رفتن به مطلب

درنده مثل GAMINGX اینبار از نژاد GTX 1070 - بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1070 GamingX 8GB


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

22aecmkeypgkpz4wbz45.png

 

اگر با سایر مقالات ما تا به امروز همراه بوده باشید، به تازگی پرونده کارت GTX 1070 را ورق زده ایم. اما  این  مهم برای تبرئه شدن از بررسی سایر 1070 ها موجود در بازار  با برند های متفاوت کافی نیست. از این رو برای جذاب شدن ماجرا روی برندی دست گذاشته ایم که تا توانسته بر روی محصولات گیمینگ تمرکز کرده. از AIO ها و لپتاپ های گیمینگ گرفته تا کوله پشتی گیمینگ! راه دور نرویم، MSI امروز زیر ذره بین ماست.

 

t381vxwylw5l0l8vfd03.jpg

 

MSI که این چند ساله به شدت بر روی قدرت نمایی ساخت محصولات مفهومی مثل لپتاپ با کیبورد مکانیکی زوم کرده، همچنان به بخش های اساسی هم توجه ویژه ای داشته و اجازه فراموشی این دسته بندی های حیاتی را به بخش توسعه و تحقیقات خود نداده. یکی از این بخش ها بخش کارت گرافیک است؛ به قولی یک بازی ویدئویی از یک کارت ویدئو سر چشمه میگیرد و نه چیز دیگر. MSI GTX 1070 GamingX همان محصولی هست که قصد بررسی آن را داریم.

 

 

xk4dxp0uwfzvfpy5fx.jpg

 

rfqhyn348snx5whvdrxy.jpg

 

MSI بر خلاف سایر هموطنان خود زیاد در ریشه ظاهری محصولات خود دست نمی برد و از همان اوایل رنگ قرمز مشکی را فاتح دنیای گیمر ها می پندارد. پس قاعدتا با یک محصول آتشین رو به رو هستیم. چنان که با همان نگاه اول به جعبه محصول درون آن در ذهن مصرف کننده نقش می بندد.

 

lrsdem77117b22921gqy.jpg

 

کارت 1070 گیمینگ ایکس مثل اجداد گیمینگ خود از دو فن بزرگ برای کولر بهره می برد و بر خلاف سری لایتنینگ به فرمول سه فن اعتقادی ندارد. این دو فن که هر کدام دارای رقم بالای 14 پره هستند، این پره ها با طراحی بسیار مهندسی شده و یونیک به این صورت که هر پره به صورت یکی درمیان با دیگری متفاوت طراحی شدن تا سینک های زیر آن ها در هیچ نقطه ای بی نسیب از هوای تازه نمانند.

 

2tp9rtyabh9u0zg8ll.jpg

 

این دو فن با بهره گیری از موتور دو بلبرینگی توانسته ساکت ترین فعالیت را برای کارت به ارمغان بیاورد. این دو فن تا تشخیص مقدار معینی توسط میان افزار از زیر فشار رفتن کارت و به خصوص پردازنده آن، در نتیجه افزایش دما؛ از فعالیت بی ثمر شانه خالی کرده و از چرخیدن و تولید صدا امتناع میکند. همین امر سبب شده تا نویز تولیدی کارت در حالت بیکاری و حتی اجرای اپلیکیشن های سبک بدون نیاز به نرم افزار جانبی به پایین ترین حد مکن برسد.

 

u32lltoaplw4gro0m8c.jpg

 

سوای بر فن های این کارت که وظیفه ایجاد حجم وسیعی از گردش هوا را بر عهده دارند، زیر آن ها اجتماع عظیمی از پره های آلمینیومی که با 5 لوله انتقال حرارت یا هیت پایپ به هم متصلند رو به رو هستیم. این هیت پایپ ها که مستقیما با سطح هسته پردازنده GP104 برخورد دارند از یک طراحی لوزی شکل و نه تخت یا گرد در قسمت انتهایی بهره می برند. سوای بر اینکه MSI اعتقاد دارد که این طراحی لوله ها به دفع هرچه بیشتر حرارت کمک میکند، ضمانت استفاده از بهترین خمیر حرارتی ممکن را نیز در مشخصات این کارت آورده است.

 

kei7v52gufpa0xej78a0.jpg

 

همان طور که گفته شد MSI با تغییرات اندک در ظاهر کارت های گرافیک خود در بخش گیمینگ توانسته بالانسی بین نوآوری و خلاقیت با توجه به پایه و آنچه تا به امروز به ثمر رسانده برقرار کند. یکی از همین پای بندی به اصول میتوان به لوگوی اژدهای معروف MSI است که بر روی بک پلیت و موتور دو فن ذکر شده موجودند اشاره کرد.

 

m9sq4fmi26d7519yq.jpg

 

rfqhyn348snx5whvdrxy.jpg

 

صحبت از بک پلیت شد؛ پشت کارت یک بک پلیت بزرگ فلزی با یک لوگوی عظیم اژدهای MSI در چپ و سوراخ هایی به شکل بومرنگ در سمت راست کارت یافت می شود. این بک پلیت وظیفه حفظ استقامت کارت در مدت زمان استفاده از آن را بر عهده داشته و همچین نمای بهتری نسبت به لحیم های پشت برد، به ظاهر کارت می دهد.

 

q9fm0sm84jio4ubqfe5f.jpg

 

4p9mdmaroqec1l19vayd.jpg

 

تامین برق کارت هم به دوش کانکتور های 6 و 8 پین می باشد و هرچند مقدار مصرف دو کارت 1080 و 1070 روی کاغذ یکی است اما MSI برای مدار تغذیه کارت خساست به خرج نداده و شرایط را همان گونه که خواسته وضع کرده.

 

yaiztf4unxhlocnph2hl.jpg

 

مد امروز دنیای تکنولوژی، مد نورپردازیست. کارت 1070 گیمینگ ایکس هم از این فرصت استفاده کرده و یک لوگوی کوچک انتهای کارت با قابلیت تولید 16 میلیون رنگ تعبیه کرده است. این لوگو به همراه خطوط سمت دیگر کارت که فقط به رنگ قرمز روشن می شوند؛ درون نرم افزار Gaming app قابلیت کنترل به افکت های مختلفی را دارند تا بشود حسابی با ور رفتن با آن ها سر گرم شد.

 

verpv01o60g9y44xwjyy.jpg

 

53mu9c6fkndwm1jwfo.jpg

 

کارت هم با رابط سابق PCIe 16x در نسل سه، به مادربرد شما متصل شده و دو کانکتور SLI هم قابلیت استفاده از چند کارت را برای کاربران فراهم میکند.

 

miu65yg6igrkgbjuiao4.jpg

 

sp5fhbvsvhq3fa4rmao.jpg

 

برای درگاه های خروجی تصویر نیز با کانفیگ متداولی رو به رو هستیم که به سه دیسپلی پورت نسخه 1.4 و یک HDMI نسل 2.0 و در نهایت یک DVI-D که تنها قادر به نمایش سیگنال دیجیتال است ختم می شود.

 

2ub29wfxbg3trxw8rok.jpg

 

اما متعلقات کارت کمی پرو پیمان تر از رقباست و MSI در کنار دفترچه و دیسک درایور یک کارت تشکر و چند برچسب قرار داده.

 

7ojic5uelcqm1d6om72v.jpg

 

وقت آن رسیده تا این هیولای جمع و جور را در عمل مورد آزمون قرار دهیم. ابتدا از کولر که با حداکثر دمای 75 درجه، رقم خیره کننده ای را نسبت به سایر کارت ها بدست آورد که در نوع خود بی نظیر است. این نتیجه در کنار بیشینه سرعت فن به عدد 60 درصد حاصل شد و هیچ صدایی در تمام این مدت از فن در نیامد و تنها در میان این بحبوهه سکوت تنها صدایی که به گوش میرسید صدای فعالیت دیسک مکانیکی و فن پاور بود.

اما در طرف دیگر کلاک کارت با اینکه از ما بقی 1070 های مورد بررسی کمتر بود چندان هم میلی به اورکلاک نداشت و به سختی از عدد دو گیگا هرتز عبور کرد. اما برای مموری عدد بهتری ثبت شد. با این وجود خواهیم دید که در بعضی بازی ها عقب تر و در بعضی جلو تر است.

 

66s3mqo1wzsx48douhw.jpg

 

 

وحالا نوبت به سیستم تست و نتایج این کارت:

 

CPU : Intel 4770K @4.0Ghz
MB : GIGABYTE 1150 Sniper Z87
RAM : AData 4x4GB 2400 XPG v2
VGA : ASUS GTX 1070 ROG Strix 8GB
VGA : GIGABYTE GTX 1080 G1 Gaming 8GB
VGA : MSI GTX 1070 GamingX 8GB
PSU : Enermax Platimax 1000w
Cooler : Corsair H90
SSD : Hyperx 3K 120GB
HDD : WD Black 4TB
VGA Driver : Geforce 368.25(1080)/Geforce 368.39(1070)
OS : Microsoft Windows Se7en Ultimate x64
 


 

 

lp0maaju86zd8rrbzu.jpg

 

MSIجزو معدود شرکت هایی است که تمایلی به درجا زدن ندارد و همیشه تشنه نوآوری روز افزون است. گرافیک 1070 گیمینگ با قیمت مناسب خود در کنار عدم بکار بردن اعداد و امکانات کم مصرف تر برای گیمر ها، توانسته جایگاه و مارکت خود را به درستی استوار کند. خبری از اورکلاک دستی تا حد یک کارت OC محور نیست و سه پرفایل OC , Defualt و سایلنت از پس نیاز های هر اپلیکیشنی بر خواهند آمد آن هم تنها با یک کلیک و برنامه ای که تمام امکانات مورد نیاز کاربران در آن گنجانده شده طوری که توضیح تمام این ویژگی ها، خود استارت یک مقاله چرب و نرم را کلید میزند. شاید MSI در بعضی  بازی ها و اکثر بنچمارک ها نتواند جلو تر از رقبا خط پایان را زیر پا بگذارد، اما نویز بسیار پایین فن و همچنین دمای کنترل شده و بسیار حیرت انگیز برای  من منتقد، اولویت بسیار خوبی را در لیست خرید من دارد.

 

 

http://www.aparat.com/v/vIdr8

 


تهیه و تولید: تیم لیون TV
نویسنده و گردآورنده: ایمان خالقی
منبع مقاله بالا مجموعه و سایت Lioncomputer بوده و هر گونه کپی بدون هماهنگی و ذکر منبع غیر مجاز می باشد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

Crysis 3

q9x5nnmxtz3m8rc2mpv.jpg

Dirt Rally

jpr0l0f7cgl4t76h5qi.jpg

GTA V

v4kink9oonggyy3btwgw.jpg

Far Cry 4

850bv5i0sgsyv2niyrgp.jpg

Hitman Absolution

ulvow83o61pnmqzfg9q.jpg

Battlefield 4

pvsumwepbc2e3gkrkwh.jpg

GRID Autosport

t7ibc9rtuupny3ngt27.jpg

The Witcher 3

5tbs3qn69jncmq3ufja7.jpg

Middle Earth - Shadow of Mordor

cinsz8t75ihmgq30v91r.jpg

Ungien Heaven

dq88zucs8l2v9zkd3od.jpg

jj7j5k4t2r83yg2x2wkb.jpg

Ungien Valley

fvvwbyhnkc0qsrnx8vdc.jpg

r7eg4pabjcg0cnwmgm.jpg

3Dmark 2013

8en3c8lhobuuqu3tnpf.jpg


تست بازی های DX12 در ویندوز 10 نسخه اینترپرایز و ویرایش 64بیت با API پیشفرض DX11+DX12

HITMAN 2016

lfm3bldbpvv3ev7bg2by.jpg

Rise of the Tomb Raider

ad4gzi18xyvhpsa7quq1.jpg

Ashes of the Singularity

5plzj5lq4eje47fysq33.jpg
 

 

تهیه و تولید: تیم لیون TV
نویسنده و گردآورنده: ایمان خالقی
منبع مقاله بالا مجموعه و سایت Lioncomputer بوده و هر گونه کپی بدون هماهنگی و ذکر منبع غیر مجاز می باشد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

ممنون بابت کاری که انجام میدین @};- @};- @};-

چرا تو تست بازی های DX12  پیشرفتی نسبت به DX11 نیست؟ :huh:

ویرایش شده توسط mahdise7en
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگرچه نتایج خوبی داشته اما میشه دید انویدیا در خصوص DX12 کار خاصی انجام نداده ...

اگرچه احتمالا سعی میشه با اپدیت درایو این مشکل برطرف بشه :)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این کارتی که توسط لیون کامپیوتر تست شده، احیانا با یک تخفیف خوب نمی خواین بفروشین؟!  :cool:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

ممنون بابت کاری که انجام میدین @};- @};- @};-

چرا تو تست بازی های DX12  پیشرفتی نسبت به DX11 نیست؟ :huh:

همینه دوست عزیز، همه هایپ و ایناست از طرف بازی ساز ها و شرکت های سخت افزاری برای اجبار به ارتقا. بد تر از اون تو تصویر هم هیچ تفاوت چشم گیری نیست. باید یک سال دیگه ای صبر کنیم تا عنوانی درست درمون از شرکت های درست حسابی عرضه بشه.

یادی بکنیم از تک دمو Crysis 2 که دهن آدم باز میموند تو DX11

(you.tube)

https://www.youtube.com/watch?v=ON8fU2RWyK4

ویرایش شده توسط ـ۞ Devileytion ۞ـ
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نظر من اینه که این مدل از Strix OC بهتر هست ، درسته Strix OCبه خاطر اور بیشتر کارخانه ای توی بنجمارک ها کمی بهتر بوده ، ولی کافیه هر دو دستی اور بشن تا ببنید کدوم راندمان بهتری داره 

مدل Gaming X  تقریبا 3 دیسیبل ساکت تر هست.

Gaming Z هم که دیگه جای خود دارد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون از بررسی کامل و مفیدتون ایمان جان

ممنون از تیم لیون TV

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام با تشکر از تیم لیون.

دو مورد رو میخواستم عرض کنم.

لطفا لوگوی لیون تی وی رو یکم مهربانتر بر روی عکسهای خود قطعه بندازین. تو این بررسی من به جز متن چند عکس دیدم که به سختی باید از زیر لوگوی لیون تی وی تشخیص هویت داده میشدند. کمی کوچکتر شاید هم شما رو به هدفتان که کپی نکردن سایر سایتها باشد میرساند هم خوانندگان سایت رو به دیدن بهتر عکسها

مورد دوم:

post-11583-0-40935200-1468592294_thumb.jpg

این بنچمارکی که اینجا ارائه شده عجیب به نظر میرسه (و تو چند مورد دیگر). عملکرد 1080. شاید یکی دو خط نوشتن علت این نتیجه عجیب زیر عکس به جا میبود.

بازم ممنون از این همه زحمت شما

ویرایش شده توسط fireinpole
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون بابابت بررسی اما نمیدونم چرا لیون با واترمارک مشکل داره! هر وقت میخوای جیزی رو تو عکس ها ببینی اذیت میکنه! خواهشن تو کارهای بعدی طوری نمایش بدید که اصلا اذیت نکنه!


عکس های کارت هم لطفا با وضوح بالاتری بذارید که قشنگ بشه ازش لذت برد و حرص نداشتنش رو خورد :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام با تشکر از تیم لیون.

دو مورد رو میخواستم عرض کنم.

لطفا لوگوی لیون تی وی رو یکم مهربانتر بر روی عکسهای خود قطعه بندازین. تو این بررسی من به جز متن چند عکس دیدم که به سختی باید از زیر لوگوی لیون تی وی تشخیص هویت داده میشدند. کمی کوچکتر شاید هم شما رو به هدفتان که کپی نکردن سایر سایتها باشد میرساند هم خوانندگان سایت رو به دیدن بهتر عکسها

مورد دوم:

attachicon.gift7ibc9rtuupny3ngt27.jpg

این بنچمارکی که اینجا ارائه شده عجیب به نظر میرسه (و تو چند مورد دیگر). عملکرد 1080. شاید یکی دو خط نوشتن علت این نتیجه عجیب زیر عکس به جا میبود.

بازم ممنون از این همه زحمت شما

در این مورد قبلا بحث شده

اون بنج هایی که 1080 از 1070 عقب افتاده بخاطر درایو قدیمی انویدیا هست

زمانی که ایمان جان داشتن 1080 تست میکردن درایوری که الان استفاده میکردن هنوز بیرون نیومده بوده.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

الان ویدیو بررسی کارت هم دیدم، خیلی عالیتر از قبلی بود، امیدوارم مسیر پیشرفتتون رو همینطوری پیش برید  :clapping: 

 

در این مورد قبلا بحث شده

نمیدونم قبلا به چه نتیجه ای رسیدید اما واقعا تو بعضی موارد اذیت میکنه و من ترجیح میدم که اون عکس ها رو نبینم :(

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی دستتون درد نکنه.چند نکته خدمتتون عرض کنم :

1- عکس هاتون کیفیت و شفافیت خوبی ندارن ! یه جورایی انگار کفیت کلاسیک..... یا مورد از دوربینه یا تنظیمات بد.

2- لیون تقریبا تخصصی ترین سایت سخت افزاره و انتظار میره یکم توی تست ها تخصصی تر عمل کنید.... این بیشتر شبیه معرفی بود تا بررسی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

1070 gaming x منم کامینگ سون.... خدا کنه اسیک جوری در بیاد 2.100 بره حال کنم...:)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در این مورد قبلا بحث شده

اون بنج هایی که 1080 از 1070 عقب افتاده بخاطر درایو قدیمی انویدیا هست

زمانی که ایمان جان داشتن 1080 تست میکردن درایوری که الان استفاده میکردن هنوز بیرون نیومده بوده.

ضمن تشکر از زحمات دوستان در انجام این بررسی

درسته که راجع بهش بحث شده اما بهتر بود همون یکبار باشه

و به عنوان نتایجه رسمی برای بررسی های دیگر محصولات استفاده نشه که مدتها بعد از اون تست شدن...

سایت هایی معتبر هر چند وقت یکبار پس از عرضه درایور های کریتیکال عموما دیتابیسشون رو به روز میکنن

هرچقدر هم که توضیح داده بشه و نوشته بشه که درایور فلان بود و بهمان بود بازم زیاد جالب نیست... شاید در همون بررسی کارت 1070 قبلی میشد ازش صرف نظر کرد اما اینکه اون نتایج به عنوان دیتابیس برای همه بررسی های بعدی استفاده بشه یه مقدار ارزش عملی کار رو پایین میاره...اگه در دسترستون هم نیست برای تست مجدد بازم راهش سادست.. اون تست ها رو نذارید اقا

اگه انتقادی میکنم صرفا دلیلش اینه که نتیجه نهایی بهترین نتیجه باشه مگرنه گیر دادن الکی نه سودی واسه من داره نه دیگران

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ضمن تشکر از زحمات دوستان در انجام این بررسی

درسته که راجع بهش بحث شده اما بهتر بود همون یکبار باشه

و به عنوان نتایجه رسمی برای بررسی های دیگر محصولات استفاده نشه که مدتها بعد از اون تست شدن...

سایت هایی معتبر هر چند وقت یکبار پس از عرضه درایور های کریتیکال عموما دیتابیسشون رو به روز میکنن

هرچقدر هم که توضیح داده بشه و نوشته بشه که درایور فلان بود و بهمان بود بازم زیاد جالب نیست... شاید در همون بررسی کارت 1070 قبلی میشد ازش صرف نظر کرد اما اینکه اون نتایج به عنوان دیتابیس برای همه بررسی های بعدی استفاده بشه یه مقدار ارزش عملی کار رو پایین میاره...اگه در دسترستون هم نیست برای تست مجدد بازم راهش سادست.. اون تست ها رو نذارید اقا

اگه انتقادی میکنم صرفا دلیلش اینه که نتیجه نهایی بهترین نتیجه باشه مگرنه گیر دادن الکی نه سودی واسه من داره نه دیگران

 

اتفاقا فرجام جان چون فقط همین دو بازی شرکت کد مستر خنگ میکنن خودمم قصدم این بود که کلا از چرخه رقابت بزارمشون کنار و برچسب DQ روی دو عنوان دیرت و گرید بزنم. اما گفتم شاید دوستان بگن اون دوتا کجا رفتن؟ و از طرف مقابل از اونجایی که خودت در جریانی چرخه بازگشت یک محصول به لابراتواری که قبلا درش بوده کمی زمان بره.

حالا ببینیم چی پیش میاد.

 

درمورد واتر مارک هم به دوستان حق میدم، هرچند خودم به واتر مارک اعتقادی ندارم (مصداق مثل «کسی تا حالا با دزد گیر ماشین دزد نگرفته!») و یا حداقل کوچیکش (گوشه پایین) رو ترجیه میدم اما این مساله باید با تیم گرافیست هماهنگ بشه. رو این حساب یا من باید کار بررسی هارو بزارم زمین چون نیازی که من دارم و باهاش دسته و پنجه نرم میکنم و کار شخص دیگه تو تیم نیست یا اینکه تا اطلاع ثانوی باید سر کرد.

 

درمورد سایز و کیفیت تصاویر هم بنا به دلایلی نباید لود پیج ها از یه حدی بیشتر بشه. مثلا تو سایت های بررسی میان یک بررسی رو تو 23 صفحه قرار میدن ولی اینجا یک نهایت دو پست که به یک فایل صفحه ختم میشه. حالا کاری ندارم بعضی از سایت های گیم و اینا از این روش سوء استفاده میکنن و من خودم ازشون گله دارم. آخه 10 ویژگی تیشرت نیتن دریک چیه که 7 صفحه مقاله بگیره هر صفحه دو مورد + مقدمه/جمع بندی! *dry#

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...
  • کاربر ویژه

ممنون دوست عزیز مطالب مفیدی بود

 

کلا 1070 که عالیه :x :x :x

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 6 ماه بعد...
در در 1395/04/25, 17:42:30، ـ۞ Devileytion ۞ـ گفته است :

اقو من رفتم کپی کنم تو بازار پخش کنم پولی گیرم بیاد برم بخرم

 

 

نه خدایی ای ول ممنون بابت وقتی که گذاشتید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...