدی معماری که فقط سه نسل هست بهبود جزئی داشته رو با معماری تازه متولد شده مقایسه میکنی ؟؟؟!! داداش فک کنم این جله رو بعکس گفتی چون این طور که معلومه انودیا با زور سه معماری تازه نفس به جنگ یک معماری بهبود یافته که 3 سری فقط و فقط بهبود داشته و ریبرند شده اومده ؟؟!!! بعد یه چیزی شما اول میگی با amd با حداکثر توان معماری رو بیرون میده باز

در اینجا گفتید 40 یا 50 درصد منابع و یا پتانسیل هرز میره ؟؟؟!!

 

سخن آخر اینکه Async Compute فقط از مسیر منابع دیگری در تراشه برای آدرس دهی دستورات پردازشی استفاده میکنه اون منابع هم چیزی جز 40 50% پتانسیل پردازشی هرز رفته تراشه های AMD نیست!

پس اینطور که پیداست تا الان amd داشته با نصف پتانسیل معماریش با معماری انودیا دست و پنجه نرم میکرده و بعد از این با بکارگیری اون 40 یا 50 درصد پتانسیل هرز پردازشی حدودا باید 20 یا 30 درصد از معماری انودیا جلئو بیفته و طبق شواهد هر چی هم که داریم پیش میریم این اتفاق داره به واقعیت نزدیک تر میشه

 

عزیز گیم ورکس ابزاری هست که انودیا به بازی اضافه میکنه یعنی اگر بازی بدون اون هم ساخته بشه هیچ مشکلی به وجود نمیاد

ولی async compute جز ارکان اصلی پایه  برای dx 12 هست یعنی این خود اینودیا هم گفته شما نمیخوای قبول کنید :

 

bp05y7uo1beos17frpbb.png

ویرایش شده توسط hd5870
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوبه حداقل اطلاعات تعدادی از افراد بیشتر شده نمودار قرار میدن تحلیل می کنند (فقط توانایی خواندن نمودار داشته باشند بهتره و بدونند دارند از چی صحبت می کنند :دی)

اینطوری خوبه حداقل نیازی نیست بعضی از چیزها رو توضیح بدیم و این نشون میده که صحبت هایی که مطرح کردیم قدری این جماعت رو به مسیر لاجیک هدایت کرده و البته اینم جای شکرش باقی هست.

بارها گفتم این فیلم ها مثله خاموش کردن فلان گزینه به درخواست انویدیا و این مسائل زاییده توهم فانتزی تعدادی هست و انویدیا وقت اضافه نداره به این مسائل بپردازه!

فقط همینقدر بدونید که AMD چند ساله هر چی تراشه که از نظر فرکانسی، ریز پردازنده های جریانی و ..... در حداکثر توان خودش قرار گرفته میفرسته به رقابت با تراشه های بسیار کم توان از نظر قدرت پردازشی و همیشه هم بازنده بوده.....

انویدیا نیازی به Async Compute نداره چون همین حالا هم محصولاتش در بهترین شرایط عملکردی قرار داره و اون شرکتی دنبال این مسائل هست که تراشه ای با دو برابر قدرت پردازشی رو برای تنها نزدیک شدن به نتایج تراشه ای با نصف قدرت پردازشی عرضه میکنه. (به طور خلاصه بگم تراشه Fiji از نظر پتانسیل پردازشی دو برابر GM200 موجود در 980Ti هست، اما با هزار بامبول، HBM، واتر کولر هم نتونست حریفش بشه!) Async Compute هدفش اینه اون قدرت پردازشی زیادی که هر ساله هرز میره رو به یه کاری بگیره!

این توالی تنها به نسل Maxwell ارتباط پیدا نمیکنه، بلکه از زمان معرفی Kepler شروع شده و تا Pascal هم همچنان ادامه خواهد داشت، شما فکر می کنید انویدیا مثلا نمیتونه یه چیپ با حداکثر توان پردازشی از همون اول بفرسته جلو و کلا پرونده AMD رو ببنده! نه عزیز وقتی سه مدل کارت گرافیک با یه چیپ عرضه میکنه این یعنی اینکه AMD براش نقش درآمد زایی بیشتری ایفا میکنه!

ضعف اساسی معماری GCN در آدرس دهی و schedule بندی باعث شده اون توان پردازشی عملا نقش هویج رو داشته باشه، این خوبه که تراشه های AMD به قدرت واقعیشون نزدیک شده اند و باید بهشون تبریک گفت، موقع مقایسه بنچمارک های بازی همه اشاره می کنند که GameWorks باید خاموش باشه تا نتایج عادلانه باشه و کسی هم به این نظر خورده ای نمیگیره اما وقتی تراشه های تا خرخره پر شده AMD رو با تراشه های با پتانسیل پردازشی بسیار کمتر انویدیا مورد مقایسه قرار میدی که در اکثر مواقع دوبل قدرت پردازشی دارند پس کنار گذاشتن Async Compute خواسته زیادی نیست!

زمانی این مقایسه عادلانه میشه که حالت زیر رعایت بشه و از نظر پتانسیل پردازشی تقریبا مشابه باشند.

GTX 980Ti SLI=FuryX

GTX 980Ti=390X

280X=GTX 980

و ......

 

سخن آخر اینکه Async Compute فقط از مسیر منابع دیگری در تراشه برای آدرس دهی دستورات پردازشی استفاده میکنه اون منابع هم چیزی جز 40 50% پتانسیل پردازشی هرز رفته تراشه های AMD نیست!

و اما اینکه برای فعال سازی Async Compute کدنویسی بازی باید به کلی زیر رو بشه و کار طاقت فرسایی هست و خیلی راحت بهتون بگم بدون پشتیبانی و توانایی مالی AMD عاقبتش دقیقا مثله اون خدا بیامرز Mantle میشه، یعنی شما مطمئن باشید بدون سفارش دست های پشت پرده هیچ استدیویی برای Async Compute پیش قدم نخواهد شد!

@};-

 

دوست عزیز پست قبلی می خوندی ذکر کرده بودم و اطلاعات ما زیاد هست و همیشه در همه نمودارها حضور داشتیم و شاهد عملکرد کارتها هستیم و این شمایید که باید برید اطلاعاتتون رو زیاد کنید، کمپوت یکی از گزینه های مهم موجود در دایرکتس 12، که برای amd که در معماری gcn از قبل جای داده بودش و از زمان کنسول ها بود که به فکر منتل افتاد و اضافه کرد به کارتهاش و به اونصورت در بازی ها مورد استفاده قرار نمی گرفت و کارت های فعلی انویدا از وجودش بصورت سخت افزاری عاجز هست ... حالا اگه بازی کاملا دایرکتس 12 باشه خواهد داشت این جز رو اگه قرار باشه مثل تامبرایدر باشه نخواهد داشت و در واقع در حد همون یه پچ خواهد بود !

دایرکتس 12 اصلا بحاطر عملیات کمپوتیش میتونه اینهمه تفاوت عملکرد در بازی ها ایجاد کنه و او شعار هایی که داده میشد با  دایرکتس 12 گیمینگ خیلی بهتر میشه یکی از عوامل اصلیش همین بوده که در شکل نشون داده تفاوت عملکرد رو ... حالا چون انویدیا نداره میاد میگه اقا بیا یا خاموش کن ببر رو نمودار که کارتها ما ضایع نشن یا اصلا استفاده نمیگذاره بکنه مثل تامبرایدرکه یک عنوان ناقص در زمینه دایرکتس 12 هست...! 

دقیق بخون توضیحاتمو اگخه هنوز مرغت یک پا داره که دیگه من حرفی برای گفتن ندارم...!

در یک کلام کمپوت تکنولوژی دایرکتس 12 هست... اما هیرورک و گیم ورک و این چیزا تکنولوژی اختصاصی انویدا ... افتاد یا نه سکه رو برداشتین گذاشتین جیبتون  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در این مدتی که در لیون عضو هستم ، یه چیزی متوجه شدم که خیلی جالبه ، بحث کردن با طرفداران دو آتیشه ای ام دی هیچ وقت به جای خوبی ختم نمیشه . بار ها شده تاپیک زده شده و لشکر کشی کردن به سمت تاپیک و با بحث های بی مورد آخرش یا تاپیک محو شده ، یا یه نفر اخراج شده و ... . البته این مورد در طرفداران انویدیا هم دیده میشه اما تا این حد و شدت نیست معمولا" هم عنوان تاپیک اینطوری شروع میشه ( مثلا" ) : نا امیدی کارت های جدید ای ام دی در بازی ، کارت Gtx 980ti کارت Fury X را قورت داد ، کارت 1500 دلاری Radeon Duo pro سریع تر از تایتان ایکس ، ضعف کارت های انویدیا در Dx12 و ای ام دی با منتل انویدیا را خاک کرد و با ولکان ترکوند ![emoji2] و ...

اما واقیعت اینه که انویدیا بازار را در دست داره و کاریش نمیشه کرد ، هر موقع ای ام دی تونیست بیش از 50% بازار گرافیک های دسکتاپ و لپ تاپ را تسخیر کنه اونوقت یه چیزی اما الان که این همه ضرر مالی متحمل شده و سهمش را در بازار جهانی از دست داده به نظرم این بحث ها و طرفداری ها فایده ای نداره . الان درآمد ای ام دی و Ati قبل از خریده شدن توسط ای ام دی را ببینید و مقایسه کنید . متوجه می شوید چقدر درامد کاهش داشته !

[emoji257]

Sent from my GT-S6312 using Tapatalk

داداش حالا خوبه این تاپیک توسط یکی از طرفداران انودیا زده شده و بحث به این چیزا کشیده شده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام

 

یعنی میگید 780TI من شده بچه یتییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم !!!!!!!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

 

 

شوخی کردم دوستام. @};- @};- @};- @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

 

یعنی میگید 780TI من شده بچه یتییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم !!!!!!!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

 

متاسفانه باید گفت بلللللللللللللللللللللللللللللللللله. :D :D :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

 

یعنی میگید 780TI من شده بچه یتییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم !!!!!!!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

 

 

شوخی کردم دوستام. @};- @};- @};- @};-

بچه ؟

 

بنده خدا الان آخرای عمرشه تا چندماه دیگه یک نسل گردن کلفت دیگه از روش رد میشه ! :crying:

پاسکال قراره مکسول رو خونه نشین کنه ! سری 700 رو که حتما میکشه !!! :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

سلام

 

یعنی میگید 780TI من شده بچه یتییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم !!!!!!!!!!!!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

 

 

شوخی کردم دوستام. @};- @};- @};- @};-

 

سلام عطا جان

اگه خیلی نگرانشی بده من ازش مثل بچه خودم مراقبت کنم احساس یتیمی نکنه اون هم بصورت رایگان  :D نظارت قوانین رو هم یادش میدم  :D

 

________________________

 

گذاشتیم رو دانلود ببینیم چی پیش میاد  :D

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تاپیک به دلیل بحث های بیمورد و فن بازی بیش از اندازه بسته میشه . از این به بعد تمام تاپیکهایی که بحث های اینچنینی توشون ایجاد بشه ، بسته میشن .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری


×
×
  • اضافه کردن...