رفتن به مطلب

۲۰ بازی سبک وحشت-بقا که در سال ۲۰۱۶ منتشر می شوند


Moj007
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

Top-20-Survival-Horror-Game-2016.jpg

 

بعضی ها معتقدند که بازی های ژانر وحشت-بقا یا همان survival horror به بیراهه کشیده شده اند و دیگر آن ترس و جذابیت بازی های سال های گذشته را ندارند، اما واقعیت این است که با قاطعیت نمی توان این تصمیم را گرفت. هنوز هم عناوینی وجود دارند که معنای واقعی ترس را برای شما به ارمغان بیاورند که در سال جاری منتشر می گردند. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۲۰ بازی سبک وحشت-بقا که در سال ۲۰۱۶ منتشر می شوند، بپردازیم.

 

توجه: انتخاب بازی هایی که در این لیست جمع آوری شده اند، کاملا تصادفی می باشد و دیدگاه های مطرح شده در این مقاله لزوما نشان دهنده دیدگاه کلی نیست و بلکه از بیان خود نویسنده می باشد. نکته دیگر این است که تاریخ انتشار دقیق این بازیها هنوز معلوم نیست. حال بپردازیم به معرفی این ۲۰ بازی:

 

۱- Outlast 2

outlast_2_header.jpg

 

بدون شک بازی Outlast موفق ترین بازی ترسناکی بود که در اواخر سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این بازی با سبک خاص خود، دیدی کاملا متفاوت را برای عناوین سبک وحشت-بقا به ارمغان آورد و به معنای واقعی توانست تجربه یک ترس ناب را به مخاطب القاء کند. داستان نسخه اول در مورد یک روزنامه نگار به نام Miles Upshur بود که بنا به ایمیل هایی که از طرف فرد ناشناسی دریافت می کرد، قصد داشت تیمارستانی متروکه به نام Mount Massive را بررسی کند و سعی می کرد به اندازه کافی زنده بماند تا راز مرموز آنجا را کشف کند. این تیمارستان مدت های زیادی بسته شده بود، ولی اخیرا توسط شرکت تحقیقاتی Murkoff برای انجام تحقیقاتی نامعلوم دوباره باز شد. مایلز توسط دوربین فیلم برداری خود، داستان بازی را روایت می کرد. حدود یکسال بعد دی ال سی بازی تحت عنوان Outlast: Whistleblower عرضه شد، در این محتوای اضافه شما در نقش “Waylon Park” ،یک مهندس نرم افزار که در Asylum کار می کرد و کسی است که ایمیل ها را به Miles می فرستاده است، قرار داشتید و در کل اتمام بخش داستانی این دی ال سی به مراتب بسیار بهتر از نسخه اول بود (مطمئنا شما نیز با ما موافقید) چندی پیش استودیوی سازنده بازی یعنی Red Barrels Studio اعلام کرد که ساخت نسخه دوم بازی را در دستور کار خود قرار داده است که خبر بسیار خوبی برای طرفداران این بازی (از جمله خود بنده) بود. این نسخه حاوی تنظیمات، شخصیت های جدید و حال و هوای کاملا تازه خواهد بود که در پاییز سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد. سازندگان گفته اند که داستان Outlast 2 دیگر در تیمارستان Mount Massive جریان نخواهد داشت. هنوز جزئیات زیادی در مورد این نسخه منتشر نشده است.

 

۲- The Call of Cthulhu

The-Call-of-Cthulhu.jpg

 

“Frogwares” که استودیوی سازنده عناوینی همچون سری Sherlock Holmes و Magrunner می باشد، در حال ساخت یک بازی ترسناک بر اساس کتاب Call of Cthulhu است. این بازی بر بر اساس کتاب های نویسنده انگلیسی معروف ژانر وحشت یعنی آقای Howard Phillips Lovecraft ساخته می شود و هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن در دسترس نیست و فقط می دانیم که بازی الهام گرفته شده از رمان های معروف Call of Cthulhu می باشد و حدس می زنیم عنوان ماجرایی ای داستان محور همراه با حوادث مرموز مناسب برای علاقمندان به ژانر وحشت است.

 

۳- We Happy Few

We-Happy-Few.jpg

 

بازی جدید و متفاوت We Happy Few برای اولین بار در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ و در کنفرانس مایکروسافت معرفی شد که در آن مراسم به عنوان ترسناک ترین بازی حاضر شناخته شد. این عنوان توسط کمپانی Compulsion Games و موتور گرافیکی Unreal Engine 4 در حال ساخت است. داستان بازی در سال ۱۹۶۰ و در انگلستان، در شهر خیالی Wellington Wells جریان دارد، مردم این شهر توسط یک ماده شادی آور کنترل می شوند. شما در نقش فردی به نام “Downer” هستید که توانسته خود را از مصرف این دارو دور نگه دارد. این فرد با کمک چند نفر دیگر یک گروه مقاومت زیر زمینی تشکیل داده و تلاش می کنند تا از این شهر فرار کنند. به محض مطلع شدن مردم از این خبر که شما همانند آن ها رفتار نمی کنید، با شما برخورد می کنند. آن ها برای زنده ماندن در این شهر باید غذا و منابع پیدا کنند و در این راه وارد ماجراجویی هیجان انگیزی می شوند.

 

۴- The Walking Dead Season 3

The-Walking-Dead-Season-3.jpg

 

چند وقت پیش شایعه شده بود فصل سوم سری بازی های معروف The Walking Dead در دست ساخت است و مدتی بعد مشخص شد این شایعه حقیقت دارد. همان طور که می دانید، استودیوی سازنده این بازی “Telltale Games” می باشد که در ساخت بازی های این سبک مهارت زیادی دارد. گفته شده در فصل سوم عنوان The Walking Dead شاهد حضور شخصیت Norman Reedus در جایگاه Daryl Dixon خواهیم بود. هر انتخابی که شما در بازی انجام می دهید، تاثیر زیادی در روند بازی می گذارد.

 

۵- Resident Evil Zero

Resident-Evil-Zero.jpg

 

سری بازی های “Resident Evil” را به عنوان آغازگر عناوین سبک وحشت-بقا در نظر گرفته اند. پس از موفقیت عناوین بازسازی شده رزیدنت اویل که در سال گذشته منتشر شد، کپکام تصمیم گرفت نسخه اول این بازی که در واقع نسخه صفرم نام دارد را برای کنسول های نسل هشتمی و رایانه های شخصی بازسازی کند. Resident Evil Zero بازگشتی به ریشه های سری رزیدنت اویل محسوب می شود که داستان آن روی نیروهای ویژه گروه S.T.A.R.S تمرکز دارد، این نسخه اولین عنوان از مجموعه محبوب رزیدنت اویل به شمار می رود که در سال ۲۰۰۲ منتشر گردید و حال با گرافیک و جلوه های بصری ارتقاء یافته، پشتیبانی از رزلوشن پهن و صداگذاری باکیفیت تر به همراه بخش جدیدی در گیم پلی به نام Wesker Mode که مخصوص کسانی است که می خواهند با مفهوم وحشت و ریشه های بنیادی شکل گیری مجموعه رزیدنت اویل آشنا شوند، برای کنسول های نسل هشتمی و PC بازسازی شده است. لازم به ذکر است که این بازی چند ماه پیش منتشر شده بود.

 

۶- Class 4

Class-4.jpg

 

Class 4 چهارمین نسخه در سری بازیهای آخر الزمانی و جهان آزاد “Class” می باشد که توسط استودیوی Undead Labs در حال ساخت بوده و کمپانی Microsoft Studios ناشر آن می باشد. استودیوی سازنده این بازی را با عنوان State of Decay می شناسید. سبک این بازی نیز “MMORPG” و زامبی کشی می باشد و باید در برابر هجوم زامبی ها در یک شهر زنده بمانید. هنوز اطلاعات زیادی از بازی در دسترس نیست، ولی گفته شده در دنباله “State of Decay” می باشد.

 

۷- Last Year

Last-Year_Chad_Down.jpg

 

بازی Last Year که یک عنوان چند نفره می باشد، الهام گرفته شده از فیلم “جمعه سیزدهم” و دیگر آثار کلاسیک ترسناک می باشد. داستان این بازی درباره پنج نوجوان می باشد که گرفتار یک قاتل دیوانه شده اند. پنج پلیری که در نقش این نوجوانان هستند، باید مجموعه ای از ماموریت های مختلف را انجام دهند تا در نهایت بتوانند در برابر این قاتل سریالی زنده بمانند. محیط بازی در دبیرستانی که این نوجوانان مشغول تحصیل هستند، رخ می دهد و شرط زنده ماندن شما فقط گروهی کار کردن می باشد.

 

۸- P.A.M.E.L.A

Pamela.jpg

 

شاید شما نیز به این موضوع توجه کرده باشید که اکثر عناوین ترسناک در محیط های بسته رخ می دهند و معمولا روایتی خطی دارند و خیلی کم پیش آمده علاقمندان بتوانند بازیهای این سبک را در دنیای باز یا Open World تجربه نمایند، اما بازی P.A.M.E.L.A قصد دارد این رویه را تغییر داده و این افراد علاقمند را در دنیایی بی حد و مرز با حس ترس روبرو سازد. “P.A.M.E.L.A.” عنوانی علمی-تخیلی، اول شخص و جهان باز می باشد که توسط NVYVE Studios در حال ساخت بوده و موتور به کار رفته در آن، انجین قدرتمند “Unity” است. داستان بازی در آینده و شهری خیالی و اتوپیایی به نام “Eden” رخ می دهد. در مورد بازی گفته شده انسانها همواره از رسیدن به شهر ارمانی خود که همان Eden نامیده می شود، ناکام مانده اند و به جای بنا کردن شهری آرمانی با تمامی خصوصیات افسانه ای مربوط به آن، دنیایی پر از درد و رنج و محنت را برای خود پی ریزی کرده اند. در این بین شما در نقش هوش مصنوعی این دنیای مدرن یعنی “P.A.M.E.L.A” وظیفه دارید با همراهی ساکنان شهر این جهنم را دوباره به بهشت تبدیل سازید.

 

۹- Routine

Routine.jpg

 

بازی اول شخص ماجرایی ترسناک Routine که توسط استودیوی “Lunar Software” در حال ساخت است، مدت زیادی می شود که خبری از آن نیست. محیط این بازی در یک پایگاه دور افتاده مستقر در کره ماه واقع است. شما وظیفه دارید اطلاعات کافی برای کشف علت مرموز ناپدید شدن ساکنین ایستگاه تحقیقاتی “Lunar” را جمع آوری نمایید. با توجه به ویدئوهای کمی که از بازی منتشر شده می توان دریافت طراحی محیط های بازی بسیار زیبا بوده و به خوبی حس ترس را به مخاطب القاء می نمایند. گیم پلی بازی بیشتر بر اساس اکتشاف و جست و جو می باشد و به همین علت دارای اتمسفر مغشوشی است.

 

۱۰- The Forest

The-Forest.jpg

 

عنوان The Forest توسط کمپانی “Endnights Games” ساخته شده و فقط برای PC منتشر خواهد شد. شما به عنوان یک مسافر هواپیمای مسافربری جت که دچار سانحه می شود، می باشید، پس از به هوش آمدن خود را در جنگلی مرموز می یابید. پس از مدتی گشت و گذار می فهمید که این جنگل سکونتگاه آدم خواران می باشد. برای زنده ماندن باید تا حد ممکن از محیط جنگل استفاده نمایید و می توان گفت بیشتر وقت خود را در ساخت پناهگاه و سلاح صرف خواهید کرد.

 

۱۱- Resident Evil: Umbrella Corps

Resident-Evil-Umbrella-Corps-2.jpg

 

Resident Evil: Umbrella Corps برای اولین بار در نمایشگاه TGS 2015 معرفی شد.  این بازی که به شدت یادآور Operation Racoon City است، دو تیم از بازیکنان را در قالب دو گروه مزدور به جان هم خواهد انداخت، با این تفاوت که این بار دیگر از داستان خبری نیست و بازی در کل آنلاین خواهد بود. در این بازی زامبی ها نیز همراه شما خواهند بود کهظاهرشان به طرز خاصی چندش آور کار شده است. گفته شده حوادث این بازی بعد از Resiadent Evil 6 دنبال می شود. ما که این عنوان را بیشتر به چشم یک شوتر آنلاین نگاه می کنیم تا نسخه ای فرعی از رزیدنت اویل!

 

۱۲- Dead by Daylight

Dead-by-Daylight.jpg

 

Dead by daylight نیز تقریبا مشابه بازی “Last Year” می باشد که در بالا به آن اشاره شد. این عنوان توسط استودیوی Starbreeze ( سازنده بازی تحسین شده Borthers: A Tale of Two Sons) ساخته می شود و گیم پلی آن فقط دارای بخش چند نفره است. چهار نوجوان در منطقه ای قرار می گیرند و یک قاتل نیز به دنبال آنان، با این تفاوت که بازمانده ها از نمای سوم شخص هستند ولی قاتل از دید اول شخص.

 

۱۳- Overkill’s The Walking Dead

Overkill%E2%80%99s-The-Walking-Dead.jpg

 

عنوان چند نفره اول شخص شوتر همراه با عناصر سبک اکشن-نقش آفرینی، وحشت-بقا و مخفی کاری Overkill’s The Walking Dead پلیرها را دعوت می کند تا دنیای The Walking Dead را اکتشاف کنند. سازنده این بازی دو استودیوی Overkill Studios و Starbreeze Studios می باشد که این نسخه شامل کاراکترها و یک داستان جدید است. این عنوان برای اولین بار در E3 2015 معرفی شد و هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن منتشر نشده است. اما چیزی که معلوم است، بازی دارای ماموریت های چند نفره می باشد.

 

۱۴- Kodoku

Kodoku.jpg

 

Kodoku تنها بازی ترسناک ژاپنی ای می باشد که در این لیست قرار دارد و به خاطر سبک منحصر به فردش و ترس خوفناکی که انتقال می دهد، شایسته جایگاه خاصی است. داستان بازی درباره یک “مجموعه دار” یا collector بوده که در سفرش به جزیره ای در ژاپن برای یافتن یک کتاب اسرار آمیز با خطرات گوناگونی روبرو می شود، این جزیره توسط ارواح محافظت شده و شما باید مکانهای مختلف جزیره را کشف کرده و سرانجام باید یک راه برای سرکوب کردن این ارواح پیدا کنید. گفته شده صداها و سایه ها نقش کلیدی ای در این عنوان ایفا می کنند اینکه بازی توسط استودیوی “Carnivore” در حال ساخت است.

 

۱۵- Allison Road

Allison-Road-1.jpg

 

بعد از اینکه پروزه ساخت Silent Hills جدید کنسل شد و عنوان P.T به طور کامل از فروشگاه پلی استیشن حذف شد، طرفداران آرام ننشستند و راه ناتمام این بازی را ادامه دادند. بازیهایی که حداقل دارای محیطی شبیه سایلنت هیل و یا دارای داستانی همانند آن باشند، “Allison Road” یکی از این عناوین است که با تحقق این هدف در حال ساخت می باشد. بازی توسط استودیو کوچک بریتانیایی Lilith Ltd ساخته می شود که هزینه ساخت آن از طریق وب سایت کیک استار تامین شد و انتظار می رود در اواخر امسال منتشر شود.

 

۱۶- Through the Woods

Through-the-Woods.jpg

 

یک مادر برای یافتن فرزند گمشده اش تا چه مسافتی می رود؟ در بازی “Through the Woods” پاسخ این سوال را خواهید یافت. این عنوان توسط استودیوی Antagonist در حال ساخت بوده و داستان آن درباره مادری می باشد که به دنبال فرزند گمشده اش در جنگل های نروژ می رود. محیط اصلی بازی یک جنگل تاریک و وحشتناک بوده که سرگردانی واقعی را در آن تجربه خواهید کرد.

 

۱۷- What Remains of Edith Finch

What-Remains-of-Edith-Finch.jpg

 

What Remains of Edith Finch دارای مجموعه ای از داستان های کوتاه بوده که درباره یک خانواده نفرین شده به نام “Finch” می باشد. پلیرها در هر کدام از این داستان ها شانس تجربه یکی از اعضای خانواده را خواهند داشت که از سال ۱۹۰۰ میلادی شروع شده و تا به امروز ادامه دارد. هر کدام از این داستان ها از دید اول شخص بوده که هر کدام از آنها با مرگ یکی از اعضای خانواده تمام می شود. شما داستان “Edith Finch” که فرزند خانواده است را دنبال می کنید که قصد دارد گذشته خانواده اش رو جست و جو کرده و بفهمد چرا او آخرین بازمانده می باشد.

 

۱۸- The Hum: Abductions

The-Hum-Abductions.jpg

 

داستان بازی اول شخص ترسناک The Hum: Abductions در یک دنیای علمی-تخیلی جریان دارد و شما در نقش “Holly Sanders” خواهید بود، مادر و زنی که در تلاش است تا حقایق پنهان شده پشت ناپدید شدن همسرش را فاش کند. با پیشرفت در بازی و کشف حقایق، وقایع ترسناک بازی آشکار می شوند. هدف اصلی شما یافتن غذا و زنده ماندن و یافتن بهترین راه برای جلوگیری از بعضی موقعیت هاست.

 

۱۹- Dollhouse

Dollhouse-1.jpg

 

در بازی ترسناک Dollhouse شما ذهن خود را کاوش می کنید، اما بدانید آن طور که فکر می کنید، امن نیست. وجدان تان شروع به شکار کردن شما کرده و این قابلیت بعضی مواقع خوب بوده و گاهی اوقات کاملا منفی عمل می کند و شما باید جوانب سنگین و سبک کردن آن را در نظر بگیرید. چیزی که این بازی را منحصر به فرد جلوه داده اینست که دارای یک ترس روانی بوده که بدون شک شما را با برخی لحظات دلهره آور و وحشتناک روبرو می سازد. داستان بازی روی تراوشات داخلی ذهن فردی به نام “Marie” تمرکز دارد، کارآگاهی که در تلاش است گذشته اش را برملا کند.

 

۲۰- Sony Bend’s Mystery Game

Sony-Bend%E2%80%99s-Mystery-Game-1.jpg

 

بازی انحصاری Sony Bend’s Mystery Game که تاکنون جزئیات زیادی از آن منتشر نشده، عنوان ترسناک جدید استودیوی “Sony Bend” محسوب می شود. فقط باید منتظر ماند و دید که این استودیو چگونه از ژانر ترس برای به نمایش گذاشتن قدرت کنسول پلی اسیتشن ۴ استفاده خواهد کرد.

امیدواریم معرفی این بازیها مفید واقع شده باشد.

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جای مطالبی که از سایت های دیگه کپی میشه

این جاست

http://forum.lioncomputer.ir/index.php?s=a465251b7337d11c62fcb8453db30e6f&showforum=167

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...