رفتن به مطلب

شرکت Colorful از مادربردی با پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1070 رونمایی کرد


Recommended Posts

836htx0kcqil2j9nu5w.jpg

 

 

در نمایشگاه Computex 2016، شرکت Colorful مادربردی را با پردازنده‌ی گرافیکی آنبرد GTX 1070 که در کنار سوکت LGA1151 شرکت اینتل نصب شده بود، به نمایش گذاشت. این برد می‌تواند ساخت سیستم‌های گیمینگ قدرتمند در ابعاد کوچک را ممکن کند، گرچه هنوز قیمت آن نامعلوم باقی مانده است.

 

این مادربرد سفارشی با نام B150-GP104 شناخته می‌شود و همانطور که از اسم آن معلوم است، چیپست آن B150 شرکت اینتل می‌باشد. طراحی غیرمعمول این برد باعث شده تا آنرا تنها در کیس‌های دست‌ساز و سفارشی نصب کرد. با توجه به اینکه پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند GTX 1070 بر روی این برد سوار شده است، بنابراین حتماََ باید آنرا با یک پردازنده‌ی قدرتمند از سری Skylake شرکت اینتل نیز همراه کرد. مدار تغذیه برد مذکور 2+6 فازی است و آنرا برای اورکلاک مناسب می‌کند، البته اگر قابلیت اورکلاک در این برد موجود باشد. به دلیل اینکه گرافیک آنبرد GTX 1070 با 8 گیگابایت حافظه GDDR5 همراه شده، فضای بسیار کمی نیز برای شکاف توسعه باقی مانده است. مادربرد B150-GP104 دارای دو شکاف اتصال رم DDR3L با ظرفیت نهایی 32 گیگابایت، یک کانکتور SATA، دو درگاه M.SATA، چندین درگاه USB 2.0، تعداد کمی درگاه USB 3.0، دو جک صدا، یک کانکتور HDMI، یک درگاه PS/2 و یک کاکنتور DisplayPort است. اگر چه به نظر می‌رسد که با این برد، تعداد زیادی درگاه و اتصالات مختلف همراه شده‌اند، ولی این را هم در نظر بگیرید که خبری از شکاف PCI-Express x16 نیست و این بدان معنی می‌باشد که شما نمی‌توانید پردازنده‌ی گرافیکی آنبرد GTX 1070 را ارتقاء دهید.

 

هنوز مشخص نشده است که آیا این برد به تولید انبوه می‌رسد یا خیر، ولی در هر صورت، ساخت این برد، تلاش و کوشش خوبی برای این شرکت چینی محسوب می‌شود. قیمت پیش‌بینی شده برای مادربرد B150-GP104، البته اگر در بازار موجود شود، حدود 400 تا 500 دلار است که در مقایسه به محتویاتی که این مادربرد با خود دارد، قیمت منصفانه‌ای می‌باشد.

 

 

 

منبع: hitechreview

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...