رفتن به مطلب

ممکن است شرکت AMD چند GPU قدیمی را ریبرند و وارد سری RX 400 کند


Recommended Posts

ey40j5p2haqk5s2g4q48.jpg

 

 

بدون شک سری RX 400، سری جالبی است. ما پیش از این کارت‌گرافیک RX 480 را دریافت کرده‌ایم و بزودی نیز دو کارت‌گرافیک رده پایین‌تر RX 470 و RX 460 دریافت خواهیم کرد. اما کارت‌گرافیک‌های بودجه‌ای این سری چه؟ به نظر می‌رسد که شرکت AMD برنامه دارد تا GPUهای قدیمی‌تر را در سری RX 400 ریبرند کرده و بعنوان کارت‌گرافیک‌های بودجه‌ای این سری، به فروش برساند.

 

منشأ این خبر، یک اسلاید جدید از شرکت AMD است که در آن، کارت‌گرافیک RX 440 لیست شده است. همچنین کارت‌گرافیک‌های RX 420، RX 430 و RX 410 نیز خواهند بود. همه‌ی این مدل‌ها، حافظه‌ای با باس 64 بیت خواهند داشت. احتمال دارد که این سه مدل از GPUهای نسل قبل بهره‌مند شوند، مثل جی‌پی‌یوهای Oland و Cape Verde. اما فعلاََ این احتمال اثبات نشده باقی مانده است. تمامی این احتمال‌ها این نکته را اثبات می‌کنند که از چیپ پولاریس تنها در ساخت کارت‌گرافیک‌های میان‌رده و بالارده در سری RX 400 استفاده خواهد شد.

 

زمان عرضه‌ی این کارت‌گرافیک‌ها مشخص نیست، اما با توجه به کارایی محدودی که خواهند داشت، از شرکت AMD بعید است که برای این کارت‌ها سروصدای رسانه‌ای ایجاد کند.

 

 

 

منبع: hitechreview

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

amd باید دیونه شده باشه که اینکارو بکنه ، کلی رو 480 مانور بد شده ، حالا بخواد کارتهای پر مصرف قبلیو ریبرند بزنه !!!

480 که اندازه 390x فریم میگیره و ارزونتر و کم مصرف تر ، چه کسی کارتهای نسل قبلو میخره ،

amd با این کار ضربه بدی به خودش میزنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

amd باید دیونه شده باشه که اینکارو بکنه ، کلی رو 480 مانور بد شده ، حالا بخواد کارتهای پر مصرف قبلیو ریبرند بزنه !!!

480 که اندازه 390x فریم میگیره و ارزونتر و کم مصرف تر ، چه کسی کارتهای نسل قبلو میخره ،

amd با این کار ضربه بدی به خودش میزنه

احتمالا کارتهایی مانند 280 و 380 ریبند بشن .

 

برای کارتهای ارزان اشکالی نداره . یکی از عمده ترین خرج ها برای ساخت یک gpu جدید به طراحی و راه اندازی خط تولید برمیگرده که در مورد سری 200 و 300 عملا موجود هست پس این gpu ها باید ارزان تر از گذشته تولید بشن ، احتمالا مثل همیشه کمی قدرت افزایش پیدا میکنه کمی هم مصرف و دما کاهش پیدا میکنه .

برای کارتهای مانند 450 به پایین بد هم نیست به هر حال ای ام دی باید بازار پایین رده رو در نظر بگیره وگرنه انویدیا این بازار رو در دست میگیره .

در نظر بگیریم که ای ام دی به ازای هر کارت مقداری هم ضرر کنه باز هم فروش کارت ای ام دی به معنی فروش کمتر کارتهای انویدیا هست و این موجب میشه فاصله دو شرکت زیاد نشه . ضمن این که وقتی ای ام دی درصد قابل توجهی از بازار رو داشته باشه بازی ساز ها و برنامه نویس ها برای هماهنگی محصولاتشون با گرافیک های ای ام دی بیشتر تلاش میکنن . این موارد ضرر مقطعی این کارتها رو توجیه میکنه ( در صورتی که من اصلا فکر نمیکنم ای ام دی ضرر بکنه )

کلا این بازار به یک یا دو عامل بستگی نداره و خیلی پیچیده و بی رحمه .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

نمیدونم مشخصات چیپ oland یا cape verde یاtobago رو دیدید یا خیر ولی گرافیک هایی که در این رده قرار می گیرند باید هزینه تولید بسیار پایین مصرف و دمای کمی داشته باشند.

 

برای تماشای فیلم HD یا بازیهای سبک و یا حتی تصویر گرفتن کفایت می کنه. میتونن از 320 تا 768 واحد سایه زن داشته باشن. مصرفشون هم میتونه از 20 تا 60 وات باشه.

 

مثلا یه رنج قیمتی 40-70 دلار داشته باشن.

شاید شرکت ها هدفشون از این حرکت خالی کردن چیپ های سری قبلشون هست. مثلا در تیم سبز در سری 7 اگر اشتباه نکنم GT710 تا GT740...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...