رفتن به مطلب

تصویری از برد برد مدار چاپی کارت‌گرافیک RX 480 فاش شد


Recommended Posts

hzpxpnxbgqguoj4beer.jpg

 

 

عکسی از مدار مجتمع یا ASIC پردازشگر گرافیکی Polaris 10 شرکت AMD در وب‌سایت VideoCardZ منتشر شده است. این مدار مجتمع که در ساخت دو کارت‌گرافیک RX 480 و RX 470 بکار گرفته می‌شود، از سه بخش تشکیل شده است. این مدار مجتمع قالبی دارد که بطور قابل ملاحظه‌ای نسبت به قالب سیلیکون 28 نانومتری Tonga کوچکتر است. قالب پردازشگر گرافیکی Ellesmere بر اساس فرآیند 14 نانومتری +FinFET ساخته شده است. این قالب بر روی یک لایه با رابط حافظه 256 بیتی GDDR5 با باس 256 بیتی نصب شده است. این برد بعنوان یک برد مدار چاپی (PCB) رفرنس برای دو کارت‌گرافیک RX 480 و RX 470 ظاهر می‌شود.

 

مدل رفرنس کارت‌گرافیک RX 480 با یک ظاهر باکلاس، ساده و با خنک‌کننده‌ای که جریان هوا را از جانب دریافت می‌کند و از خودِ برد مدار چاپی بزرگتر است، به دست خریداران می‌رسد. این در حالی است که کارت‌گرافیک RX 470 از خنک‌کننده‌ای معمولی‌تر با هیت‌سینک پرّه‌ای که جریان هوا را از بالا دریافت می‌کند، استفاده می‌کند. صد البته انتظار می‌رود که در آینده برای هر دو کارت‌گرافیک، مدل غیر رفرنس با خنک‌کننده و برد مدار چاپی سفارشی ساخته شود. برد مدار چاپی رفرنس توسط کانکتور برق 6 پینی PCIe تغذیه می‌شود و از طریق ماژول تنظیم ولتاژ 6 فازی، این انرژی را به واحد پردازش گرافیکی و حافظه می‌فرستد. درگاه‌های خروجی‌ تصویر شامل سه درگاه DisplayPort 1.4 و یک درگاه HDMI 2.0b است. بر روی برد مدار چاپی مذکور، آثاری مربوط به استفاده نشدن یک درگاه DVI نیز مشاده می‌شود که احتمالاََ در آینده شرکت‌های تولیدکننده‌ی کارت‌گرافیک‌های سفارشی از آن استفاده خواهند کرد.

 

 

 

منبع: techpowerup

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ظاهرا کارت فوق العاده ای هست.

بیاد بازار ببینیم قیمت و قدرتش چطوره بخریم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این خبر مال 1 هفته پیشه..

Sent from my D5503

حالا آسمون به زمین سقوط ناگهانی میکنه ما نظرمونو با تاخیر بگیم ؟
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...