رفتن به مطلب

ناامید کننده ترین بازی های سال ۲۰۱۶ تاکنون


M.Data
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

Most Disappointing Games of 2016 So Far

 

در نیمه اول سال ۲۰۱۶ شاهد انتشار یک سری بازی هایی بودیم که پس از کلی تاخیر و هایپ های فراوان بالاخره عرضه شدند و با قاطعیت می توانیم بگوییم نتوانستند انتظارات ما را آن طور که می بایست برآورده سازند. برخی از این عناوین توسط یک تیم باتجربه همراه با شجره نامه و ریشه ای بسیار طولانی ساخته شدند، اما بعضا به دلایلی حاصل کارشان با شکست روبرو شد. ما در این پست تعداد ۱۵ بازی که جزو ناامید کننده ترین عناوینی که تا به حال منتشر شده اند می باشد را قرار داده ایم. توجه داشته باشید تمام بازیهایی که در این لیست قرار داده ایم، بد محسوب نمی شوند و فقط لفظ “ناامید کننده” را می توان در در مورد آنها به کار برد.

توجه: دیدگاه ها و نظرات مطرح شده در این مقاله مربوط به نویسنده بوده و لزوما بیان کننده دیدگاه های سایر افراد نیست. این مقاله توسط دست اندرکاران وب سایت “GamingBolt” آماده سازی شده است:

 

۱٫ Shadwen

Shadwen-pc-1024x528.jpg

در این دوره اخیر بازیهای سبک مخفی کاری خوب خیلی کم پیدا می شوند و در واقع انگشت شمار هستند، اما بازی Shadwen خود را از تبدیل شدن به یک عنوان کلاسیک در این سبک بازداشت. زمان فقط هنگامی می گذرد که شما حرکت می کنید که سبب می شود هر دشمن با معمایی روبرو شود که پلیر نیاز به حل کرد آن دارد، اما گیم پلی خسته کننده و کمبود اکشن پر زرق و برق موجود در این بازی مانع از تبدیل آن به یک عنوان مخفی کاری عالی شد. Shadwen نام شخصیت اصلی داستان، یک اساسین بوده که وظیفه دارد پادشاه را به قتل برساند و در این راه با یک دختر بچه یتیم به نام “لیلی” آشنا می شود. او به خاطر وجود این دختر بارها از کشتن پادشاه صرف نظر می کند.

۲٫ Agatha Christie: The ABC Murders

ABC-Murders-1024x528.jpg

این بازی ماجراجویی اشاره و کلیک (point and click) به جای اینکه پلیرها را با سفری هیجان انگیز پر از پیچ و خم درگیر سازد، در عوض تبدیل به تجربه ای پر از عیب و نقص و شکست شد. مشاهده و معماهای موجود در این بازی بسیار ضعیف تر از بازی های دیگر همین سبک می باشد و این بازی را می توان جزو یکی دیگر از بازیهای ماجراجویی در نظر گرفت که نتوانستند یک روایت جالب و معمایی را ارائه دهند. عنوان The ABC Murders یک بازی ماجرایی و تحقیق و تفحص است که داستان آن برگرفته شده از رمان کلاسیک “Agatha Christie” می باشد. شما در نقش کارآگاه معروف “هرکول پوآرو” قرار می گیرید و ماجراجویی های مرموزی را از دید سوم شخص تجربه خواهید کرد.

۳٫ Alienation

Alienation-2-1024x528.jpg

بازی Alienation که توسط سازندگان Dead Nation و Resogun ساخته شده، بازیکنان را در میان زمین آلوده شده توسط بیگانگان قرار می دهد. دشمنان فرازمینی از هر سو به سمت شما سرازیر می شوند، اکشن موجود در بازی سریع و جذاب بوده، اما فاقد عمق و تنوع لازم است و می توان گفت طراحی های موجود در بازی بسیار ساده بوده که همین موضوع یکی از نقاط ضعف آن محسوب می شود. بازی تمام عیار شوتر Alienation که در انحصار کنسول پلی استیشن ۴ می باشد، توسط استودیوی Housemarque ساخته شد. ماموریت شما در این بازی این است که نجات و تضمین بقای بشریت اقدام کنید و از جان انسان هایی که خطر بیگانگان آن ها را تهدید می کنند، محافظت نمایید.

۴٫ The Technomancer

The-Technomancer-1-1024x528.jpg

The Technomancer نیز قصد ایجاد عنوانی بزرگ در سبک اکشن-نقش آفرینی داشت، تنظیمات و حالات مختلف مبارزات بازی جالب طراحی شده اند و پلیر را به سمت خود جذب می کنند، اما داستان و صداگذاری ضعیف و مبارزات تکراری و خسته کننده از ارزش بازی می کاهند. داستان The Technomancer حدود ۲۰۰ سال پس از استعمار مریخ توسط انسان و در طول برهه زمانی ای که آن را “جنگ بر سر آب” می نامند، رخ می دهد، پلیرها در نقش یک technomancer تازه کار به نام “ذکریا” قرار می گیرند که عضو یک شرکت به نام “Abundance” بوده که یکی از قدرتمندترین کمپانی ها در سراسر مریخ محسوب می شود.

۵٫ Star Ocean: Integrity and Faithlessness

Star-Ocean-Integrity-and-Faithlessness-1

طرفداران پس از سال ها انتظار برای عرضه نسخه جدید سری بازی های نقش آفرینی Star Ocean ، با آمدن نسخه جدید خیلی خوشحال و راضی نشدند. سیستم مبارزه بازی سریع، روان و سرگرم کننده تر از نسخه های قبلی بوده اما داستان و اکتشاف بازی از همان ابتدا موجب ترک هواداران از این عنوان خواهد شد. این نسخه که Star Ocean: Integrity and Faithlessness نام دارد، پنجمین شماره در این سری محسوب می شود که توسط  کمپانی Tri-Ace ساخته شده و Square Enix ناشر آن می باشد.

۶٫ Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter

Sherlock-Holmes-The-Devil%E2%80%99s-Daug

سری بازیهای کارآگاهی “شرلوک هولمز” چند سال می شود که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده اند که هر کدام از این نسخه ها نمونه ای جدید و هیجان انگیز را پیش روی مخاطب قرار می دادند. نسخه های جدید این بازی در روند هر چه بهتر شدن قرار داشتند، اما Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter کاملا این روند را وارونه کرد. اکشن موجود در بازی کاملا دست و پا گیر و از همیشه مبهم تر بوده که سبب شد ماجراجویی کارآگاه افسانه ای ما به یک تجربه کاملا نامید کننده تبدیل شود. The Devil’s Daughter پنج پرونده مهم برای حل کردن را در لندن ویکتوریایی پیش روی شما قرار می دهد.

۷٫ Dangerous Golf

Dangerous-Golf-1-1024x528.jpg

ایده بازی کردن با یک توپ گلف به صورت دیوانه وار نیز نتوانست موفقیت آمیز واقع شود. با وجود اینکه تخریب محیط به وسیله این توپ جالب و سرگرم کننده است، اما گیم پلی آن پس از مدتی خسته کننده می شود. Dangerous Golf عنوانی سرگرم کننده و خنده دار می باشد که پلیرها را به آشوب کشیدن و به هم ریختن انواع و اقسام مکان ها و شکستن و نقض قوانین عمومی آنها دعوت می کند.

۸٫ Gears of War: Ultimate Edition (PC)

Gears-of-War-Ultimate-Edition-2-1024x528

سری بازی های Gears of War با گیم پلی جذاب، گرافیک پر زرق و برق و دنیای مرموزشان شناخته می شوند. با وجود اینکه نسخه The Ultimate Edition که برای PC عرضه شد، تمامی این موارد را دارا می باشد، اما به علت وجود مشکلات فنی در عملکرد بازی، توجه هواداران به آن کم شد و برای چنین عنوانی، یک مشکل بزرگ محسوب می شود. Gears of War: Ultimate Edition بازسازی شده نسخه اول این بازی یا نسخه ۲۰۰۷ آن می باشد. این بازی سال گذشته برای کنسول Xbox One منتشر شد.

۹٫ Mighty No. 9

Mighty-No.-9-3-1024x528.jpg

سالها پس از انتشار آخرین نسخه  بازی “مگامن”، طرفداران امید داشتند دوباره بتوانند این قهرمان را در لباسی جدید مشاهده کنند، اما Mighty No.9 آن موردی نبود که طرفداران انتظارش را می کشیدند. گرافیک بازی دلچسب، شخصیت ها غیر اصیل و اکشن آن نیز قابل قبول است. Mighty No. 9 بازی بدی محسوب نمی شود، اما نمی توان آن را فوق العاده و مورد رضایت هواداران در نظر گرفت.

۱۰٫ Umbrella Corps

Umbrella-Corps-1024x528.jpg

از آنجایی که خود کپکام نیز می دانست هواداران از Umbrella Corps استقبال چندانی نخواهند کرد، نام Resident Evil را بر روی این نسخه قرار نداد. این نسخه را بیشتر می توان یک شوتر آنلاین تلقی کرد تا یک رزیدنت اویل! تنها موردی که این بازی را جزو سری رزیدنت اویل قرار می دهد، وجود زامبی های آن است که در محیط بازی پراکنده شده اند.

۱۱٫ Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants In Manhattan

teenage-mutant-ninja-turtles-mutants-in-

کمپانی Platinum Games رکورد ساخت بازیهای اکشن را دارا می باشد، عنوان انحصاری و اکشن Bayonetta که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد، هنوز هم به عنوان بهترین عناوین اکشنی بوده که تا به حال ساخته شده است. اما تلاش ها اخیر آنان چندان پربار و مثمر ثمر نبوده است. جیدترین ساخته این استودیو یعنی Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan که قرار بود به طرفداران لاک پشت های نینجا دقیقا همان چیزی را بدهد که خواهان آن بودند، اما در انجام این وظیفه کم کاری کرده و سبب شده به ضعیف ترین ساخته شان تبدیل شود.

۱۲٫ Mirror’s Edge: Catalyst

Mirror%E2%80%99s-Edge-Catalyst-3-1024x52

نسخه اول Mirror’s Edge به خاطر سبک جدید و پایه گذارش مشهور شد و اینکه دنیای open world و تعداد زیادی ماموریت را پیش روی بازیکن قرار می داد و توانست نظر هواداران زیادی را به خود جلب کند. اما Catalyst با اینکه ریبوتی بر این سری محسوب می شود، موفقیت نسخه اول را تکرار نکرد و با داستانی ضعیف و شخصیت پردازی ای نامناسب همراه بود.

۱۳٫ Homefront: The Revolution

Homefront-The-Revolution-2-1024x528.jpg

طبیعت بازی های جهان باز این است که بلند پروازانه عمل کنند، اما بعضا تعدادی بازیها نمی توانند دنیایی را به وجود آورند که به اندازه کافی احساس پویایی و زنده بودن را برای راضی نگه داشتن و جذب مخاطب داشته باشند. به جرات Homefront: The Revolution را می توان ضعیف ترین بازی سال ۲۰۱۶ تا به حال در نظر گرفت که با نظرات و امتیازهای فوق العاده ضعیفی همراه شد. گیم پلی تکراری و خسته کننده، باگ ها و مشکلات فراوان بازی، پایین بودن هوش مصنوعی دشمنان و … نمونه ای از مشکلات این بازی هستند.

۱۴٫ Star Fox Zero

Star-Fox-Zero-1-1024x528.jpg

Star Fox Zero ششمین نسخه از سری بازی های پرطرفدار “Star Fox” می باشد که توسط استودیوهای Nintendo و PlatinumGames ساخته و برای کنسول نینتندو منتشر شد. با اینکه انتظار میرفت در نسخه ۲۰۱۶ بازی شاهد تغییرات اساسی باشیم، اما متاسفانه این مورد عملی نشد. هسته اصلی گیم پلی بازی تغییر چندانی از زمان عرضه Star Fox 64 نداشت و به علاوه کنترل شخصیت اصلی بسیار سخت تر و پیچیده تر شده بود، به طوری که به سختی می توانستید هدف را نشانه گیری کرده و در محیط گشت و گذار کنید.

۱۵٫ Battleborn

Battleborn-1-1024x528.jpg

Battleborn عنوانی اول شخص شوتر و آنلاین می باشد که جدیدترین ساخته استودیوی Gearbox Software (سازنده سری بازی های Borderlands) است. کمپانی بزرگ ۲K Games ناشر این بازی بوده و موضوع مهم در مورد این بازی اینست که بازی به اتصال دائمی اینترنت نیاز خواهد داشت. Battleborn دقیقا در همان ماهی عرضه شد که بازی Overwatch منتشر شد و این موضوع باعث شد نتواند در مقابل این رقیب ایستادگی کند. اخیرا شنیده این که تعداد پلیرهای این بازی روز به روز در حال کاهش است. ماموریت های تعبیه شده در بازی پس از مدتی ملال آور و تکراری می شوند.

 

 

 

 

ترجمه: وب سایت بیاتوگیم

ویرایش شده توسط M.Data
لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا همینه

فکر نمیکردم homefrontخراب کنه تیزر هاش چیز دیگه ای میگفت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...