رفتن به مطلب

بررسی مختصر هدست گیمینگ SteelSeries Siberia v2 Cross-Platform به بهانه تخفیف ویژه در لیون کامپیوتر


mohamad161
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

به نام خدا


این هدست زیبا مدتی است که در فروشگاه به فروش میرسد ولی بعد از آنکه در این چند روز گذشته تخفیف قابل توجهی روی قیمت داشت ، از ارزش خرید بیشتری برخوردار شد بنابراین بر آن شدم تا با یک بررسی مختصر و کوتاه  در خدمتتون باشم . قبل از هر چیز بابت کیفیت پایین عکس ها عذرخواهی میکنم چون با دوربین موبایل گرفته شده اند با کیفیت نیستند.


 


در روی بسته بندی کالا لوگو SteelSeries  و Siberia  بیشترین مواردی هستند که خود نمایی میکنند . بعد از آن مقداری پایین تر لوگو های Xbox 360 ، Ps3 ،  Mac و نهایتا PC کراس پلتفورم بودن این هدست رو به رخ همگان میکشد . گوشه ای از بسته بندی با طلقی شفاف ، نمای کوچکی از هدستی که داخل جعبه در انتظار آزادی است رو به نمایش میگذارد . بندی کالا دارای کیفیت قابل قبولی است . باز کردن بسته بندی و بیرون آوردن هدست و متعلقات به راحتی انجام میشود و در حین آن آزرده خاطر نمیشوید . وفتی هدست رو خارج میکنید کیفیت نسبتا خوب هدست و متعلقات کامل اولین چیزی است که توجهات رو به خودش جلب میکند .


 


l7q3g6kzc56gxjr041bc.jpg


 


محتویات جعبه شامل هدفون ، میکسر صوتی ، کابل برای اتصال به دسته Xbox 360 ، کابل برای اتصال به تلویزیون ، دفترچه راهنما و لوگوی زیبای SteelSeries  میباشند که انصافا با این قیمت و امکانات چیزی از نظر کیفیت کم ندارند و هنگام لمسشون حس خوبی بهتون منتقل میکنند .


 


orqxxxnww2woslefx402.jpg


 


خب مشخصات این هدفون رو به صورت مختصر از وبسایت لیون کامپیوتر برداشتم که  در زیر قرار میدهم :


طول کابل هدفون : 1 متر به همراه کابل الحاقی به منظور افزایش طول کابل


نوع اتصال : فیش 3.5 میلیمتری / اتصال سه قطبی


رنگ : مشکی مات


بالشتکهای چرمی (Earcups) با نحوه قرارگیری (Over-Ear) و پوشش کامل گوش


پاسخ فرکانسی هدفون : 18 تا 28000 هرتز


درایوهای 50 میلیمتری نئودیمیومی (Neodymium) استریو


پاسخ فرکانسی میکروفون : 100 تا 10000 هرتز با الگوی دریافت تک جهته (Unidirectional)


 طول کابل Audio Mixer : 4 متر


میکروفون جمع شونده


جنس بدنه : پلاستیک (Plastic)


کانکتورهای طلا اندود


جنس کابل : لاستیک (Rubber)


نوع هدبند : معلق (Suspension)


 


خب همانطور که ملاحظه فرمودین روی کاغذ این هدست نسبت به قیمتش از امکانات خوبی بهره مند است ولی در عمل چگونه عمل خواهد کرد؟


 


 


 


Audio Mixer رو به PC و هدست رو به آن متصل میکنم . در قسمت Sound یک دستگاه جدید شناخته میشود . سریعا هدست رو رو میپوشم و البوم مورد علاقه ام رو Play میکنم . چشمانم رو بسته و با نهایت دقت گوشهایم رو تیز میکنم تا ریزترین صداهارو شناسایی کنم . بعد از مدت نسبتا زیادی ، یک فیلم سینمایی کامل میبینم و بعد از آن شروع به بازی میکنم و در کل این زمان(تقریبا 4.5 ساعت) لحظه ای هدفون رو از روی گوش هایم برنمیدارم و هیچگونه احساس خستگی در سر ، گردن و گوش ها ندارم . هدفون نسبتا سفت روی گوش ها مینشیند ولی به لطف بالشتک های نرم و راحت هیچگونه احساس نارضایتی برای من به وجود نیامد . وزن هدفون بسیار کم است و اصلا باعث خستگی گردن نمیشود . میکروفون به شکلی بسیار زیبا جمع میشود . کیفیت ضبط آن رضایت بخش است و به دلیل اینکه انعطاف پذیری بالایی دارد پس از این که از جایگاهش خارج شود به راحتی میتوان آن را هر طور که مایل باشید شکل دهید و در صورتی که از میکروفون استفاده نمیکنید به راحتی میتوان آن رو به جای اصلی بازگرداند تا اصلا دست و پا گیر نباشد (وقتی که میکروفون در جایگاهش جمع میشود به سختی میتوان متوجه آن شد) . کیفیت صدا هنگام بازی کردن و تماشای فیلم بسیار عالیست . صداهای با فرکانس پایین به خوبی قابل شنیدن هستند و صداهای با فرکانس های بالا دچار به هم ریختگی نمیشوند . بر روی Audio Mixer امکانات خوبی مانند کم زیاد کردن صدای Game به شما داده میشود .حجم صدای خروجی از هدفون راضی کننده است ولی در هنگام پخش موسیقی در مقایسه با محصولات مشابه ضعیف تر است . بنده این هدفون رو با Razer Kraken Neon که خودم استفاده میکنم مقایسه کردم ، در هنگام پخش موسیقی ریزر قطعا برنده است . حجم صدای خروجی و کیفیت صدای ریزر در فرکانس های بالا قویتر است با اینحال در هنگام گیم به دلیل جزئیات صدای بیشتر ، میکروفون بسیار کاربردی ، مولتی پلتفورم بودن و همچنین راحتی فوق العاده در هنگام استفاده طولانی مدت سایبریا انتخاب من است . کیفیت ساخت ریزر بیشتر است و هنگام استفاده بیشتر به گوش ها میچسبد ، طراحی جذابتری دارد و رنگ های مختلف آن همه سلیقه هارو راضی میکند . ریزر به دلیل اینکه سنگین تر است و بالشتک های سفت تری دارد در استفاده بلند مدت مقداری احساس نارضایتی در شما ایجاد میکند . ریزر میکروفون ندارد (که یک ضعف بزرگ خصوصا برای گیمر های بازی های انلاین است) و امکان کم و زیاد کردن صدا از روی هدفون تعبیه نشده است بنابر این برای مصارف گیمینک نسبت به سایبریا در مقام دوم قرار میگیرد. در هنگام استفاده از هر دو هدفون صدای بیرون مزاحم شما نمیشود با اینحال در موقع استفاده از ریزر در صدای بالا اطرفیان قادر به شنیدن صدای آن هستند که به دلیل حجم صدای خروجی بیشتر ریزر تا حدی طبیعی است .


 


i4p02f5pjzsmhwin7so.jpg


 


در کل اگر اولین اولویت شما برای خرید هدست گیم و فیلم است در این قیمت سایبریا گزینه بسیار مناسبی است و اگر از چند پلتفورم برای گیم استفاده میکنید این هدفون از نون شب برایتان واجب تر است ولی در صورتی که اولین اولویت شما موسیقی است و البته میتوانید مقداری بیشتر هزینه کنید این ریزر است که برنده است .


لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 8 ماه بعد...

من خودم razer kraken black رو دارم و واقعا راضی ام 

خیلی راحته و بعد از استفاده 3 الی 4 ساعت اصلا احساس خستگی نمی کنید

بخوبی گوش درون  ابر ها قرار میگیره وظاهر خیلی شکیلی داره 

میتونه انتخاب خوبی باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...