رفتن به مطلب

باز پس گیری یک تاج و تخت - بررسی GTX 1080 G1gaming اختصاصی لیون کامپیوتر


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

هیچ کس منکر قدرت و عظمت تازه واردان بازار سخت افزار نیست، چرا که نظر قاطع درباره آنها در اوایل ورود، بسیار تیز تز و برّنده تر از زمان عرضه همگانی آنهاست. داوطلب مورد بررسی ما هم با اینکه به تازگی از راه بسیار درازی تک و تنها آمده، اما همچنان اصرار به توانایی خود در به تصویر کشیدن دارد و اعتقادی به نفس تازه کردن ندارد. درست حدس زدید، GTX 1080 که در حال حاظر لقب قوی ترین کارت گرافیک تک پردازنده جهان را یدک می کشد، امروز خود را در استودیو ما حاضر کرده تا از چالش های ما بالاترین امتیاز ممکن را کسب کند، البته به استناد حرف های خودش.

 

b8o1nt8i6o880y4ejp9q.jpg

 

کارت گرافیک GTX 1080 با نام خانوادگی پاسکال در حال حاظر پرچم انویدیا جیفورس را در دست گرفته و جلو تر از رقبا در مرکز توجه قرار دارد. چرا که قرار است تا ماه های آینده نیز این نماد را به شخص دیگری واگذار نکند. مهم ترین تغییر پاسکال نسبت به نسل قبل در لیتروگرافی آن است که از 28 نانومتر به 16 نانومتر رسیده. این یعنی فاصله ترانزیستور ها کمتر و درنتیجه کوچک تر شدن DIE در کنار افزایش کارایی آن. تغییر اساسی بعدی متد فشرده سازی حافظه و معرفی GDDR5X بود که بر نحوه و سرعت ارتباط مموری گرافیک با سایر عناصر پردازش تاثیر چشم گیری دارد. به هر حال سعی میکنیم حداقل در این مقاله وارد جزئیات کاغذی و عددی نشویم و وقت و حوصله مخاطب را بیش از حد مشغول نکنیم، در عین حال تلاش و تمرکز بر به نمایش گذاشتن قدرت واقعی و کاربردی این کارت گرافیک خواهیم کرد.

 

54yhxfl7db5e1k7aqob.jpg

 

با معرفی GPU های پاسکال طبق رسوم قبلی انویدیا، قابلیت های گیمینگ محوری هم به نمایش در آمد و در نهایت معرفی شد. مثل به تصویر کشیدن صحیح آبجکت های درون بازی در اپلیکشن های واقعیت مجازی و چند مانیتوره، قابلیت فیریز تصویر و تصویربرداری از صحنه ها حین بازی کردن با کلی امکانات برای ویرایش عکس نهایی و خلق آثاری هنری، معرفی قابلیت مهمی همچون Fast Sync که به روان تر شدن فریم ریت نهایی در صفحه نمایش برای اعداد بالاتر از نرخ بازسازی کمک میکند، سه تغییر سخت افزاری و میان افزاری مهم مثل NVIDIA Boost 3.0 و HDR و کانکتور های جدید و نوع جدیدی از رابط SLI ... همه و همه سعی در رفع کمبود ها و پُر کردن خلاء های موجود دارند.

 

y0lgr736daagvpk7ik4v.jpghwdwhsysly2qu4z0twea.jpg7nc74gg5wa5q9zh22s.jpg

 

شاید هیچ کس به مانیتور 8K و 4K@144hz در حال حاضر فکر هم نکند اما برای انویدیا آینده از امروز کلید میخورد و برای فردا دیر است.
بهرحال سعی خواهیم کرد در مورد بعضی از این موارد که کاربردی تر هستند و بیشتر در عمل به چشم می آیند، بیشتر صحبت کنیم.
با این حال یادمان نرود که کارت مورد بررسی ما به دور از کولر ناکارآمد رفرنس انویدیا، دارای یک خنک کننده غیر رفرنس است. این مهم با حاضر بودن نسخه G1 Gaming شرکت GIGABYTE در دست ما حاصل شده و همچنین تشکر ویژه از شرکت آواژنگ، نمایندگی رسمی این برند که در دسترسی سریع تر ما به این محصول تلاش خود را کرده و در نهایت می بینیم که زود تر از رقبا این محصول به جهت بررسی به دست ما رسیده.


y4pell7etusf88ofhzn.jpg

 

خب قبل از اینکه به سراغ تست ها و بنچ مارک ها برویم، بیایید نیم نگاهی به خود کارت گرافیک داشته باشیم.
اولین نکته ای که در نگاه اول به چشم میخورد کولر کارت است که از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی نکرده و همچنان کولر ویندوفروس با سه فن 80میلیمتری وظیفه خنک کردن عناصر روی برد مثل پردازنده، چیپ های حافظه و مدار تغذیه را دارد. البته این کولر قبلا آزمایش خود را پس داده و جای نگرانی را از بابت عملکرد باقی نمی گذارد.

 


llwpmb2663p3m4crs7hf.jpg

 

گیگابایت این بار در عوض استفاده از المان های رنگارنگ و مفهومی پیچیده، نسخه «سادگی» را تجویز کرده که از نظر شخص بنده بسیار هم پسندیده است. گیگبایت تنها با اضافه کردن چند نوار نارنجی زیر کارت، کار طراحی را در بخش قاب کولر به پایان برده.


yzddxl565x37rx6hsfd.jpg

 

کنار کارت، دقیقا بخشی که از بیرون کیس بیشتر در خور توجه است؛ لوگوی ویندفورس جای خود را به لوگوی گیگابایت نسل قبل داده و این بار در عوض چند رنگ متنوع، با عدد 16.8میلیون رنگ روبه رو هستیم که شامل نشان فعالیت یا بهتر بگویم وضعیت فن در دو حالت گردش و متوقف میشود. نشان فن استاپ در نسل قبل تنها به یک رنگ ختم میشد ولی گیگابایت با توجه به فید بک ها این مورد را نیز از زیر تیغ اصلاح عبورد داده.

 

fl362dnesubu920ny79g.jpg

 

هرچند در نسل گذشته نسخه G1 دارای برد غیر رفرنس بود اما این بار دارای برد رفرنس به منظور پایین نگه داشتن هزینه نهایی و اجازه دادن به سری اکستریم گیمینگ برای خود نمایی است. پس تغذیه این کارت تنها به یک کانکتور 8 پین واگذار شده.

 

dygkoqalv5p3h3kbnnd.jpg

 

کارت از نظر اندازه با وجود کولر توانمند و غیر مرجع در سایز استاندارد بوده و قرار نیست بی دلیل اسلات های کاربردی را پوشانده یا مانع تنفس عناصر داخل کیس شما شود.

 

82nuzc2l16wxsvaqy4mx.jpg

 

کارت نیز دارای دو کانکتور SLI است. در گذشته در این قسمت گفته میشد که شما قابلیت استخراج کانفیگ 4Way SLI را دارید اما این بار متفاوت از گذشته تبصره هایی بر سر راه کاربران قرار دارد.

 

tqromj6uv2kvynvda7wl.jpg

 

اول اینکه در صورت استفاده نکردن از پل SLI HB کاربر به مانند گذشته با استاتر و سکسکه هایی در رندر بازی روبه روست و نمیتواند از خروجی تصویر نهایت لذت را ببرد. دوم در صورت استفاده از پل های دارای LED به نهایت رزولیشن 4K و یا نرخ باز سازی 144 هرتز محدود میشوید و خبری از 5K و کانفیگ سراند نخواهد بود، حال آنکه با پل های ساده که همراه مادربرد ها عرضه شده بودند تنها از پس رزولیشن 1440×2560 بر خواهید آمد آن هم تا فرکانس 60 هرتز. اما مشکل دیگر استفاده از پل SLI HB محدودیت آن تنها به استفاده همزمان از دو کارت خواهد بود و نه بیشتر و برای کانفیگ های سه و چهار گرافیک، کاربر باید هفت خوان رستمی را پشت سر گذاشته و از انویدیا درخواست کلید فعال سازی کند تا در کارتش به صورت فریمور باز نویسی شده تا این قابلیت نیز فعال شود. از تایپ این بخش خودم خسته شدم، چه برسد به عملی کردن آن در عمل!


3ok27row69b2kemt2s2q.jpg

 

چینش کانکتور ها دقیقا مثل نسل قبل است اما با سه تفاوت جدی اول تغییر DVI-I به DVI-D به معنی عدم پشتیبانی از کانکتور D-Sub یا همان VGA معروف. دوم تغییر درگاه HDMI برای بهره وری از خروجی تصویر HDR. و درنهایت و مهتر از همه تغییر DisplayPort به نسلی تازه به شماره 1.4 که توانایی تصویر کشیدن 4K@120هرتز و 8K@60هرتز (با استفاده از دوکانکتور همزمان) را دارد.

 

5ujapjarkhsx5nlvst9i.jpg

 

پشت کارت هم با یک بک پلیت ساده، خیلی شیک و مجلسی وظیفه مستحکم نگه داشتن کارت سر جای خود و جلوگیری از خم شدن برد مدار چاپی در طول زمان، در کنار حفاظت از اجزای پشت برد در برابر تماس دست و الکتریسیته ساکن است.


htsvj41n886a6w3frwf.jpg

اکنون به بخش مهم، یعنی تست ها و نتایج میرسیم.
در ادامه مشخصات سیستم تست را مشاهده می فرمایید:
CPU : Intel 4770K @4.0Ghz

MB : GIGABYTE 1150 Sniper Z87
RAM : AData 4x4GB 2400 XPG v2
VGA : Zotac GTX 980 4GB AMP! x2
VGA : GIGABYTE GTX 1080 G1 Gaming 8GB
PSU : Enermax Platimax 1000w
Cooler : Corsair H90
SSD : Hyperx 3K 120GB
HDD : WD Black 4TB
VGA Driver : Geforce 368.25
OS : Microsoft Windows Se7en Ultimate x64

کارت گرافیک 1080 ما بدون اعمال ولتاژ و در فرکانس دیفالت به عدد 1914 میرسید که کمی بیشتر از چیزی بود که روی جعبه محصول ذکر شده. با این حال ما توانستیم کارت را تا فرکانس 2088 اورکلاک و تمامی تست ها نیز در این فرکانس به انجام رسیدند، تا پتانسیل واقعی پاسکال هدر نرود. بعلاوه، نسخه 8.8 برنامه GPU-Z که بروز ترین نسخه در زمان تهیه این مقاله بود؛ نتوانست مقدار ASIC را نشان دهد.

 

gzg9r9ci8fdjxqqj2znt.jpg

 

و اما نتایج:

 

Crysis 3

302sencjupkceuynvpl.jpg

 

Dirt Rally

b0ed0m1masbd9m99i9s.jpg

 

GTA V

3v4u92ms9p1ajpz9bhrh.jpg

 

Far Cry 4

hqo1unkxw04coeqa57d2.jpg

 

Hitman Absolution

ix9slttpcmlpaqeb15jc.jpg

 

Battlefield 4

c6sl6wpoqbn2ivlm496j.jpg

 

The Witcher 3

2u94q9fy6liffe8yk67.jpg

 

GRID Autosport

q2ma7r3zsoyu35zcfw.jpg

 

Middle Earth - Shadow of Mordor

ugf0gj7jhf2fmjfo1i.jpg

 

Ungien Heaven

sb7v7sdrrj2ga4zx51xs.jpg

ca25fn5zau0yueh2eu.jpg

Ungien Valley
azj0mefuovypb43xg9d.jpg
u7rsnq46xhhupjjdvit8.jpg

3DMark FireStrike
m36pref92ii8chidr78.jpg


دو نکته را باید در این تست ها در نظر گرفت. اول بازی مثل COD Black Ops 3 با گستاخی تمام در رزولیشن QHD تمامی مقدار حافظه را پُر کرد (تصویر ضمیمه شده GPU-Z متعلق به اجرای همین بازی است!) و نیازی به تست در رزولیشن 4K نبود، به همین خاطر نتوانست لیاقت حضور در تست ما را بدست آورد (مگر شما برایش پا درمیانی کنید)؛ این حرکت مصداق حرف من برای ارتقا به هر نسل (به منظور انجام بازی های روز و ماقبل آن و عدم پیشبینی و آینده نگری بر روی حدسو گمان) و دلیل انجام دادن یا ندادن این عمل است. مورد دوم بازی هایی که با دو API مختلف DircetX یازده و دوازده عرضه شده و جدا از باگ های کوچک که اخیرا رفع شدند (ظاهرا البته) و اگر اجبار به تغییر سیستم عامل را هم فاکتور بگیریم، سعی شد تا به 1080 تخفیفی بدهیم و تست این اپلکیشن هارا به مقاله دیگری واگذرا کنیم تا هم تا آن زمان رقبای بهتر مثل 1070 و پولاریس در رینگ رقابت حاضر باشند هم بازی ها فرصت عرضه و اصلاح بیشتر را پیدا کنند.

همان طور که در تست ها دیدیم قدرت بی همتای 1080 جای هیچ شک و شبهه ای را برای ارتقا به این نسل ایجاد نمیکند. با این وجود میتوان به جای هزینه های بالاتر 1080 در ابتدای ورود به بازار، برای کارت های 1070 هم جایگاهی را در نظر گرفت. کاری به تبلیغات ندارم که هدف عرضه این همه تشریفات و مخلفات برای دل ربایی از واقعیت مجازی بود و تا واقعیت مجازی به دست ما برسد این نسل هم بدون شک جایگزین می شود؛ اما فراموش نکنیم که حتی با چشم بسته هم میشود از تمامی کارت های موفق مکسول و مخصوصا نسخه های لوکس آنها صرف نظر کرد و همه را از رده خارج (در حالت تکی) در مقابل پاسکال خواند. حتی تایتان ایکس پُر ادعا نیز جلوی 1070 حرفی ندارد، چه برسد به 1080. اما این وسط برندگانی از نسل قبل هم بودند، آنهایی که به محض ورود GM200 فرصت به نسخه های خوره اورکلاک و «بزودی» ها ندادند و در تهیه این کارت ها تعلل نکردند. برای این دسته از افراد دارای پتانسیل ارتقا به 1080 بیشتری نسبت به افرادی هستند که برای نسخه های تولید محدود یا SLI کارتشان همچون 980Ti صبر کردند. برای دسته ی دوم پیشنهاد میشود تا معرفی GP100 و معلوم شدن نتایج آن متد «صبر» را در عوض «اجبار به ارتقا» پیشه کنند.
سخن را کوتاه میکنم، اگر از خرید گرافیک حال حاضرتان بیش از یک سال میگذرد و با رزولیشن های بالا همیشه در چالش هستید؛ در معامله ارتقا به این نسل ضرری نخواهید کرد. حالا اگر با من در بالا بودن قیمت 1080 نسبت به کارایی آن هم عقیده اید اما برعکس من همیشه چرتکه به دست در حال محاسبه آینده هستید، پیشنهاد میکنم تا ورود 1070 و قیمت گذاری آن کاری به موجودی حساب خود نداشته باشید.

 

http://www.aparat.com/v/yl8Em

درنهایت امیدوارم این مقاله برای شما دارای محتوا و اطلاعات مفید بوده باشد.
پیروز و سربلند باشید.

تهیه و تولید: تیم لیون TV
نویسنده و گردآورنده: ایمان خالقی
منبع مقاله بالا مجموعه و سایت Lioncomputer بوده و هر گونه کپی بدون هماهنگی و ذکر منبع غیر مجاز می باشد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عالی بود ایمان جان. تشکر از خودت و تیم لیون TV @};-

قیمت ها اوایل بالاست و این هم بخاطر رسم همیشگی تازه وارد هاست. ظرف یک ماه میتونیم ب کاهش قیمت امیدوار باشیم.
استریکس 1080 سه میلیون تومن قیمت گذاری شده تو ایران !

ویرایش شده توسط KINGPIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مثبت ندارم .

ولی این همون کارتی نبود که در مقابل کراس فایر زیر 500 دلار 2 تا RX 480 شکست خورد ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مثبت ندارم .

ولی این همون کارتی نبود که در مقابل کراس فایر زیر 500 دلار 2 تا RX 480 شکست خورد ؟

اون نسخه رفرنس بود و البته + دروغ کثیف amd !

مثل این میمونه ک دوتا 960 رو بیایم sli کنیم تا از 980 بهتر فریم بگیریم !

sli و کراس رده مین استریم یکجور حماقت ناشیانس از نظر من ک خنده داره ک حداقلش تو ایران کمتر کسی میاد همچین کاری کنه با توجه ب وضع معیشتی مردم همین 200 دلار تا 1 میلیون تومن قیمت گذاری میشه و حتی amd باز ها ب یدونه بسنده میکنن تا این ک 2 میلیون تومن یا بیشتر خرج دوتا کارت کنن. اقای راجا کودوری اومده با فوندرز 700 دلاری مقایسه کرده بجای نسخه 599 دلاری رفرنس در حالی ک کارتی مثل evga 1080 acx 3.0 با قیمت 619 دلار دوتا RX480 رو حتی تو ashes of singularity عقب میزنه. حالا دیگه نسخه های التیمیت فاز مثل EVGA CLASSIFIED و MSI LIGHTNING و ASUS MATRIX ب کنار ^_^ انگار همه میخوان فوندرز ادیشن بخرن!

و دروغ کثیف اینکه فقط تو یک بازی RX480 با اختلاف حدودی 4 فریم 1080 رفرنس رو شکست داده ! بازی های دیگه چی ؟ قطعا مهندسین amd تو این مدت وقت کافی برای تست 1080 در مقابل RX480 داشتن و فقط ب این بازی بسنده کردن!

 

ویرایش شده توسط سعید حسینی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون بابت بررسی

همه چی خوبه فقط قیمت بالاست که  به گروه خونی امثال ما نمیخوره اینجور چیز ها :D :D :D

همیشه کمترین هزینه برای بیشترین بازدهی

ویرایش شده توسط mInI_ClockEr
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مثبت ندارم .

ولی این همون کارتی نبود که در مقابل کراس فایر زیر 500 دلار 2 تا RX 480 شکست خورد ؟

درود

دوست عزیز کارت RX 480  هنوز عرضه نشده  و چون معمولا فاصله حرف و عمل AMD خیلی زیاده نمیشه هنوز نظر داد.

تلاش تون برای fan بازی هم ستودنیه

 

 

برای اینکه پست هم خارج از تاپیک نشه

1080 G1  از نمای دیگه :

mbzhq0ncxs6cuk5sonej.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کلا گیگابایت رفت کار برند  سازی  چرا برد g1 رفرنس کردی برادر (می دونم قبلا هم گیگابایت از رفرنس استفاد می کرده ) چند وقته دیگه وری اکسترم هم میاد 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

کلا گیگابایت رفت کار برند  سازی  چرا برد g1 رفرنس کردی برادر (می دونم قبلا هم گیگابایت از رفرنس استفاد می کرده ) چند وقته دیگه وری اکسترم هم میاد 

اتفاقا من این مسله رو به گیگابایت خرده گرفتم و تو مقاله هم آوردم؛ اونم نه به خاطر اینکه کار غلطی بوده اتفاقا درست تر هم هست، اما به خاطر سنت شکنی ممکنه تو نگاه اول بخوره تو زوق مصرف کننده. حدس من: هدف از این حرکت اینه که پتانسیل خرید سری اکتریم گیمیگ پایین نیاد.

چون تو سری 900 دیدم که G1 و xtreme توی مساله اوکلاک خیلی بهم نزدیک بودن و چون جفتشون از قطعات با کیفیتی استفاده کرده بودن.

با این کار مثل سایر شرکت ها نسخه های برد رفرنس/کولر غیر رفرنس ... قیمتشون نزدیک به MSRP میمونه و از FE بالاتر نمیزنه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اتفاقا من این مسله رو به گیگابایت خرده گرفتم و تو مقاله هم آوردم؛ اونم نه به خاطر اینکه کار غلطی بوده اتفاقا درست تر هم هست، اما به خاطر سنت شکنی ممکنه تو نگاه اول بخوره تو زوق مصرف کننده. حدس من: هدف از این حرکت اینه که پتانسیل خرید سری اکتریم گیمیگ پایین نیاد.

چون تو سری 900 دیدم که G1 و xtreme توی مساله اوکلاک خیلی بهم نزدیک بودن و چون جفتشون از قطعات با کیفیتی استفاده کرده بودن.

با این کار مثل سایر شرکت ها نسخه های برد رفرنس/کولر غیر رفرنس ... قیمتشون نزدیک به MSRP میمونه و از FE بالاتر نمیزنه.

کاملا درسته ایمان جان

البته ی قضیه دیگه رو هم میشه احتمال داد.

اینکه برد رفرنس 1080 ب تنهایی قدرت بالایی داره ک با 6 فاز توان پس کردن فرکانس 2 گیگاهرتز رو داره و فقط کولر مرجع براش جالب نیست و بوست رو کاهش میده. کمپانی evga هم کارت کاملا دیفالتی با قیمت 619 دلار رو بیرون داده ب اسم evga 1080 ACX 3.0 یعنی فقط کولر عوض شده و هیچ ادیشن خاصی با برد سفارشی خاصی نداره و احتمالا مثل برد رفرنس هست اما با کیفیت و قطعات بهتر با کولر new generation active cooling xtreme یا همون ACX ک با کنترل دما میتونه شرایط رو خیلی بهتر کنه. البته شاید برد رفرنس باشه اما شرایط پاور تارگت و بایوس کاملا فرق میکنه و evga هم تو این موارد یه سرو گردن بالا تر از بقیس. نمیشه فقط گفت ک گیگا داره این کارو میکنه. شاید بقیه شرکای nvidia هم اینکارو بکنن و با این کار نزدیک 50 نوع کارت 1080 تو بازار جهانی موجود میشه ! :wacko:

7pihyom5rhyydkouk60e.jpg

ویرایش شده توسط KINGPIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مرسی ایمان جان

1070 هم تو برنامه داسته باشین

حتما حتما بنچ rise of tombraider dx12 هم اضاهفه کن

گزینه بنچ داره خودش خیلی خوب میشه

مرسی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

خیلی جالبه با بازی های نسل قبل فقط تست گرفتین بعد پیشنهاد می کنید برای خرید و بازی در نسل جدید این کارت رو...!  :D

منتظر تست در بازی های جدید و رقابت با 480 رو هستیم ...!  ^_^

..............

بعد دوستان چنان از نسخه های حرفه ای کارتهاشون صحبت میکنند انگار amd قراره با همین یدونه فن معمولیش عرضه بشه ...!  :-?

این برتری های نمایش همه مال نسل قبل و دایرکتس 11 بودش ... اگه هنوز قراره بازی های دایرکتس 11 بازی کنید همون 900 اتون رو نگه میداشتین ...  :D

اونایی که کارت جدید میخرند منتظر نسل جدیدند با پشتیبانی درست حسابی از دایرکتس 12 ...   ^_^

.............

کلا بحث بی فایدست انگار و همچنان منتظر نتایج 480 هستیم ... !  :-?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اون نسخه رفرنس بود و البته + دروغ کثیف amd !

مثل این میمونه ک دوتا 960 رو بیایم sli کنیم تا از 980 بهتر فریم بگیریم !

sli و کراس رده مین استریم یکجور حماقت ناشیانس از نظر من ک خنده داره ک حداقلش تو ایران کمتر کسی میاد همچین کاری کنه با توجه ب وضع معیشتی مردم همین 200 دلار تا 1 میلیون تومن قیمت گذاری میشه و حتی amd باز ها ب یدونه بسنده میکنن تا این ک 2 میلیون تومن یا بیشتر خرج دوتا کارت کنن. اقای راجا کودوری اومده با فوندرز 700 دلاری مقایسه کرده بجای نسخه 599 دلاری رفرنس در حالی ک کارتی مثل evga 1080 acx 3.0 با قیمت 619 دلار دوتا RX480 رو حتی تو ashes of singularity عقب میزنه. حالا دیگه نسخه های التیمیت فاز مثل EVGA CLASSIFIED و MSI LIGHTNING و ASUS MATRIX ب کنار ^_^ انگار همه میخوان فوندرز ادیشن بخرن!

و دروغ کثیف اینکه فقط تو یک بازی RX480 با اختلاف حدودی 4 فریم 1080 رفرنس رو شکست داده ! بازی های دیگه چی ؟ قطعا مهندسین amd تو این مدت وقت کافی برای تست 1080 در مقابل RX480 داشتن و فقط ب این بازی بسنده کردن!

t9j134vrbwoz9jztzrlh.jpg

شمایی ک منفی میدید حرصی هستید انقدر قول میدم یدونه RX480 هم نمیخرید چ برسه بخواید کراس کنید حالا باز منفی بدید فن بازی در بیارید :D

 

و شمایی که از نظر دادنتون معلومه هنوز یه بررسی 1080 رو کامل نخوندید و در همه تاپیک ها با فن بازی نظم تاپیک رو بهم می زنید!

بنده به عنوان عضو قدیمی این فروم به هرکسی که اینطوری با گفتار متعصبانه نظم تاپیک ها رو بهم میزنه دوست دارم منفی بدم و ظاهرا شما تذکر مدیریت در مورد اعتراض به منفی گرفتن ها رو نشنیده گرفتید.

 

 ارسالی توسط سعید حسینی در ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۷ بعد از ظهر در بحث در مورد کارت گرافیک ( VGA )

درود

کوچکترین بحثی در مورد منفی یا مثبت به مدت یک هفته کاربر مورد نظر بن خواهد شد

 

دادن منفی از دید ما هیچ مشکلی نداره اگر فقط در مورد یک موضوع باشه .

 

وقتی کاربری میاد منفی میده و میگرده پستهای قبلی کاربر رو هم منفی میده حتما برخورد میشه . برخورد هم به این صورته که تمام امتیازات منفی کاربر برگشت داده میشه و کاربر خاطی دو برابر منفی که داده رو دریافت میکنه

 

انتخاب با خودتونه .

 

------------------------

یعنی چی که بابت یک یا چند تا منفی میاید بحث میکنید ؟؟؟؟؟؟؟

 

ظرفیت رو بیشتر کنید لطفا

 

قرار نیست تمام ادمهای دنیا با من موافق باشن 

 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

برسی خوبی بود ، کاش توی ویدئو بجای نشون دادن  بازی که کسی از اسموت بودن چیزی نمیفهمه بنجمارک قرار میدادید.

حتما یه بورد کاستوم توپ هم برسی کنید + اگر میخواید کمی حرفه ای تر باشه گرافیک رو باز کنید و بورد+خنک کننده رو نشون بدید و درموردش توضیح بدید و...

یه سوال 

آقا ایمان این کارت چطور به دست شما رسید؟

سفارشی دادید از اون طرف آوردن ؟ یا آواژنگ داه یا؟؟

ویرایش شده توسط ATER
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه ممکن میشد، ای کاش نمودارهایی در مورد مصرف و دمای کارت گرافیک در زمان فشار کامل هم می گذاشتین

 

ولی بازم ممنون  @};-

ویرایش شده توسط مجتبی حیدرزاده
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون بابت بررسی، خب بحث اصلی اینه که از کجا و چطوری تهیه کردید؟ اگه قیمت هم ضمیمه کنید عالی میشه :D

اما رو بخش ویدیو یکم بیشتر کار کنید، هنوز ناپخته هست و امیدوارم که بیشتر روش وقت بذارید، مخصوصا روی دکور، این بنده خدایی هم که داره برسی میکنه به عنوان مجموعه لیون داره خودشو معرفی میکنه، پس انتطار میره حرف هاش حساب شده تر باشه و از جانب خودش یا همون نظر شخصیش نباشه!

ضمنا با اون آرشیوعظیم از بازیهایی که داره، باید بره بازی 3 سال پیش رو برای تست استفاده کنه! :-?  باز محبوبی هست و گرافیک خیلی خوبی هم داره اما ما انتظار دیگه ای داریم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با سلام

دوستان 1070 قیمت گزاری ش بالاخره به چه صورت شد؟

با سپاس

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 

آقا ایمان این کارت چطور به دست شما رسید؟

سفارشی دادید از اون طرف آوردن ؟ یا آواژنگ داه یا؟؟

 

 

ممنون بابت بررسی، خب بحث اصلی اینه که از کجا و چطوری تهیه کردید؟ اگه قیمت هم ضمیمه کنید عالی میشه :D

 

 

 

در متن نوشتن که

" این مهم با حاضر بودن نسخه G1 Gaming شرکت GIGABYTE در دست ما حاصل شده و همچنین تشکر ویژه از شرکت آواژنگ، نمایندگی رسمی این برند که در دسترسی سریع تر ما به این محصول تلاش خود را کرده و در نهایت می بینیم که زود تر از رقبا این محصول به جهت بررسی به دست ما رسیده.

 

"

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

دوستان 1070 قیمت گزاری ش بالاخره به چه صورت شد؟

با سپاس

اینقدری که از 1080 خبر میاد نصفشم برا 1070 نیومده  :(

انگار این کارت میخواد از الان مظلوم واقع شه :D

فردا عرضه رسمی جهانی هست 

هر جا هم گشتم قیمت نسخه های غیر رفرنس نبود ولی به احتمال زیاد باید بین 380$تا 450$ باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مثبت ندارم .

ولی این همون کارتی نبود که در مقابل کراس فایر زیر 500 دلار 2 تا RX 480 شکست خورد ؟

میدونستم که طرفدارهای انویدیا تحمل شکست اون هم با این فاصله زیاد رو ندارن اما فکر نمیکردم انقدر ناراحت بشن .

آقا شرمنده دیگه نمیگم کارت 1080 در مقابل 480 یک شکست خورده تمام عیاره ! :D

 

اون نسخه رفرنس بود و البته + دروغ کثیف amd !

مثل این میمونه ک دوتا 960 رو بیایم sli کنیم تا از 980 بهتر فریم بگیریم !

sli و کراس رده مین استریم یکجور حماقت ناشیانس از نظر من ک خنده داره ک حداقلش تو ایران کمتر کسی میاد همچین کاری کنه با توجه ب وضع معیشتی مردم همین 200 دلار تا 1 میلیون تومن قیمت گذاری میشه و حتی amd باز ها ب یدونه بسنده میکنن تا این ک 2 میلیون تومن یا بیشتر خرج دوتا کارت کنن. اقای راجا کودوری اومده با فوندرز 700 دلاری مقایسه کرده بجای نسخه 599 دلاری رفرنس در حالی ک کارتی مثل evga 1080 acx 3.0 با قیمت 619 دلار دوتا RX480 رو حتی تو ashes of singularity عقب میزنه. حالا دیگه نسخه های التیمیت فاز مثل EVGA CLASSIFIED و MSI LIGHTNING و ASUS MATRIX ب کنار ^_^ انگار همه میخوان فوندرز ادیشن بخرن!

و دروغ کثیف اینکه فقط تو یک بازی RX480 با اختلاف حدودی 4 فریم 1080 رفرنس رو شکست داده ! بازی های دیگه چی ؟ قطعا مهندسین amd تو این مدت وقت کافی برای تست 1080 در مقابل RX480 داشتن و فقط ب این بازی بسنده کردن!

اولا که sli 960 چه ربطی به کراس فایر 480 داره ؟ ضمن این که اگر sli 960 از یک 980 فریم بیشتری بده و بیشتر از 200 دلار هم ارزون تر باشه چرا که نه !!!

 

جالبه که مردم ندارن که یک کارت 200 دلاری رو بخرن اما دارن که کارت 619 دلاری رو بخرن ! 2 تا کارت 200 دلاری از یک کارت 619 دلاری 219 دلار ارزونتره . حتی اگر نسخه 8 گیگ 250 دلار هم باشه باز هم میشه 500 دلار که هنوز 119 دلار ارزون تره . مردم ندارن که 2 تا کارت بخرن به قیمت حدودی 2 تومن اما دارن که کارت حدودا 3 تومنی رو بخرن . =)) =)) =)) =))

 

اما در مورد دروغ کثیف . اولا که هر دو کارت رفرنس بودند . AMD نیومد Sapphire Nitro رو با مدل رفرنس انویدیا مقایسه کنه . همون طوری که EVGA CLASSIFIED وجود داره Sapphire Nitro هم وجود داره . به موقش با هم مقایسه میشن . :cool: 

اما توی دروغ گویی شیطان هم به انویدیا نمیرسه .از کفر ابلیس واضح تر دروغ گویی انویدیا هست . از ساپورت dx12 در نسل 900 و 1000 تا مموری 970 و .... . :D

 

به چه رویی در مورد دروغ گویی AMD کبیر حرف میزنید ؟  :-? :eek:

ویرایش شده توسط big VULTURE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

برسی خوبی بود ، کاش توی ویدئو بجای نشون دادن  بازی که کسی از اسموت بودن چیزی نمیفهمه بنجمارک قرار میدادید.

حتما یه بورد کاستوم توپ هم برسی کنید + اگر میخواید کمی حرفه ای تر باشه گرافیک رو باز کنید و بورد+خنک کننده رو نشون بدید و درموردش توضیح بدید و...

یه سوال 

آقا ایمان این کارت چطور به دست شما رسید؟

سفارشی دادید از اون طرف آوردن ؟ یا آواژنگ داه یا؟؟

 

اتفاقا من تو مقاله گلوگاه توضیح داده بودم که نشون دادن گیم پلی در یک برنامه ویدئو بررسی کار بیهوده ای هست. اما چون یکی از کاربران اصرار داشتن که این کار صورت بگیره، تیم هم از من خواستن تا ویدئو گیم پلی اضافه بشه.

بورد کاستوم هم حتما بررسی خواهیم کرد، تو ویدئو بهتون قولشو دادم + برای باز کردن کارت هم باید از شرکت مادر اجازه داشته باشیم.

این کارت مستقیم از تایوان با دخالت مستقیم شرکت آواژنگ به دست ما رسید.

اگه این عکسو قبلا دیده باشید کارت سمت راستی رسید به دست من، سمت چپی رفت دفتر مرکزی آواژنگ

s0f7slhgxpzr4pl5hsd3.jpg

 

 

ممنون بابت بررسی، خب بحث اصلی اینه که از کجا و چطوری تهیه کردید؟ اگه قیمت هم ضمیمه کنید عالی میشه :D

اما رو بخش ویدیو یکم بیشتر کار کنید، هنوز ناپخته هست و امیدوارم که بیشتر روش وقت بذارید، مخصوصا روی دکور، این بنده خدایی هم که داره برسی میکنه به عنوان مجموعه لیون داره خودشو معرفی میکنه، پس انتطار میره حرف هاش حساب شده تر باشه و از جانب خودش یا همون نظر شخصیش نباشه!

ضمنا با اون آرشیوعظیم از بازیهایی که داره، باید بره بازی 3 سال پیش رو برای تست استفاده کنه! :-?  باز محبوبی هست و گرافیک خیلی خوبی هم داره اما ما انتظار دیگه ای داریم.

احمد جان اگه من بخوام نظر شخصیمو نگم که اسمش بررسی نیست. شاید به نظر من این کارت نویز زیادی تولید کنه، شاید به نظر شخص دیگه نویزش قابل قبول باشه. در هر دو صورت تو سایت مرجع نوشته شده نویز (نسبت به نسخه مرجع) پایین اومده. اگه قرار باشه منم عین همین جمله رو باز گو کنم پس فرق من با یک صفحه HTML در چیه؟ همین بازی سه سال پیش، هنوز سروارش بازه و از BF Hardline بیشتر بازی کننده داره پس قدیمی بودن بازی رو ملاک قرار ندید. همون طور که Crysis 3 هنوز تو بنچ مارک های نه تنها من بلکه تمام سایت ها سخت افزاری حضور داره.

این نکته رو فراموش نکنید که این کار یک روال و عرفی داره و همه دنیا از این عرف تبعیت میکنن. اگه اجرای بنده ضعیفه به خاطر اینکه تجربه من نسبت به شخص دیگه دراین کار کمتره و فقط کافیه از همین معروف ها که میشناسین ویدئو های اولیشونو بزارید جلو روتون و مقایسه کنید با کار لانشون. دوستی گفته بود که خیلی تو ویدئو حرف میزنی، خیلی ها هم حرفشو تایید کردن؛ من دوست دارم بدونم کدوم یوتیوبر پانتومیم تاحالا اجرایی داشته یا از 10 دقیقه 2 دقیقه حرف زده و ما بقی تایم رو به نمایش قطعه اختصاص داده؟ اگر حس میکنید حرف های من تکراریه یا چیزی به شما اضافه نمیکنه مشکل من نیستم، چرا که شما اطلاعاتتون کافی به نظر میرسه؛ اما یک نفر که تازه روی این موضوع (سخت افزار) دست گذاشته هم همین مقدار اطلاعات داره؟ یا اینکه نیاز داره تا این اطلاعات بهش منتقل بشن؟ همتون ریز جزئیات 1080 رو میدونستیم، این دلیل میشه که من بیام جلوی دوربین بگم «سلام، کارت 1080 قوتین کارت تک GPU حال حاظر. خدا نگه دار» به نظر شما این به اون عرفی که گفتم شباهتی داره؟

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بی زحمت تست واضح تری از دما و مصرف کارت بزارید اونجوری که تو جی پی یو زد معلومه دمای کارت روی 85 درجه هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بی زحمت تست واضح تری از دما و مصرف کارت بزارید اونجوری که تو جی پی یو زد معلومه دمای کارت روی 85 درجه هست.

دمای 85 دمای MAX هست. وممکنه AVG چیز دیگه ای باشه (محاسبه AVG سخته چون لحظات خروج از بازی هم محاسبه میشه). دمای بیکاری هم متغیر هست و بستگی داره شما فن رو خاموش کنید یا نه و از اهمیت کمتری برخورداره.

بعلاوه تستی که من گرفتم درون کیس بوده و تستی که دوستان با این کارت گرفتن خارج از کیس دما از 70 رد نشده. در ضمن دمای محیط هم مهمه. پس با وجود این همه پارامتر های متغییر، تایین و تحمیل یک عدد دو رقمی کار درستی نیست. میشه همون داستان نمایش عدد67 در کنفرانس و عدد واقعی زیر دست منتقدین.

مصرف کارت هم چون ممکنه نرم افزار خطی کنه ما همیشه همون TDP در نظر میگیریم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اسیک ش چند بود این 1080 که بررسی کردین ؟ :D :D :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

دوست عزیز کارت RX 480  هنوز عرضه نشده  و چون معمولا فاصله حرف و عمل AMD خیلی زیاده نمیشه هنوز نظر داد.

تلاش تون برای fan بازی هم ستودنیه

 

 

برای اینکه پست هم خارج از تاپیک نشه

1080 G1  از نمای دیگه :

mbzhq0ncxs6cuk5sonej.jpg

این که کارت 1080 خیلی خوبه درست و شکی درش نیست . اما این خوب بودن وقتی مهمه که بهتر هم باشه !

1080 با همه توانایی هاش کاملا در مقابل 480 شکست خورده .

پرفورمنس در برابر دلار 1070 بهتر از 1080 هست اما حتی 1070 هم از 480 در این ضمینه شکست خورده .

با پول یک 1080 میشه 3 تا 480 خرید !

فاصله حرف تا عمل انویدیا هم دست کمی از AMD نداره . گفته بود سری 1000 کاملا از DX12 پشتیبانی میکنه تهش که در اومد در مقایسه با سری 900 صرفا یک حقه نرم افزاری بیشتر داره .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...