رفتن به مطلب

کارت‌گرافیک اورکلاک شده‌ی کارخانه‌ای Asus ROG Strix RX 480 پتانسیل اورکلاک بیشتر را نیز دارد


Recommended Posts

u8ag3t1136adetsr5zb.jpg

 

 

شرکت ایسوس همانند اکثر شرکای شرکت AMD، فکر کرد که می‌تواند با اصلاح کردن برد مدار چاپی کارت‌گرافیک RX 480، به کارایی بهتری برسد که نتیجه‌ی آن، کارت‌گرافیک اورکلاک شده‌ی Asus ROG Strix RX 480 است که می‌توان آنرا بدون نگرانی سوختن مادربرد، بیشتر اورکلاک کرد.

 

بهتر است کمی تاریخ را مرور کنیم. به تازگی کشف شده بود که کارت‌گرافیک مرجع AMD RX 480 توانی بیشتر از حد مشخص شده که 75 وات بود را از شکاف PCIe دریافت می‌کند. حتی برخی از سایت‌ها یافتند که کارت RX 480 مصرفی بیشتر از 150 وات که شرکت AMD بر آن ادعا داشت، دارد. برای حل این مشکل، شرکت AMD نسخه‌ی بروز شده‌ی درایور Crimson Software را منتشر کرد. این درایور مشکل توان دریافتی شکاف PCIe را با برداشتن فشار از روی شکاف PCIe و عهده‌دار کردن درگاه 6 پینی PCIe مبنی بر دریافت توان بیشتر، حل کرد. نگرانی‌ افراد که درگیر این مشکل بودند رفع شد، ولی شرکت AMD حالتی به اسم "حالت سازگاری" را به درایور مذکور اضافه کرد که با فعال کردن آن، مصرف کلی کارت‌گرافیک کاهش می‌یافت. البته همراه با کاهش مصرف، کارایی کارت‌گرافیک نیز در مقایسه با زمانی که "حالت سازگاری" غیر فعال بود، کاهش می‌یافت که البته به لطف دیگر بهینه‌سازی‌ها احتمالاََ گلوگاه کمتر، شرکت AMD بیان کرد که این کاهش کارایی خنثی شده محسوب می‌شود.

 

شرکت ایسوس تصمیم گرفت تا برخی چیزها را به قدم جلوتری منتقل کند و بخش اختصاص دادن انرژی کارت‌گرافیک RX 480 را از نو طراحی کند. کارت‌گرافیک ROG Strix RX 480 این شرکت از مدار رگولاتور ولتاژ سفارشی و برد مدار چاپی ویژه استفاده می‌کند. این کارت بجای تقسیم کار بین شکاف PCIe و کانکتور PCIe، برق مورد نیاز GPU را بطور کامل و 100% از کانکتورهای PCIe بدست می‌آورد.

 

دقت داشته باشید که کلمه‌ی "کانکتورها" بصورت جمع آورده شده است. با فرض اینکه این یک مشکل تایپی نیست (شرکت ایسوس طرح برق‌رسانی کارت‌گرافیک را هنوز بطور کامل نشان نداده، همچنین هیچ تصویری از آن برای مطبوعات منتشر نشده است. در ضمن هنوز صفحه‌ی مخصوص این کارت در وب‌سایت شرکت ایسوس ساخته نشده است)، به نظر می‌رسد که این کارت بجای یک کانکتور، به دو کانکتور PCIe مجهز شده باشد. برخی نیز فرض را بر این می‌گذارند که در طراحی کارت‌گرافیک اُفتی صورت گرفته است. گر چه اضافه شدن یک کانکتور PCIe دیگر، احتمالاََ موجب کارایی عالی در اورکلاک و پایداری آن می‌گردد.

 

در نهایت، کارت‌گرافیک Asus ROG Strix RX 480 از کلاک 1310 مگاهرتز در حالت گیمینگ و کلاک 1330 مگاهرتز در حالت اورکلاک پشتیبانی می‌کند که در هر دو حالت، از کلاک نسخه‌ی مرجع این کارت (1266 مگاهرتز) بیشتر می‌باشند. اگر این برایتان کافی نیست، شرکت ایسوس گفته کهدر این کارت، جا برای اورکلاک بیشتر نیز است. این شرکت از سیستم خنک‌کننده DirectCU III برای کارت‌گرافیک خود استفاده کرده که شامل سه فن با پرّه‌های بال مانند است. شرکت ایسوس ادعا کرده که کارت Asus ROG Strix RX 480 نسبت به مدل مرجع این کارت، حدود 30 درصد خنک‌تر، حدود سه برابر ساکت‌تر و کارایی آن در بنچمارک 3DMark Fire Strike Extreme حدود 15 درصد بیشتر و در دو بازی Hitman و DOOM حدود 19 درصد بیشتر است.

 

کارت‌گرافیک مذکور در اواسط ماه آگوست موجود می‌شود. هنوز صحبتی از قیمت این کارت به میان نیامده است.

 

 

 

 

منبع: pcgamer

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با تشکر از پوشش خبری با بهترین کیفیت ممکن  @};-

البته در این مرجع هم صحبت از مدل دیگری (RX 480 Dual) به میان آمده که (احتمالا) از هر لحاظ شباهت بیشتری به نمونه ی مرجع خواهد داشت .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

Asus ROG Strix RX 480 به زودی در سراسر کشور با قیمت نوجومی 1500- 1600 :|

لینک به دیدگاه
Share on other sites

Asus ROG Strix RX 480 به زودی در سراسر کشور با قیمت نوجومی 1500- 1600 :|

 

:-?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

:-?

امضا شما جالب بود برام

از این به بعد پنجشنبه ها باید میخ ها درست کوبیده شود ولی تبدیل به جوجه نشود

مثال ایرانی

عزیزم اینجا کلا میخ معنی نداره

کاربردی هم براشون نداره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

Asus ROG Strix RX 480 به زودی در سراسر کشور با قیمت نوجومی 1500- 1600 :|

به زودی = چند ماه دیگه !!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ای جوانانی که تو ایران! با اخبار جهانی ( که به ما ربطی نداره) هایپ میشید، از جمله خودم [emoji5]

بدانید و اگاه باشید هایپ بر ما حرام است و حساب ما و جهانیان جداست!

Sent from my D5503

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...